* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Rood, Italiaans en in mijn garage...  (gelezen 8253 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #120 Gepost op: 24 maart 2021, 20:54:04 »
Ja, dat repareren zal zeker moeten. Helaas weer de carbs eraf. Dan denk je, dat je een goed setje te pakken hebt. Valt dat ff tegen. Even kijken, want volgens mij heb ik nog een setje revisie pakkingen liggen. En dan misschien ook maar meteen de Dynojet kit monteren. ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #121 Gepost op: 29 mei 2021, 21:33:38 »


Vanavond de carburateurs weer in elkaar gezet en weer op de Ducati gemonteerd. Nog niet kunnen proberen, want de accu was leeg. ;)

Wordt vervolgd.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #122 Gepost op: 30 mei 2021, 11:12:39 »
Ben benieuwd :021:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #123 Gepost op: 30 mei 2021, 12:17:48 »
Ik ook, maar de komende dagen zitten weer vol, dus het zal een poosje moeten wachten...

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #124 Gepost op: 30 mei 2021, 23:18:15 »
Ok, ik heb dus vanavond even een gaatje gevonden om de Ducati buiten te zetten en te starten. ;)



Pluspunten:
  • Hij start
  • Hij reageert op het gas

Nou eens uitzoeken hoe je zoiets eigenlijk afstelt, want daar heb ik echt geen kaas van gegeten. Hij blijft al niet stationair lopen en je moet hem best hoog in de toeren houden om hem rond te laten gaan. Er moet vast ergens wat aan schroefjes gedraaid gaan worden...

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #125 Gepost op: 01 juni 2021, 19:58:46 »


HELP!
Is er hier iemand die mij kan helpen om dit ding af te stellen? Ik had vandaag even zo'n moment dat ik het helemaal zat was. Ik heb de stelschroef tussen de carburateurs gevonden om het stationaire toerental omhoog te draaien. Prima. Dus gedaan en toen kwam ik op het punt waarop hij wilde starten en een tijdje bleef lopen.  :072:

Dacht ik.

Tot ik aan het gas kom. Dan vliegen de toeren omhoog en blijven daar hangen. In het filmpje zit ik twee keer aan het gas en beide keren gaan de toeren omhoog, maar ze komen niet meer naar beneden.   :(

*zucht*

Soms weet je gewoon dat je te veel hooi op je vork genomen hebt. Ik denk niet, dat ik nog een keer een motor koop die 9 jaar in een garage heeft gestaan.

Maar als iemand mij kan helpen om de boel lopend te krijgen, dan zeer graag. Een vergoeding in speciaalbieren is ook altijd mogelijk bijvoorbeeld. ;)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #126 Gepost op: 02 juni 2021, 13:07:15 »
Kunnen ze je op Ducati fora niet helpen.

Lijkt op een kleine lekage in een carburateur en cilinder verbinding.
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2021, 19:56:57 door Dick »
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #127 Gepost op: 02 juni 2021, 18:11:45 »
Of bij een dealer?
Soms is een hobby leuk en soms niet.
In het laatste geval kun je jezelf afvragen, hoeveel je er voor over hebt dat het morgen opgelost zou zijn zodat je verder kunt met je hobby.
Groet,
Jack

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #128 Gepost op: 05 juni 2021, 13:58:18 »


Oké, dit lijkt het probleem. Deze witte ring zit erg klem om de originele naalden. Maar de Dynojet naalden zijn iets smaller. Daardoor moet je wel duwen onze naar boven te krijgen, maar zakken ze wel van de naald af naar beneden. Dat betekent, dat als je gas geeft, de ringen afzakken, maar de naald er daarna niet meer in terug schuift. De naald blijft dan dus te hoog staan en de brandstof blijft komen.

Suggesties?

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #129 Gepost op: 05 juni 2021, 14:19:26 »
1 andere ring.
2 originele set er in.
3 ombouwen naar injectie.
4 andere motor kopen.
5 De ducati naar degene waar je naar toe was gegaan.
En die de motor in orde laten maken.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #130 Gepost op: 25 september 2021, 18:38:21 »


Als je de motor rechtop moet houden, terwijl je aan de rechterkant op het oliepeilglaasje moet kijken en je standaard automatisch inklapt… Dan maak je dus wat met spanbanden en elastieken.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #131 Gepost op: 25 september 2021, 18:39:23 »
Zou een iets sterkere katapult gebruiken. Als je hem wilt afschieten.

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #132 Gepost op: 25 september 2021, 18:42:15 »
LOL, nee, Tapatalk deed raar en postte de foto voor ik de tekst had kunnen typen. :D

Maar goed, voor het eerst in lange tijd weer eens met de Ducati bezig geweest. Hij gaat dinsdag naar Freek om afgesteld te worden, want ik ben het beu. Dan mag hij het uitzoeken. Hij schijnt daar erg goed in te zijn, zeggen ze. ;) Dus even oliepeil gecheckt, wat dingen vastgezet en klaargezet om er mee door Goes te wandelen dinsdag. Ik ga geen kar huren voor die 2km die ik af moet leggen. Rijden wordt hem niet, maar wandelen kan wel. ;)

(Oh, over die katapult heb ik een onderschrift bij de foto toegevoegd. ;) )

