* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] Kawasaki ZL  (gelezen 51769 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #20 Gepost op: 19 januari 2010, 18:12:13 »
er zijn ook vast verschillende zaken die freak niet noemt maar wel nakijkt cq verbetert. moet zeggen dat het ook niet niks is om aan de fiets van iemand anders te werken. bij een ander let je soms nog beter op dan bij je eigen fiets..
Tuurlijk cardanas invetten, achteras schoonmaken en invetten, lagers achterwiel nagezien en opnieuw in het vet [zijn super overgens] enzenz..........ik probeer zoveel mogelijk te doen en daarom zal ik niet worden aangenomen in een motorzaak want ik ben te pietje percies en een zaak moet geld maken, een beetje ouderwetse service zie ik graag  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #21 Gepost op: 19 januari 2010, 18:20:08 »
Poehee!!
Wat ben ik blij dat ik hem aan jullie toevertrouwd heb!!
Als complete leek deze motor gekocht bij een motorzaak; mag je er volgens mij van uit gaan dat deze goed is.. Vorig jaar nog een beurtje laten geven; motor zou tiptop in orde zijn!

Nu blijken er toch wat zaken aan het licht te komen die voor ergere problemen hadden kunnen zorgen; volgens mij hoort nl toch bij een gewone beurt het vervangen van het luchtfilter en checken van de koelvloeistof, of heb ik het dan mis?
De pekel kan ik zelf de oorzaak van zijn; durf best te rijden in de winter en het kruipt idd op plekken waar je het liever niet ziet.

Wb de electriciteit; had ik nog vergeten te melden; het oliedruklampje doet het niet, hiervoor heb ik al eens alle lampjes in de koplamp vervangen, maar daar ligt het dus niet aan. Kan dus aan de oliedrukmeter zelf liggen of aan de bedrading, want dat vond ik er inderdaad ook niet geweldig uitzien.

Je voorstel lijkt me een prima optie; laten we hem nu maar rijklaar maken; dan kunnen we er even tegen. Derest kan ik dan op mijn gemakje doen, want ik had de donor ook gekocht om zelf iets te leren van hoe een motor er nu uitziet. Zal dus met vallen en opstaan zijn en ik wil er de tijd voor nemen.. Het ontbreekt me nu soms nog aan tijd en ruimte..en dan kan ik jullie hier lekker lastig vallen met onnozele vragen, haha

Bij het zien van de foto's en het verslag zie ik nu wat wit om de neus geloof ik, maar ik weet dat het allemaal goed komt!!
Mooi beschreven allemaal!!
Van een motorzaak mag je het verwachten............ja en nee dus want zolang een blok goed koelt en niet lekt hoef je er niets aan te doen op het op tijd vervangen van alle vloeistoffen na dan, de zogeheten servicelimiet in acht nemen  ;) Maar stel dat alles werkelijk helemaal was gedaan..............had je er dan ook 500-1000 euro meer voor over gehad, daar zit gewoon de kneep. Ik ken iemand die is net als ik met blikken en wat die persoon soms tegenkomt is ook te gek voor woorden en wat dat betreft is deze motor zeker niet verkeerd  :034:

En dat onderdelen niet altijd duur hoeven te zijn blijkt ook wel weer, aangeschaft zijn vandaag, remschoenen [goede van Lucas], bougies, oliefilter, koelvloeistof, wat afdichtingen en keerringen en nog geen honderd euro uitgegeven  ;)

Vanavond kan het achterwiel er dus weer in dan is de achterzijde klaar, wel de remschoenen nog even inremmen maar dit komt goed, keerring schakelpook is in bestelling dus die mag er ook uit vanavond en het plan is ook om vanavond een kijkje te nemen onder de pet , wordt vervolgt dus  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #22 Gepost op: 19 januari 2010, 20:33:54 »
@Eliminator :

Zelfs na een afleverbeurt en een winterbeurt kan het nog wel eens gebeuren dat bepaalde cruciale dingen niet bijgevuld/ververst zijn....terwijl het wel op de rekening staat !! Daarom ga ik niet meer naar die bepaalde motorzaak voor onderhoud aan mijn motor, maar ben ik klant in Geersdijk geworden. Net dat beetje extra, een eerlijke blik op dingen en goede service.

Haha, je fiets ligt wel een eind uit elkaar zeg !! Het is het waard, geloof me.

