* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Verstuuver] xs750  (gelezen 71630 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: xs750
« Reactie #40 Gepost op: 18 maart 2007, 20:26:35 »
@ motorfreak: Heb je dat revisiesetje tog nog liggen :097:? En voor wat voor type kranen istie bedoeld?
Ik zal gaan zoeken  ;)
merci



blijkt dus iets niet goed te zitten in een carbaratuer gelukkig nog een set carbs. liggen, die er vannochtend ff opgezet. Motor liep wel minder goed dan gister met deze carbs. maarja in ieder geval tog ff kunnen proefrijden. Dit ging zo goed dat we zelfs nog ff naar de boule waren gereden  :072:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: xs750
« Reactie #41 Gepost op: 19 maart 2007, 00:10:42 »
Helaas ik heb van dit model of vergelijkbaar model geen benzinekraanrevisieset meer liggen, al vergeven helaas  :017:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: xs750
« Reactie #42 Gepost op: 21 april 2007, 19:13:42 »
staat een beetje stil hier op 't moment. Wel weer nieuwe onderdeeltjes binnen gekomen inmiddels, brandstofkraan-rivisie setjes, koppelingsplaten, koppelingskabel en nog paar van zulke dingentjes owja. Hopelijk krijgen we nu ook weer een beetje tijd om ze in te bouwen.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: xs750
« Reactie #43 Gepost op: 24 mei 2007, 23:31:58 »
Ondertussen al weer on-road met de XS750  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: xs750
« Reactie #44 Gepost op: 25 mei 2007, 13:33:54 »
Ondertussen al weer on-road met de XS750  :p
rijdt al weer, en inmiddels ook weer niet meer. Lekke keringne in de voorvork, dus dta eerst ff maken en de stalen remleidingne monteren en dan moet 't een end goed wezen.
Ligt alleen wel beetje stil, niet meer zo veel tijd enzo  :106:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: xs750
« Reactie #45 Gepost op: 24 december 2007, 20:25:48 »
Berichtje namens "Verstuuver".

Normaal beweeg ik me niet op dit gedeelte van het forum; ik ben meer van de "brikken en klassiekers" met mijn yamaha xs uit '79. Ik ben dus de vader van "Verstuuver" en wil jullie laten weten dat hij, als 't allemaal klopt met de scheepvaart, net voor kerst weer thuis is. Zijn kennissen die willen weten hoe het is geweest zijn van harte welkom op 2e kerstdag, in de loop van de middag. Een hapje en een drankje staan natuurlijk klaar.
Misschien tot ziens, groeten van zijn ouders.


Doet mij eraan denken dat hier achter mijn huis een garage is waar een XS750 uit 1975 staat, eigenaar inmiddels overleden en motor staat te koop.............1 kick en draaien maar slecht gepoetst, ik kan eens een bod uitbrengen  :012: Wat zouden de Yammies nog doen in redelijke staat, van deze weet ik dat blok blok als nieuw is en alle compressie aanwezig is.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: xs750
« Reactie #46 Gepost op: 27 januari 2008, 11:05:12 »
is weer een beetje vordering geweest. Vorige week een paar spullen in het noorden van het land wezen halen



Kofferbak vol met spullen dus, ongeveer alle onderdelen van een XS850 waaronder dus ook het motorblok van de 850  :) het frame hebben we laten staan, die hadden we niet nodig.
De bedoeling is om het 850 blok in het frame te bouwen wat hierzo nog stond van een sloop xs750, en om daar dan weer een complete motor van te maken zodat we hierzo 2 rijden xs'en hebben. Een 750 en een 850.

Het 850 blok was in goede staat



Nokken assen zagen er nog gaaf uit



zat alleen ietsje speling op de primeaire ketting maar dat is nog acceptabel.






Konden we ook weer gelijk verder aan het xs750 blok verder wat nog al die tijd op de werkbank stond, deze wilden we uit elkaar halen en een aantal onderdelen voor een kickstarter eruit halen om die vervolgens op de xs850 te plaatsen. Een xs heeft orgineel geen kickstarten maar met deze motoren zou een kickstarten geen overbodige luxe wezen zeg maar. In het blok van een xs750 zitten wel de tandwielen en ruimte voor een kickstarten al ingebouwd, dus met een paar kleine handelingen kan je zo een kickstarter op de motor bouwen. Omdat alleen de xs750 deze kickstart onderdelen had moeten we deze er vannaf halen en op de xs850 plaasten.

het 750 blok wat nog al die tijd op de werkbank stond:



de vorige eigenaar van het 750 blok kon blijkbaar niet de goeie pakkign vinden, toen heeft hij alles maar dichtgesmeert met vloeibare pakking  :043: nooit doen dus, want je vind die troep door je hele blok weer terug. Kijk hierzo bijvoorbeeld maar naar het oliefiltertje:



nou dit waren de vorderingen weer even, zijn er nu geregeld weer ff een avondje aan het sleutelen en hopen dat we volgende zomer 2 rijdende xs'n hebben staan maar dan 2 die piekfijn in orde zijn.

edit: owja de stale remleidingen zijn inmiddels ook gemonteerd, maakt best wel veel verschil met de orginele (verdroogde) remleidingen  :) thanks nog taranis  :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: xs750
« Reactie #47 Gepost op: 27 januari 2008, 12:45:23 »
 :071: Helemaal weer goed bezig en mooi om te zien dat de snokstokken en netjes uitzien, de vloeibare pakking kom ik ook vaak tegen en soms zit dan het [grove] filter helemaal dicht en snap je niet dat het blokje kon draaien  :043:

Een XS heeft geen kicxstarter..........vreemd want ik ken ze niet anders dan met kicxstarter en elektrische start, zo ook de XS die hier staat, voor de rest is deze fiets helemaal orgineel op het foeileijke schermpje na  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: xs750
« Reactie #48 Gepost op: 27 januari 2008, 17:02:26 »
:071: Helemaal weer goed bezig en mooi om te zien dat de snokstokken en netjes uitzien, de vloeibare pakking kom ik ook vaak tegen en soms zit dan het [grove] filter helemaal dicht en snap je niet dat het blokje kon draaien  :043:

Een XS heeft geen kicxstarter..........vreemd want ik ken ze niet anders dan met kicxstarter en elektrische start, zo ook de XS die hier staat, voor de rest is deze fiets helemaal orgineel op het foeileijke schermpje na  ;)
maar dat is een xs650, klopt dat die wel een kickstarten hebben. Xs750 en 850 hadden deze niet terwijl de electrische start vaak weigerde  :046: .
nette motor trouwens  :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: xs750
« Reactie #49 Gepost op: 27 januari 2008, 23:17:05 »
Oke dan  :054: ben geen XS kenner voor de rest en deze bovenstaande is van iemand hier op het dorp die onlangs is overleden, nieuwe gekocht in 1975 en weinig mee gereden, 1 trap en lopen dat blok en dikke compressie, een fijne fiets met veel koppel  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: xs750
« Reactie #50 Gepost op: 27 januari 2008, 23:20:29 »
Oke dan  :054: ben geen XS kenner voor de rest en deze bovenstaande is van iemand hier op het dorp die onlangs is overleden, nieuwe gekocht in 1975 en weinig mee gereden, 1 trap en lopen dat blok en dikke compressie, een fijne fiets met veel koppel  :034:

En te koop..???
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: xs750
« Reactie #51 Gepost op: 27 januari 2008, 23:59:51 »
Alles is te koop maar gezien de schulden die hij naliet moet de hoofdprijs betaald worden, was al 600 euro geboden dacht ik maar ze willen 1000 euro, evengoed staat die om de hoek en hou het in de gaten en zou hem zelf ook wel willen hebben maar dan voor weinig  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: xs750
« Reactie #52 Gepost op: 28 januari 2008, 00:00:40 »
Alles is te koop maar gezien de schulden die hij naliet moet de hoofdprijs betaald worden, was al 600 euro geboden dacht ik maar ze willen 1000 euro, evengoed staat die om de hoek en hou het in de gaten en zou hem zelf ook wel willen hebben maar dan voor weinig  ;)

 :034: heel weinig...
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: xs750
« Reactie #53 Gepost op: 28 januari 2008, 17:01:38 »
Alles is te koop maar gezien de schulden die hij naliet moet de hoofdprijs betaald worden, was al 600 euro geboden dacht ik maar ze willen 1000 euro, evengoed staat die om de hoek en hou het in de gaten en zou hem zelf ook wel willen hebben maar dan voor weinig  ;)
Als dit een xs750 3 cill. zou wezen, zou dit een veel te hoge prijs wezen

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: xs750
« Reactie #54 Gepost op: 28 januari 2008, 18:52:44 »
'wezen' zitten in het weeshuis, zei mijn leraar Nederlands altijd  :048:
en voor 'wouden' moet je bij het bos zijn. Hoewel het volgens de dikke van Dale inmiddels een geaccepteerde verledentijdsvorm van willen is.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: xs750
« Reactie #55 Gepost op: 28 januari 2008, 19:16:27 »
'wezen' zitten in het weeshuis, zei mijn leraar Nederlands altijd  :048:
en voor 'wouden' moet je bij het bos zijn. Hoewel het volgens de dikke van Dale inmiddels een geaccepteerde verledentijdsvorm van willen is.

Van Dale begint seniel te worden..   :068:

Nog even en "psst, psstt H`w shatje.." wordt geaccepteerd als vrouwvriendelijke welkoms groet met een blijk van respect voor intelligentie...  :+
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: xs750
« Reactie #56 Gepost op: 28 januari 2008, 19:18:23 »
'wezen' zitten in het weeshuis, zei mijn leraar Nederlands altijd  :048:
en voor 'wouden' moet je bij het bos zijn. Hoewel het volgens de dikke van Dale inmiddels een geaccepteerde verledentijdsvorm van willen is.

Van Dale begint seniel te worden..   :068:

Wouden mag volgens mij dus echt niet..
Het is bij mijn mn kop ingestampt als wilden..
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: xs750
« Reactie #57 Gepost op: 28 januari 2008, 22:07:26 »
'wezen' zitten in het weeshuis, zei mijn leraar Nederlands altijd  :048:
en voor 'wouden' moet je bij het bos zijn. Hoewel het volgens de dikke van Dale inmiddels een geaccepteerde verledentijdsvorm van willen is.
in mijn dikke van dale wordt wel meer gewoon geaccepteerd  ;)

maar je hebt wel gelijk, ik zal is wat meer op mij taal gaan letten in het vervolg

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: xs750
« Reactie #58 Gepost op: 29 januari 2008, 13:18:56 »
Gaan we de puntjes op de i zetten sledge? 
o.k dan komt ie
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: xs750
« Reactie #59 Gepost op: 29 januari 2008, 13:20:31 »
'wezen' zitten in het weeshuis, zei mijn leraar Nederlands altijd  :048:
en voor 'wouden' moet je IN het bos zijn. Hoewel het volgens de dikke van Dale inmiddels een geaccepteerde verledentijdsvorm van willen is.
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I