Welkom op het ZMVC forum gast!
0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.
alleen de blokken zijn een drama vandaar dat je ze ook niet veel meer ziet had meen ik iets met de krukas temaken die de olie tot schuim klopte en daardoor overal in het blok te weinig olie kreeg.
Citaat van: Chupra Cabra op 05 maart 2007, 17:37:28alleen de blokken zijn een drama vandaar dat je ze ook niet veel meer ziet had meen ik iets met de krukas temaken die de olie tot schuim klopte en daardoor overal in het blok te weinig olie kreeg.van dat probleem had k nog niet gehoord, wel een bekend probleem van de xs750 is dat de olie te warm wordt. Maar dit is op te lossen door een olie koeler van een xs850 te monteren, wat ook nog gaat gebeuren (de baseplate en oliekoeler zijn al aangeschafd)
maar ligt er ook aan welke olie je gebruikt, er zijn bepaalde "aditives" ook wel dope's genoemd die er voor zorgen dat je olie niet gaat schuimen
Citaat van: Chupra Cabra op 05 maart 2007, 17:37:28alleen de blokken zijn een drama vandaar dat je ze ook niet veel meer ziet had meen ik iets met de krukas temaken die de olie tot schuim klopte en daardoor overal in het blok te weinig olie kreeg.Met enige regelmaat blijf jij me verassen met parate kennis die je zo ff uit je mouw schudt
heb 't is na gevraagd, probleem met schuimende olie gold alleen voor 't eerste type xs750 (wat niet egt een groot probleem was) 't "groote" probleem van de eerst etypes xs was dat de olie te warm werd, volgende type's hebben ze een grotere carterpan en andere oliepomp gegeven om dit probleem te verminderen. de voorganger van de xs, een tx750 had ook last van deze problemen, maar das maar bijzaak
Wat dat betreft zijn luchtgekoelde 3-cilinder blokken vaker een drama, neem nu de kwakjes met een middelste cilinder die vaak veels te heet werd
Ik heb zo'n 20 jaar geleden ook een XS750DOHC gehad, m'n eerste motor.Toffe machine met een mooi geluid. Ik reed er het hele jaar door mee.Enige wat ik er in ongeveer 4 jaar mee gehad heb zijn versleten uitlaaten (heb ik toen zelf nog nieuwe voor gemaakt) en versleten dogs op het tandwiel van de 2e versnelling (heb ik 20 jaar later met Honda XR600 weer).Dat toen ook zelf vervangen en gaan met die banaan. Ik vond aleen dat hij voor een behoorlijk zware motor niet zoveel vermogen had. Verder heerlijk op leren rijden enveel gezien, oa Versailles.Succes met je project