* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] Kawasaki ZL  (gelezen 52824 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #80 Gepost op: 16 februari 2010, 18:13:37 »
Zelfs je WPH zegt 1 draadje [blauw met rode streep] dacht ik, evengoed kan er een extra aarde liggen of bij jou missen dus inderdaad ff aandacht naar toe laten uitgaan...............de weerstand was trouwens wel heel erg hoog en doorpiepen met druk erop wilde die ook niet.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #81 Gepost op: 16 februari 2010, 18:16:56 »
Ik heb toen je bedrading doorgemeten en alle bedrading is oke, lampje was ook goed , je sensor komt maar 1 draad vanaf (-) en op je lampje staat plus(+)
Als de sensor dus geen druk meer heeft maakt ie sluiting ...oftewel je lampje gaat aan op je koplamp.  :054:

« Laatst bewerkt op: 17 februari 2010, 10:57:11 door BA Searcher »

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #82 Gepost op: 16 februari 2010, 18:35:06 »
Ik heb toen je bedrading doorgemeten en alle bedrading is oke, lampje was ook goed , je sensor komt maar 1 draad vanaf (+) en massa maakt je lampje via een draad naar het frame.
Als de sensor dus geen druk meer heeft maakt ie sluiting ...oftewel je lampje gaat aan op je koplamp.  :054:
sensor is een massaschakeling als het + zou zijn zouden er tweedraden aanzitten :048:
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #83 Gepost op: 16 februari 2010, 19:40:00 »
Ik zal de volgende keer proberen fotootjes te maken; is wat duidelijker ;)

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #84 Gepost op: 17 februari 2010, 09:56:57 »
er gaan waarschijnlijk wel twee draadjes naar beneden:
-1 voor de oliedruksensor
-1 voor de vrijstandschakelaar

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #85 Gepost op: 17 februari 2010, 10:13:37 »
sensor is een massaschakeling als het + zou zijn zouden er tweedraden aanzitten :048:

Interessante uitspraak, gelijk even op mijn eigen diagram gekeken. Druksensor maakt massa met frame. Loopt draadje naar controle lampje. Andere draad naar lampje is zwart = gezekerde +

Dus dat is wat je bedoelt met een massa schakeling.. De massa wordt geschakelt, niet de +

Weer een inzicht erbij  :054:

Dat is trouwens ook het antwoord op één van mijn huiskamer vragen.
Groen is massa
zwart is de gezekerde + (en dus geen extra massa zoals ik eerder dacht)

Tip voor Eliminator, zorg dat je een duidelijk in kleuren uitgevoerd elektrisch schema te pakken krijgt dat verhelderd een heleboel. (ik heb de mijn van de kerstvrouw gekregen die nauwe banden heeft met mw. Ebay  ;))

Zoiets als dit, elektrisch schema voor Dummies..  :D




Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #86 Gepost op: 17 februari 2010, 10:58:02 »
er gaan waarschijnlijk wel twee draadjes naar beneden:
-1 voor de oliedruksensor
-1 voor de vrijstandschakelaar

Klopt  :034:
Ik heb toen je bedrading doorgemeten en alle bedrading is oke, lampje was ook goed , je sensor komt maar 1 draad vanaf (+) en massa maakt je lampje via een draad naar het frame.
Als de sensor dus geen druk meer heeft maakt ie sluiting ...oftewel je lampje gaat aan op je koplamp.  :054:
sensor is een massaschakeling als het + zou zijn zouden er tweedraden aanzitten :048:


Post aangepast....

Offline Muutje

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #87 Gepost op: 17 februari 2010, 18:34:02 »
Hey zeg, voor dat ding heb ik dik betaald in Engeland!!!!  :093:

Maar eh... Eliminator, wil best bij die persoon navragen of hij ook zo'n schema voor jou heeft hoor.
Voor iets meer dan € 10,- heb je m in een kokertje thuisgestuurd vanuit Great Brittany

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #88 Gepost op: 17 februari 2010, 20:46:52 »
Nou Muutje; daar heb ik wel oren naar!!
Ik moet wel zeggen dat het me aardig gaat duizelen als ik dat schema van Paulusst zie; ik moet het hebben van mijn natuurkunde van lang, lang geleden.. :033:
Electrisch blijf ik altijd graag vanaf, maar ik zal ook hier eraan moeten geloven als ik er verder mee wil...
Massa, weerstanden, aardedraden...ergens gaat het wel weer dagen, maar er moet nog wel wat gekraakt worden in de hersenpan vrees ik.. :044:

Daar kan zo'n schema alleen maar bij helpen denk ik. Dus als het niet teveel moeite is; graag!! :039:

Sunny

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #89 Gepost op: 17 februari 2010, 21:59:50 »
Freak vindt het ook altijd een hele puzzel om zo'n electrisch schema uit te pluizen, daarentegen vind ik het altijd een uitdaging om te kijken waar welke kleur begint, hoe het loopt, waar het uitkomt en wat erop aangesloten zit. Heb net nog even op het wereldwijdeweb gezocht naar een electrisch schema voor je fiets, maar tot op heden nog niets kunnen vinden, maar we geven natuurlijk niet zomaar op! Ik zoek gewoon verder, er moet toch wel iets van bekend zijn?

