* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] DR 350  (gelezen 82729 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #440 Gepost op: 26 januari 2012, 21:50:22 »
Is er sindsdien niks meer gebeurt met de DR.........nee de volgende dag heeft Eliminator haar motor keurig afgespoten en gewassen..........zand en zout moet er gewoon snel af  :039:



Hier en daar wat onderhoud gepleegd en er moest wat olie bij zag ik dus dat houden we even in de gaten, ik vermoed dat de open pijp de oorzaak is dat er wat olieverbruik is, voor de rest is dat geen bijzonderheid en de originele demper is eventueel aanwezig om dat eens te checken, scheelt gelijk een behoorlijk aantal decibel tijdens off-roaden waardoor je minder snel boze gezichten krijgt  :018: De motor staat weer zo goed als in de bescherming en met nog een aantal dingen te doen staat deze klaar voor een nieuw avontuur......te doen:

Versnellingspook naar buiten buigen en iets hoger zetten ivm crosslaarzen,
Rechterspiegel repareren ,
Koppelingshendel en unit op het stuur nazien, staat scheef,
Voorspatbord repareren, is gescheurd,
Andere handvatten op het stuur zetten, zeker de linker heeft weinig grip meer en blijft maar draaien rond het stuur, dat is irritant bij de wheelies en stoppies........en zelfs tijdens het rijden moet dit vastzitten  ;)

Bij de linkerbenzinekraan kwam er flink wat benzine uit gelopen toen de motor op links lag, 1 boutje waarmee de kraan vast zit was wat losgeraakt en de pakking eronder niet helemaal fris meer, is verholpen al buigt zo'n tank makkelijk waardoor het kraantje wat opzij wordt gedwongen maar dit is zoveel beter dan dat het gelijk afscheurt. Ook vanavond nog even een laadsnoertje op de accu gezet, steeds het zijpaneeltje eraf halen om de accu aan de druppellader te zetten is niet alles dus nu is het na het rijden de stekker inpluggen en hoppa de accu wordt onderhouden  :026:





The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #441 Gepost op: 26 januari 2012, 22:58:16 »
Sooo, ik ben niet de enige die zorg op maat aan het plegen was... :+
Toch wat meer schade dan ik dacht...of ik heb verschillende dingen niet eeder opgemerkt, zoals dat losse handvat..daar had ik al mee leren leven denk ik.. :069:

Maar...TOP!!! :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #442 Gepost op: 27 januari 2012, 00:10:01 »
Een off-road die wordt gebruikt waar die voor gemaakt is heeft altijd net ff wat meer onderhoud nodig dan een simpele wegmotor, helaas zie je veel afgeragde off-roads, stukje rammen over een stoppelveld en zo de schuur in rijden en dan later weer eens aantrappen, deze moet natuurlijk straks weer klaar staan mocht er onverwacht een ritje aan zitten te komen  ;) Ook als je een motor eens zochtje neerlegt valt niet alles gelijk op , zo zat je koplamphuis ook los was me ook niet opgevallen, ik denk dat je stuur even ergens in het zand heeft gehapt en de motor even met het achterwiel omhoog is gekomen en dus op de neus heeft gelegen.........leuk om weer recht te zetten, zo heeft elke schade aan zulke motoren een eigen verhaal en dus vanavond ook weer een deel terug beleefd van de rit  :054:

De DR starte trouwens prima, en rijdt ook nog prima al was het maar even elke straat hier een keer doorrijden  :007:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #443 Gepost op: 13 februari 2012, 23:48:37 »
Het is een bijtertje  :020: , ik hoop dan ook maar gelijk een doorbijter als het er eens op aan komt, niet stil vallen als het totaal niet uitkomt, nee gewoon doorbijt en niet opgeeft want de 1e keer dat hij beet had hij mij te pakken en vanavond was B.A. de klos..............ik had de rechterwijsvinger kapot, B.A. de linkerwijsvinger maar oke we blijven elkaar zo aanvullen tijdens het sleutelen............wat is er aan het handje  :+

Het voorspatbord is tijdens een keer omvallen aan beide zijden onder het balhoofd gescheurd, nog niet helemaal doorgescheurd maar dit is met die trillingen een kwestie van tijd dat die door de helft breekt en laten we eerlijk wezen...........zonder voorspattert is het toch geen zicht  :011:



