* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TheMechanic] RC181LAL-MK2  (gelezen 99704 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #340 Gepost op: 13 december 2008, 18:50:11 »
hoeveel uur als die klaar is? (schatting mag ook :+)

Zitten nu 300 uur  in Sjors. Zullen er naar schatting tussen de 400 en 500 worden.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #341 Gepost op: 13 december 2008, 19:01:35 »
Kijk was ik eerlijk gezegd ook wel nieuwschierig naar om te zien of ik er nu vaak extreem lang over doe, de CB200 welke ook op jouw zeer nette manier van werken is gedaan hier koste ons ongeveer 350 uur, meestal met opknappen gemiddeld rond de 120 uur bezig [8 weken keer 4 avonden van 3 uur plus een extra zaterdag en zondag] Probleem is dat ik overdag voor de baas moet werken, helaas is dit niet rendabel voor eigen baas spelen omdat er zeer weinig mensen zoveel uur willen/kunnen betalen voor een projekt want dan moet je gewoon een normaal uurtarief rekenen. De Dr500 gaat ook zeker 300 uur in zitten maar je ziet het er gewoon vanaf hoe lang iemand bezig is geweest aan een motor en dan reken ik niet alles nieuw kopen maar bestaande onderdelen weer netjes maken................. :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #342 Gepost op: 13 december 2008, 19:02:57 »
Die boutjes zien er ook weer als nieuw uit! Maar hoe doe je dat precies..?

En is het niet gemakkelijker om plastigauge te gebruiken in plaats van vloeitjes? :042:

Ben wel benieuwd naar het spuitwerk.. zal wel weer strak ogen als het klaar is!

Ik had precies die vraag van jou verwacht Loki  :070:
Plastigauge is prima natuurlijk, maar ik vind dat je geen "voeling" hebt met je lagers. Een afdruk van plastigauge vindt maar op een heel klein gedeelte van een lager plaats, ook als je een krukas hebt die 0.1 mm slingert (wat meestal toegestaan is) krijgt je plastigauge niet in elk lager de zuivere toedruk, wat zeker het pletten van het materiaal (vooral als het warm is) zal beïnvloeden. Als je er vloeitjes tussen doet kan je de krukas gewoon draaien, of (net) niet meer, als ze te dik zijn en kan je ook nauwkeurig voelen of je lager niet ovaal is.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #343 Gepost op: 13 december 2008, 19:09:50 »
Kijk was ik eerlijk gezegd ook wel nieuwschierig naar om te zien of ik er nu vaak extreem lang over doe, de CB200 welke ook op jouw zeer nette manier van werken is gedaan hier koste ons ongeveer 350 uur, meestal met opknappen gemiddeld rond de 120 uur bezig [8 weken keer 4 avonden van 3 uur plus een extra zaterdag en zondag] Probleem is dat ik overdag voor de baas moet werken, helaas is dit niet rendabel voor eigen baas spelen omdat er zeer weinig mensen zoveel uur willen/kunnen betalen voor een projekt want dan moet je gewoon een normaal uurtarief rekenen. De Dr500 gaat ook zeker 300 uur in zitten maar je ziet het er gewoon vanaf hoe lang iemand bezig is geweest aan een motor en dan reken ik niet alles nieuw kopen maar bestaande onderdelen weer netjes maken................. :054:
Helemaal waar Freak, maar wat wij doen is natuurlijk niet zomaar reparatiewerk. Kijk ik kan de onderdelen natuurlijk gewoon schoonmaken en daarna de zaak achter mekaar weer monteren. Dan is de kwaliteit niet minder, maar de urenpost wel natuurlijk. De lol, die ik er in heb om alles weer echt netjes te maken is mij echter veel waard  :026:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #344 Gepost op: 13 december 2008, 19:15:25 »
Het plezier in het sleutelen.................ik ken het en krijg soms de indruk dat het wel eens [bijna] ten koste gaat van het rijden/rijplezier dus een mooie mix tussen deze 2 dingen zien te vinden en dan hebben wij toch een geweldig leven  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #345 Gepost op: 13 december 2008, 19:26:28 »
Het plezier in het sleutelen.................ik ken het en krijg soms de indruk dat het wel eens [bijna] ten koste gaat van het rijden/rijplezier dus een mooie mix tussen deze 2 dingen zien te vinden en dan hebben wij toch een geweldig leven  :069:
Ik ken dat gevoel maar al te goed Freak  :034: Als ik op mooie middagen sta te sleutelen bekruipt me dat ook wel eens. Maar een hoop km's rijden is toch ook best kostbaar hè, en het sleutelen levert je soms nog wel eens wat op.  :069:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #346 Gepost op: 13 december 2008, 19:28:38 »
Wilde net nog een paar pics plaatsen, maar kreeg de melding dat de uploadmap vol is en dat ik de beheerder moest waarschuwen  :019:
Bij deze
SLEDGEEEEEEEE
 :018:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #347 Gepost op: 13 december 2008, 20:06:03 »
Ik had precies die vraag van jou verwacht Loki  :070:

:054:

Plastigauge is prima natuurlijk, maar ik vind dat je geen "voeling" hebt met je lagers. Een afdruk van plastigauge vindt maar op een heel klein gedeelte van een lager plaats, ook als je een krukas hebt die 0.1 mm slingert (wat meestal toegestaan is) krijgt je plastigauge niet in elk lager de zuivere toedruk, wat zeker het pletten van het materiaal (vooral als het warm is) zal beïnvloeden. Als je er vloeitjes tussen doet kan je de krukas gewoon draaien, of (net) niet meer, als ze te dik zijn en kan je ook nauwkeurig voelen of je lager niet ovaal is.

