* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] DR 350  (gelezen 82727 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #480 Gepost op: 10 maart 2012, 08:54:40 »
Ja maar, sommige van ons moeten óók nog werken! (Niet ik, maar anderen... Mwuhahahahaha...)  :018:
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #481 Gepost op: 10 maart 2012, 09:15:05 »
Ja maar, sommige van ons moeten óók nog werken! (Niet ik, maar anderen... Mwuhahahahaha...)  :018:

Jij MOET dus niet maar je DOET het wel  :071:





Offeeeeee............. :042:

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #482 Gepost op: 10 maart 2012, 10:26:15 »
Nóg wel, ja... ;)
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #483 Gepost op: 13 maart 2012, 22:02:20 »
De originele demper is weer voorzien van een nieuwe jas  :039: De achterveer ga ik binnenkort even nader bekijken, heb me er al iets verder in verdiept want belangrijk is dat de hoogte het zelfde blijft maar de ingaande demping en veervoorspanning verhoogd worden...........misschien kunnen we deze wel net als die van Mr. KiK voorzien van een nieuwe seal, olie en op 10 bar stikstofdruk zetten  :)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #484 Gepost op: 10 april 2012, 22:42:15 »
Vanavond wat tijd om weer wat te klussen aan de DR.........de Pro-duro demper is een geweldige demper maar maakt echt te veel lawaai en zeker deze want de vulling is een eind weggestookt........aangezien je meer opvalt met veel lawaai stond deze op de lijst voor vervanging voor een originele demper  :039:



Het zicht is minder, de beleving tijdens het rijden is minder maar na wat proefdraaien lijkt de motor wel beter op te pakken en iets netter de draaien........meer tegendruk, minder olieverbruik......voordelen dus! De demper was al opnieuw gespoten, gemonteerd en ingebrand...........weer een stukje huisvlijt  :054:



De handvatten zijn een eind versleten, de linker draaide rond het stuur dus ook deze vanavond vervangen...........niet verder vertellen maar weer een Honda onderdeel op de Soes  :069:



Het gashandvat nog wat bijgeschaafd, nog wat zand verwijderd en ook deze voorzien van een nieuw handvat  ;)



De veervoorspanning van de achterschokker stond niet naar de zin maar na wat gemorrel, gedoe en gepiel [Thanks B.A.] staat deze een stuk harder en het lijkt weer beter te werken nu...........er moet maar ens een stuk mee gereden worden om te testen  :+

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #485 Gepost op: 10 april 2012, 23:06:59 »
 :039: Thank you guys!!!

Rijden...jazeker; als we er een keertje tijd voor hebben! :071: Ergens ben ik ook wel bang om de boel weer te slopen, want hij moet straks klaar staan voor een grotere reis..maar oefenen is dan ook een goede zaak..
Gaat goed komen!!!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #486 Gepost op: 10 april 2012, 23:29:13 »
Ik denk dat het over niet al te lange tijd verstandig is om de banden te wisselen voor [eventueel] een set nieuwe Battelwings, dan pak je hem ook makkelijker als die straks weer bij jou staat..........straat gerichte bandjes rijden we straks ook tijdens de vakantie en wen je daar ook weer aan want nu met die noppen is asfalt minder prettig rijden terwijl je hem toch wel eens wilt inzetten tijdens een ronde BZ...........lekker warme zomeravond en voor je werk op een DR350 rijden.....dan heb je het toch voor elkaar zeg maar  :069:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #487 Gepost op: 10 april 2012, 23:31:20 »
Wbt het ''slopen'' van de motor heb ik ook over zitten denken en dit geld ook voor de XT600.............misschien niet verkeerd dat we het echte offroaden op gaan pakken na onze vakantie boven de 4km hoogte  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #488 Gepost op: 21 mei 2012, 18:22:24 »
Nieuw bloed voor de Dr350se  :103:



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #489 Gepost op: 21 mei 2012, 19:55:25 »
T'is goeie olie :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #490 Gepost op: 21 mei 2012, 21:42:07 »
Castrol? Brr, das duur spul hoor. Hier stoken we Kroon, dat blijft voor de DR' ren (Expulsa 10W40) net onder de 10 Euro de liter, voor de KTM (Expulsa RR 5W50) op iets van 12 Euro de liter. Vloeibaar goud, die troep. Castrol vind ik gewoon te gortig.

