* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] Kawasaki ZL  (gelezen 53085 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #260 Gepost op: 15 mei 2012, 09:18:41 »
Zoals altijd............weer heel goed bezig  :071:

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #261 Gepost op: 15 mei 2012, 09:35:16 »
Zoals altijd............weer heel goed bezig  :071:

+1 :054:


Is there anybody out there

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #262 Gepost op: 15 mei 2012, 18:58:49 »
Rider nog gespot en dus was de cardanolie lekker warm en gelijk afgetapt

Ok, dus als ik 't na wil doen, moet ik Rider zien te vinden... Check.

 :048:

Goed bezig!  :036:
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #263 Gepost op: 15 mei 2012, 19:23:38 »
Ja hoor, die warmt je olie wel even op! :069:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #264 Gepost op: 15 mei 2012, 19:32:51 »
Goed bezig :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #265 Gepost op: 15 mei 2012, 23:27:20 »
Haha, ja was een beetje ingekorte zin wbt Rider en de olie.........hoe dan ook een vers rubber ligt om de velg en dit rubber plakt bijna onder je vingers dus deze zal goede grip geven  :075:



Maar voor de band weer in de achterbrug terug mag eerst de voorrem netjes en goed werkend zien te krijgen...........de remzuiger is best aangetast door vuil, pekelresten, olie, vettigheid en roest, helaas is er ook pitting [putjes] te vinden op de zuiger maar met een stukje fijne staalwol, remmenreiniger en vooral geduld kan deze gewoon teruggeplaatst worden!



Na de behandeling, de ''scherpe'' randjes zijn er vanaf en de aanslag verwijderd,



Er is ooit eens iets tussen het remblokje en de drukplaat gekomen van de remzuiger, ook hier pitting maar ook nog goed te herstellen  :026:



Remzuiger ligt klaar.......tijd om de rest van de remklauw ook grondig te renigen en is niet voor zijn tijd, veel remstof, een piepplaatje wat verschoven was en een remblok wat ook niet meer wilde bewegen, ook de schuifpennen zaten vast en dus poetsen, en poetsen...........tot het weer allemaal schoon is en met de vingers bediend kan worden,



De oude en nieuwe remblokjes.........de oude zijn nog niet helemaal op maar 1 blokje is schuin afgesleten en de remwerking beduidend minder, vervangen voor nieuwe is de beste oplossing, uiteraard deze ook eerst even licht opgeschuurd en ontvet, de hoekige randjes rond gemaakt zodat ze straks niet al te veel piepen en happen  :D



Kopervet daar waar het moet zitten, alle rubbers weer terug, alle gaatjes gereinigd, de seal rand van oxidatie ontdaan en deze remklauw kun je nu met de vingers heen en weer schuiven, die zal niet aanlopen tegen de remschijf  :039:



Rempotje schoongemaakt, retour gaatje zat bijna dicht en dat verklaard weer waarom de remzuiger niet goed terug wilde en de remblokken licht tegen de remschijf aan bleven zitten.........vervolgens de staalomvlochten remleiding op de remklauw aangesloten en alles weer met Castrol DOT4 afgevuld, goed doorgepompt met de ontluchter op de compressor en handmatig de laatste belletjes uit het systeem gehaald. Ik heb een remhendel gevoeld die naar mijn idee een stuk minder sponzig is, zodra de remblokjes iets op de remschijf zijn ingesleten doen we nog een keertje ontluchten en dan is de werking hopelijk weer optimaal en is er weer meer vertrouwen in de werking van de rem.........ik heb goede hoop daarop  ;)



Rem is ondertussen op maximale druk gezet en mag een poosje zo blijven, voordeel is dat eventuele belletjes naar boven gaan en via het rempotje de weg naar buiten vinden, ook kun je na een poosje zien of er nergens een lek is.........tot nu toe niks bijzonders gezien............op naar de cardanklok welke een slechte schroefdraad heeft , de M8 Helicol set weer uit de kast getrokken, het wondermiddel voor de sleutelaar  8)



Boren is een tandwielbak.........je moet het maar durven..........goed olie in de cardanklok en boren maar, je komt echt behoorlijk onder de olie te zitten maar alle rommel spoelt er op deze manier wel uit.......heel goed recht boren en zorgen dat de boor niet hapt in het alu............niet geschikt voor mensen die bibberen met de handen  :+



Na het boren weer een slok olie in de cardanklok en tappen met de speciale tap..........vanaqf dit punt is het echt een leuke klus en is de spanning er een eind af, hier scheef boren en je moet gaan ruimen tot M10 maar dat liever niet  :012:



Tappen en de olie rijkelijk laten vloeien...........hier zie je de rommel van het tappen met de olie meekomen!



