* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] Kawasaki ZL  (gelezen 49973 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eliminator

  • Gast
[Eliminator] Kawasaki ZL
« Gepost op: 07 oktober 2009, 23:07:17 »
Sinds een jaar rijd ik deze motor... Vooral gekozen om zijn power in combinatie met zijn lage zit.
Nu weet ik eigenlijk nog steeds niet waar deze nu onder valt; hij heeft de looks van een chopper...maar er zit een GPZ 600 raceblokje onder, waar hij dus zijn power vandaan haalt. 4 cylinders; 74 PK...
Voor plaatjes; zie gallerij...

Onder de eliminatorrijders moet je niet zeggen dat het een chopper is..velen hebben het stuur dan ook al verlaagt zodat hij een stoerder uiterlijk krijgt.
Zeker de 900 cc heeft heel wat power en is met name de brutus onder de ZL serie..
Ik heb er al heel wat discussies over gehad; ben benieuwd wat jullie er van vinden... ;)
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 09:41:56 door Sledge HaMMeR »

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Kawasaki ZL (eliminator)
« Reactie #1 Gepost op: 07 oktober 2009, 23:16:23 »
Freak noemt zoiets dan gewoon een "Custom Sport". Klinkt een stuk stoerder dan chopper  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Kawasaki ZL (eliminator)
« Reactie #2 Gepost op: 07 oktober 2009, 23:22:32 »
Chopper... Maar 'what the hell' je bent er blij mee, het rijdt lekker het is jouw ding. Lekker doen, het heeft twee wielen, een tank dus het is een motor! Hoe een ander het noemt, lekker belangrijk.

Maar toch, het blijft gewoon een chopper een HD wannabee  :018:  :+
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Kawasaki ZL (eliminator)
« Reactie #3 Gepost op: 07 oktober 2009, 23:58:10 »
Sport custom  8) En je kan er nog een tukje op doen ook.................en nog veel meer zelfs  :048:

BTW, dit is de ZL1000, een beest waar nog redelijk mee te sturen viel ook, trek als een beest en koppel zat......................maar toch nee  :018:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Kawasaki ZL (eliminator)
« Reactie #4 Gepost op: 08 oktober 2009, 07:43:56 »
 :023: Choppert Power Cruisert...

Hier hebben we de Yamaha variant (met 700 cc) in de schuur staan.
Gisteren nog op gereden en dan was dikke pret.
Zeker de natte bochten....  :070:

Veel rij plezier..!!  :039:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2010, 21:18:11 »
En zoals alle motoren heeft ook deze onderhoud nodig en misschien valt er nog het een en ander te verbeteren ook  :026: Ik heb de eer gehad om deze even uit te testen want de voorzijde voelde volgens de eigenaresse niet helemaal lekker aan, op een stuur met een kleine buiging kan ik niet gelijk iets vinden en het balhoofd moet uiteraard nog getest worden maar een middenbok ontbreekt dus dat komt komende week wel met een hulpbokje, de buitenzijde van de banden waren snel gevonden en dus goed te berijden en te sturen al is de voorzijde wat slapjes maar hier gaan we aan werken  :026:

Nadat Sunny ook nog even een stuk heeft gereden [alle vloeistoffen ff warm rijden] gelijk op de heftafel en aftappen die vloeistoffen, de cardanolie is zeker niet slecht, geen schrapsel of metaaldeeltjes te vinden op het 1e gezicht en bij controle krans geen vreemde zaken kunnen ontdekken, nieuwe olie en afdichtingen en die zit goed  :039:



Motorolie was goed zwart, zit er al een poosje in maar voelde nog niet helemaal verkeerd. verzuurd oid, een paar kleine deeltjes metaal gevonden maar niks schokkends, nadat de aftapplug was verwijderd tijd om het oliefilter te verwijderen en helaas zijn er hier Sankei dempers gemonteerd waarbij de demperklem van collektor<->demper natuurlijk precies onder de filterpot zit  :046:



Zo gewonnen en het filter is er compleet uit, ook hier een paar deeltjes metaal maar zeer ruim binnen de grenzen dus niks aan het handje, de metaaldeeltjes zijn waarschijnlijk afkomstig van binnenzijde blok daar waar de nokkenasketting tegen binnenzijde blok schraapt, we gaan kijken of we de nokkenasketting nog wat kunnen stellen met de spanner, op lage toeren klappert die me net iets teveel maar we gaan het beleven  ;)



Voor alle zekerheid nog een litertje schone olie door het blok gegoten zodat er wat meer deeltjes meegespoeld zijn en hierbij was het een eind over met de metaaldeeltjes, de ZL600 staat nu lekker een nachtje uit de lekken en dan kunnen we gaan beginnen met de grote beurt..............althans een klantenbeurt want ik zal het je niet aandoen om deze van binnen en buiten te bekijken  :103: Geen echt vreemde zaken kunnen ontdekken op die lekke keerring van de schakelpook na, een zwetende kleppendekselpakking, een koppelingskabel die niet goed zit en wat kromme delen na een omvallertje in het verleden, mocht je eventueel alvast wat delen willen overzetten alwaar er olie bij uit kan komen dan is dat eventueel nu ook de kans, afijn kiek moar  :069:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2010, 21:59:12 »
Wel apart om zo je machientje ontbloot te zien staan :)...
Hoe vond Sunny hem rijden?

Je doelt ws op die zijkapjes...wanneer ga je er weer olie in doen?
De donor staat niet bij huis en komende dagen heb ik weinig tijd, dus vandaar.
Hardstikke leuk (en leerzaam) om zo je uitleg te lezen met de foto's erbij!
gr
        Lisan

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2010, 18:30:56 »
De olie gaat er nog niet in want we zijn eerst op zoek naar een nieuwe keerring voor je schakelpookje, doen we eerst olie dan loopt het er toch weer uit. Mocht je wel die verchroomde kapjes willen overzetten dan moeten we ook daar nieuwe pakkingen voor bestellen maar evengoed kan dat van de zomer of daarna altijd een keertje  ;)

Vanavond..............gaan we slachten  :103:

En wil je meekijken, je weet het............your welcome  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2010, 20:00:21 »
Thanx!!

SLACHTEN!!! :/ Dat klinkt desastreus!! :o

Als je toch nog dingen moet bestellen mogen die pakkingen voor die kapjes wel gelijk mee hoor, het gaat hoe dan ook toch een keer gebeuren..
En als het lastig is om aan bepaalde onderdelen te komen; dan kan ik hier misschien ook nog wat slachten om te kijken of het bruikbaar is. 

Je had het over sankeidempers..wat moet ik me daar bij voorstellen? En wat is het lastige eraan? Op de andere zitten namelijk ook nog mooiere die ik een keer wil overzetten..
Ik ga kijken of ik nog een gaatje vind deze week, anders wordt het wel zondag vrees ik voordat ik iets kan doen..

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #9 Gepost op: 18 januari 2010, 22:36:34 »
Zo...terug van een avondje ZL600.
We zijn lekker begonnen aan de ZL, de slachting is begonnen.......eerst de tank.....daarna de luchtfilterdeksels......bedrading eruit... :026:  :+
Nee hoor geintje...je fiets staat nog grotendeels in elkaar, maar je tank en deksels van je luchtfilterkast en achterwiel zijn er toch echt uit en af.

Wat Freak bedoelt over die sankei dempers is eigenlijk dat het niet de originele uitlaat was omdat die zo in de weg zit voor de olie filter.
Vanavond hebben we is goed gekeken, het blijkt dat je dempers wel origineel kawasaki zijn , maar je uitlaat bochten zijn ooit is vervangen voor een laser/jama systeem  :034:

Verder heb ik nog gekeken of ik die linkse demper weer verder van je achterwiel kon krijgen ivm het niet bedoelde neerleggen van de motor op die kant.
Dat is weer aardig gelukt, je demper zit weer op de oorspronkelijke plek zoals ie ooit wel is gezeten heeft.
De andere demper(rechts) daar klopte iets niet helemaal aan kwam ik achter tijdens het poetsen van die demper...
De overgang van voorbochten naar demper hoort normaal een pakking tussen......die was vervangen door een dun stukje blik, en de klem die rond je demper zit om hem  aan je voorbocht te klemmen hebben ze voor zien van een stuk slangklem om zo doende die te veel ruimte tussen je demper en voorbocht te compenseren.
Ik vond het verdacht los zitten, was toch aan die kant bezig...dus dit maar weer verholpen en zit weer keurig dicht.