Doei,
Mr. Kik
Komt helemaal goed !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #23 Gepost op: 19 januari 2010, 22:39:17 »
 :097: Ik ben ook maar een mens, het is overgens ook niet zo dat het hier nu allemaal veel beter gebeurd dan bij iemand anders maar als er iets op de rekening staat dan is het ook echt gebeurd  :007:

Zo ff een verslag van de dag maken  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #24 Gepost op: 19 januari 2010, 23:08:48 »
Zo weer een avond verder en de nieuwe remschoenen hebben hun weg gevonden op de remankerplaat, alles keurig in het vet [scharnierdelen] en als deze ingeremd zijn dan kun je weer heel wat kilometers rijden, de afdichting tegen inwateren en pekel is trouwens verbeterd  :054:



Het schone oliefilter zit weer gemonteerd in het blok, nu nog rood maar zal snel bruin worden door de olie  :+



Het blok is al een stuk schoner............dit is koelvloeistof en geen roestwater  ;)



De pet moest er ook af want volgens de teller en eigenaresse mochten de klepspeling worden gemeten en daar waar nodig bijstellen, het kleppendeksel zat behoorlijk vast en hier is ook redelijk wat vloeibare pakking gebruikt, de kleppendekselpakking moet helaas worden vervangen want is nog wel heel maar aangetast en iemand heeft ooit eens het kleppendeksel gelicht met behulp van een schroevendraaier  :046: Hier en daar zit vloeibare blauwe pakking en ik gok zomaar Loctite 2960  8) Het uitbouwen van het kleppendeksel is goed te doen bij dit model, wat rommel verwijderen van het koelsysteem en we kijken ineens op de nokkenassen............deze hebben wat sleepsporen maar zo goed als geen pitting en zijn zeker nog in orde  :039:



Het bovenstukje is al uit dus de zomer kan snel beginnen  :007:



De mensen die wel eens sleutelen zien waarschijnlijk gelijk wat er hier niet helemaal in orde is..........juist de nokkenasketting staat te slap maar dit wisten we al toen we het blok hebben horen draaien, op zich komt dit vaak voor maar nu we het goed in zicht hebben blijkt de nokkenasketting toch wel behoorlijk slap te staan ook als we het achterwiel in de hoogste versnelling wat rond draaien waardoor de ketting wat ,,spant'' Aan de uitlaatkant zie je dus dat de ketting wat ,,klimt'' op het tandwiel, als dit tijden het draaien van het blok gebeurt met een ketting die nog net ff wat meer gaat rammelen dan kan het nokkenastandwiel dus een tandje verspringen..........dat wil je echt niet hebben  :023:



De spanner gaan we uiteraard ook nazien en wie weet hebben we nog wat ruimte om te stellen. In ieder geval is het een blote konten gezicht waarschijnlijk voor de leek maar we zijn klaar voor het stellen van de kleppen, we weten de juiste afstelgegevens nog niet omdat we niet het juiste WPH in bezit hebben en via het grote www wat gegevens gevonden maar ik zou graag de juiste weten en tevens de aanhaal momenten van het kleppendeksel......iemand?



Verboden gebied voor kindervingertjes, huisdieren enz.............het kleppendeksel wordt nog gereinigd, voorzien van nieuwe afdichtingen en de bestelling is de deur al uit  :054:



Voor nu weltrusten en de ZL600 is al lekker toegestopt............wordt vervolgt  :026:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #25 Gepost op: 20 januari 2010, 23:15:18 »
Zo een avondje elektra dus want we kunnen even niet verder met de klepspeling zolang we niet met 100% de juiste gegevens hebben en dit moet toch ook gebeuren  :039: Koplamp met de bekende uitfloepende draden  :018:



Koplamp is overgens wel een behoorlijk beschadigd geweest maar best netjes opgeknapt, met de juiste kit voor ABS en zelfs een vlechtmatje, je kan het zien aan de randen van de binnenzijde. En dit zit toch een stuk netter, lampjes in orde en wat de sensor betreft...............die kan van de donormotor af  ;)



Ik sla wat foto's over en stoom gelijk door naar het resultaat van de rechterzijde...............veel losse verbindingen, veel tape, veel open delen en veel weggeknipte draden en dit omdat de motor is aangepast naar Europese wetgeving met oa verboden random verlichting te voeren  :043:



Linkerzijde met ook daar verbeterde aansluitingen en veel minder spanning op sommige draaden en stekkers, ziet er weer goed uit en kan weer van de to-do-list af  ;)