Na het tappen kan de Helicol geplaatst worden............wie het niet kent, een Helicol is niet meer dan een nieuwe schroefdraad maar vaak sterker dan de originele draad..........deze ging er in als een mes door de warme boter  :054:



Nieuwe afdichtring, de originele aftapbout en jawel deze zit er weer in alsof er nooit iets gebeurd is...........waar zouden we zijn zonder de Helicol.............



Het achterwiel met de verse slof mag er terug in nadat de cardanklok geheel is afgevuld met de juiste olie, voor het wiel er terug in ging uiteraard alle lagers gecontroleerd, de vertanding in het juiste vet gezet en alles eerst opgeschoond en behandeld.........mooi zicht weer die verse slof onder de bips van de Eli  :p



De remschoenen zagen er keurig uit, wel lijkt de remtrommel licht ovaal dus hier ook nog wat tijd aan besteed, ik vond de achterrem niet echt geweldig zijn werk doen...........ik vermoed nu toch wel een betere werking nadat alles goed opgeschuurd is, ontvet en opnieuw is afgesteld...............we gaan het beleven  :D



Het doel is gehaald............de Eliminator is in principe weer klaar voor de nodige kilometers, evengoed heb ik nog wat kleine puntjes gezien onder het zadel die ik morgen even nakijk, ik vindt de koplamp maar zeer matig licht geven tot het licht gele aan toe en dus zal ik kijken of ik nog een Blue Vision heb liggen die echt veel meer lichtopbrengst heeft en de overige weggebruikers zien je met die lamp ook veel beter...............dat voor morgen, tot nu toe heel tevreden et het onderhoud  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #266 Gepost op: 15 mei 2012, 23:45:48 »
Wow!! Wat een geweldige uitleg weer!! Jij sleutelt en poetst aan motoren...ik aan mensen, maar we kunnen altijd van elkaar leren.. :039:

Dat zal wel even wennen worden de eerste rit, maar zal zeker prettiger voelen en kan ik met een geruster hart achteraan in een groep rijden.. :069:

Dat licht..ik wilde de koplamp ook nog een keer verwisselen, want die van de donor is nog heel en volgens mij in betere conditie. Nou doet dat denk ik niks aan de lichtopbrengst en ik rijd al niet graag in het donker, maar mocht ik onverwacht er toch in terecht komen is een beter lampje natuurlijk al een groot verschil! Dat wordt een klusje voor komende winter denk ik, als hij naar binnen mag en er niet gereden moet worden, want dat gaan we nou eerst maar eens doen! Helemaal geweldig weer!
THANX!!!!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #267 Gepost op: 15 mei 2012, 23:50:46 »
No Thankx hoor.............wat dat betreft is sleutelen aan motor zonder kuipen/plastic gewoon heerlijk om te doen, en afgelopen 2 dagen loopt het ook gewoon prima  :034:

Poetsen........oja doe ik morgen ook wel even  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #268 Gepost op: 15 mei 2012, 23:55:29 »
Nee nee; ik moet ook nog wat te doen hebben! :070: Ik bedoelde die zuigers....hoe krijg je ze zo gladjes weer? Wat een verschil!!
Helemaal top! :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #269 Gepost op: 16 mei 2012, 00:04:34 »
Nee nee; ik moet ook nog wat te doen hebben! :070: Ik bedoelde die zuigers....hoe krijg je ze zo gladjes weer? Wat een verschil!!
Helemaal top! :054:
Fijne staalwol en zo glad als een babybilletje  ;)

Ik hou nog wel iets te poetsen over, wil ook nog even voelen hoe de remwerking is en alvast een beetje inremmen  :) Achterband ontvet ik ook altijd en schuur deze met korrel600 licht op, dan is die een stuk minder glad en gelijk weer van wang tot wang te sturen.............de Eli vraagt vroeg wel of er kilometers gemaakt gaan worden binnenkort.........hij gilt gewoon van genot met die nieuwe slof  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #270 Gepost op: 16 mei 2012, 07:49:04 »
 :036:
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #271 Gepost op: 16 mei 2012, 09:08:38 »
zo, jij kan weer veilig op pad Lisan, goed bezig Louis  :054:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #272 Gepost op: 16 mei 2012, 09:46:27 »
Kijk, het betere remmendokterwerk...