Nu las ik net dat je andere dempers op je ZL wilt steken....had ik dit maar eerder gelezen....maar goed het kan altijd nog gewisseld worden. :026:

Je hebt straks weer een keurige en goed onderhouden fiets weer terug waar je nog een lange tijd van kan genieten!  :054:

Affijn..de rest hoor je van freak, die heeft ook nog het wat te vertellen over je ZL.

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #10 Gepost op: 18 januari 2010, 23:01:50 »
Mannen; ik vind het geweldig, dit verslag!! :054:

Uit de verhalen van andere eliminator eigenaren had ik al gehoord dat er soms aardig wat geknoeid is aan deze fietsen door allerhande doe het zelvers.. Zo kom je nog eens voor verrassingen te staan, maar dat maakt het aan de andere kant ook wel weer leuk om een geschiedenis af te kunnen lezen..hij is tenslotte ook al bijna 24 jaar he?

Ik weet nu zeker dat hij bij jullie in goede handen is en dat ik straks weer met een vertrouwd gevoel op het motortje kan stappen; want dat is toch het belangrijkste vind ik; je moet je goed en veilig voelen en ik had toch hier en daar mijn vraagtekens.

En die andere plannen die ik heb; dat heeft tijd; rijden staat voorop en derest doen we op het gemakje!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2010, 23:47:48 »
Zo het verslag van de dag is er al dus ik kan vroeg het mandje in  8)

Nou vooruit op verzoek van de eigenaresse moocht de beurt worden bijgehouden in een topic dus weer wat lees en kijkvoer  :069:

Je verteld zelf al dat er veel gekloot wordt aan oudere motoren en 1 van die is deze  :D Onderstaande foto maakt al snel wat duidelijk, 1 rubber van een ophangpunt voor het linkerzijkapje is schijnbaar weg en als oplossing hebben ze trekbandjes geplaatst waarin je dan het zijkapje kunt drukken, waardeloos want het is te hard, kapje zit niet goed, is een hoop werk al die trekbandjes monteren terwijl je met 1 rubbertje weer de juiste oplossing hebt, maarja die kosten weer 2 euro nieuw en wij zeeuwen , eeuuhh wij motorliefhebbers hebben natuurlijk een hoop van die rubbertjes in een bak liggen van slopers en die kosten verder niks............wij zijn gewoon de betere Zeeuwen  :018:



Links het oude luchtfilter wat er schijbaar al heel lang in zit, vet, aan het verteren, veel vuil dus rijp voor de olaz, een nieuwe is hier te koop voor 10 euro en dat scheelt weer wat in de kosten  :026:



Met geweld naai je een ezel  :093: Onee gewoon netjes alles loshalen, hier en daar wat richten, schertsplaat uitshimmen, meten, passen en hoppa BA heeft weer een stukje vakmanschap afgeleverd, de foto's zijn niet precies uit diezelfde hoek genomen kwam ik net achter maar de demper zit weer waar die hoort.



Oja tussendoor vegen we wat sporen weg zodat het wat lekkerder smoelt op de foto  :+



Tegenvaller, bij het verwijderen van het achterwiel bleek 1 van de remschoenvoering los te zitten, rechts onder op de foto kun je zien dat de voering los licht, moet gewoon vervangen worden want als dit afbreekt zit het wel gevangen in de remtrommel maar je zal niet de 1e zijn waarbij het achterwiel toch sneller stil gaat staan dan wanneer jij dat wilt...............vervangen dus  :|



