* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] Kawasaki ZL  (gelezen 53113 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #120 Gepost op: 07 maart 2010, 19:26:03 »
:D Nou, het was hier weer de zoete inval as usual, dus echt sprake van privacy was er niet hoor! Daarbij geven die rubbers niet mee in de kou...kan me prettiger omstandigheden voorstellen..brrrr
En ...och muis..speelgoed heb je nooit genoeg toch? :p :037:

:024:

In dat geval haak ik af...veel plezier met Mmuis :017:   :056:  :+

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #121 Gepost op: 07 maart 2010, 19:47:10 »
....maar goed...alle gekheid op een stokje..
Ik ben erg blij dat deze klus geklaard is!! Gelijk nog wat andere dingetjes gevraagd zodat ik verder kan met de donor...(daar kan geen werkplaatsboek tegenop!)
Nu eerst maar herstellen van het een en ander en hopen op wat betere temperaturen!!

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #122 Gepost op: 05 april 2010, 15:55:12 »
Zoals te lezen in het ritjes topic; ik had vanmiddag het idee dat de fan niet aan wilde slaan..Hebben jullie dit nog gecontroleerd toen hij op de heftafel stond?
Misschien zijn het er de temperaturen niet naar, maar hiervoor deed hij het altijd redelijk snel al. Of misschien ligt dit aan een andere afstelling nu?
Voor zover ik kan zien zitten alle draadjes vast dus dat lijkt niet het probleem te zijn.

Bij het afzetten van het contact hoort de fan altijd nog even na te blazen..
Misschien maak ik me zorgen om niks, maar ik kan het beter even navragen toch? ;)

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #123 Gepost op: 05 april 2010, 16:36:41 »
Goed om vinger aan de pols te houden, maar met huidige buiten temperaturen zou ik me nog niet al te vele zorgen maken. Mits je gewoon rijdt en niet ergens een half uur stationair staat.

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #124 Gepost op: 05 april 2010, 16:57:45 »
De laatste keer dat wij je fan hebben uit geprobeerd deed ie het als de temperatuur er naar was....
Wat nu ook het verschil kan zijn is dat de buitenlucht temp nog niet zo warm is, dus je motor koelt nu ook beter...
Ook is je koelvloeistof vervangen, ook dat scheelt in bedrijfstemperatuur, je motor zal nu een stuk koeler draaien hierdoor dus de fan zal minder aanslaan.
Ook is je afstelling van de carbs gewijzigd, ook dit kan wat schelen in bedrijfstemp....

Idd vragen is altijd goed  :034:  :054:

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #125 Gepost op: 05 april 2010, 17:41:31 »
Ok, dank jullie!! Ben weer gerustgesteld en zal het nog eens aanzien! :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #126 Gepost op: 05 april 2010, 18:02:10 »
Even doorlussen en je weet of die draait maar koelen doet die nu veel beter dan eerst dus ik verwacht niks verkeerd...................mocht je in de buurt zijn kijken we even en anders gewoon een poosje laten draaien tot die aanslaat  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #127 Gepost op: 13 april 2010, 19:03:37 »
Vanmiddag tijd en zin, dus de eli maar weer van stal gehaald!
Even laten draaien, en tot mijn schrik begon het aan de voorkant te druppelen..niet heel hard, maar toch gestaag...pakkinkje van een van de slangen onderaan de tank; is volgens mij koelvloeistof...
Even laten draaien...radiateur werd warm! Ws niet lang genoeg laten draaien om de fan aan te doen slaan,maar ik wilde rijden; wist niet of ik deze nu kon vertrouwen dus maar de DR genomen! Lachen zo op de grote weg ; je bent echt net een brommertje! :D
En iets gevoeliger voor de wind bij 100 km/uur ;)

Maar goed, Freak; ik kom snel eens even langs; kunnen we dat pakkinkje misschien samen even veranderen?
Is toch wel mee te rijden zo?

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #128 Gepost op: 13 april 2010, 20:49:58 »
Als ie KVS lekt zou ik niet te lang rijden... Er komt een moment dat ie te weinig vloeistof heeft en dus niet meer koelt.
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #129 Gepost op: 13 april 2010, 23:05:45 »
mmhh een pakkingkje lijke me sterk want alles is daar zo'n beetje vervangen, ik schat zomaar dat het van onder je balhoofd komt, daar zit een overloopje bij de thermostaat maar evengoed zullen we de garantie in werking laten gaan  ;)

Ja kan er gewoon mee rijden hoor, of het moet er echt uitlopen, het druppelen begon gelijk of toen de motor warm werd?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #130 Gepost op: 13 april 2010, 23:29:15 »
Het leek eerder wat minder te worden toen de motor warmer werd.. De vloeistof druppelde er via een van de slangen uit (er zitten er twee naast elkaar) op de plek waar de slang vastzit met zo'n ijzerdraadje (de naam is me even ontschoten).

De oliedrupjes zijn ook nog aanwezig (die via de schakelpook komen) maar ook dat blijkt een eliminatorkwaal te zijn; zweet via dat ene kapje. Kon het vandaag goed zien, maar is niet zo heel veel tegen te doen behalve dat kapje weer terug zien vast te kitten..