Een nieuwe slof rijdt ZO lekker... Altijd net alsof je op een hele andere motor zit..

Freak zal het wel gezegd hebben maar de eerste 200 km wel rustig aan met nieuwe slof en nieuwe remblokken..  :068:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #273 Gepost op: 16 mei 2012, 12:34:40 »
Dank voor de waarschuwing Paulussst!! Remmen zullen inderdaad heel anders aanvoelen nu...wordt weer even rijden als een trut vrees ik... :018:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #274 Gepost op: 16 mei 2012, 12:35:55 »
Freak heeft er nog niet met Eliminator rond gelopen en de achterband wordt ontvet en het schuurpapier moet de band nog even kussen, de remmen moeten zeker ingeremd worden  :034: Het beste is niet te lang de remmen laten slepen, beter af en toe krachtig remmen dan zijn ze het beste ingeremd  :026: Pas na 300km remmen ze optimaal..........jaja remmen zijn zulke geweldige dingen om aan te werken en vaak wordt er zo weinig aandacht aan gegeven terwijl we met dichtgeslipte/aanlopende remmen blijven rijden en maar rot ergeren  :037: Het is altijd wel een pielwerk en alles moet weer perfect in elkaar gezet worden................het is natuurlijk 1 van de weinige mogelijkheden om tot stilstand te komen en dit kun je het beste zelf maar in de hand houden, remmen moet je op kunnen vertrouwen  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #275 Gepost op: 16 mei 2012, 15:42:33 »
Dank voor de waarschuwing Paulussst!! Remmen zullen inderdaad heel anders aanvoelen nu...wordt weer even rijden als een trut vrees ik... :018:

als je met dat ritje aan de overkant, toen je achterin reed ook als een trut reed. dan wil ik je nog wel eesn zien als je dan gewoon rijd. 
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #276 Gepost op: 16 mei 2012, 16:09:51 »
Zo klaar...........tijd voor de proefrit en de tank vullen  :039:

Verslagje volgt  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #277 Gepost op: 16 mei 2012, 17:17:45 »
Zonnetje in de rug en sleutelen.............heerlijk  :026:



De motor op maximale hoogte en dat sleutelt zo lekker, de ideale werkhoogte  ;)



De accu, ik was aan het meten en viel me op dat deze redelijk inkakte zodra deze werd belast, bij induwen startknopt zakte deze tot net boven de 10V dus moet er iets aan de hand zijn en jawel deze accu staat een heel eind droog, de platen zijn licht aan het sulferen en dat is niet goed! Tijd om deze uit de motor te halen en een up-date te geven, de motor start er trouwens prima op maar dit komt omdat de motor gelijk aanslaat, zodra je door zou moeten starten is deze waarschijnlijk wel snel leeg..........de capaciteit is zeg maar afgenomen, deze heeft flinke dorst  :041:



Afgevuld, volledig doorgeladen, polen schoongemaakt, klaar om ingebouwd te worden!



Ik had inderdaad nog een nieuwe Blue Vision liggen.........echt een toplamp  :054:



Koplamphuis verwijderd, de nieuwe en oude lamp gebroedelijk naast elkaar, zo zie je ook de verschillen in lampen  :)



1 bout van het koplamp huis had slechte schroefdraad.........komt door trillingen want deze was losgekomen, het materiaal vreet gewoon weg maar een nieuwe bout is zo op maat gemaakt en nu zit alles weer vast  :007:



Je oude lamp............dez begint al aardig door te fikken, tegen de lamphouder aan zie je een bruine plek komen ten teke dat deze ergens dit jaar vast wel eens vervangen had gemoeten............deze lamp ligt ondertussen in de zwarte bak, de nieuwe lamp geeft zeker meer licht zo met de garagedeur dicht  :034:



Je koelsysteem bijgevuld, staat me bij dat er na de beurt regelmatig wat groene druppels onder je motor lagen, ik kan nog steeds nergens iets van een lek vinden dus waarschijnlijk via de overloop eruitgegooid..........alles zit weer vol, op naar de nieuwe druppels onder de motor...........of nie..........we gaan het beleven!