(buiten dat, als je wat nodig hebt mail dan ff, wie weet kan ik wat voor je doen  :103:)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #491 Gepost op: 21 mei 2012, 21:45:38 »
Ja hoor, ik stook Eurol en Bel Ray.. Het leven is al duur genoeg..  :026:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #492 Gepost op: 21 mei 2012, 21:47:50 »
Heb net een KTM mogen laten reviseren, ik stook dure olie. Van dat geld kan ik ook wel een paar liter dure zooi kopen  :019:

Gemoedsrust is ook wat waard. Maar in principe maakt het geen reet uit of je merk of merkloos gebruikt, als de specificaties kloppen is het goed. Maar m'n leverancier heeft nu eenmaal Kroon, dusja.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #493 Gepost op: 21 mei 2012, 21:48:43 »
Kroon is ook prima spul.. Ook een goede prijs toch..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #494 Gepost op: 21 mei 2012, 21:55:51 »
Tot nu toe blijft alles er heel mee en ik betaal ongeveer net zoveel of iets minder als bij een motorzaak. En ze brengen het nog thuis ook (voor mij dan...)

Ik vind het best zo.

Castrol RS kost je iets van 14 Euro de liter voor halfsyntheet, ik betaal voor halfsyntheet iets van 10 of 11 euro. Mocht je wat meer nodig hebben kan ik aardige inkoopkorting krijgen.

Sorry Freak, zit je topic te kapen...  :011:
Trial and error... vooral veel 'error'.

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #495 Gepost op: 21 mei 2012, 23:06:04 »
Maar 14 euro de liter voor Castrol.........ik zou me gek zijn om dat er voor te betalen, v/d Peijl, 4 liter, 36 euro ex  :103:

Motorfreak

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #496 Gepost op: 21 mei 2012, 23:56:17 »
Ah, gelukkig, dan is het goed.  :054: (heb een hekel aan teveel betalen)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #497 Gepost op: 22 mei 2012, 17:49:54 »
Ah, gelukkig, dan is het goed.  :054: (heb een hekel aan teveel betalen)
Goh waar ken ik dat van, uiteraard geen hoofdprijzen betalen als het makkelijk anders kan  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #498 Gepost op: 24 mei 2012, 22:25:33 »
Suzuki DR350se vakantie onderhoud, juist.......... we gaan weer van start met een up-date van dit gele rakkertje  :103: Uiteraard gaat deze met verse vloeistoffen de grens over..........warmrijden was weer even genieten zo in de Noord-Bevelandse polders  :039: Warm de heftafel op en aftappen dat ''oude'' bloed........je kan er nog doorheen kijken maar deze heeft in kilometers nog niet zoveel meegemaakt.



Dry-sump blokkie dus na het carter de framebuis aftappen!



Als laatste het oliefilter verwijderden en hier werd ik weer blij van, geen metaaldeeltjes te vinden in het filter dus geen big-end gedoe  :D



Luchtfilter verwijderd en deze mag komend weekend en keertje bij mij mee onder de douche voor een stevige wasbeurt.....handig uitwasbare filters en de filterolie ligt altijd klaar hier.........dat is net als deo voor de oksels  :018:



Nieuwe banden..........door de 18 inch achtervelg nog best wat zoekwerk naar de juiste passende band, het probleem zit hem in de achterbrug welke net voor de band naar binnen loopt, de kant van de ketting lijkt geen probleem te zijn met een maatje breder...........meten is weten  :026:



Na wat uurtjes speurwerk ben ik op de volgende banden terecht gekomen welke zo passend zijn en aan de juiste eisen voldoen qwa ondergond, wegligging en stuurgedrag, natuurlijk neem je de levensduur ook mee........was ff zoeken maar hier ben ik op uit gekomen;

Voorbanden;
Bridgestone TW41 [trailwing]
Bridgestone BW501 [battlewing]
Michelin Anakee2
Metzler tourance
Michelin sirac

Achterbanden;
Dunlop trailmax
Dunlop KS560J
Bridgestone TW42
Michelin sirac
Avon distanzia

Ik geef de voorkeur aan de Anakee, de distanzia en tourance maar als gelijke complete set kom ik uit op de Sirac..........wordt vervolgt  :p

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #499 Gepost op: 24 mei 2012, 22:45:24 »
We zullen toch voornamelijk asfalt zien denk ik...voor mijn tripje naar Tunesie zijn er denk ik andere eisen omdat het wegdek daar veranderlijker is en zanderiger met meer gravel...In de Alpen zal het voornamelijk bermachtig zijn zoas we dat hier gewend zijn..wat steentjes, gras...
De kans op regen is in de bergen dan weer wel wat groter, dus daar moeten banden dan weer meer aan voldoen..
Ik heb alle vertrouwen in je keus hoor! Ik neem tenminste aan dat je me nog niet in een afgrondje wil zien storten... :069:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
[Eliminator] Kawasaki ZL

Gestart door eliminator « 1 2 ... 14 15 » De Garage - Onze Motoren

296 Reacties
51873 Gelezen
Laatste bericht 06 juni 2012, 10:12:09
door V-Strom Pierrio