* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002  (gelezen 18739 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #60 Gepost op: 31 januari 2013, 23:18:04 »
:D
En toch ook wat op, op  :041: dat tijdstip zeker  ;)

Nee, door de week droog...

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #61 Gepost op: 01 februari 2013, 19:09:42 »

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #62 Gepost op: 01 februari 2013, 22:35:27 »
hmm arm muutje
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #63 Gepost op: 22 mei 2013, 23:15:52 »
Zo, mijn Blade is vandaag weer eens goed op haar nummer.. Euhh, veren gezet.. Bezoek gebracht aan HyperPro te Werkendam. Daar stellen ze dus met al hun deskundigheid de vering af van je motor. En niet alleen hun eigen vering, nee elke vering. Ik had al een tijdje het gevoel dat het beter moest kunnen maar ik zelf heb (nog) niet de kennis om dat goed te doen. Dus op naar de Veren Keizers van dit land..

Er stond werkelijk niks goed dus ik was niet voor niets gegaan  :D

Om een lang verhaal kort te maken. Alle instellingen zijn op en top afgesteld... Zowel voor als achter.



Resultaat: betere wegligging, niet meer springerig, in balans, oneffenheden worden gedempt, stabiel bij optrekken, stabiel bij remmen, beter remgedrag (eerste stoppie is een feit). Enz, enz.. Oh ze hebben ook het balhoofdlager gecontroleerd en is (nog?) perfect, waarschijnlijk al een keer vervangen..

En nu sparen voor een totaal pakket HyperPro veren voor en achter..  :039:

Oh...., deze afstelservice is gratis..  :054:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #64 Gepost op: 22 mei 2013, 23:58:53 »
Als je voor dat pakket gaat ga ik mee, kunnen we een setprijs pakket regelen haha

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #65 Gepost op: 23 mei 2013, 00:06:00 »
Wachttijd is op dit moment 5 weken of je zet hm een weekje neer en dan doen ze het tussendoor..

Voor de Blade is set nieuwe voorveren en een nieuwe achterveer incl. montage en BTW € 400,=

Achter dus een nieuwe veer en niet een totale demper. Een nieuwe veer geeft al 80% verbetering. Die laatste 20% zou je bereiken met een complete demper maar dat loop je tegen de prijs met vier getallen aan...

Hun advies, doe alleen de veer ook al omdat de standaard demper (Showa) alle instelmogelijkheden heeft  :026:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #66 Gepost op: 23 mei 2013, 11:10:00 »
Ik heb op mijn beide vuurblaadjes Hypero gehad, het 1995 model had achter een complete schokker en het 2000 model alleen een veer achter...........en ja zodra je dit onder je reet hebt dan weet je ineens waarom andere veerring ook echt bijdraagt aan betere prestaties  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #67 Gepost op: 29 juni 2013, 20:01:10 »
Welke kleur moeren zou hier nou het mooist op staan..?? Ikzelf dacht aan zwart om het verschil goud/goud niet te groot te maken..

« Laatst bewerkt op: 30 juni 2013, 23:16:36 door Paulusssttt »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #68 Gepost op: 29 juni 2013, 20:17:47 »
Zwarte moeren steekt mooi af tegen goud.
En vuil dus zwart worden ze toch of je moet elke keer de boel schoon poetsen :103:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #69 Gepost op: 29 juni 2013, 20:27:50 »
Ach, poetsen.. Een beetje schoonhouden waar je trots op bent en plezier aan beleefd kan geen kwaad..

Ikzelf denk ook zwart, ook vanwege de rollen in de ketting..

Wat een luxe probleem hè..??  :106: Lijk wel een wijf..

Iemand nog bekend met een ander merk moeren met een kleurtje dan Pro-Bolt??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Recycler

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 132
  • Geslacht: Man
  • Broem Broem Broem
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #70 Gepost op: 30 juni 2013, 21:32:46 »
ehhhrrrr, hebben jullie het nu over de kleur van een tandwiel??  :069:
Maar wel mooi om te zien als het passend blinkt en zo!!

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #71 Gepost op: 30 juni 2013, 21:35:24 »
Zou zwarte nemen dan, of gewoon blank

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #72 Gepost op: 30 juni 2013, 21:38:16 »
ehhhrrrr, hebben jullie het nu over de kleur van een tandwiel??  :069:
Maar wel mooi om te zien als het passend blinkt en zo!!

Het gaat om de kleur van de moeren waarmee je het tandwiel vastzet..   :020:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #73 Gepost op: 30 juni 2013, 22:20:57 »
 :032:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #74 Gepost op: 01 juli 2013, 00:35:28 »
Poserbike........nu nog leren gummen en vegen :P ;D ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #75 Gepost op: 01 juli 2013, 10:18:07 »
Ach, een kleine nuance is wel op z'n plaats.

Ik rolde vorige week de Blauwe Dame de garage uit en toen keek ik tegen het canvas aan. Band meer dan versleten. De Micheline PP 2CT (zo'n beetje de eerste versie) die eronder liggen blonken niet uit in slijtvastheid. En met de gewijzigde tandwiel bezetting is de trekkracht wel toegenomen (alsof dat nodig is :043: ) maar je banden slijten des te meer. Bovendien geeft de gewijzigde tandwielbezetting een enorme afwijking in de snelheidsmeter die ook nog eens lineair toeneemt dus als je wil weten hoe hard je rijdt zit je je suf te rekenen.. Zowel ketting als tandwielen zijn niet versleten maar ook niet meer helemaal fris...

Kortom, om een lang verhaal kort te maken, vorige week nieuw rubber besteld en nieuwe tandwielen en een nieuwe ketting. Ik ben van mening dat als je iets doet je het goed moet doen. Of goed of niet. En omdat bij rubberwissel toch het wiel eruit ligt is het naar mijn mening slim om ook ketting en tandwielen te vervangen. Besparing door investering zeg maar  ;)

Volgende week woensdag ben ik aan de beurt dus nu nog even spullen verzamelen..

Wordt vervolgd  :039:


Update: moeren voor tandwiel, levertijd tot 20 dagen (niet op voorraad). Andere oplossing vinden..  :016:

« Laatst bewerkt op: 01 juli 2013, 12:09:54 door Paulusssttt »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #76 Gepost op: 01 juli 2013, 12:46:11 »
De oude gebruiken, en ze er later een voor een op draaien

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #77 Gepost op: 01 juli 2013, 16:30:26 »
Zit de pick-up voor de snelheidsmeter bij een blade dan in de bak  :042:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #78 Gepost op: 01 juli 2013, 17:34:08 »
Zit de pick-up voor de snelheidsmeter bij een blade dan in de bak  :042:

Op de uitgaande as heb ik mij laten vertellen..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #79 Gepost op: 01 juli 2013, 17:34:52 »
 :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
98 Reacties
20090 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak
16 Reacties
7405 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2011, 00:05:59
door kleintje
24 Reacties
5834 Gelezen
Laatste bericht 02 september 2012, 19:39:35
door Paulusssttt
60 Reacties
12337 Gelezen
Laatste bericht 16 juli 2013, 14:14:50
door The Mechanic
27 Reacties
7268 Gelezen
Laatste bericht 20 maart 2013, 09:35:21
door SiFu