Er waren wat problemen met de gashendel............hier even wat meer aandacht aan besteed, de speling op je gaskabels is er nu uit maar je gashendel blijft wat moeilijk draaien...........ook vond ik in je rechterstuurschakelaarhuis 1 kabel met een schroeftonnetje, hier en daar wat losse kabeltjes en vuiligheid tussen de binnen en buitenkabel...........de oplossing en zeker gezien de schroefton...........vervangen, ik moet nog zoeken in de kisten met nieuwe kabels hier voor vervangers. Met deze kun je nog gewoon rijden maar een keer vervangen kan echt geen kwaad.........altijd een listig klusje maar bij deze al aangeboden om te doen  ;)



Hier en daar wat verbeteren, wat onderhoud plegen............beetje fröbelen en nazien...........heerlijk zo met de zon in de rug  :054:



1 vacuüm slang met beginnende droogscheurtjes .........vervangen is die ondertussen want deze blokken en carbs zijn er heel gevoelig op, hier en daar wat opnieuw aangesloten en ingekort............ook weer gedaan, klaar voor het seizoen  :079:



Ik zie weer iets nieuws wat er gisteren nog niet was...............plug en play voor de optimate net als de Dr350se nu ook voorzien van een stekker, zo handig als de accu even wat minder lading aan boord heeft  :D



En vanmiddag dan een proefrit gemaakt waarbij ik gelijk vol vertrouwen in de rem kreeg...........ik ken de motor niet zoals Eliminator deze kent qwa rijden en remmen dus we wachten haar oordeel nog af maar ik zeg houden zo..........hij gaat nog beter remmen straks maar deze hapt niet, blokkerd zeer zeker niet maar is beter doseerbaar en bij doorknijpen meer remkracht dan ik afgelopen maandag heb mogen ervaren.............we gaan er van lezen/horen  :014: De achterband is ondertussen minder glimmend en de silica is er wel vanaf..........hier kun je gelijk lekker mee sturen en dat doet deze zeer zeker wel  :036: Voor de rest..............puik ding, kilometers maken  :039:





The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #278 Gepost op: 16 mei 2012, 17:57:36 »
Wat heb je hem vertroeteld!! Als leek accepteer je de dingen zoals ze zijn en pas je je rijkunsten daar op aan...de rem kon ik tot het stuur inknijpen en dan nog remde hij niet maximaal...daar hou je dus gewoon rekening mee mbt afstand houden. Soms even de achterrem erbij pakken... De speling op het gas; daar leer je ook mee leven..soms wat hortend en stotend een rotonde door omdat het gas dan net even niet op pakt..maar ook daar is mee te leven..
Starten deed hij inderdaad nog altijd en deze accu zit er nu drie jaar in denk ik. Zolang je niks merkt, laten zitten dan denk ik.

En zo zal elke oude motor zijn afwijkinkjes wel hebben...dat hebben wij ook als we ouder worden! :070:

Maar heel goed dus dat dokter Freak er dan even naar kijkt en erger voorkomt. Zo ook de band; dat moet tijdens de laatste hernia rit zijn gebeurt; hiervoor liep deze niet leeg; de voorband echter wel dus die hou ik altijd scherp in de gaten! Door dit op tijd te zien is misschien wel een glijpartij voorkomen..

Ik ben blij en klaar voor de volgende kilometers! De Eli nu ook weer; heerlijk!!!! Duizendmaal dank!!  :036: :036: :036: :036: :036: :036: :036:


Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #279 Gepost op: 16 mei 2012, 18:02:38 »
de rem kon ik tot het stuur inknijpen en dan nog remde hij niet maximaal...

 :o

Ik weet niet eens wat er gebeurd als ik hem helemaal intrek. Nog nooit nodig geweest, niet eens met een noodstop!

Soms even de achterrem erbij pakken...

Dit moet je toch altijd doen? Om te voorkomen dat je achterwiel sneller gaat dan je voorwiel?  :042:
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
36 Reacties
8843 Gelezen
Laatste bericht 25 augustus 2007, 20:49:26
door V-Strom Pierrio
118 Reacties
21984 Gelezen
Laatste bericht 30 juli 2010, 18:16:53
door MotorFreak
[Eliminator] DR 350

Gestart door eliminator « 1 2 ... 28 29 » De Garage - Onze Motoren

577 Reacties
84702 Gelezen
Laatste bericht 28 januari 2013, 18:52:44
door Dick
109 Reacties
18643 Gelezen
Laatste bericht 04 mei 2012, 20:43:55
door The Hawk
2 Reacties
2299 Gelezen
Laatste bericht 01 mei 2011, 21:35:03
door The Hawk