Voor de motor de heftafel opging nog even de voorvork getest op werking en afstelling, duidelijk te slap en weinig demping, links een licht zwetende keerring maar binnen de grenzen............totdat............er vandaag dus wat olie werd opgemerkt op de heftafel...........onder de linkervoorpoot  :|



Soor volgen naar boven en jawel een oliespoor tot aan de keerring, gelukkig nu en niet als net de nieuwe olie erin zit..............morgenavond staat deze of de kleppen op het progamma, ik bedenk me niet altijd van te voren wat de volgende dag aan te pakken............ligt een beetje aan de beschikbare onderdelen en humeur want met tegenzin iets aanpakken dat is niks, dan beter helemaal niks doen  :D



Wordt vervolgt................

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #26 Gepost op: 21 januari 2010, 23:44:24 »
Verslag vanavond komt morgen wel, straks maffen, morgen vroeg op en druk bij de baas, naar Advanta toe  :088:

Voorvorkkeerringen zijn gemonteerd, voorkant leeg gehaald en zit weer gemonteerd en voelt goed, kleppen stonden veel te strak maar is verholpen, goede avond gehad en flink opgeschoten en net ff wat langer bezig geweest want komende dag ff een stop in la garage  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #27 Gepost op: 22 januari 2010, 20:59:39 »
Zoals beloofd een verslag van donderdagavond en de vorderingen met de ZL600  :039:

Links de licht-zwetende voorpoot toen de ZL600 hier binnen kwam, na ff testen hoever de keerring was bleek deze toch redelijk lek en dus maar gelijk beide voorpoten van nieuwe keerringen en olie voorzien en kijken of er nog iets te verbeteren valt zodat de ZL600 straks net ff wat strakker de bochten doortrekt  :p Voorpoten van de motor demonteren en zorgen dat de oude olie verwijderd wordt en het aroma kwam ons al snel tegemoet, stonk echt behoorlijk en veel slijpsel te vinden en waterige olie...........hoog tijd voor nieuwe olie  :034:



Na het verwijderen van de oude olie [voor zover mogelijk] de special tool ter hand genomen om de inbus onderaan de poot er goed uit te krijgen zonder dat het binnenwerk meedraait, dit punt is altijd het rottigste bij de voorvorken vindt ik want soms zijn ze al eens rotgedraaid en zie ze er dan maar weer keurig uit te krijgen............deze zijn netjes  :039:



Inbus los dus tijd voor het verwijderen van het binnenwerk dus eerst de stofhoes loshalen en toen............een oude truk in het zicht namelijk een grof vezeltouwtje wat iemand onder de stofhoes heeft gestopt............waarom:

Als je een motor te koop hebt staan waarvan er bijvoorbeeld een voorvorkkeerring iets zweet dan wil je natuurlijk niet dat de toekomste eventuele eigenaar dit opmerkt dus licht je de stofhoes, veeg je de olie weg en plaats je een vezeltouwtje en een paar druppels Dreft afwasmiddel  :012: Het afwasmiddel maakt de keerring wat zachter en dan kan het zweten een poosje uitblijven en mocht die in de loop van de tijd toch weer gaan lekken dan neemt eerst het vezeltouwtje de olie op tot het punt dat het verzadigd is, ga je dan de voorvork eens testen dan druk je het vezeltouwtje in elkaar en komt net als hier de olie er alsnog uit.........bijkomend voordeel is dat tijdens het rijden het vezeltouwtje wat druppels verliest en weer wat nieuwe olie kan opnemen, dan duurt het wel even tot je ziet dat een keerring zweet, uiteraard kan die ook doorslaan en dan loopt de olie gewoon uit de poot...........ouwe truk ja, goede verkoper nee, klotestreek ja...........bekend nee maar nu snap iemand hier misschien wel waarom ik wel eens een stofkap iets licht als ik ga kijken naar ene motor  :103: Afijn lang niet meer gezien dit maar het bestaat nu, straks stop ik er geen touwtje in hoor Eliminator  :069: Andere poot had een behoorlijk geroeste circilp maar geen touwtje of ongein en toch krijgt ook die diezelfde behandeling  :054:



Overgens na het schoonmaken van alles onder de stofpak en verwijderden stofkapje nogmaals gechekt in hoeverre de keerring lek was en dan zie je dat het inderdaad een zwetende was en geen volledig lekke keerring  8)