Oké nog niet doorgescheurd is dus te maken en vervangen kan altijd nog, helaas is dit geen origineel spatbord want die kun je bijna rond buigen zonder dat die snel breekt of scheurt..........deze is meer van de afdeling/merk UFO en zie je vaak terug op de SM DRen..............vindt hem zelf zeker wel mooi qwa vorm maar net iets te kort eigenlijk en te hard plastic maar deze hebben we, ziet er mooi uit dus lekker repareren en dan kan die weer even mee! Demonteren, beetje in de vinger boren [jaja mensen boren in plastic hapt heel hard  :069: ] , repareren en monteren, starten en wegwezen  :039: bedacht had ik om iets flexibel te maken maar gelijk wel zo stevig dat die niet gelijk weer verder scheurt, lassen met ABS kan ook maar hier niet aanwezig al ben ik er wel mee bezig, altijd handig om daar mee te werken  :026: Stukjes montageband geplastificeerd, wat popnagels, ringetjes en klaar............is naarmijn idee aardig gel;ukt en voelt stevig aan al heeft B.A. alle credits verdient  :034:

Dat rode is geen stikker  :018:



Binnenzijde moet kunnen, geen last met de band/inveren en scherpe delen,



Buiten en dus z\ichtzijde ook wel gelukt, het oog wil toch ook wat  8)





Schakelpookje is ondertussen ook gericht en naar buiten toe uitgebogen, teven een streepje hoger gemonteerd zodat het carterdeksel weer vrij blijft en hopelijk kan de crosslaars er nu makkelijker onder............moeten dus weer een keertje gaan testen  :071:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #444 Gepost op: 14 februari 2012, 00:05:52 »
Thanx mannen! :054:
Het is een eenkennig geval blijkbaar...zal hem eens flink toespreken de volgende keer!  :069:
Keurig gemaakt en klaar voor een volgende rit; moeten we inderdaad snel maar weer eens doen, want dat is zeker goed bevallen de laatste keer! Beetje hogere temperaturen, dat mag dan wel, maar kan haast niet wachten tot ik dit monster weer hoor en voel; het is gewoon een lekker ding! :103:

BA; beterschap met je vinger...hopelijk geneest het snel! :054:

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #445 Gepost op: 14 februari 2012, 07:44:48 »
Twee mannen bloeden voor je... Wauw!  :069:
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #446 Gepost op: 14 februari 2012, 13:25:49 »
tsja... :097:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #447 Gepost op: 14 februari 2012, 14:28:10 »
Tja, plastic word op den duur weleens een beetje bros/hard.
Heb vandaag een enduro'tje uitgelaten. Was her en der spekglad door zachte prut op bevroren ondergrond, maar wel weer erg lekker. Vond het op den duur al zo vlak, maar dat kwam omdat ik over een grote bevroren plas reed..
Het offroadseizoen is weer begonnen hoor  :103:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #448 Gepost op: 14 februari 2012, 22:22:10 »
Vraagje aan de kenners.........welke banden zouden jullie monteren bij zelden strand, regelmatig bosgrond, regelmatig blubber, vaak gravel en grind, vaak asfalt?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #449 Gepost op: 15 februari 2012, 19:54:52 »
Met de vinger gaat het inmiddels wat beter, de gevoeligheid is al weer een stuk minder maar toch nog maar even voorzichtig er mee, boortjes die nieuw zijn zijn scherp kwam ik achter  :007:
Idd, spatbordje even voor de makkelijkheid er maar even afgehaald, en ja bij het eerste gaatje boren meteen raak!
Ik dacht nog...waarom wordt het nou zo rood overal?? ohh eerst even wat first aid verzorging nodig haha...gelukkig was het bloeden snel gestopt.
Daarna snel de andere nagels geboord en laten "poppen" ......zo dat spatbordje kan er weer tegen!
Eerst dat spatbordje maar monteren en daarna afdoen van al die rooie troep......bleef stiekem toch harder lopen dan gedacht  :/
Versnellings pedaaltje idd 1 tandje hoger gezet en wat meer terug gezet naar de originele positie.....kan je zien in het dekseltje ook.
Hij heeft al een keer op het onstekings dekseltje geraakt wegens het onbedoeld neer leggen van de motor waarschijnlijk, maar verder geen ernstige of verontrustende schade...


« Laatst bewerkt op: 24 februari 2012, 17:45:53 door BA Searcher »

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #450 Gepost op: 15 februari 2012, 21:33:30 »
Vraagje aan de kenners.........welke banden zouden jullie monteren bij zelden strand, regelmatig bosgrond, regelmatig blubber, vaak gravel en grind, vaak asfalt?

