* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Verstuuver] xs750  (gelezen 68159 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: xs750
« Reactie #80 Gepost op: 24 maart 2008, 14:07:52 »
Die van Sjees toendertijd ook :034:

Jeps idd, Is alleen te hopen dat ze geen zakkers hebben :069:

Maarre ziet er goed uit :054:

Had jij zakkers in je poten dan Sjees  :042:

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: xs750
« Reactie #81 Gepost op: 25 maart 2008, 09:26:29 »

Had jij zakkers in je poten dan Sjees  :042:

Helaas wel.. Je ziet ze gelukkig niet echt zitten.. :)
Paps wilde het nog snel snel even spuiten voor me, en aangezien hij er ook echt geen geduld voor heeft zitten er zakkers :019:
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: xs750
« Reactie #82 Gepost op: 25 maart 2008, 19:28:50 »
Valt iig niet op  :023:

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: xs750
« Reactie #83 Gepost op: 01 mei 2008, 13:43:04 »
Wie heeft er toevallig nog een vlotterbakje van een mikuni carburateur 34mm liggen?
Het gaat om dit dekseltje, van de bestaande is de schroefdraad over de middag.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: xs750
« Reactie #84 Gepost op: 01 mei 2008, 16:11:10 »
Maar dat schroefdraad zit niet in het vlotterbakje maar in de carbs zelf, schiet je niks met alleen een bakje op lijke of of begrijp ik het verkeerd  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: xs750
« Reactie #85 Gepost op: 01 mei 2008, 17:05:35 »
ow, bedankt voor de tip freak  :039:
Zal k ze eerst eens open maken.

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: xs750
« Reactie #86 Gepost op: 01 mei 2008, 17:36:48 »
Maar dat schroefdraad zit niet in het vlotterbakje maar in de carbs zelf, schiet je niks met alleen een bakje op lijke of of begrijp ik het verkeerd  ;)
klopt toch niet helemaal freak
Hierzo een foto van binnenkant bakje

En hierzo nog een foto van de bovenkant bakjes waar te zien is dat er bij de linkse een vreemde bout in zit. Rechts nog een goed bakje met de jusite plug.


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: xs750
« Reactie #87 Gepost op: 01 mei 2008, 17:38:33 »
Waarschijnlijk bedoel je ook de aftapbout die daar niet orgineel is, ja die zit wel in het vlotterbakje, had ik ff gemist..................zal heel moeilijk aan te komen zijn omdat niemand een setje zal willen verbreken voor alleen een vlotterbakje, ook zitten er veel kleine verschillen aan, misschien ligt er hier nog wat maar twijfel eraan of ze passen, anders een andere set carbs erop zetten.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: xs750
« Reactie #88 Gepost op: 01 mei 2008, 17:41:14 »
En kun je die niet repareren met vloeibaar/kneedbaar alu en schroefdraad hersteller wat dan uiteraard wel tegen benzine moet kunnen, eventueel in de Loctite schroefdraad borging geschikt voor benzine zodat het afdicht, of is het echt verrot? Andere optie is misschien een Helicol  :012:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: xs750
« Reactie #89 Gepost op: 01 mei 2008, 17:48:00 »
En kun je die niet repareren met vloeibaar/kneedbaar alu en schroefdraad hersteller wat dan uiteraard wel tegen benzine moet kunnen, eventueel in de Loctite schroefdraad borging geschikt voor benzine zodat het afdicht, of is het echt verrot? Andere optie is misschien een Helicol  :012:
ja een helicoil zal misschien nog wel lukken. Nouja stop ik verder moet zoeken, dan moeten we het er maar mee doen zoals het nu zit.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: xs750
« Reactie #90 Gepost op: 07 september 2008, 16:56:32 »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: xs750
« Reactie #91 Gepost op: 07 september 2008, 17:03:50 »
Stuuf..................buitenkansje  :034:

http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie-1940268-31_uitlaat_voor_oa_een_XS_750_DOHC_Yamaha.html
heeej, bedankt voor de tip  :039:  :D
M'n vader had hem ook al gezien, vind alleen dat 3 in 1 niet zo mooi. Maar gaan er waarschijnlijk toch wel even achter aan  :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: xs750
« Reactie #92 Gepost op: 07 september 2008, 19:24:04 »
Het merk is best oke uit ervaring  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: xs750
« Reactie #93 Gepost op: 14 oktober 2008, 14:48:41 »
even updatje, project vordert zeer langzaam maar staat niet stil. Er wordt wel degelijk zo nu en dan weer eens wat aan gedaan.

