Auteur Topic: [Motorfreak] Cz 250 sport type 471  (gelezen 21079 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
[Motorfreak] Cz 250 sport type 471
« Gepost op: 21 januari 2007, 19:28:20 »
Motorfreak en Sunny hebben weer een nieuwe knutselprojekt, via ruil minibikespullen verkregen een Cz 250 sport, type 471, blokaanduiding 632 , een heuse 2-cilinder 2 takt en compleet met orginele papieren en Nederlands kenteken  :039: Door de worige eigenaar is er al heel wat werk verricht en de zuigers zijn voorzien van nieuwe zuigerveren, de velgen van nieuwe bandjes, een nieuw kettingsetje en een stel nieuwe uitlaten en dempers zijn al gemonteerd. Omdat de spanningsregelaar kapot is gegaan is de Cz [of Jawa] de schuur in verdwenen er er eigenlijk niet meer uitgekomen tot het moment dat Freak hem op een aanhanger heeft geladen, ondertussen staat de Cz thuis en konden we meer zien wat we weer nieuw hadden binnen gehaald.



Er is ondertussen wat lichte roestvorming op het chroom gekomen net als op de ijzeren delen maar er is geen sprake van doorroesten oid, eigenlijk is al het ijzer best hard en het alu en chroomwerk redelijk tot goed te noemen en we hebben al een begin gemaakt met wat demonteren voor nadere inspektie  :)



Het is allemaal behoorlijke simpele techniek en voor je het weet pak je zo'n motor dan ook snel uitelkaar, nog geen vreemde zaken tegengekomen maar vooral veel poetswerk en zorgen dat alles goed beschermd wordt tegen de roest, opvallend heeft alles nog de orginele lak en stripings en deze willen we dan ook zeker behouden.



Het elektra gedeelte behoeft zeker behoorlijk wat aandacht maar voor zover we konden zien is de kabelboom orgineel en zijn de aansluitingen/stekkers zoveel mogelijk orgineel, er mist een spanningsregelaar, de cligonteur van de pinkers is overleden en een stuurschakelaar heeft ook de beste tijd gehad, het contaktslot draaid maar daar hebben we het dan ook wel mee gehad, vanzelf sprekend is de accu voorzien van kromme platen en dus gaan we op zoek naar orgineel spul om dit blokkie weer tot leven te wekken  :034:



Sunny heeft ondertussen al een behoorlijk boekwerk gemaakt met diverse schema's, de Cz is voorzien van een 6-volts systeem en dit wil ik voorlopig niet ombouwen naar 12v om de Cz zo orgineel mogelijk te houden, de Knalpot zal regelmatig bezocht gaan worden net als de beste man in Tholen die veel doet in ural's [naam ff kwijt], voorlopig gaan we poesten en conseveren en uiteraard regelmatig een up-date  :054:

[img]http://www.zmvc.nl/pictures/albums/userpics/10013/100_7745.jpg[img]

Nog even wat gegevens voor de weet  :036:

246,35 cc
9.3 : 1
52x58 mm
12,4 kW (17 pk) bij 5250 tpm
21,6 Nm (2,2 kgm) bij 5200 tpm
115 km/u
6 volt   55 Watt     akku 6 Volt,  8 Ah     minpool aan de massa
akku/bobine
kickstarter
meervoudige natte plaat 3 metalen en 4 friktie platen
4
primair, ketting    sekundair, ketting
enkelvoudig wiegframe
hydraulische teleskoopvork
twee schokdempers
trommel (160 x 35 mm duplex)
trommel (160 x 35 mm simplex)
voor 3.00 x 18  achter 3.25 x 18 inch
2020 x 660 x 1000 mm      zithoogte 830 mm
142 kg     max. toelaatbare belasting 160 kg
13 liter
f 2099.--   1977 en 1981
In 1981 levert de motor 12,9 kW (18 pk) bij 5600 tpm, 27 Nm (2,75 kgm) bij 5400 tpm
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 10:01:04 door Sledge HaMMeR »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Ballbreaker

  • Gast
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2007, 19:42:49 »
grappig ding, leuk om mee over polderweggetje en dijkjes te toeren

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2007, 20:18:16 »
Met pothelm, lange lederen jas en vliegeniers bril op  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 890
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 januari 2015, 20:38:05
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2007, 20:20:00 »
Daar moet je nou echt eens een foto van posten :071:

Ben wel errug benieuwd hoe dat eruit ziet :034:

Overigens wel een leuk brommertje om te zien alleen die kleur vind ik even wat minder
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2007, 20:29:26 »
Mij nooit zien rijden op de Cb550 zeker......foto komt zeker wel goed  :054:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 890
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 januari 2015, 20:38:05
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2007, 20:46:11 »
 :037:

Had dat echt nog nooit gezien :054:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline Motormuis

  • KTM 1090 R adventure
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3159
  • Geslacht: Man
  • Last Login:25 mei 2018, 17:38:38
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2007, 21:18:43 »
bekend fietsje meneer motorfreak
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2007, 22:27:15 »
bekend fietsje meneer motorfreak
Yepzzzzzzzz maar nu gaan we hem ff helemaal af maken  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 644
  • Geslacht: Man
  • Last Login:01 mei 2013, 00:25:38
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #8 Gepost op: 21 januari 2007, 23:17:55 »
Hij is echt stoer heb em vanavond gezien :054: tis een lada onder de motorfietsen oerdegelijk, en die versnellingspook wat tevens je kickstart is echt bijzonder gaaf :034: :034: :034:


Greetz sratch & Zoef!!
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Matthieu

  • Gast
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #9 Gepost op: 22 januari 2007, 12:45:59 »
Is het er ook nog 1 met de plus over het frame ipv de massa?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2007, 22:32:04 »
Nee de minpool gelijk aan de massa, heb een andere accu besteld, 6 volt, 8 ampere dus morgen eens de bedrading testen  ;)

De Kicstarter is idd gelijk de versnellingpook, werkt super  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #11 Gepost op: 05 februari 2007, 22:27:50 »
En uiteraard verveel ik me nooit thuis en dus vanavond weer bezig geweest aan de Cz, de voorkant is weer gemonteerd en alles rond het voorwiel draaid weer als nieuw, remmetje werkt weer en wat voor rest is het cockpitje maar een orgineel Cz-contaktslot en een wph zijn onderweg  :039: De achterkant is behhoorlijk kaal ondertussen  :070:



Het bagagerekje laten we eraf en het frame proberen we weer in orginele staat terug te brengen, er mist wel het een en ander  :D



Ondertussen wordt er ook gepoetst en het blingbling gehalte komt toch weer boven borrelen, hier en daar komt er een lik hammeritte zodat het er straks weer netjes uit komt te zien, geen volledige restauratie want daar heb ik de tijd simpelweg niet voor maar dit kan eventueel een andere keer maar eerst zorgen dat het Cz weer beschermd is en op de weg komt  ;)



Freak is weer goed bezig met de brikken  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1720
  • Geslacht: Man
  • Last Login:14 februari 2018, 14:42:05
  • Ride your bandit like you stole it!
    • Motor Onderdelen Shop
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #12 Gepost op: 05 februari 2007, 22:39:02 »
Ziet er goed uit freak!  :039: Doet bijna pijn aan mn ogen die uitlaatjes  8)
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #13 Gepost op: 05 februari 2007, 22:40:05 »
Dat zeg ik....Belgom  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 890
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 januari 2015, 20:38:05
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #14 Gepost op: 06 februari 2007, 18:41:52 »
Belgom  :054:

Werkt dat ook een beetje om de troep die erop zat eraf te halen??
Of heb je eerst schoongemaakt en toen aan het blinken gekregen met die rommel?

Maareh ziet er TOP uit hoor :054:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #15 Gepost op: 06 februari 2007, 18:46:34 »
Gelijk met Belgom chroom aan de poets gegaan.

Vanavond de zooi eens in de hammeritte zetten en van de week alles weer terug bouwen  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 890
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 januari 2015, 20:38:05
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #16 Gepost op: 06 februari 2007, 18:53:16 »
Zou dat ook helpen om gepolijste onderdelen te laten blinken?? :042:

En waar is dat te halen (hopelijk niet in vaten van 10 liter ofzo)
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #17 Gepost op: 06 februari 2007, 19:13:54 »
Motoport heeft het, ruim 10 euro voor een klein busje en wees er dan ook zunnig mee  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1720
  • Geslacht: Man
  • Last Login:14 februari 2018, 14:42:05
  • Ride your bandit like you stole it!
    • Motor Onderdelen Shop
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #18 Gepost op: 06 februari 2007, 20:49:49 »
Motoport, AOC en van der Peijl. Let wel op op welk materiaal je het gaat gebruiken, vraag het gewoon ff welke je precies nodig hebt.
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Cz 250 sport type 471
« Reactie #19 Gepost op: 06 februari 2007, 22:55:10 »
Het aanzuigrubber tussen de carb en luchtfilterhuis blijft behoorlijk hard te zijn...........hebben we via de Jawa club gevonden helemaal nieuw voor 11,80 euro  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"