Toch even kijken of de voering niet schoon te maken is en eventueel terug te lijmen is maar bij de 1e beweging viel de voering er dus af, gelijk valt er dan ook een witte plek op en ik dacht in 1e instantie dat het corrosie was maar moest het ff zeker weten.............pekel............duidelijk pekel want de tong smaakt nog zout, snelste manier om het te weten te komen  :048:



Nu we toch in de tegenvallers zitten gelijk maar de andere er achteraan............persoonlijk vindt ik dit schokkende beelden dus mensen met een zwak hart opgelet  :030: Het is winter dus moet je koelmiddel in orde wezen, iets wat nog steeds onderschat wordt, de 1e blokken met vorst schade zijn alweer gesingaleerd  :/ Meter aansluiten en ff kijken hoeveel graden vorst deze aankan..........ineens zit het reservoir vol met een roestachtige substantie, gewoon roestwater en kan bijna niks aan vorst hebben, deze staat toevallig in een garage want kan me voorstellen dat deze best had kunnen bevriesen  :019:



Water en roest.........roest, water en ijzeren onderdelen in je blok..........zie hier het resultaat, met het rijden merk je het niet altijd wat er onder de bips allemaal gebeurd, een temperatuurmeter heeft deze niet maar gelukkig heeft het koelwater nog wel zijn werk gedaan maar duidelijk magen wezen dat we deze goed gaan spoelen en gaan voorzien van verse koelvloeistof, kosten vallen wel mee als je je bendekt dat dit ook je waterpomp en of blok kan kosten in het ergste geval  :016:



Maar goed nieuws is er natuurlijk ook, grootste gedeelte van de achterzijde is klaar en wacht op het achterwiel met nieuwe remschoenen aan boord, dan kan dat anker weer met een goed gevoel uitgegooid worden, weet je het niet dan oke maar nu je het gezien hebt met enige uitleg is het vast duidelijk dat je op deze onderdelen niet moet besparen, een rem moet je op kunnen vertrouwen en moet goed werken, alles bewegende onderdelen staan straks in het vet en deze gaat heel goed remmen  :039:



Het verhaal wat is al las over de demper............tsja is al verteld dat er een pakking miste en de demper niet goed vast zat, merk je dan gelijk zodra je heel even de poetsdoek ergens overheen haalt, is ook weer knullig opgelost maar nu zit er weer een orignele pakkingsring gemonteerd, hier besparen mensen vaak op als ze zien dat deze pakkingsring een paar euro extra kost.





De bedrading komt zeker ook nog langs maar alles werkt al zullen we wat meer bescherming aanbrengen want heel veel draden zijn geholpen met kroonstenen, rare verbindingen en liggen veelal bloot.



Afijn je motor staat er nu bij al op onderstaande foto, gaat best goed, weinig tegenslag want al lijken sommige zaken bedenkelijk..............ik ben al heel wat meer vreemde en ergere zaken gewend  8)



Nog even terug komen op je donoronderdelen........ik heb een voorstel: Het lijkt mij het beste om de motor nu gewoon op orde te maken zonder dat we delen gaan uitwisselen of we moeten ergens niet aan zien te komen een spoedje zeg maar, hiermee voorkomen we dat we straks een halve motor over gaan zetten wat best een behoorlijke duit gaat kosten, zoals ik proef uit je woorden wil je zelf ook wat doen en dan zou ik zeggen..............van de zomer lekker je donor motor uitkleden, de onderdelen die je wilt gebruiken netjes oppoesten en montageklaar klaarleggen en in de tussentijd een hoop kilometers gaan maken met je motor die dan een goede beurt heeft gekregen, nu gaat er dan gehaast worden, wachten tot we onderdelen hier hebben, veel regelen enz.

