Auteur Topic: [Motorfreak] XZ550  (gelezen 10159 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4877
  • Geslacht: Man
  • Last Login:26 april 2019, 19:36:35
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #20 Gepost op: 12 november 2009, 19:29:39 »
Zo worden alle konijnen wreer uit je hoed getoverd Freak  ;) Maaruh...........gewoon weer vakwerk  :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #21 Gepost op: 12 november 2009, 22:56:53 »
Ja gaat nu weer lekker en weer vooruitgang, vanavond de remmen weer in uiterbeste staat gebracht, remmen lossen prima en lijken wel goed te bijten, remanker/adapterplaten schuiven goed, voorvorken weer voorzien van nieuwe keerringen, nieuwe olie en de veren er juist in terug gestoken, remschijven goed ontvet, nieuwe remolie en ontlucht, remhendel afgesteld, stabilisatorplaat op de juiste manier teruggeplaatst en een vers rubber om de voorvelg, wel een maatje smaller en lager maar dat zal weer goed sturen. Nu alle rommel weer aan het balhoofd zit kun je pas goed voelen hoe de nieuwe lagertjes hun werk doen.............dat zal weer gaan  :022: Volgende week weer verder, eerder geen tijd ivm andere verplichtingen maar dan de elektra goed nakijken, alle elektra voorzien van een beschermlaag voor de winter en alles van de topkuip terugmonteren  :026:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • KTM 1090 R adventure
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3245
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Gisteren om 20:19:32
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #22 Gepost op: 13 november 2009, 18:10:21 »
cardan een volle kuip en de winter :054:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #23 Gepost op: 13 november 2009, 19:31:31 »
Nou meer een grote tophalf met sneeuwschuiver aan de onderzijde  :+ heeft wel verwarming in de kuip zag ik  :037:

Ben benieuwd of het rijdt en vooral hoe, betje de gok genomen om eerst op te lappen en daarna pas mee te gaan rijden, moeten nog maar een paar dingen aan gebeuren  :022:

Achterwiel demonteren en geheel nazien en smeren op cardanvertanding
Elektra verder nazien en in de bescherming
Buddy voorzien van waterdichte tape
Achterem verbeteren
Wat lampjes vernieuwen
Kuipdelen terugplaatsen
Nieuwe accu plaatsen en ontstekingsgedeelte via een externeaccu weer orgineel terug maken
Nog wat kleine verbeteringen aanbrengen
En daarna afrossen dat hok  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #24 Gepost op: 17 november 2009, 23:28:38 »
Gaat best lekker, vanavond nog wat gerommeld aan de XZ550 en steeds meer lijkt deze motor er toch wel keurig aan toe te zijn, cardan en vertanding zijn prima in orde zonder pitting en vreemde sporen, achterwiellagers zijn een keer vernieuwd en keurig, remvoering beetje afschuinen en met wat poestwerk weer een keurige achterzijde.

1 minpuntje, het leek wel of de collektor doorgerot was, je hoorde duidelijk een lek maar kon het niet goed zien, tijd om wat ruimte te maken................achterkant gewoon leeglepelen en dan ineens oog in oog staan met een slecht gerepareerd stukje collektor met van die smerige uitlatenmat, spul verwijderd en niks lek maar de inkepingen lagen nog net wat bloot want de collektor zat niet goed op zijn plaats  :039: Niks rot, wel roestig maar keihard en dus gekozen om de uitlaat ook maar ff aan te pakken, we zijn toch bezig  :026:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #25 Gepost op: 19 november 2009, 23:15:46 »
Zo de XZ550 zit weer geheel in elkaar, ook is er al proefgereden en de achterste linkpijp is helemaal gasdicht............... :039: Helaas is er bij de proefrit een andere lekkage opgetreden en nu aan de voorste uitlaatpijpen dus dat wordt zoeken naar andere bochten en eventueel lassen maar dat komt wel goed. De proefrit ging goed, de XZ550 is een behoorlijk tamme motor, heeft zeker niks dat ik zeg ja tof dus prima geschikt voor de mindere weersomstandigheden, de voorzijde is de verbetering van de eeuw, goede veerring, goede demping, remt redelijk en stuurt goed, blok klinkt oke en geen vreemde geluiden en olieverbruik zal minien zijn want er is geen blauwe pluim te ontdekken ook niet tijdens het starten  :p

