* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] XZ550  (gelezen 13301 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #40 Gepost op: 14 januari 2010, 18:09:47 »
Is het wat voor je Pijneman  :018:

Deze gaat binnenkort nog ff op de operatietafel, TCI en regelaar zijn binnen  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

pijneman

  • Gast
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #41 Gepost op: 14 januari 2010, 18:17:31 »
Leuke pekelfiets! Hopelijk is ie klaar voor de winter voor bij is  ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #42 Gepost op: 14 januari 2010, 18:35:22 »
Leuke pekelfiets! Hopelijk is ie klaar voor de winter voor bij is  ;)
haha maar deze is niet diegene die klaar hoeft te zijn want dat is die VF750 waar ik het over had  :+

« Laatst bewerkt op: 23 januari 2010, 21:49:53 door MotorFreak »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #43 Gepost op: 23 januari 2010, 22:38:07 »
Ik ben er klaar mee, vandaag met goede moed nog eens tijd maken voor deze motor, sleutel erin, lampjes branden en met een druk op de knop..................tik, wat nu tik, meer kreeg ik niet te horen van de startmotor  :016:

Ben hem beu, heb het druk met andere dingen en deze mag de deur uit  8)

Ik heb hier te koop staan een Yamaha XZ550 van het bouwjaar 1983 met een km-stand net onder de 32.000 dit zou mijn pekelfiets worden maar tot op heden staat die nog in de berging en hobbel ik vrolijk rond op mijn VF750. Ik heb er al een hoop aan gedaan maar om de een of andere reden wil deze gewoon niet, wilde hem vanmorgen nog eens proberen maar meer dan een tik bij de startmotor kwam er niet uit, was het gelijk weer beu, eventueel is hier te lezen wat er zoal aan gedaan is:

http://board.zmvc.nl/index.php?topic=6583.0

Nieuwe voorband
Goede achterband
Alle vloeistoffen/olie vervangen
Alle filters vervangen
Nieuwe bougies
Voorvork heeft nieuwe olie en keerringen
Remmen hebben nieuwe stiften en geheel nagezien
Nieuwe balhoofdlagertjes
Veel zaken verbeterd
enzenz

heb er nog een extra TCI en spanningsregelaar bij en een nieuwe kentekenplaat is gemonteerd............ik heb er gewoon geen zin meer in vanwege nog wat andere projekten waar ook meer intresse ligt ;)

De prijs, tsja ik vindt 500,= euro redelijk gezien er allemaal in gestopt is, evengoed ben ik altijd te porren voor een ruil tegen bv een off-road, motoraanhanger met trekhaak, ...............noem maar wat!

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #44 Gepost op: 02 mei 2010, 00:27:16 »
Het verhaal is klaar, niks dan ellende met de XZ550 en als toetje het blok vast, daarnet olie afgetapt en aangezien de olie nog geen 100km had meegelift wilde ik deze bewaren maar helaas................de olie is goud van kleur maar dan in confetti vorm  :012: Ik vermoed een big-end uitgelopen maar het vreemde is dat ik er mee heb gereden, de motor in de berging heb gestald en een aantal dagen later zat het blok vast, niet zomaar een warmlopertje of knelling...............nee muurvast zit het blok, de versnellingsbak is wel keurig los maar de krukas rotvast  :046:

Oorzaak lijkt me de oliepomp, het nog nieuwe olie filter is gewoon vacuĆ¼m gezogen en deze is helemaal goudkleurig..............slachten die hap en kijken wat de oorzaak is, een les weer en straks een hoop zeer goede onderdelen want de voorvork is gereviseerd, remklauwen gereviseerd, remschijven vertonen bijna geen slijtage, voor een nieuwe BT-045, achter een mooie macadan 50 , accu van januari 2010, cardan is echt als nieuw en er staat nog geen 32.000km op de teller  :016:

Dit topic gaat aflopen, het slachtfeest kan beginnen  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

vliegende baksteen

  • Gast
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #45 Gepost op: 02 mei 2010, 07:11:07 »
Nou, daar ben je helemaal lekker mee..  :027:
Ben benieuwd wat daar dan de oorzaak van is.. lijkt erop dat hij bij de vorige eigenaar tijdens het omdonderen een tijdje zonder olie heeft gedraaid (als hij op zijn kant ligt en de oliepomp lucht staat te happen).
Had nog veul lelijker kunnen aflopen, tijdens een inhaalmanouvre bijvoorbeeld..
Post nog even wat plaatjes van zijn ingewanden, ik ben wel benieuwd!

Daan.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #46 Gepost op: 02 mei 2010, 12:16:30 »
Zal zeker wat foto's maken want dan is mij mapje weer compleet van opbouw tot afbraak  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #47 Gepost op: 02 mei 2010, 13:00:09 »
Had nog veul lelijker kunnen aflopen, tijdens een inhaalmanouvre bijvoorbeeld..

Zolang de bak wel draait ligt het aan je reactievermogen hoe snel je de koppeling indrukt.

Echter zal je wel flink schrikken  :034:
Straight to your face with the truth!

Sunny

  • Gast
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #48 Gepost op: 02 mei 2010, 13:24:59 »
Dat was ook mijn geluk een paar jaar geleden tijdens een ritje met mijn rode Honda CB 400 N uit 1979, tijdens het afremmen en terugschakelen voor een bocht ging het olielampje fel branden en sloeg het achterwiel vast met een gangetje van 70 km p/u :011:. Gelukkig kneep ik net de koppeling in, waardoor de schade beperkt bleef en alleen het linkerbigendlager uitgelopen was omdat de oliepomp zijn werk had verzaakt. Motor gelijk aan de kant gezet (toen het knikken uit de knietjes was, want de achterkant van de motor sloeg als een gek heen en weer toen het achterwiel vastsloeg), toen Freak terug kwam (hij reed voorop en was me opeens kwijt) de motor nogmaals geprobeerd te starten en toen ging alles op wonderbaarlijke wijze weer los, maar het was wel duidelijk dat het blok schade opgelopen had. Klei was toen zo vriendelijk om thuis de auto en aanhanger te gaan halen, ding opgeladen, thuis eraf en opengetrokken. Blokkie was rot, dus ding maar gesloopt, wat de Yamadrama nu dus ook te wachten staat, maar het is al wel duidelijk dat de schade in het blok bij deze veel groter is dan destijds bij de CB. Ach, heb ik ook weer eens lekkere zwarte klauwen, heerlijk, zo'n slachtfeest! :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #49 Gepost op: 02 mei 2010, 23:21:51 »
Commentaar zo goed als overbodig en we zijn tot aan de krukas en die zit inderdaad muurvast, de rest is overgens in goede staat, de nokkenstokken zien er zelfs nog keurig uit...........wat foto's  ;)















The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

vliegende baksteen

  • Gast
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #50 Gepost op: 03 mei 2010, 07:24:48 »
Als je in dit ding kleppen moet stellen moet het hele blok eruit???
Wat een constructie zeg.. :/

Offline Triple Arne

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 380
  • Geslacht: Man
  • BRLTK
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #51 Gepost op: 03 mei 2010, 13:38:18 »
Helaas, weer een Yammie minder op straat.   :025:
Maar als er dan toch geslacht wordt dan kan ik vast nog wel een en ander gebruiken. Laat maar weten als je wat kwijt wil, ik kom graag shoppen om eens te kijken wat er op een XS past.   :057:
XS900E       XS750F       RE Interceptor

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #52 Gepost op: 03 mei 2010, 18:10:02 »
Dan zou ik zeggen kom maar langs want vanavond is deze gewoon van de aardbodem verdwenen en een aantal meer mensen hadden wel intresse in wat delen  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Triple Arne