Beide poten gedemonteerd en klaar om schoon te maken en weer te monteren  :022:



Monteren van alle onderdelen ging goed, de linker top-bush wilde wel wat wijken maar met alle voorzichtigheid zit deze weer keurig gevangen in de buitenpoot.............schone olie in de poot en we hebben weer een complete voorpoot die voor nu goed aanvoelt  :)



De ZL600 wacht smachtend op het moment dat de voorpoten er weer in zullen komen  :007:



En jawel het is weer een feit, setje nummer 2 van dit jaar is weer achter de rug..............als ik weer net zoveel voorkeerringen als vorig jaar dan staat me dit weer vaak te wachten............appeltje-eitje ondertussen al kom je vaak verrassingen tegen en deze keer was het bij de laatste bout aantrekken van de onderste kroonplaat, het getapte draad was wel heel erg ruim getapt ooit...........geregeld, klaar en over  :026:



Kleppen stellen............rotklusje wat gewoon moet gebeuren als het nodig is en na verzamelen van de gegevens hopen we dat we ook de juiste hebben want wat mij een beetje dwars zat was het feit dat deze 0,10mm strakker stond als de opgegeven waarden, na diverse navraag blijkt toch dat we al de juiste gegevens hadden dus kan het niet anders dan dat de kleppen gewoon te strak stonden..........er wordt nog nagemeten uiteraard maar deze klus moet in alle rust en met voldoende tijd worden gedaan.............haastige spoed is verboden hierbij  :|



Na het stellen van de kleppen overal nog wat verse olie overheen en rondtornen die nokkenstokken zodat we bij de 1e start weer overal olie hebben, de 1e start geeft soms de meeste motorschade omdat de nieuwe olie eerst opgepomt moet worden en zeker de brikkers onder ons kennen dit wel  :048:



Donderdagavond zeer goed besteed en we maken ons weer op voor het weekeind.............wordt dus weer vervolgt  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #28 Gepost op: 23 januari 2010, 02:36:17 »
goed bezig freak. kom weer eens aanwaaien binnenkort. maar is al met toch een flink beurtje aan het worden
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #29 Gepost op: 23 januari 2010, 12:06:32 »
goed bezig freak. kom weer eens aanwaaien binnenkort. maar is al met toch een flink beurtje aan het worden
En dan staat deze gewoon weer helemaal klaar voor het nieuwe seizoen, uiteraard kan er altijd iets [weer] kapot gaan maar we voorkomen wel een hoop zaken zo  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #30 Gepost op: 24 januari 2010, 15:49:05 »
goed bezig freak. kom weer eens aanwaaien binnenkort. maar is al met toch een flink beurtje aan het worden

En dat tegen een uurloon van € 45

Arme Eliminator  ;)

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #31 Gepost op: 24 januari 2010, 16:00:18 »
  :X :X :X

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #32 Gepost op: 24 januari 2010, 19:56:12 »
 :011: ow, zo zie je maar dat er nog altijd dingen zijn waar ik niks van af weet  :018:

manman, ik zou binnenlopen  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #33 Gepost op: 25 januari 2010, 22:27:19 »
De bedoeling was vanavond het kleppendeksel weer op zijn plaats te hebben maar het liep net ff anders, de nokkenasketting moest nog wat worden nagespannen en met het verwijderen van de spannerkap bleek er iets niet meer helemaal in orde te zijn..............wie goed kijkt ziet het al  :|



Juist ja er is een deel van de draad afgebroken waarmee de kap op de spanner bevestigd zit en dat verklaard misschien ook het geklapper op lage toeren van de nokkenasketting, zeker weten doe ik het niet maar ik weet wel dat de spannerveer over zijn max limiet zit en deze vernieuwen we dus maar  :026:



Gelijk de carbs maar reinigen en zodra de spanner binnen is kunnen we het weer schoon terug monteren, uiteraard de carbs nog synchroon zetten en dan zullen weten hoe het blok klinkt en voelt  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #34 Gepost op: 25 januari 2010, 22:38:29 »
Jee...het zit niet mee geloof ik! :/
Maar ik denk ook dat er veel erger mij op deze manier bespaart is gebleven...hopen dat je nu niet teveel gekke dingen meer tegenkomt...straks kun je geen ZL meer zien! ;)