Deze olie koeler moet op de xs850 komen, de xs heeft origineel geen olie koeler maar is geen overbodige luxe op deze motor. + dat het wel een leuk projectje is om hem te monteren  ;)



Beugeltjes gelast aan het frame voor de koeler



Waarschijnlijk zijn ze te zwak. Gewoon met electrode gelast maar dat viel een beetje tegen, wordt dus waarschijnlijk de beugeltjes eraf slijpen en opnieuw lassen maar dan op een andere manier, met tig of mig/mag.

Inmiddels ook een ring op de kop getikt (wat nog niet mee viel) om de olie koeler aan te sluiten.



Deze ring komt aan het olie filter te zitten. Had een mooi onderdeel van de week geweest  ;)

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: xs750
« Reactie #94 Gepost op: 14 oktober 2008, 18:25:15 »
Ik zoek ok nog zo'n stelletje voor de Honda racer Stuuf, maar ik heb er nog niet echt achteraan gezeten.
Waar heb jij dit op de kop getikt, als ik vragen mag?

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: xs750
« Reactie #95 Gepost op: 14 oktober 2008, 18:37:23 »
Ik zoek ok nog zo'n stelletje voor de Honda racer Stuuf, maar ik heb er nog niet echt achteraan gezeten.
Waar heb jij dit op de kop getikt, als ik vragen mag?
via marktplaats. Werd erop gezet door iemand die blijkbaar niet wist wat het nou precies was, een koopje dus ook nog. Gewoon geluk gehad dus   8)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: xs750
« Reactie #96 Gepost op: 20 oktober 2008, 22:44:00 »
Veel plezier met de filters................op naar de vrije adem  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Triple Arne

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 380
  • Geslacht: Man
  • BRLTK
Re: xs750
« Reactie #97 Gepost op: 14 januari 2009, 21:15:18 »
even een update van het project. Het 850 blok hangt nu in het frame van de 750E, De oliekoeler is aangesloten, de -glimmende- vorkpoten zijn gemonteerd en er zit een tijdelijk voorwiel in om de boel rechtop te houden.(heb ook nog een setje wielen die er netjes uitzien!). Volgende stap is het overzetten van de ontsteking (komt ook van de gesloopte 750E) en zo gaan we stukje bij beetje verder. Ben nu eindelijk aan 't leren hoe ik foto's moet uploaden, hoop dat het lukt.

« Laatst bewerkt op: 14 januari 2009, 22:01:14 door Triple Arne »
XS900E       XS750F       RE Interceptor

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: xs750
« Reactie #98 Gepost op: 14 januari 2009, 21:26:34 »
Dat uploaden lukt prima :039:
Einde reclamezuil :-)

Offline Triple Arne

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 380
  • Geslacht: Man
  • BRLTK
Re: xs750
« Reactie #99 Gepost op: 14 januari 2009, 21:42:19 »
Even ter verduidelijking een les over de XS'en.
Yamaha 3-cilinder freaks geven de types met letters aan. Dat zit zo:
In 1976 zijn de eerste gemaakt. die werden in Japan GX750 genoemd en die hadden klassiek gespaakte wielen. Als je nu nog van deze wielen (of  de naven) hebt moet je daar heel zuinig op zijn want ze zijn hun gewicht ongeveer in goud waard. Heel zeldzaam!
In 1977 zijn ze begonnen met de export (vooral naar de States en Europa) en dat was XS750 D. Die D's bleken niet zo geschikt voor Europa, hier waren toen nog nauwelijks snelheidsbeperkingen. Het gevolg was dat ze nogal warm werden en stevig olie gingen verstoken. Vrijwel de hele serie is toen gemodificeerd. (grotere carterpan, oliepomp, zuigerveren en nog wat kleinigheidjes). Na de verbeteringen werden ze dan "2D" genoemd.
In 1978 kwam de XS750E, deze draaide max 9000 toeren i.p.v. 7500, had 10 pk meer en was een fantastische fiets. Ik heb dus onmidddelijk zo'n E aangeschaft. Helaas sneuvelde deze na een aanrijding een half jaar later.
Het was inmiddels 1979 een toen was daar de XS750F, die had een grotere tank (24 i.p.v. 17 liter) maar de kickstarter was wegbezuinigd. Deze heb nog steeds in mijn bezit (en ben er zuinig op!).
In 1980 kwam letter G en was de inhoud vergroot naar 850 cc. Heette dus XS850G. Was eigenlijk 823 cc want met nog een cilinder extra was het de XS1100.
In 1981 werd het XS850H en dat waren meteen de laatste.
Er zijn ook nog chopperachtige uitvoeringen gemaakt, die werden aangeduid door de letter S achter de cijfers in te voegen. b.v. "XS750SE" en "XS850SG"
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2016, 11:39:09 door Triple Arne »
XS900E       XS750F       RE Interceptor