* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] DR 350  (gelezen 82379 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #560 Gepost op: 14 augustus 2012, 18:56:16 »
Is ze bekend mee Paulussstttt  :069:

Deze week gaat het knopje open en dan eens kijken hoe en wat............zonder kickstart moet die gewoon betrouwbaar zijn!

@Klei, hou ik ff in gedachten  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #561 Gepost op: 16 september 2012, 15:16:41 »
Ne even de DR gestart maar moest wel wat ehter aan te pas komen om hem op de laatste vonken te laten ontsteken, daarna een klein rondje door de ''zak'' gedaan  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #562 Gepost op: 16 september 2012, 18:43:46 »
Carburateur aftappen volgende keer. En benzinekraan daarna ff op PRI zetten. Klote-vacvuumdingen.

Die 650's willen ook nooit makkelijk starten als ze langere tijd hebben gestaan (zeker mer originele carburateur niet). Beetje benzine-conserveermiddel (forté oid)schijnt ook te helpen.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #563 Gepost op: 16 september 2012, 19:50:58 »
Carb had ik afgetapt, had hem wel verzopen maar ether doet wonderen  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #564 Gepost op: 23 januari 2013, 19:30:08 »
En daar gaan we weer.....even jullie advies vragen;
Zoals elke winter heeft de DR het moeilijk met de kou. Vandaar dat hij weer bij de kachel staat;ik heb nieuwe stekkertjes voor de nieuwe optimate aangesloten, keurig geladen dus geen probleem denk ik dan en wachten op warmere temperaturen tot hij weer naar buiten mag voor een startpoging. (in de woonkamer doe ik dat maar niet meer.. :069:)

Nu cheq ik net even de verlichting, ook een graadmeter of de accu nog up to date is en die geeft tot mijn schrik nog maar een flauw straaltje licht. Mijn conclusie; accu is na anderhalve dag alweer  ver leeg.
Is mijn conclusie nu juist dat wellicht de accu naar zijn grootje is of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #565 Gepost op: 23 januari 2013, 19:55:14 »
Gewoon de hele winter aan de druppel lader (optimate) laten staan.
Dan zou je in het voorjaar gewoon een goede accu moeten hebben waar je zonder problemen op kan starten.
Mits er voldoende vloeistof in de accu zit anders werkt het ook niet.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
[Eliminator] DR 350
« Reactie #566 Gepost op: 23 januari 2013, 20:06:15 »
Tjah we hebben hier ook zon hok waar een accu in zit waarvan de optimate aangeeft dat die goed is. Toch geeft die geen stroom meer af. Op begeven moment is het gewoon gebeurd met een accu

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #567 Gepost op: 23 januari 2013, 20:11:25 »
Meten is weten. Multi-meter kopen en kijken of er een lekstroom is...

Als de accu na een volle laad cyclus geen sjoege geeft dan helpt Dick zijn oplossing (een winter aan de lader) ook niet.

Wellicht is de accu al zo lang uitgeput dat ie gewoon dood is. Hoe oud is de accu..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #568 Gepost op: 23 januari 2013, 20:18:16 »
inderdaad even meten maar als hij leeg was toen het ging vriezen zou het goed kunnen dat hij nu kapot is.
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #569 Gepost op: 23 januari 2013, 20:20:52 »
Ik heb een multimeter..moet ik wel even kijken hoe ik die precies moet gebruiken. Ik deed dat de vorige keer door te meten bij starten en kijken hoeveel hij zakte.
Geen idee hoe oud de accu is maar kan best een oudje zijn. De schroefjes werken ook niet meer echt naar behoren,

Nadat de accu aan de lader groen licht geeft kun je er toch van uit gaan dat ie vol is? Dan helpt blijven laden aan de druppellader ook niet denk ik. Vol is vol lijkt me?

Thanx in elk geval; ik hou jullie op de hoogte!

