* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Poll

Honda CBR929RR-Fireblade.

Hou hem origineel!
13 (61.9%)
Bouw er een Streetfighter van!
7 (33.3%)
Anders, zie mijn antwoord.
1 (4.8%)

Totaal aantal stemmen: 17

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CBR929RR-Fireblade!  (gelezen 19979 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #20 Gepost op: 12 augustus 2010, 18:55:59 »
Is inderdaad te krom en ik heb geduld...........heb hem nog niet eens gewoon kunnen laten draaien  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #21 Gepost op: 13 augustus 2010, 12:53:11 »
Uitlaat, linkpijp en passagiersvoetsteunen met houders zijn binnen, dus Freak heeft morgen weer wat te knutselen :034:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #22 Gepost op: 13 augustus 2010, 13:54:58 »
Zo nieuw dynamodeksel zit op zijn plaats, gelast carterpannetje zit gemonteerd, remmen zijn gedaan, hier en daar wat verbeteringen gedaan en met nog wat kleine zaken klaar voor de 1e proefrit........:

Mooi man, wie heeft trouwens dat laswerk gedaan? Ik kan zelf wel aluminium bakken, maar om iets waterdicht te krijgen word weer wat anders  ;)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #23 Gepost op: 13 augustus 2010, 17:31:56 »
Ruud Fedriks heeft het verzorgt  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Raytje192

  • Streetfighter
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #24 Gepost op: 13 augustus 2010, 19:22:33 »
Ziet er goed uit Freak! en mooi dat je spullen binnen zijn kan je binnekort test rit maken wat laatste wat je nodig had toch? :)
Fighting the streets with my Suzuki

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #25 Gepost op: 14 augustus 2010, 21:09:57 »
Ziet er goed uit Freak! en mooi dat je spullen binnen zijn kan je binnekort test rit maken wat laatste wat je nodig had toch? :)
Testrit is achter de rug, rondje brabant, tholen............zal ik maar eens een verslag van maken  :103:

Pijn in de rechterpols  :037:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #26 Gepost op: 14 augustus 2010, 21:51:16 »
Pijn in de rechterpols  :037:

moet je die gas-hendel is opendraaien  :056:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #27 Gepost op: 14 augustus 2010, 21:57:19 »
Donderdagavond een heel verslag getypt maar bij opslaan pagina kon niet worden weergegeven dus hoppa alles weg,,,,,,,,,,,kort verslagje dus  ;)

Carterpan en dynamodeksel lekvrij, donordemper en uitlaat gemonteerd en ook deze gasdicht, blok netjes afgevuld met olie, remmen voorzijde voorzien van nieuwe blokken, hier en daar nog wat verbetert en dus kijken of we nog wat optische schade konden wegwerken  :054:



Sratchremover en de juiste was en hoppa zo glad als een babybil en de glans verschijnt  :071:



Alles om de tank zit weer keurig en de afdekplaten van de aanzuigbuizen hebben weer zonder spanning een plaats gekregen  :D



Achter de topkuip ook alles weer netjes, alles werkt op het 1e gezicht prima en uitgevogeld hoe je het klokje moet verzetten..........even wachten dat is vastleggen  :007:



Boven de linkerzijde van de koplamp zit een redelijke scheur, hier aan het einde een gaatje ingeboord en die kan voorlopig nog mee, de krassen die erop zitten is jammer maar nemen we voor lief  :070:



De ingebouwde topkoffer............die is nog groter dan bij de vorige Fireblade en zeer handig tijdends een dag weg  :054:



Laatste avond van de week nog even de kont geheel nagezien en in orde bevonden, hier zit dus bijna niks aan schade aan en staat keurig recht net als alle andere framedelen  :036:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #28 Gepost op: 14 augustus 2010, 21:59:09 »
Pijn in de rechterpols  :037:

moet je die gas-hendel is opendraaien  :056:
:056: :056: :056: Bij deze nodig je nu uit voor een duel op de motor.............vandaag weer eens meegemaakt hoe het is om bij 250km/h nog even terug te schakelen en de digiteller op 284km/h te zetten  :103:

Kom maar op, ik kan alles weer aan en deze keer met de juiste veerring............Hypero rulezzzzzz  :040:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #29 Gepost op: 14 augustus 2010, 22:01:04 »
Pijn in de rechterpols  :037:

moet je die gas-hendel is opendraaien  :056:
:056: :056: :056: Bij deze nodig je nu uit voor een duel op de motor.............vandaag weer eens meegemaakt hoe het is om bij 250km/h nog even terug te schakelen en de digiteller op 284km/h te zetten  :103:

Kom maar op, ik kan alles weer aan en deze keer met de juiste veerring............Hypero rulezzzzzz  :040:

900cc tegen 600... Hmm met stuurkunst ga ik het ook niet van je winnen...