Ik geef wel een seintje als ik eraan kom wapperen ;)
Valt vast allemaal reuze mee, maar veiligheid voor alles he? En ik kan wel alleen gaan freubelen maar doe het liever met een kennersoog erbij :D

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #131 Gepost op: 14 april 2010, 09:43:15 »
mogelijk zit er net iets teveel koelvloeistof in het systeem ,er is immers aan van alles gewerkt.
dat er nu ff wat druppels uitkomen is dan ook niet zo vreemd.
nivo komt vanzelf goed ,wat er teveel inzit gooit ie er via de overloop zelf weer uit.


en als je het niet helemaal vertouwd rijd je ff een keer langs Freak

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #132 Gepost op: 14 april 2010, 18:16:50 »
Yupzzz, wij hadden het ook toen die na montage warm stond te draaien en het overlooppijpje zit op een vreemde plaats bij een ZL, evengoed zou die na een aantal keer rijden gewoon goed op niveau moeten wezen maar voor alle zekerheid kijken we gewoon even  :034: Mocht je vanavond in de buurt wezen.................ik ben er ook  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #133 Gepost op: 14 april 2010, 18:54:37 »
He...ik moet nu nog een hapje eten...veels te druk in de weer geweest met olie vanmiddag :) ( en het proefrondje erna..)
De dames komen over een uurtje thuis..misschien morgen of komend weekend?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #134 Gepost op: 14 april 2010, 23:11:03 »
Morgen ben ik hier, wel wat om handen maar kijken kan altijd, van het weekeind de dames hier, stukje verjaardag vieren, bbqen en best druk................ben bijna aan een agenda toe  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #135 Gepost op: 14 april 2010, 23:23:45 »
Als ik wat aanwijzingen krijg ben ik al dik tevreden.. ik kijk wel even..je hoort me nog!

(als hij met Hemelvaart maar klaar is voor de trip naar Collendoorn; dat is best een eindje! Mocht er daar terplekke wat zijn; vast genoeg sleuteltalent met die oude beestjes daar allemaal! :037:)

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #136 Gepost op: 15 april 2010, 21:57:14 »
 :036: Thanx to Freak voor de uitleg, het zoeken en de aandacht voor het motortje!
Het druppen van koelvloeistof was over toen ik in Geersdijk aankwam :p Blijkt een slangeklemmetje te zijn die of niet meer goed aansluit, of aan vervanging toe is, maar dit komt tzt goed als hij weer eens op de tafel komt..

Fan wilde zomaar nog niet aanslaan...hier ga ik nog even navraag over doen bij het eliminatorforum. Het motortje wat de fan aanstuurt werkt wel; kan dus nog in de sensor of het relais liggen..
Ik ga ook nog even navragen bij welke temperaturen de fan eigenlijk aan hoort te slaan..ik meen me te herinneren dat die temp iets hoger ligt dan normaal...

Zelf ga ik het lampje in de toerenteller eens bekijken; dat moet gaan branden als de temperatuur te hoog wordt,maar heeft het bij mijn weten nog nooit gedaan..zou nu wel handig zijn!
Wordt dus nog wel een keer vervolgd..

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #137 Gepost op: 15 april 2010, 23:58:16 »
Fan hoort aan te slaan bij 92-96 graden...

Ik begin me nu ook af te vragen of het feit dat de beide lampjes(olie en temperatuur) niet aanslaan bij het inschakelen van het contact niet iets te maken hebben met het contact zelf... :042:

(beide lampjes moeten even aangaan bij het inschakelen en gaan uit wanneer je de motor start. Toeval?)

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #138 Gepost op: 16 april 2010, 13:08:01 »
je kunt de werking van de lampjes ook testen door de temp.sensor bij de aansluitingen te overbruggen en op dezelfde manier de oliedruksensor.
dan weet je gelijk of de bedrading ook in orde is.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #139 Gepost op: 16 april 2010, 18:21:11 »
je kunt de werking van de lampjes ook testen door de temp.sensor bij de aansluitingen te overbruggen en op dezelfde manier de oliedruksensor.
dan weet je gelijk of de bedrading ook in orde is.
Gedaan, lampje olie zelfs nog even apart doorgemeten  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
36 Reacties
8870 Gelezen
Laatste bericht 25 augustus 2007, 20:49:26
door V-Strom Pierrio
118 Reacties
22002 Gelezen
Laatste bericht 30 juli 2010, 18:16:53
door MotorFreak
[Eliminator] DR 350

Gestart door eliminator « 1 2 ... 28 29 » De Garage - Onze Motoren

577 Reacties
84923 Gelezen
Laatste bericht 28 januari 2013, 18:52:44
door Dick
109 Reacties
18680 Gelezen
Laatste bericht 04 mei 2012, 20:43:55
door The Hawk
2 Reacties
2307 Gelezen
Laatste bericht 01 mei 2011, 21:35:03
door The Hawk