* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Cz 250 sport type 471  (gelezen 32783 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #20 Gepost op: 07 februari 2007, 22:43:02 »
Geloof het of niet maar ook de spanningsregelaar is gevonden en een echte Jawaloog...............geweldig nu zijn we compleet op een luchtfilter na maar daar past er 1 op van een trekker, een mooie Fram ofzo  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #21 Gepost op: 07 februari 2007, 22:45:59 »
gaaf joh, had het er al met a3 over gehad en a3 zei het is puur de spanningsregelaar maar daar komt ie wel uit :071: toch maar eens als ie klaar is in stijl effe bij a3 een colatje halen op z'n werk, tijdens een ritje richting westenschouwen
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #22 Gepost op: 07 februari 2007, 23:04:35 »
Nou er mankeert wel meer aan als de spanningsregelaar, ergens lang geleden heeft iemand onderweg schijbaar wel een pech gehad en dit gerepareerd met oa. een zilverpapiertje ipv een zekering dus ja dat blijft werken natuurlijk, evengoed misschien wel een idee om eens langs a3 te rijden in stijl mocht hij dat tof vinden  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #23 Gepost op: 07 februari 2007, 23:07:35 »
ja zekeringen kosten geld en de persoon die ermee stilgevallen is is nogal zuinig :070:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #24 Gepost op: 08 februari 2007, 17:43:26 »
Nou ik denk dat dat er al een jaar of 10 in zat  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #25 Gepost op: 09 februari 2007, 18:08:37 »
Ik heb een nieuw luchtfilter gescoord, een MANN filter met de exakte maten dus zo goed als alles compleet  :062:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #26 Gepost op: 12 februari 2007, 23:25:13 »
En vanavond weer een vruchtbare avond achter de rug  :) , de spanningsregelaar/aanzuigfilter en WPH zijn binnen en morgen komt het kontaktslot binnen dus kon het niet laten om weer even wat aan de Cz te rommelen. Het luchtfilterhuis vertoonde wat corrosie en aangezien dit er niet uitziet even de kwast en hammeritte ter hand genomen, blijft goed spul  :039:



Ondertussen zit het luchtfilterhuis weer gemonteerd en ziet er weer geweldig uit, gelijk de accu-houder-stirp in de wheelspray gespoten net als de zekeringhouderbevestigingsdingetje en deksel luchtfilter. Het aanzuigfilter was naar mijn idee behoorlijk gekrompen en behoorlijk hard geworden, je kon het bijna breken. Het aanzuigfilter zit recht achter de cilinders dus na jaren en honderden keren warm en koud geworden te zijn was deze wel aan vervanging toe, snel 1 gevonden en dat voor maaar 11,80 euro..............het verschil is wel duidelijk  :069:



Het nieuwe luchtfilter van het merk MANN gevonden bij v/d Peijl heeft de juiste afmetingen en een goede vervanger van een orginele die ik tot nu toe nog niet heb kunnen vinden nieuw, niet goedkoop zo'n simpel filtertje, met 30% korting toch nog een netto 23,45 aftikken, maar wat zal ze weer lekker kunnen ademen straks  :007:



Een andere spanningsregelaar is ondertussen ook gemonteerd en deze is voorzien van hele mooie bijna hagelnieuwe contaktpunten, heb hem getest op het werk en deze zou het goed doen. heb gelijk overal haderhulsjes aan gedaan want nergens zag ik deze en de koperen draadjes waren gewoon even rondgedraaid en zo onder de kontakten geschoven en aangedraaid, ziet er gelijk netjes uit en het is degelijk. Uiteraard vanaf de accu de massa goed in de gaten gehouden, steeds de raakpunten opgeschuurd en overal piept de mulitmeter netjes met luide toon, het begint alweer wat te worden en begin nu ideeĆ©n te krijgen over een ritje in stijl op deze Cz 250 [super]sport  :070:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #27 Gepost op: 12 februari 2007, 23:34:10 »
ziet er goed uit meneer motorfreak
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #28 Gepost op: 12 februari 2007, 23:35:20 »
ik krijg ook me ideeen op een ritje op een lada  :070:

Greetz sratch & Zoef!!
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

ba searcher!!