Ik hou niet zo van compromissen, maar de MT21 is wel een aardige band, maar presteert maar matig in de bagger en zand, vooral de voorband is niet zo een superband in het zand. Op straat doet ie het prima.
Rij zelf veel met de Kenda 760 maar dat komt deels door de weinige keus in 17" inch banden. (Kenda 760 voorband is niet veel) en vooraan wat ik zo eens tegenkom.  Die Kenda doet het eigenlijk overal best heel goed, zeker voor dat geld.
In 18" is veel meer keus Nu heb ik een Michelin AC-10 besteld voor achterop de enduro. Die schijnt het goed te doen en is zeer betaalbaar (rond de 100 euro voor een set) De AC-10 voorband gaat dan vooraan, eens kijken hoe die combi werkt.

Meestal rij ik op volle noppen gewoon door op het asfalt. Net ff uitkijken als het nat is.

Eventueel de Heidenau K60, maar dat is écht een straat en gravelband.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #451 Gepost op: 15 februari 2012, 23:41:03 »
Kijk dat is de info welke we graag lezen, wil best serieus nadenken over de keuze van de banden voor de XT600 en op de DR350 moetten toch ook een keer andere sloffen onder komen................2 setjes is dan best wel even waard om nader te bekijken want hopelijk rijden we samen ook een stukje weg komende zomer met die banden  :103: :048:

Zeeuwse Klei  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #452 Gepost op: 16 februari 2012, 21:35:01 »
Spiegels zitten beide nu weer goed vast, nu is het zaak om de bedieningshendels af te stellen maar dan moet de eigenaresse eerst plaats nemen en proefzitten..........deze is er weer helemaal klaar voor straks  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #453 Gepost op: 16 februari 2012, 21:42:59 »
In 17" ligt er niet veel, maar er ligt hier meestal een setje of 1 a 2 in 18" en 21" op voorraad. Mocht je wat zoeken, geef ff een brul. Volgens mij is het meeste redelijk gunstig geprijsd.
Die AC-10 van Michelin vandaag binnen gekregen: Mooie band! Mooie nop, goed profiel, en niet duur. Wel alleen in 18" en 21" (voorband)
Mocht er onder die DR 350 zoiets moeten moet je de 100 mm brede band hebben, die valt vrij breed uit. De 120'er is net zo breed als menig 140 brede...
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #454 Gepost op: 16 februari 2012, 21:49:10 »
DR 350 is 21"en 18" en er ligt nog een 17" in de schuur.......goede zaak dus!

XT600 is 21"en 17" en ik twijfel wel om een 18"er in te lepelen!

Ja ik brul zeker zodra we aan andere banden toe zijn  :054:


Brullllllllllllllllllllll  :+ [nog even niet, was ff een test]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #455 Gepost op: 16 februari 2012, 22:02:04 »
Extra zware binnenbanden (MX) liggen hier inmiddels op voorraad (21" en 17"/18"). Voor 17" heb ik zo nog niet echt wat beters dan de Kenda Trakmaster, maar dat is een puik bandje. De MT 21  (die is d'r ook in 17") is ook best aardig, maar daar moet ik nog even van nazien wat die kost.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #456 Gepost op: 16 februari 2012, 22:04:22 »
Pm me maar wat prijzen want die BT45 moet er zoiezo af binnenkort en voor de dag dat we een stukje verder rijden is dat setje misschien ook wel aan snot.........uiteraard vertrek ik niet zonder de juiste binnenbanden..........ik zit nog met de gedachte aan dikke cross binnenbanden maar die jij noemt ken ik niet maar ervaring zegt mij altijd veel meer  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #457 Gepost op: 17 februari 2012, 20:58:09 »
De binnenbanden die ik heb zijn voor offroad zeker goed. Als je ze beet hebt en voelt zul je dit wel merken, ze zijn écht degelijk.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #458 Gepost op: 18 februari 2012, 00:14:15 »
De binnenbanden die ik heb zijn voor offroad zeker goed. Als je ze beet hebt en voelt zul je dit wel merken, ze zijn écht degelijk.
De juiste ook gezien de prijzen zag ik  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #459 Gepost op: 18 februari 2012, 21:40:37 »
Ik heb nog een Kenda 760 (TrakMaster) vóórband staan. Is wel niet de ideale band in mijn ogen, maar deze mag voor weinig weg en is echt zo goed als nieuw.  Kost normaal 39 Euro, deze mag voor 25 Euro weg.
Trial and error... vooral veel 'error'.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
[Eliminator] Kawasaki ZL

Gestart door eliminator « 1 2 ... 14 15 » De Garage - Onze Motoren

296 Reacties
51874 Gelezen
Laatste bericht 06 juni 2012, 10:12:09
door V-Strom Pierrio