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #133 Gepost op: 26 september 2021, 16:42:30 »
1 andere ring.
2 originele set er in.
3 ombouwen naar injectie.
4 andere motor kopen.
5 De ducati naar degene waar je naar toe was gegaan.
En die de motor in orde laten maken.
Is dan keuze 5 geworden.  :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #134 Gepost op: 26 september 2021, 17:12:06 »
Nee, niet echt. Het is keuze 6. De Ducati brengen naar iemand waarvan je weet dat hij het op kan lossen. Ik heb jaren geleden een paar hele mooie circuit Ducati’s gezien bij Tovami. Hij tunede ze voor een Nederlands Ducati team. Klonken goed ook. Ik ben wel bang dat dit een aardige kostenpost wordt, maar als hij niet rijdt, is hij ook niets waard. ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #135 Gepost op: 28 september 2021, 10:22:33 »


Nou, nu niet meer in mijn garage…

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #136 Gepost op: 28 september 2021, 12:53:18 »
Komt ie toch nog eens buiten ...
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #137 Gepost op: 28 september 2021, 13:00:24 »
Nee, niet echt. Het is keuze 6. De Ducati brengen naar iemand waarvan je weet dat hij het op kan lossen. Ik heb jaren geleden een paar hele mooie circuit Ducati’s gezien bij Tovami. Hij tunede ze voor een Nederlands Ducati team. Klonken goed ook. Ik ben wel bang dat dit een aardige kostenpost wordt, maar als hij niet rijdt, is hij ook niets waard. ;)
je was er eerder toch al mee naar Ruud gegaan
Gaat bij hem wel goedkomen.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #138 Gepost op: 28 september 2021, 13:13:53 »
Ik ben wel een keer bij Ruud langsgefietst toen ik met de carburateurs bezig was, maar de Duc is er nog nooit geweest. Toch de knoop maar doorgehakt en hem weggebracht. Nu weer in een zakelijke afspraak en vanmiddag ophalen. :)

(Maar ik heb hem al wel horen lopen...)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Rood, Italiaans en in mijn garage...
« Reactie #139 Gepost op: 28 september 2021, 20:54:12 »


Vandaag is de Ducati naar Ruud Fredriks gegaan om eindelijk eens afgesteld te worden. Nadat ik het helemaal zat was, heb ik uiteindelijk de knoop maar doorgehakt. Dat had ik -natuurlijk- veel eerder moeten doen. In no time had Ruud de Ducati keurig aan het draaien. Na wat verdere afstelling kwam hij op 53pk met een dip rond de 4800 toeren. Dat is helemaal niet slecht voor een motor die af-fabriek met 53pk werd geleverd. Maar Ruud had inmiddels ontdekt dat de hoofdsproeiers wat aan de grote kant waren. Die zaten bij de Dynojet kit, maar bleken deze motor dus niet ideaal te passen. Hij heeft ze geïnstalleerd en 's middags mocht ik de Ducati weer ophalen met een keurige 54pk en een keurig rechte lijn in zowel het vermogen als het koppel. Dus direct naar huis gegaan om de kuip er verder op te zetten en een rondje te doen. Even voor de achtergrond, ik heb destijds de motor meegenomen nadat hij al jaren stil had gestaan in een schuur. De vorige eigenaar had er al 10 jaar niet meer naar omgekeken en dat vond ik op z'n minst sneu. Ik had nog nooit een Ducati supersport gereden, maar kocht gewoon het plaatje. Tijdens mijn rondje heb ik de motor eens leuk kunnen verkennen. Hij vind het heerlijk om op de open weg te zitten. Gewoon de lange stukken, lange bochten en de vrijheid. Ook de dijkjes zijn prima, zolang je niet te veel haakse bochten wilt maken. Al is het optrekken dan wel weer heel leuk. ;) Rijden in druk verkeer (spits rond Goes) vind de Ducati ronduit vervelend. Hij wil gewoon lekker aan het gas hangen en dan is hij op z'n best.




Dan kom ik ook meteen tot een conclusie voor dit verhaal, want daar zit voor mij nu wel het punt. Mijn karakter is anders dan dat van de Ducati en de zithouding is eigenlijk niet aan mij besteed. Dat heeft ook te maken met gevoelige duimgewrichten en nog wat van die gein. Vandaar dat ik de motor toch ook maar op het prikbord heb gezet. Ik denk niet dat ik er veel plezier van ga hebben en dat gun ik de motor wel. Dus wie weet komt er een leuk baasje langs. ;) Aan de andere kant hoeft hij zeker niet weg. Hij staat ook niet in de weg, dus dat scheelt. Maar ik denk niet dat ik de Ducati snel zal pakken als ik de GS heb staan. Vandaar. Dus, als jullie iemand weten, dan kan dat.




Overigens blijft er natuurlijk altijd wat te doen, want tijdens het rijden is de kilometertellerkabel gebroken. Voor de Ducati door gaat naar iemand anders, vervang ik die natuurlijk nog even door een nieuwe.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
70 Reacties
12656 Gelezen
Laatste bericht 31 december 2011, 00:49:15
door 4tm
14 Reacties
3469 Gelezen
Laatste bericht 26 september 2012, 22:43:53
door MotorFreak
16 Reacties
3463 Gelezen
Laatste bericht 16 mei 2016, 11:57:34
door Arnemuiden-RS
9 Reacties
2557 Gelezen
Laatste bericht 08 februari 2018, 20:04:42
door Ghulst
11 Reacties
1353 Gelezen
Laatste bericht 17 januari 2021, 19:28:46
door Dick