* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] DR 350  (gelezen 82735 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #500 Gepost op: 24 mei 2012, 22:49:07 »

 Ik neem tenminste aan dat je me nog niet in een afgrondje wil zien storten... :069:
Uhu, neem het inderdaad maar van je eigen aan  :024:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #501 Gepost op: 29 mei 2012, 22:01:44 »
Onderhoud aan de DR350se..........Vandaag binnen gekomen een iridium IX bougie, deze gaat een plaatsje krijgen in de cilinderkop, fraai exemplaar!



De operatietafel is er helemaal klaar voor...........er komen nieuwe koppelingsplaten in, nieuwe drukveren, nieuw lagertje, nieuwe keering en pakking, de grove oliezeef wordt nagezien, enz..........de achterzijde is een beetje uitgekleed voor wat werk aan de elektra en nog meer dingetjes  :026:



Nu nog op noppen, straks op meer straat gerichte banden met als toetje een nieuwe kettingset en alle lagers worden in het nieuwe vet gestoken.



Hier en daar nog wat mindere contakten al zitten ze goed aangesloten en vast maar een stukje nieuwe kabelboom zal er netter uitzien, nemen we ook mee met het onderhoud  :039:



Het rekje is een beetje geroest.........even een spuitbusje over halen ligt nu toch los.........u roept, wij draaien u bepaalt de kleur, gewoon weer wit of.......... ;)



Emmertje sop met warm water en dit spatbord is straks weer stralend wit :054:



De uitlaat verwijderd zodat er straks mee ruimte is om het koppelingsdeksel weg te pakken, alle bouten zaten keurig in het kopervet  :026:



De originele demper was al opnieuw gespoten en nu de uitlaatbocht toch los ligt deze ook gelijk even opknappen en voorzien van een nieuwe jas,



Borstelen, schuren en niet veel later klaar om te worden ontvet en dan mag de nieuwe jas aan,



En met dit geweldige weer en goede temperatuur is de nieuwe jas al snel een feit............bocht en demper straks weer keurig matzwart en het oog wil ook wel wat  :p



Weer een stukje verder met het onderhoud.......... :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #502 Gepost op: 29 mei 2012, 22:06:18 »
Dat wordt wel wat moois :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #503 Gepost op: 30 mei 2012, 18:01:21 »
 :039:
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #504 Gepost op: 30 mei 2012, 18:44:30 »
Onderhoud aan de DR350se..........Vandaag binnen gekomen een iridium IX bougie, deze gaat een plaatsje krijgen in de cilinderkop, fraai exemplaar!

Zitten in de GS van m'n meisje en mijn KTM ook. Geen idee of het helpt, maar ze zijn duur zat. Moet het vast goed werken  :018:

Citaat
Nu nog op noppen, straks op meer straat gerichte banden met als toetje een nieuwe kettingset en alle lagers worden in het nieuwe vet gestoken.

Heb je al een kettingset gevonden?
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #505 Gepost op: 30 mei 2012, 18:49:19 »
Ja kettingset is door de kerstman afgeleverd  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #506 Gepost op: 04 juni 2012, 22:51:43 »
De wielen zijn er van onder en liggen al in de werkbus..........die zijn morgen bij Jan voor vers rubber tewijl deze zeker niet versleten zijn maar minder prettig voor de komende vakantie.........deze bandjes komen uiteraard weer netjes mee terug  :034:



En dus staat de DR even volledig opgebokt, geborgd met spanbandjes klaar voor de volgende klus  :014:



Morgen de elektra eens nazien, beetje verbeteren en nu is alles makkelijk bereikbaar,



De oude camera maakt minder mooie foto's maar dit is nu officieel de zwarte vingers camera, zal niet de 1e keer zijn dat ik de lens moet ontvetten  :007: Zand, overal zand maar grof zand is het.........bij de volgende beurt wil ik wel eens Saharazand vinden  ;) Dit zand moet allemaal weg gehaald worden en daarna alles doorsmeren maar dat de nieuwe lagers nog dik in orde zijn is een feit  :054:



De tandwielhouder krijgt misschien wel nieuwe transmissierubbers, vorige keer heeft iemand ze ingetapet en dat werkt prima maar er zit nog steeds wat speling op het tandwiel en straks met de nieuwe kettingset moet er nergens sprake zijn van speling  :026:



Wordt vervolgt  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #507 Gepost op: 05 juni 2012, 00:46:24 »
Je houdt niet van half werk  :054:....aan de motor zal het niet liggen straks in de Alpen... :069:
Ik zou zo vertrokken zijn! Maar dit geeft wel een heel veilig gevoel...dat zeker wel! :034:
Ben benieuwd naar de andere bandjes, zal vast lekkerder sturen in de bochten! En dan maar even goed inrijden die kanarie, we zullen weer even aan elkaar moeten wennen denk ik! 8)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #508 Gepost op: 05 juni 2012, 00:57:40 »
 ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #509 Gepost op: 06 juni 2012, 22:15:09 »
Tussen de bedrijven door vanavond het rekje netter maken, goed schuren want wat er op zit is poedercoat dus harde zooi........hier gaat de spuitbus overheen!