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #570 Gepost op: 23 januari 2013, 20:26:03 »
Ik heb een multimeter..moet ik wel even kijken hoe ik die precies moet gebruiken. Ik deed dat de vorige keer door te meten bij starten en kijken hoeveel hij zakte.
Geen idee hoe oud de accu is maar kan best een oudje zijn. De schroefjes werken ook niet meer echt naar behoren,

Nadat de accu aan de lader groen licht geeft kun je er toch van uit gaan dat ie vol is? Dan helpt blijven laden aan de druppellader ook niet denk ik. Vol is vol lijkt me?

Thanx in elk geval; ik hou jullie op de hoogte!

even kijken of hij 12 volt geeft zoniet dan is de accu kapot.
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #571 Gepost op: 23 januari 2013, 20:28:59 »
Indien de accu kapot is haal je gewoon een gele MotoBatt accu.

Continu aan een druppelaar hoeft niet.
Alleen maar verhoogd risico van brandgevaar in schuur of in huis.
1 keer in de 3 weken even bijladen is meer dan genoeg.

Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #572 Gepost op: 23 januari 2013, 20:35:31 »
Indien de accu kapot is haal je gewoon een gele MotoBatt accu.

Continu aan een druppelaar hoeft niet.
Alleen maar verhoogd risico van brandgevaar in schuur of in huis.
1 keer in de 3 weken even bijladen is meer dan genoeg.

bij mij staat hij er het hele jaar onder maar ja is ook een motor uit italie
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #573 Gepost op: 23 januari 2013, 21:07:08 »
Accu kost je 40-50 Euro. Motobatt, QMP, Yuasa. Maakt op zich allemaal niet zo gek veel uit. Zit weleens wat kwaliteitsverschil in, maar als ze langere tijd ongeladen zijn gaan ze net zo snel stuk.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #574 Gepost op: 24 januari 2013, 14:31:58 »
Een optimate kan groen licht geven terwijl de accu is minder conditie is......zou inderdaad eigenlijk niet moeten mogen! Het beste is om de multimeter op de polen te houden [de stand van de meter op gelijkstroom zetten] en dan moet je ruim boven de 12V meten, vervolgens zet je het contact aan en mag de spanning niet echt zakken, dan het licht aan en dan mag de spanning iets zakken maar nooit onder de 12V......vervolgens druk je een keer op de startknop en de blik gericht op de multimeter, zakt de spanning in tot onder de 10V dan is de accu inderdaad slecht. Het is niet zo dat de accu echt compleet kapot is maar de capaciteit is niet meer goed, een volle accu loopt of trek je dus binnen no-time leeg............vervangen is de beste optie!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #575 Gepost op: 24 januari 2013, 20:33:58 »
Indien kapot en als deze past zou ik zeggen,  meteen deze doen.

Zeker weten dat je daar  geen spijt van krijgt  :+
http://www.jaramoto.nl/a-23942760/motobatt-accu-s/motobatt-mbtx7u/
Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #576 Gepost op: 28 januari 2013, 13:54:49 »
 :036: :036:
Hij is echt als zijn baasje; de eerste zonnestralen op het motorblok en hij start weer!!!!
Wat een beeje tender loving care toch niet voor een motortje doet! Starten en hupsakee; ik ben weer een blij mens!  :039: :039:

Nog even aanvullende info: De multimeter gaf geen schrikbarende toestanden aan; waardes zakten met licht aan tot 13, dus geen probleem; nu in het zonnetje even proberen en jaja...pruttel pruttel... :071:
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2013, 14:06:53 door Eliminator »

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #577 Gepost op: 28 januari 2013, 18:52:44 »
Het zijn net oude mensen voorzichtig mee om gaan. :+
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
[Eliminator] Kawasaki ZL

Gestart door eliminator « 1 2 ... 14 15 » De Garage - Onze Motoren

296 Reacties
51772 Gelezen
Laatste bericht 06 juni 2012, 10:12:09
door V-Strom Pierrio