* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TheMechanic] RC181LAL-MK2  (gelezen 101484 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #380 Gepost op: 26 december 2008, 10:48:38 »
squisrand dat gebruik je om het een bepaalde richtig of een werveling tekrijgen betereverbranding (vulling cilinder / lucht/benzinemenging)
als je begrijpt wat ik bedoel (dit soort dingen zitten in mijn hoofd maar is moelijk om uit teleggen)

Ik weet dat de Squish de ruimte is op TDP tussen de zuiger en cilinderkop. Maar als je je cilinderkop gaat afdraaien zonder dat je je kop afdraait hou je toch een lagere compressie over? Of is de Squishrand echt alleen het buitenste randje van de zuiger.

Ik heb hier nog het boek van Graham Bell liggen "2-Stroke Perfomance Tuning" en heb zeker toen ik nog met scooters bezig was heel veel geleerd uit dat boek.

ik denk dat het een noodgreep is van joop als ik het zo zie heeft hij de kop gevlakt/afgedraait  omdat hij ook inkeppingen voor de kleppen heeft gemaakt (anders zou de zuiger de kop raken)
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #381 Gepost op: 26 december 2008, 15:52:10 »
Foto's  :022: we hebben wee ruimte Joop dus ga tekeer....................goed bezig zie ik alweer en de flow zal er niet minder om worden  :054:

Bedankt Freak  :039:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #382 Gepost op: 26 december 2008, 16:07:47 »
squisrand dat gebruik je om het een bepaalde richtig of een werveling tekrijgen betereverbranding (vulling cilinder / lucht/benzinemenging)
als je begrijpt wat ik bedoel (dit soort dingen zitten in mijn hoofd maar is moelijk om uit teleggen)

Ik weet dat de Squish de ruimte is op TDP tussen de zuiger en cilinderkop. Maar als je je cilinderkop gaat afdraaien zonder dat je je kop afdraait hou je toch een lagere compressie over? Of is de Squishrand echt alleen het buitenste randje van de zuiger.

Ik heb hier nog het boek van Graham Bell liggen "2-Stroke Perfomance Tuning" en heb zeker toen ik nog met scooters bezig was heel veel geleerd uit dat boek.

ik denk dat het een noodgreep is van joop als ik het zo zie heeft hij de kop gevlakt/afgedraait  omdat hij ook inkeppingen voor de kleppen heeft gemaakt (anders zou de zuiger de kop raken)

Is geen "noodgreep" hoor Leen, maar als je de kompressie wil verhogen met gebruikmaking van je standaard zuigers, moet je voorzieningen treffen, dat de zuiger boven de combinatie voetpakking, cilinder en koppakking uit komt steken, maar dat heeft dan weer tot gevolg, dat de (in dit geval) vlakke zuiger, de cylinderkop gaat raken. Dat kan je dan weer oplossen door de zuiger in dezelfde hoek af te draaien als de schuinte van de cylinderkop, met bijkomend voordeel, het ontstaan van een mooie squisrand, die de verbranding weer bevorderd.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #383 Gepost op: 26 december 2008, 16:11:41 »
kijk dat wilde ik nu net zeggen,maar Joop was me net voor :+
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #384 Gepost op: 26 december 2008, 16:28:09 »
maar kan ik hier uitopmaken dat je een dunnerevoetpakking hebt gebruikt??????
en wat je vertelt bedoelde ik eigelijk alleen jij legt het veel beter uit dan ik  :034:
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

kleintje

  • Gast
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #385 Gepost op: 26 december 2008, 16:36:22 »
heil joop   :036:  :018:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #386 Gepost op: 26 december 2008, 17:27:58 »
maar kan ik hier uitopmaken dat je een dunnerevoetpakking hebt gebruikt??????
en wat je vertelt bedoelde ik eigelijk alleen jij legt het veel beter uit dan ik  :034:

Dat zal dan wel moeten of de kop afvlakken. Want als je alleen de zuiger afvlakt verlaag je de compressie alleen maar...
Straight to your face with the truth!