Volgens mij begrijp ik wat je bedoelt.. Plastigauge rondom de kruktap doen om te meten gaat natuurlijk vrij lastig. Alleen hoe je kunt voelen of het lager ovaal is begrijp ik nog niet helemaal..


Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #348 Gepost op: 13 december 2008, 20:46:24 »
Ik had precies die vraag van jou verwacht Loki  :070:

:054:

Plastigauge is prima natuurlijk, maar ik vind dat je geen "voeling" hebt met je lagers. Een afdruk van plastigauge vindt maar op een heel klein gedeelte van een lager plaats, ook als je een krukas hebt die 0.1 mm slingert (wat meestal toegestaan is) krijgt je plastigauge niet in elk lager de zuivere toedruk, wat zeker het pletten van het materiaal (vooral als het warm is) zal beïnvloeden. Als je er vloeitjes tussen doet kan je de krukas gewoon draaien, of (net) niet meer, als ze te dik zijn en kan je ook nauwkeurig voelen of je lager niet ovaal is.

Volgens mij begrijp ik wat je bedoelt.. Plastigauge rondom de kruktap doen om te meten gaat natuurlijk vrij lastig. Alleen hoe je kunt voelen of het lager ovaal is begrijp ik nog niet helemaal..



Dan draait het op bepaalde punten zwaarder of juist lichter.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #349 Gepost op: 14 december 2008, 07:47:10 »
Maar dat gaat toch alleen op wanneer beide delen afwijking vertonen? Of verdik je een lagerschaal of kruktap plaatselijk?

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #350 Gepost op: 14 december 2008, 18:30:42 »
Maar dat gaat toch alleen op wanneer beide delen afwijking vertonen? Of verdik je een lagerschaal of kruktap plaatselijk?
Dat klopt Loki, maar met gebruikte lagers is dat dan ook meestal zo.


Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #351 Gepost op: 14 december 2008, 19:03:45 »
Wilde net nog een paar pics plaatsen, maar kreeg de melding dat de uploadmap vol is en dat ik de beheerder moest waarschuwen  :019:
Bij deze
SLEDGEEEEEEEE
 :018:
Na de aktie van MotorFreak zouden er weer pics geplaatst moeten kunnen worden, dussssssssss ff proberen..............

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #352 Gepost op: 14 december 2008, 19:06:02 »
En dat lukt  :), dus nog een paar dan maar............

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #353 Gepost op: 14 december 2008, 20:21:06 »
 :074: Wat een fris blokkie weer  :062:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mosseltje

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 72
  • Geslacht: Vrouw
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #354 Gepost op: 14 december 2008, 21:38:02 »
Joop een nieuw blok kan niet beter zijn als deze. :039: :026: :103:
heef mè has!

Offline Mosseltje

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 72
  • Geslacht: Vrouw
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #355 Gepost op: 14 december 2008, 21:43:51 »
Sor :044: :044: :097:ry Joop ik maak dezelfde fout als mijn vrouwtje (sta onder haar naam ingelogd domoor die ik ben)
heef mè has!

kleintje

  • Gast
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #356 Gepost op: 14 december 2008, 21:51:04 »
joop  :054:

mrx506

  • Gast
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #357 Gepost op: 15 december 2008, 14:48:10 »
Wauw... :076:

Maar je zegt letten op de stand van de uitslingergroeven...
Wat bedoel je hiermee?

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #358 Gepost op: 16 december 2008, 18:39:32 »
Wauw... :076:

Maar je zegt letten op de stand van de uitslingergroeven...
Wat bedoel je hiermee?

Als je de platen andersom monteerd, wil de olie die bij het ontkoppelen tussen de platen terecht komt, moeilijker tussen de platen uit komen, als je de koppeling weer op laat komen. De groeven happen dan als het ware.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #359 Gepost op: 16 december 2008, 18:41:40 »
Sor :044: :044: :097:ry Joop ik maak dezelfde fout als mijn vrouwtje (sta onder haar naam ingelogd domoor die ik ben)

Kreeg ik toch al weer een beetje een blij gevoel Jan, maar ik waardeer jouw belangstelling ook hoor  :069:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
268 Reacties
29358 Gelezen
Laatste bericht 21 juni 2020, 12:55:36
door Mielko