we hebben 2 minpunten, 1 minpunt  is de koude start, dat is vreselijk gewoon want hij slaat aan en valt gelijk weer uit, minder dan 1 seconde draait het blok en hoppa weer uit  :| Vanavond dus de carbs uit het frame gepeuterd en deze waren dus eens mishandeld met vloeibare pakking  :046: Overal rommel en vuiligheid dus geheel schoongemaakt en morgen weer een koude start proberen. Het andere minpunt is de rechterstuurschakelaar en met name het run/off-knopje, die weigert regelmatig zijn werk naar behoren te doen dus die gaat geheel uitelkaar en eventueel opnieuw solderen en andere bekabeling plaatsen, als deze minpunten zijn opgelost dan is die dus klaar, nieuwe kentekenplaat is onderweg [zat nog die grote van vroeger op].

De carbs in en uitbouwen is ook bij dit model weer zo'n geniepig trukje, gelukkig hadden we het snel, hier en daar nog wat slangen vernieuwd van vacuum, sommige waren te hard geworden, nog wat plaatjes  ;)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Triple Arne

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 410
  • Geslacht: Man
  • Last Login:28 november 2019, 17:17:08
  • BRLTK
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #26 Gepost op: 20 november 2009, 00:35:06 »
Hoi Louis,

De kill-switches van oudere yammie's zijn wel meer een bron van ellende, mocht je er wat losse onderdeeltjes van nodig hebben dan heb ik nog wel wat liggen denk ik.
XS900E                   XS750F                  XJ900S

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #27 Gepost op: 20 november 2009, 18:08:36 »
Ik ga het in gedachten houden, straks ff kijken wat de koude start zal doen  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #28 Gepost op: 21 november 2009, 23:58:37 »
Stof tot nadenken  :|


Klinkt als een TCI probleem. Voelt alsof je rijdt op een v1 in plaats van een v2.

Mogelijkheid 1. > De TCI is gekoppeld aan de achterste cilinder als toerenbegrenzer. Bij overschrijding van het maximale toerental wordt de onsteking van de achterste cilinder uitgeschakeld. Het signaal komt van de toerenteller. De electra van de xz550 wil hier nog wel eens spoken. De achterste cilinder wordt dan onterecht uitgeschakeld. Daarom wordt vaak die draad bij de TCI doorgeknipt. Ik ben niet zo'n fan van het doorknippen van draden. Je kunt de gele draard ook gewoon loshalen bij de toerenteller. Als je het kapje aan de achterzijde loshaalt zie je hem zo zitten.

Mogelijkheid 2. > De TCI heeft toch nog ergens een los contact.

Succes.

Frans
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3687
  • Geslacht: Man
  • Last Login:13 juli 2019, 20:02:15
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #29 Gepost op: 22 november 2009, 00:02:00 »
Stof tot nadenken  :|

Niet tot nadenken! Doen  :026: en "vlammen"  :052:


succes ermee!  :034:
Straight to your face with the truth!

ba searcher!!

  • Gast
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #30 Gepost op: 22 november 2009, 00:32:34 »
Stof tot nadenken  :|

Niet tot nadenken! Doen  :026: en "vlammen"  :052:


succes ermee!  :034:

Zie je nou wel, stealth zegt het ook al...... voorwiel eruit en in brand steken dat ding   :+

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #31 Gepost op: 29 november 2009, 13:41:58 »
Nog meer info gevonden.