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 380
  • Geslacht: Man
  • BRLTK
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #53 Gepost op: 03 mei 2010, 18:56:17 »
kom er bots an
XS900E       XS750F       RE Interceptor

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #54 Gepost op: 03 mei 2010, 23:17:01 »
Weer een stukje verder en de nokkenstokken zijn inderdaad keurig zonder pitting, krassen of verkleuring, nokkenaskettingen, spanners, geleidebladen enz allemaal dik binnen de limiet en zelfs de zuigers zien er nog keurig uit met scherpe veren. Alles van de cardan is prima in orde, koppeling compleet keurig dus veel zeer bruikbare onderdelen  :p Het vermoeden dat een bigend vast zat is dus juist en de voorste gaat zeer stroef maar van de achterste cilinder zit muurvast met blauwe verkleuring op de drijfstang maar die hebben we morgen uit het blok en zien we meer.















The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #55 Gepost op: 04 mei 2010, 23:22:21 »
Zo de XZ550 is gedemonteerd en jawel we hadden gelijk de bigends volledig uitgelopen  :012: Nooit heb ik gezien wat ik vanavond heb gezien en eigenlijk kan het ook niet maar tis een feit, van de achterste cilinder zaten de 2 lagerschalen op elkaar geplakt, normaal zitten ze rondom de krukas maar deze zaten met 2en aan 1 zijde op elkaar. Afijn hok is gesloopt en toch weer een aantal mooie onderdelen er van af gekomen, de versnellingsbak is super, geen vraat en keurige schakelvorken, die zou zo in een andere bak kunnen  :054: Duur hoeven de onderdelen overgens niet te zijn, de harde uitlaat compleet gaat van de week naar iemand toe voor 25 euro om maar een voorbeeld te geven  :p Een aantal onderdelen zijn overgens al vergeven en zal dat gelijk ff bijhouden:

Niet meer aanwezig:
-Drijfstangen
-carterhelften
-frame met kenteken
-balansas
-paar losse beugeltjes van tussen de kroonplaten tbv ophanging elektra
-vliegwiel
-krukas


Nog wat foto's van vanavond!









The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #56 Gepost op: 23 mei 2010, 12:12:16 »
Niet meer aanwezig:
-Drijfstangen
-carterhelften
-frame met kenteken
-balansas
-paar losse beugeltjes van tussen de kroonplaten tbv ophanging elektra
-vliegwiel
-krukas
-uitlaat compleet
-2 pinkers voorzijde
-startmotor
-stuurschakelaars
-Velgen met banden
-Accu
-Dynamo, pickpup-spoeltjes, linkercarterhelft
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #57 Gepost op: 23 mei 2010, 16:52:30 »
hmm je raakt de spulletjes toch nog aardig kwijt Freak. :054:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #58 Gepost op: 23 mei 2010, 17:20:46 »
hmm je raakt de spulletjes toch nog aardig kwijt Freak. :054:
Op den duur wel en de complete remmerij is dik in orde samen met de voorvork dus misschien bouwen we die ergens anders in terug  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's XZ550
« Reactie #59 Gepost op: 23 mei 2010, 17:30:34 »
hmm je raakt de spulletjes toch nog aardig kwijt Freak. :054:
Op den duur wel en de complete remmerij is dik in orde samen met de voorvork dus misschien bouwen we die ergens anders in terug  :018:

Is het nog gelukt met die Technigas pijp btw?
Straight to your face with the truth!

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
401 Reacties
76933 Gelezen
Laatste bericht 13 november 2009, 21:12:36
door MotorFreak
51 Reacties
11819 Gelezen
Laatste bericht 11 januari 2008, 20:07:23
door MotorFreak
363 Reacties
64749 Gelezen
Laatste bericht 29 maart 2012, 19:43:10
door MotorFreak
24 Reacties
5955 Gelezen
Laatste bericht 28 juli 2009, 22:45:17
door MotorFreak
49 Reacties
9919 Gelezen
Laatste bericht 23 november 2009, 18:40:49
door ba searcher!!