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #35 Gepost op: 26 januari 2010, 09:52:36 »
het zit misschien niet mee zo lijkt het maar zoals je ziet is het maar goed dat alles nu eens echt goed nagezien en aangepakt wordt. :021:

wat ik tot nu toe vooral zie zijn voornamelijk gevolgen van slecht/achterstallig onderhoud en uitgevoerde reparaties van vorige een eigenaar(en).


als deze klaar is heb je weer een betrouwbare motor waar je gewoon probleemloos mee weg kunt. ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #36 Gepost op: 27 januari 2010, 23:32:58 »
Lekker opgeschoten vanavond  :054: , de pet zit er weer op en toch opmerkelijk hoe krap de kleppen stonden, veelal 0,10 minder dan de miniumspeling  :| Hoe dan ook ze staan nu weer volgens voorschrift  :026: Nieuwe koelvloeistof, alle afdichtingen nieuw, nieuwe kettingspanner [nokkenas] , oliekanaaltjes zover mogelijk nagezien en schoongemaakt.............dat schiet lekker op als alles klaar ligt  :054:



Pakkingen kunnen zo vast zitten maar toch wel lekker dat we gewoon alles zo konden bestellen en waar nieuwe pakkingen zitten dicht het keurig af  :014:



Nieuwe schakelaskeerring is ook gemonteerd en die was toch wel goed lek, de olie zat overal rond de as. Ik moet wel zeggen dat het hele gebied rond de behuizing van de uitgaande as overal wel nat is van de olie, zal alles nog even schoonmaken zodat we kunnen zien waar er eventueel nog iets zweet/lekt, kan naar mijn idee niet alleen van de keerringen schakelas komen of die moet al heel lang lek zijn en/of de motor al heel lang niet gewassen  :018:



Puntje van aandacht blijft ook wel de rubbers tussen luchtfilterhuis en carbs, deze zijn eigenlijk te ver uitgehard en wat vervormd e blijven niet lekker op hun plaats zitten, ik leg ze altijd even in warm water zodat ze soepel zijn en gebruik geen siliconespray zodat ze weer ergens makkelijk op gaan maar ook snel weer terug schieten  8)



Alle sappen zijn ververst en het meeste zit weer terug gemonteerd, uiteraard willen we niet vergeten olie te vullen eer we de startknop aanraken...............we zouden de 1en niet zijn  :070:



Maar het blok heeft gedraaid en klinkt heel goed, geen vreemde geluiden meer van de nokkenasketting zoals schrapen tegen de cilinderbalk of carterdelen, kleppen doen goed hun werk, carbs moeten we nog ff afstellen met de vaccuummeter maar dit gaat hem worden, nog 1 avond en dan heeft deze mijn keumerk gekregen  :D

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #37 Gepost op: 27 januari 2010, 23:34:22 »

wat ik tot nu toe vooral zie zijn voornamelijk gevolgen van slecht/achterstallig onderhoud en uitgevoerde reparaties van vorige een eigenaar(en).


Klopt helemaal, of eventueel is deze eens onder handen genomen voor een eventule verkoop waarbij het niet veel mocht kosten  :034:

Moet zeggen dat er vanachter de koppeling wel een geluid is te horen [bonken, rattelen] wat er eigenlijk niet moet zijn, geen nood maar zal er nog eens naar luisteren.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #38 Gepost op: 27 januari 2010, 23:39:30 »
Citaat
kunnen zien waar er eventueel nog iets zweet/lekt, kan naar mijn idee niet alleen van de keerringen schakelas komen of die moet al heel lang lek zijn en/of de motor al heel lang niet gewassen


Dat zou zo maar allebei het geval kunnen zijn.. :097:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #39 Gepost op: 27 januari 2010, 23:42:48 »
Daar is dan nu een einde aan gekomen, scheelt weer de druppels van de vloer afhalen  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
36 Reacties
8645 Gelezen
Laatste bericht 25 augustus 2007, 20:49:26
door V-Strom Pierrio
118 Reacties
21436 Gelezen
Laatste bericht 30 juli 2010, 18:16:53
door MotorFreak
[Eliminator] DR 350

Gestart door eliminator « 1 2 ... 28 29 » De Garage - Onze Motoren

577 Reacties
82376 Gelezen
Laatste bericht 28 januari 2013, 18:52:44
door Dick
109 Reacties
18115 Gelezen
Laatste bericht 04 mei 2012, 20:43:55
door The Hawk
2 Reacties
2245 Gelezen
Laatste bericht 01 mei 2011, 21:35:03
door The Hawk