  • Gast
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #29 Gepost op: 13 februari 2007, 11:02:22 »
dat stuk slang van carb naar lucht filter scheeld nogal wat freak! :031: :093:

hoe bedoel je dat was hard?! :032:


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #30 Gepost op: 13 februari 2007, 17:40:12 »
ja je moest zelfs nog even echt voelen of het wel rubber was  :070:

Het orginele contaktslot is idd binnen en idd een hagelnieuwe, op een Cz kun je nog goedkoop in de rondte rijden als ik alle prijzen zo eens zie  :018:

Pakking set tbv. Jawa blok 623 :   "eventueel"   
--------------------------------------------------
1 x  Cylinder Voetpakking.........Euro    6,15
2 x  Cylinderkopppakking..........   "      4,60
2 x  Carburateur flens pakking...   "     1,30
1 x  Carburateur O -flens............   "     1,25
1 x  L.-Motordeksel.....................   "     4,40
1 x  Tube speciale Vloeibare bl.    "   14,65
       pakking tbv.carterhelften
________________________________________  +
Bedrag........................................Euro 32,35
Verzendkosten............................   "     3,15
---------------------------------------------------------------------   +
Totaal.........................................Euro 35,40

Ik bestel maar gelijk een complete pakkingset nu we toch bezig zijn  :039: , het duurste is de vloeibare pakking maar die heb ik zat dus voor 21 euro een complete pakkingset lijkt me geen gek idee  :103:

Vanavond weer wat verder knustelen, wie eens wil komen kijken is uiteraard welkom  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #31 Gepost op: 13 februari 2007, 18:07:41 »
Lekker bezig Freak :039:

Hammerite rulezzzz :072: (100xNiX uit begin jaren '90 wil ook nog wel eens een likje nodig hebben :070:)
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

ba searcher!!

  • Gast
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #32 Gepost op: 13 februari 2007, 18:10:09 »
ik denk dat ik vanavond de x8r nog maar is aanslinger en ff richting geersdijk kom hobbelen :093:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #33 Gepost op: 18 februari 2007, 23:04:01 »
Het begint weer een beetje motor te worden al hebben we geen vonk op de kaarsjes............dan wordt weer zoeken  :012:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #34 Gepost op: 20 februari 2007, 22:57:09 »
De Cz heeft gedraaid, liep best netjes, rookt als een jekko maar het blok is weer tot leven gekomen, 1 kick en we hebben een draaiend blokkie  :039: , nog een paar kleine dingen regelen en dan de weg op  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #35 Gepost op: 22 februari 2007, 01:19:22 »
Vandaag ook de CZ weer ff de proef op de som genomen....zou ie wel willen starten als is een dag heeft stil gestaan en steen koud is???

wist u dat na de dingen die van te voren even gedaan moeten worden(vlotter over laten lopen, dat machien heeft geen choke :018:) na 1 keer de kickstart lief aan te hebben gekeken hij het gewoon deed :039:

dat de CZ loopt als een zonnetje na al dat werk wat we er aan gedaan hebben!!

freak het was me avondje weer wel!! volgende keer weer :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #36 Gepost op: 22 februari 2007, 17:58:41 »
BA zoeker is gewoon een 2-takt specialist  :036: , nee wat dat betreft gaat het snel de goede kant op met de Cz al houden we een splitsing van de carterhelften in het achterhoofd, vanavond een foto hoe de stand van zaken nu is.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #37 Gepost op: 01 maart 2007, 23:59:09 »
weer vanavond gezellig bij freak bezig geweest aan de CZ :039:
het is nu zelfs zo ver dat de CZ dus haast compleet is, en zelfs rijd!!! :022:

nu dat die dus rijd konden we het dus niet laten om daar ff een proefrondje mee toen om te kijken of ie het ook echt doet na al de veranderingen en schoonmaak werkzaamheden die we er aan gehad hebben.

even buiten het dorp even de CZ de sporen gegeven en rijd verbazend goed!! :054:
(opgevoerde bromfiets!! :093:)
morgen alles lekker oppoetsen en dan is ie er klaar voor!!!


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #38 Gepost op: 02 maart 2007, 17:41:57 »
Gokken op goed weertje want de Cz is idd weer on-road............foto's volgen, lange lederen jas kan uit de kast komen, pothelm en stofbril van de schouw en gazzzzzz 8)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #39 Gepost op: 04 maart 2007, 19:43:10 »
Oke afgelopen 2 weken is er echt hard gewerkt om de Cz weer on-road te krijgen , BA zoeker waanzinnig bedankt voor alle 2-takt hulp  :036: , zonder jou en de Jawa/cz club was onze Cz nooit zo snel weer tot leven gekomen, Sunny ook bedankt voor alle hulp support en meer  :054: Voor het weekeinde moesten de laatste puntjes op de I gezet worden, bedrading afwerken, achterwiel terug steken, carterdelen terug plaaten en de boel afstellen, er is behoorlijk wat bij gewerkt en met een verse 6V accu en alle aansluitingen op de juiste plaats ziet het er achter het zijkapje ook weer piekfijn uit  :)



Onder de buddy de bedrading niet bijeen gebonden of in een ,,kous'' gefrommeld maar even op deze manier opgelost omdat er misschien nog een kleine wijziging zou plaatsvinden maar alles werkt prima, ook heeft de Cz geen remlichtschakelaar voor maar alleen 1 op de achterrem maar ook deze staat nu goed afgesteld, ook de semi-automaat versnellingsbak werkt goed al is het even wennen aan de volgorde, 1 naar boven, 2,3, en de 4e versnelling naar beneden schakelen, in de racewereld geen bijzonderheid.