Laagje voor laagje en wit blijft een slecht dekkende kleur maar geduld en in dunne laagjes opbouwen en het wordt op den duur weer keurig wit.........helaas begon het ook nog te regenen tussen de laagjes door terwijl ik net even in de garage was en het rekje net daar buiten  :D



Niet helemaal naar wens maar het ziet er weer beter uit, er is nog wat siliconenspray gebruikt laatst en dat zie je weer terug in het spuitwerk terwijl er toch behoorlijk ontvet is........perfectie is voor de goden, ik ben ik en deze mag mee op vakantie  ;)



Binnenkort de wielen weer terug dus kan de nieuwe kettingset erop, remmen doen en de kont terugbouwen, dit voor een later tijdstip.........wordt vervolgt  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #510 Gepost op: 06 juni 2012, 22:55:48 »
perfec
Citaat
tie is voor de goden, ik ben ik en deze mag mee op vakantie 


Jij ook hoor! ;)
En zoals je weet ben ik niet zo perfectionistisch, er zit weer een laagje bescherming over en daar gaat het om! Ziet er goed uit!! :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #511 Gepost op: 06 juni 2012, 23:02:52 »
 :007:

Je motor rijdt er geen meter beter door maar het oog wil ook wat en het ligt nu toch los.........evengoed moeten er wel slijtsporen te zien zijn anders geloofd niemand dat deze al meer meegemaakt heeft, een keer als nieuw opbouwen kan altijd nog  :D

Net even de administratie gedaan voor de onderdelen en dit kon morgen wel eens binnenkomen  :026:

1 maal Gasket, Clutch Cover 1148214d03
1 maal Oil Seal (10x17x5) 0928510004
1 maal Plug, Crankshaft Hole 092593601620h
1 maal O Ring (id:32.7,dd:3.1) 0928033004
2 maal O-ring kleppendeksel 11177-14d01

Komend weekend redt ik het niet dat die klaar staat, morgen niet aan deze sleutelen maar hopelijk wel to the women connects the handelbars to the seat  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #512 Gepost op: 07 juni 2012, 09:03:09 »
Valt daar zoveel aan te sleutelen?  :042:
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #513 Gepost op: 08 juni 2012, 20:06:59 »
Valt daar zoveel aan te sleutelen?  :042:
Als je zo maf van motoren bent als ik dan valt er altijd wel iets te sleutelen...........dat ik geen Harley heb  :037:

Zie het maar als verbeteren van onderdelen die wat slijtage beginnen te vertonen, daarnaast wil ik gewoon het rijwiel/blok en rem gedeelte in top zo goede mogelijke staat hebben, zijn tevens de belangrijkste zaken..........een grote beurt hier valt vaak inderdaad aardig uitgebreid uit  :048:

De onderdelen zijn binnen.........volgend weekend wil ik hem klaar hebben staan , daarna kan de kilometerteller weer oplopen als de ruimte er voor is  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #514 Gepost op: 08 juni 2012, 21:06:48 »
morgen niet aan deze sleutelen maar hopelijk wel to the women connects the handelbars to the seat  ;)

Ik had 't over de vrouw...  :012: :093:
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #515 Gepost op: 08 juni 2012, 21:16:34 »
morgen niet aan deze sleutelen maar hopelijk wel to the women connects the handelbars to the seat  ;)

Ik had 't over de vrouw...  :012: :093:
:046: Stupid me  :046:

Aan een relatie kun je toch ook sleutelen  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #516 Gepost op: 08 juni 2012, 21:54:40 »
Valt daar zoveel aan te sleutelen?  :042:
Als je zo maf van motoren bent als ik dan valt er altijd wel iets te sleutelen...........dat ik geen Harley heb  :037:

Zie het maar als verbeteren van onderdelen die wat slijtage beginnen te vertonen, daarnaast wil ik gewoon het rijwiel/blok en rem gedeelte in top zo goede mogelijke staat hebben, zijn tevens de belangrijkste zaken..........een grote beurt hier valt vaak inderdaad aardig uitgebreid uit  :048:

De onderdelen zijn binnen.........volgend weekend wil ik hem klaar hebben staan , daarna kan de kilometerteller weer oplopen als de ruimte er voor is  :054:

morgen niet aan deze sleutelen maar hopelijk wel to the women connects the handelbars to the seat  ;)

Ik had 't over de vrouw...  :012: :093:


 :037: :037:

Ach ja...de slijtage treed ook hier op .. maar net als de motoren; niet kapot te krijgen!!  :069:
Laat Freak maar lekker doorsleutelen! :048:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #517 Gepost op: 08 juni 2012, 23:29:13 »
Heb zin om eens de binnenzijde van het blok te zien, geeft ook weer een ander beeld en ik kan me wel voorstellen dat als je je eigen motor ziet met het blok open dat er even gedacht wordt............komt dat nog goed  :007:

Komt goed........schatje  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #518 Gepost op: 08 juni 2012, 23:31:52 »
Aan een relatie kun je toch ook sleutelen  ;)

If it ain't broke, don't try to fix it!  ;)
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #519 Gepost op: 08 juni 2012, 23:58:41 »
You are so right  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
[Eliminator] Kawasaki ZL

Gestart door eliminator « 1 2 ... 14 15 » De Garage - Onze Motoren

296 Reacties
51878 Gelezen
Laatste bericht 06 juni 2012, 10:12:09
door V-Strom Pierrio