Ach dan maar een keer rondje gummen en vegen  :042:



 :034:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #30 Gepost op: 14 augustus 2010, 22:28:11 »
Ik heb vakantie maar zoals altijd druk en morgen kan ik niet rijden en komende week komen de dames voor een week dus vandaag moest de proefrit plaatsvinden, Sunny moet vanmorgen om halg 9 in Rotterdam wezen dus ook ik vroeg uit de veren en verder met de Fireblade, zo tegen half 2 vanmiddag stond de motor klaar voor een proefrit  :022: Het weertje was prima, de zin was aanwezig en het blok klonk prima dus niks in de weg  :D De ketting is ranzig van de kettingsmeer en B.A. ontdekte dus dat het een goldplate ketting is ipv meen gewone metaalkleurige  :018: Deze komt binnenkort nog wel schoon net al alles rond/achter op de tandwielen.........eerst rijden nu was de kans en klaar was ik en de motor ervoor  :039:

De onderkuip is weer netjes geworden en zonder schade vanonder de smeer gekomen, dat valt zeker niet tegen en alleen de middenzijkuip is voorzien van wat littekens, wie weet komen we nog een mooie tegen dus we houden de ogen open. De demper zit weer cm's van het spatbord af, de linkpijp heeft ruimte naast de carterpan en de klep zit weer keurig tegen de bochten, nieuwe pakkingen geplaatst en klaar voor een testrit. Nog niet helemaal recht kunnen krijgen is de naar binnen geduwde schertsplaat, deze hoop ik dan te vervangen door een andere rem/schakelset in de toekomst en heb al een mooie Lucasset gezien  :103:



De linkerzijde heeft de meeste schade op de middenzijkuip maar ik heb wel gekozen om nieuwe beugeltjes te monteren zodat er geen spanning op de kuipdelen zit tijdens monteren, dit is dus allemaal gelukt  :026: Hier en daar zie je nog wel wat sporen van de schuiver [stuurgewichten, spiegel, topkuip, schertsplaat] maar alles werkt en kan met de tijd vervangen worden..........oke wordt er nu nog gereden  :093:



Samen met Sunny rustig begonnen aan de proefrit en richting Hartman Motoren gereden te Yerseke alwaar er meerdere mensen aanwezig waren, was net een leuke afstand om een en ander even af te tasten en aldaar te kijken of er niks lekt, alles vastzit enz............gewoon dik in orde en niks aan de hand  :021: Op het industrieterrein nog de tank van de Gixxer en Fireblade volgetankt en begonnen aan de grotere ronde voor vandaag, via B-wegen vanaf Kruinigen richting Bergen op Zoom gereden en dat is best goed te doen met de Fireblade, op lage toeren niks bokken en trekt al vanaf lage toeren keurig op, wel moet ik wennen aan de remmen op lage snelheid, alsof je het asfalt oprimpelt tijdens het remmen en voor je het weet blokkert het voorwiel.............na een ruime 100km kreeg ik het meer onder controle en wat zal het straks op de brikken weer tegenvallen dat remmen  :046:

Bij Bergen op Zoom richting Halsteren gereden en op de nieuwe snelweg het gaz tot aan de stuit gehad, 284km/h op de teller en nog iets over maar niet veel, als je van de binnendoor wegen afkomt dan is de Fireblade gewoon tam maar blijf je boven de 7000toeren dan komt het blok echt tot leven  :012: Tering 152Pk is heerlijk in conbinatie met goede remmen, keihard remmen en weer keihard optrekken en die digiteler heeft het druk..........zodra je lekker doortrekt dan voel je het blok in 1 mooie lijn omhoog klimmen in toeren, heel wheelie gevoelig is deze gelukkig niet.............het blijft toch een allemansvriend die Honda  :079:

Via het eiland Tholen wat snellere bochten gemaakt en wat gekloot met handen los, staan op de stepjes en hier en daar over zooi rijden op de wegen.........ging allemaal prima en trekt niks geen kant op die je niet wilt, recht is deze gelukkig en ook de remschijven trillen niet bij remmen............gelukkig  :022: Onderweg een frietje gehapt en weer een ronde rond de Fireblade gedaan en nergens zweet er iets, alles klinkt goed en de schaamranden zijn zo goed als weg, alleen de voorband heeft nog een rand. De koeling is prima, de fan is geen enkele keer aangeslagen en de temperatuur blijft rond de 85 graden, eventjes bij de Zeelandbrug heel rustig aan moeten doen en toen liep deze op tot 96 graden maar de fan slaat aan bij 103 graden tijdens de test op de heftafel.........dit moet goed zitten  :096:

Vandaag een zeer ruime 100km gereden en met een zeer goed gevoel, de S-bochten waarbij je de motor snel van oor op oor moet leggen zijn nog even wennen, ook bij een rotonde even opletten want dan merk je dat je meer vermogen aan boord hebt dan eerst, als je net ff wat te hoog in toeren zit dan wil de achterband in het asfalt graven maar de vettigheid van de nieuwe band voorkomt dit en zet het wiel een stap opzij, gelukkig is de meeste silica er af en de MPP's bevallen weer prima. De veerring aan de voorzijde kan nog iets meer ingaande demping hebben en wat meer veervoorspanning maar Hypero is heerlijk, de achterveer doet prima zijn werk en strijkt de meeste rimpels glad, niks geen deinen in de snellere langere bochten..............ik weet het zeker, hier ga ik vrienden mee worden  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #31 Gepost op: 14 augustus 2010, 22:29:12 »
Hoop tekst.


900cc tegen 600... Hmm met stuurkunst ga ik het ook niet van je winnen...

Ach dan maar een keer rondje gummen en vegen  :042:



 :034:
[/quote]Gaat zeker een keer goed komen  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #32 Gepost op: 14 augustus 2010, 23:24:16 »
Ik mis een zmvc sticker  :/ :070:
Voor de rest helemaal top  :039:

Greetz Sratch
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Sunny

  • Gast
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #33 Gepost op: 14 augustus 2010, 23:47:01 »
Die wordt pas geplakt na goedkeuring van het opperhoofd, dus morgen een uitgelezen kans om er een mooi plekje voor te zoeken :034:
Heb trouwens niet meer een stukje gestuurd op de Blade (zoals wel gepland was), had het naar de zin op de Gixxer en moest vanmorgen heel vroeg op (voor mijn doen in het weekend dan, wekker liep om kwart voor 7 af, moest om half 9 in Rotterdam zijn), maar dat komt vast nog wel :103:. Moet ik trouwens niet te veel doen, op die Blade rijden, de kans dat de Gixxer dan tegen gaat vallen is aanwezig :070:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #34 Gepost op: 15 augustus 2010, 00:13:14 »
Lang verhaal, klinkt top allemaal! :054:

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #35 Gepost op: 15 augustus 2010, 06:37:02 »
Het (Blade)bloed kruipt waar het heen kan :039:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #36 Gepost op: 15 augustus 2010, 09:00:48 »
man man wat een bike. gefeliciteerd man. heb er ook al een paar naar gekeken om als vervanger van de fzr een blade te nemen. maar mischien stop ik wel met rijden op de openbare weg hier in nederland, en ga, ik volgend jaar gewoon wat vakeer naar de eiffel. heb gelukkig geen huur meer te betalen en kan nu lekker veel sparen.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #37 Gepost op: 15 augustus 2010, 10:03:44 »
klinkt allemaal opperbest..!!  :039:

Nu nog even hopen op wat mooie motordagen..  8)
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #38 Gepost op: 15 augustus 2010, 10:21:33 »
man man wat een bike. gefeliciteerd man. heb er ook al een paar naar gekeken om als vervanger van de fzr een blade te nemen. maar mischien stop ik wel met rijden op de openbare weg hier in nederland, en ga, ik volgend jaar gewoon wat vakeer naar de eiffel. heb gelukkig geen huur meer te betalen en kan nu lekker veel sparen.

Misschien eerst sparen voor de mega boete? :(
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Raytje192

  • Streetfighter
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #39 Gepost op: 15 augustus 2010, 10:29:32 »
Klinkt allemaal weer goed Freak  :054:
Fighting the streets with my Suzuki

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30500 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
829 Reacties
146354 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
462 Reacties
83524 Gelezen
Laatste bericht 19 maart 2015, 16:07:43
door Nantastic
27 Reacties
7212 Gelezen
Laatste bericht 20 maart 2013, 09:35:21
door SiFu
118 Reacties
18611 Gelezen
Laatste bericht 22 juli 2013, 12:17:04
door Paulusssttt