Zaterdagmiddag rolden de laatste pakkingen binnen en konden de uitgebrande dempers worden voorzien van een afdichtingsrubber, ook hebben we alle blokpakkingen op voorraad dus in het geval dat kunnen we het blok ook aanpakken, nieuwe overmaat zuigertjes worden gezocht maar geen haast hiermee want voorlopig hebben we die nog niet nodig, met het poesten werd het geheel toch netjes, deze Cz is in 1979 op kenteken gezet maat volgens de kenners zou het werkelijke bouwjaar 1975 kunnen zijn en dan ziet deze Cz er eigenlijk nog heel goed uit  :021:



Vandaag de lange lederen jas aangetrokken, de pothelm [ZEUS] op en de stofbril maakt het helemaal af, de lederen wanten thuisgelaten want daarmee schakelen valt niet echt mee, 2-takt olie in de jerrycan en we gingen op weg naar een benzinepomp.



En daar sta je dan tussen al die nieuwe elektonika bij een benzinepomp, dit beeld zie je eigenlijk nooit meer maar vandaag was het een feit en de mensen weten dan soms ook niet wat ze zien  :070:



De Cz heeft een benzine-olie verhouding van 1 op 30 dat is nergens te tanken dus voor de zekerheid 5 liter op voorraad mee achterop het rekje.



We hadden beloofd om even in Westerschouwen langs te gaan bij een kennis die we eigelijk niet vaak zien maar wel is het iemand die de Cz langer kent dan wij hem kennen, hij wist dan ook even niet wat hij zag toen we daar ineens bij zijn baas op de stoep stonden..............sorry dat we de chef-kok even van zijn werk hebben gehouden maar hij vond de Cz geweldig en was naar ons idee verbaast over het resultaat.



We hebben een rondje over schouwen gedaan en daar kwamen we ook veel oude rally blikken tegen, die hadden vast een tocht uitgezet en regelmatig gingen de duimen de lucht in toen deze oltaimer de andere oltaimers voorbij reed............was best een leuk ritje en we hebben even een stop gedaan voor een aantal foto's, jammer van de vele regen.



Wel of geen gezicht, mij maakt het niks uit, beetje terug in de tijd en ik mag dat graag doen eigelijk, niks peekaa monsters maar een rokende heerlijk ruikende 2-takt met 20 peekaatjes aan boord en freak heeft weer een geweldige middag achter de rug :+


 
De Cz 250 sport trekt best behoorlijk op in de 1e, 2e en 3e versnelling, in de 4e versnelling is er dan niet veel voor nodig om niet op toeren te komen, met windje mee zet hij de klok zo op een ruime 130km/h, evengoed zit je dan wat minder lekker en zo rond de 100km/h is zowel voor de motor als berijder in stijl het beste, misschien valt er nog wat meer uit de 4e versnelling te halen qwa power maar dat is voor een latere zorg, belangrijker is dat de Cz niet is stilgevallen, dat de accu bijlaad, de spanningsregelaar naar behoren werkt, alle lampjes het doen zelfs het lampje dat aangeeft dat er voldoende laadspanning aanwezig is, groot licht , dimlicht, pinkers, remlicht enzenz werkt al komt er binnenkort een nieuw stuurschakelaartje voor de pinkers. De brikkenbandjes voelen wat glibberig en dit in conbinatie met de veerring uit grootmoederstijd maakt het net weer ff anders , ik heb er echt weer van genoten, stilstaan voor een stoplicht en je ruikt de 2-takt......heerlijk!

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
401 Reacties
80454 Gelezen
Laatste bericht 13 november 2009, 21:12:36
door MotorFreak
36 Reacties
8870 Gelezen
Laatste bericht 25 augustus 2007, 20:49:26
door V-Strom Pierrio
596 Reacties
115902 Gelezen
Laatste bericht 11 juli 2013, 08:44:03
door Paulusssttt
24 Reacties
6101 Gelezen
Laatste bericht 15 januari 2010, 21:38:33
door Moto16c
4 Reacties
3414 Gelezen
Laatste bericht 11 mei 2013, 09:25:29
door Pepe