Ik ben nu serieus bezig met de opbouw van het blokje. Eerst de versnellingsbakassen in de bovenste carterhelft gelegd, en gecontroleerd op schakelen. Er moest één vork ietsje verbogen worden om de bak weer perfect te laten schakelen. Ook moest de fixering van het kleine oliepompje wat op de uitgaande as zit verboord worden, om het aanzuiggat op de goede plaats te krijgen. (Is 550 as, bij de 500 is het spat/druipsmering).
Daarna de krukas en drijfstanglagerspeling gecontroleerd. Eén krukaslager zat net boven de grens van de inbouwfabriekstolerantie, daar heb ik een stel dikkere schaaltjes geplaatst, zodat de speling van het betreffende lager nu net boven de ondergrens zit, want via dat lager worden ook twee drijfstanglagers van olie voorzien en dan voel ik me toch prettiger bij 0,025 mm speling dan bij 0,06 mm. Na de montage van nieuwe kettingen, drijfstangen en nieuwe trillingdemperubbertjes, kon het blokje weer dicht. Tussendoor de witte nummerplaat nog op de kuip gespoten. Daar moet nu de belettering nog op en daaroverheen de blanke lak. Dan ben ik eindelijk klaar met het spuitwerk, en kan ik ook het rijwielgedeelte weer op gaan bouwen, omdat dan de werkomgeving weer schoon blijft.
Hier weer een stelletje pics...........