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #387 Gepost op: 26 december 2008, 17:33:11 »
meestal het cilinderblok vlakken als je de kop doet verandert de verbrandingskamer namelijk ook.
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #388 Gepost op: 26 december 2008, 17:35:54 »
meestal het cilinderblok vlakken als je de kop doet verandert de verbrandingskamer namelijk ook.

Dat zou ook kunnen, ik heb alleen ervaring met 2T daar is het blok te dun voor om daarin te gaan frezen. Hooguit aanpassen van de flow in het blok zelf is te doen maar voor de rest moet je er niet te veel aankomen.
Straight to your face with the truth!

ba searcher!!

  • Gast
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #389 Gepost op: 27 december 2008, 18:30:31 »
 :031: Joop dat ziet er weer heel erg goed uit!!
Succes met de opbouw van deze klassiekert!! :054: Groetjes Rob

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #390 Gepost op: 27 december 2008, 19:19:52 »
maar kan ik hier uitopmaken dat je een dunnerevoetpakking hebt gebruikt??????
en wat je vertelt bedoelde ik eigelijk alleen jij legt het veel beter uit dan ik  :034:

Klopt Leen, met het gebruik van dunnere voet en koppakking win ik 1,2 mm en dat is een hoop meer compressie !

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #391 Gepost op: 27 december 2008, 19:21:22 »
meestal het cilinderblok vlakken als je de kop doet verandert de verbrandingskamer namelijk ook.

+ 1

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #392 Gepost op: 27 december 2008, 19:23:50 »
:031: Joop dat ziet er weer heel erg goed uit!!
Succes met de opbouw van deze klassiekert!! :054: Groetjes Rob

Dank je Rob  :071: Wordt weer een leuk ding hoor  :)

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #393 Gepost op: 28 december 2008, 15:20:12 »
Mooi werk weer, zelf even de klepuitsparingen frezen :036:

Ben ik gelijk benieuwd op hoeveel je de squish gaat zetten! Op m'n brommer had ik die op 1mm of net iets eronder, redelijk safe dus. Wel met een bredere squishband..

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #394 Gepost op: 28 december 2008, 16:03:45 »
Mooi werk weer, zelf even de klepuitsparingen frezen :036:

Ben ik gelijk benieuwd op hoeveel je de squish gaat zetten! Op m'n brommer had ik die op 1mm of net iets eronder, redelijk safe dus. Wel met een bredere squishband..

0,8 mm beetje standaard maat hè  :069:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #395 Gepost op: 28 december 2008, 16:15:34 »
Beetje zoals bij een 2takt dus :011: Meten met de welbekende soldeertin methode? :007:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #396 Gepost op: 28 december 2008, 17:05:16 »
Beetje zoals bij een 2takt dus :011: Meten met de welbekende soldeertin methode? :007:

Blijft toch de meest eenvoudige methode en de meest goedkope!  :034:

Hou zou je het trouwens anders moeten doen zit ik te denken?? zijn er speciale Squish meters??  :042:
Straight to your face with the truth!

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #397 Gepost op: 28 december 2008, 17:18:03 »
Niet dat ik weet, maar je weet nooit wat die handige Joop nog in z'n trukendoos heeft :103:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #398 Gepost op: 28 december 2008, 19:01:26 »
Niet dat ik weet, maar je weet nooit wat die handige Joop nog in z'n trukendoos heeft :103:

Zal je van de week wel zien  :026:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #399 Gepost op: 30 december 2008, 12:46:45 »
ben gisteren en vandaag in de studio van Joop's Overhaulin' geweest, en in het echt istie echt nog wel een stukje mooier dan op foto's :036:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
268 Reacties
30445 Gelezen
Laatste bericht 21 juni 2020, 12:55:36
door Mielko