Andere kant is dat we hem ook helemaal klaar kunnen maken maar daar gaan echt wel een aantal uur inzitten, een week is zo voorbij zeg maar..................aan u de keuze wat mij betreft  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #12 Gepost op: 18 januari 2010, 23:52:58 »
Aardig verslag geworden weer eigenlijk  :011:

Zo morgen meer, Sunny gaat er morgen op uit , de jacht naar onderdelen is geopend  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #13 Gepost op: 18 januari 2010, 23:56:28 »
Geweldig, dat is toch weer een mooi verslag en lekker om te lezen!
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #14 Gepost op: 19 januari 2010, 09:46:34 »
goed bezig :039:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #15 Gepost op: 19 januari 2010, 10:52:59 »
0ch kiek eens an dat word een mooi service beurtje voor de zl. elimiinator kan straks idd met een veilig gevoel het anker uit gooien en dat is idd heel erg prettig. verder ziet het er op de foto's nog heel goed uit.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2010, 13:21:50 »
Poehee!!
Wat ben ik blij dat ik hem aan jullie toevertrouwd heb!!
Als complete leek deze motor gekocht bij een motorzaak; mag je er volgens mij van uit gaan dat deze goed is.. Vorig jaar nog een beurtje laten geven; motor zou tiptop in orde zijn!

Nu blijken er toch wat zaken aan het licht te komen die voor ergere problemen hadden kunnen zorgen; volgens mij hoort nl toch bij een gewone beurt het vervangen van het luchtfilter en checken van de koelvloeistof, of heb ik het dan mis?
De pekel kan ik zelf de oorzaak van zijn; durf best te rijden in de winter en het kruipt idd op plekken waar je het liever niet ziet.

Wb de electriciteit; had ik nog vergeten te melden; het oliedruklampje doet het niet, hiervoor heb ik al eens alle lampjes in de koplamp vervangen, maar daar ligt het dus niet aan. Kan dus aan de oliedrukmeter zelf liggen of aan de bedrading, want dat vond ik er inderdaad ook niet geweldig uitzien.

Je voorstel lijkt me een prima optie; laten we hem nu maar rijklaar maken; dan kunnen we er even tegen. Derest kan ik dan op mijn gemakje doen, want ik had de donor ook gekocht om zelf iets te leren van hoe een motor er nu uitziet. Zal dus met vallen en opstaan zijn en ik wil er de tijd voor nemen.. Het ontbreekt me nu soms nog aan tijd en ruimte..en dan kan ik jullie hier lekker lastig vallen met onnozele vragen, haha

Bij het zien van de foto's en het verslag zie ik nu wat wit om de neus geloof ik, maar ik weet dat het allemaal goed komt!!
Mooi beschreven allemaal!!

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2010, 13:41:52 »
Ja, als een motorzaak ook eens deze service verleende he, online meekijken wat er gebeurt, zo weet je zeker wat er gecontroleerd wordt en hoe het eruit ziet, en het wordt nog eens, ongeacht merk en type motor, met liefde gedaan.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #18 Gepost op: 19 januari 2010, 14:25:22 »
er zijn ook vast verschillende zaken die freak niet noemt maar wel nakijkt cq verbetert. moet zeggen dat het ook niet niks is om aan de fiets van iemand anders te werken. bij een ander let je soms nog beter op dan bij je eigen fiets..
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #19 Gepost op: 19 januari 2010, 18:09:09 »
Ja, als een motorzaak ook eens deze service verleende he, online meekijken wat er gebeurt, zo weet je zeker wat er gecontroleerd wordt en hoe het eruit ziet, en het wordt nog eens, ongeacht merk en type motor, met liefde gedaan.
Probleem is dan dat de kosten wel heel erg hoog worden en dan gaan de mensen nog meer zelf doen..........of uitstellen  :012:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
36 Reacties
8305 Gelezen
Laatste bericht 25 augustus 2007, 20:49:26
door V-Strom Pierrio
118 Reacties
20621 Gelezen
Laatste bericht 30 juli 2010, 18:16:53
door MotorFreak
[Eliminator] DR 350

Gestart door eliminator « 1 2 ... 28 29 » De Garage - Onze Motoren

577 Reacties
79512 Gelezen
Laatste bericht 28 januari 2013, 18:52:44
door Dick
109 Reacties
17311 Gelezen
Laatste bericht 04 mei 2012, 20:43:55
door The Hawk
2 Reacties
2115 Gelezen
Laatste bericht 01 mei 2011, 21:35:03
door The Hawk