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #90 Gepost op: 17 februari 2010, 22:12:29 »
Nou Muutje; daar heb ik wel oren naar!!
Ik moet wel zeggen dat het me aardig gaat duizelen als ik dat schema van Paulusst zie; ik moet het hebben van mijn natuurkunde van lang, lang geleden.. :033:
Electrisch blijf ik altijd graag vanaf, maar ik zal ook hier eraan moeten geloven als ik er verder mee wil...
Massa, weerstanden, aardedraden...ergens gaat het wel weer dagen, maar er moet nog wel wat gekraakt worden in de hersenpan vrees ik.. :044:

Daar kan zo'n schema alleen maar bij helpen denk ik. Dus als het niet teveel moeite is; graag!! :039:

Ik zal ook es kijken voor je, heb ook een verzameling met schema's van een hoop merken en types.
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #91 Gepost op: 17 februari 2010, 23:30:02 »
Jullie zijn geweldig!! :039:

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #92 Gepost op: 18 februari 2010, 09:44:30 »
een elektrisch schema van de motor die je hebt is altijd goed om in huis te hebben.
niet alleen voor jezelf maar vooral voor de techneut die er aan mag werken als je er zelf niet of niet goed uitkomt.

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #93 Gepost op: 18 februari 2010, 17:54:39 »
Jullie zijn geweldig!! :039:

Heb er 2 gevonden, verschillende versies, zijn jpeg plaatjes, niet zo denderende kwaliteit maar dan heb je iig wat.
Doe me ff een PM met je e-mail adres dan mail ik ze naar je.
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #94 Gepost op: 18 februari 2010, 20:11:17 »
Super Renee; de PM is on his way!! :054:

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #95 Gepost op: 18 februari 2010, 21:22:30 »
You have meel  :D
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #96 Gepost op: 23 februari 2010, 20:15:52 »
Dank Sunny en CBrenee, voor de schema's!! Is wel zwart/wit, dus een stukje onduidelijker, maar iets is beter dan niets!

Ben nog niet verder gegaan ivm druktes en slecht weer, maar Freak; de rubbers zijn er!!!! Als die er eenmaal opzitten scheelt dat al een hoop en komt derest vanzelf wel, tenminste; ik dacht niet dat er hiervoor olie uit moet he?

Dus mocht je je weer een keer vervelen...heeft geen haast, maar dan hoor ik het wel! Lijkt me ook leuk om even mee te kijken...agenda's naast elkaar en dan komt het vast een keer goed!

Groetjes!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #97 Gepost op: 23 februari 2010, 23:23:36 »
Komt zeker wel goed  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Muutje

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #98 Gepost op: 26 februari 2010, 19:15:07 »
Nou ja als ik op zoek moet naar een kleurenvariant dan hoor ik het nog wel. Afrekenen kan altijd na de saté  ;)
Moet ik nog wel de exacte gegevens hebben, type, bouwjaar, wellicht ergens te vinden maar dan moet ik dáár ook al naar zoeken  :+

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #99 Gepost op: 26 februari 2010, 19:21:06 »
Hey Muutje!
Voor mij als leek zou een kleurenvariant toch wel handig zijn, dus als je nog zin hebt? Heeft geen haast want volgens mij heb je een hoop andere dingen aan je hoofd. En betalen kan altijd nog via het net he?

Het gaat om een kawasaki ZL 600.. bouwjaar 1986, amerikaans model.
Wat ook nog kan; dat jij het linkje oid aan mij stuurt, dan kan ik zelf kijken of ik wat kan vinden?
Zie maar wat je handiger vind.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
36 Reacties
8789 Gelezen
Laatste bericht 25 augustus 2007, 20:49:26
door V-Strom Pierrio
118 Reacties
21862 Gelezen
Laatste bericht 30 juli 2010, 18:16:53
door MotorFreak
[Eliminator] DR 350

Gestart door eliminator « 1 2 ... 28 29 » De Garage - Onze Motoren

577 Reacties
84289 Gelezen
Laatste bericht 28 januari 2013, 18:52:44
door Dick
109 Reacties
18522 Gelezen
Laatste bericht 04 mei 2012, 20:43:55
door The Hawk
2 Reacties
2282 Gelezen
Laatste bericht 01 mei 2011, 21:35:03
door The Hawk