Rear cylinder misfire
If after ruling out coils, plugs and wires by swapping components, the problem still persists, try disconnecting the black wire with the yellow stripe at the TCI 6 wire connector. This wire is connected to the rev limiter in the tach, and tells the TCI to kill the rear cylinder until a lower rpm is reached. Problems with the rev limiter can cause the misfire

kan alleen nergens de zwart oranje draad vinden, die uit de bovenste aansluiting van de CDI moet komen, nog een optie is"



Misschien heb ik er overheen gelezen, ik zie niemand hier reageren dat je de kleur verkeerd vertaald. Black with yellow stripe is toch echt zwart met gele streep, en niet oranje. Waarschijnlijk verklaard dat waarom die draad niet te vinden was....
't Is wel lang geleden maar misschien heeft iemand er nog wat aan.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3687
  • Geslacht: Man
  • Last Login:13 juli 2019, 20:02:15
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #32 Gepost op: 29 november 2009, 13:49:24 »
Is dat niet dezelfde methode die je op 21 nov poste Freak? Gewoon dus het bypassen van de begrenzer?
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #33 Gepost op: 29 november 2009, 17:31:07 »
Is dat niet dezelfde methode die je op 21 nov poste Freak? Gewoon dus het bypassen van de begrenzer?
Vast wel maar hier neerzetten is makkelijker terug te vinden als de orspronkelijke bron  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #34 Gepost op: 30 december 2009, 23:02:21 »
 :027: Iemand ooit wel eens met een hok van 240kilo een kilometer of 3 geduwd in de zeikende regen................nou ik wel nu  :046:

Zag er eigenlijk prima uit, begrenzer omzeild en blok liep best keurig, vol moed richting de tankstaion gereden en ff een ommetje noord-beveland, regende behoorlijk maar daar zijn we niet bang voor................na 12 mijl de accu volledig leeg en dus slaat het blok af...........op 3km van huis  :020:

Het moet nog oud en nieuw worden...............en het brand goed met een volle tank  :056:

Andere TCI en spanningregelaar wil ik 1 keer proberen en dan basta  :025:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #35 Gepost op: 30 december 2009, 23:16:46 »
 :017: dat is mooi klote.....en vanmiddag nog wel zulke goeie hoop dat ie het nu wel zou doen na die aanpassing van je dynamo/spanningsregelaar.

 

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #36 Gepost op: 30 december 2009, 23:24:36 »
:017: dat is mooi klote.....en vanmiddag nog wel zulke goeie hoop dat ie het nu wel zou doen na die aanpassing van je dynamo/spanningsregelaar.
Laadspanning 14,7V toen ik vertrok, toen ik thuis kwam en het hok weer aan de praat had 13,6V laadspanning. Ik kan er gewoon niet over uit dat die binnen 12 mijl de volle 14Amp accu volledig leegzuigt, ik blijf hangen rond die TCI en Spanningregelaar, met meten oke op daarnet na............een spanningsregelaar meten ben ik verder niet in thuis maar rond de 22Momh lijkt me wat veel  :012:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #37 Gepost op: 30 december 2009, 23:28:34 »
Heb morgen trouwens behoorlijke spierpijn vrees ik, ookal rolt/loopt die niet verkeerd...............het blijft een zwaar hok zeker de sluisdijk op, met er weer af dacht ik wel een eind voorbij de hoeve verhulst te komen...............mis want er moest natuurlijk ff een blik voorrang nemen onderaan bij dat elektrahuisje  :068:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2425
  • Geslacht: Vrouw
  • Last Login:09 december 2019, 16:37:49
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #38 Gepost op: 31 december 2009, 00:04:02 »
:027: Iemand ooit wel eens met een hok van 240kilo een kilometer of 3 geduwd in de zeikende regen................nou ik wel nu  :046:

Drie kilometer lopen is niet  zo een probleem, maar dat duwen.... :012:....kan voorstellen dat er leukere dingen te verzinnen zijn. Ik denk dat ik de motor had laten staan, te voet naar huis gelopen was om dat onwillige kreng met de auto en trailer op te halen.
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #39 Gepost op: 31 december 2009, 16:40:14 »
Een motor laten staan langs een weg..............had gekunnen maar dit was weer zo'n momentje van ff sportief wezen  :+ Afijn een XZ550 loopt prima  :007:

TCI en spanningsregelaar komen volgende week aan in geersdijkcity als het goed is.............werkend en goed volgens de beste verkoper..............we gaan het beleven, de laatste kans  :032:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"