* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Levon] Caferacer Honda CX500 - 1983  (gelezen 8847 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #40 Gepost op: 19 februari 2012, 17:39:44 »
Oei, je noemt nu een paar dingen op hoor..

Het pielen is aardig gelukt, alleen het choke veertje weet ik nog niet precies hoe die moet. De veertjes zijn iig wel allemaal intact. Geen knikjes of dat ze lam zijn volgens mij..

Vlotterhoogte afstellen is me nog even een raadsel, maar ik heb alles zo terug gedraaid hoe het zat ik denk wel dat ik weet welke.. Volgens mij is dat het schroefjes wat in het meest linker gaatje moet op de foto (niet mijn foto) maar wat de juiste hoogte is, is me onduidelijk en kan ik in haynes ook niet goed vinden. Misschien kan dat pas als je gaat starten.


Nieuwe pakkingen zijn nog niet gemonteerd. Die heb ik nog niet binnen (ga toch nog niet rijden) nu zit het met dat spul vast waar je geen fan van bent.. Curil k2 even als nood oplossing.. dus als ze gaan lekken zie ik het snel genoeg..

De messing overlooppijpje heb ik wel even getest en is volgens mij goed

even foto's uploaden

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #41 Gepost op: 19 februari 2012, 17:49:16 »
hmz ik kan niet echt goeie foto's maken jammer maar ja, voor het idee.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #42 Gepost op: 19 februari 2012, 18:08:06 »
je had beter even kunnen wachten op je pakkingen, want vloeibare pakking verwijderen is niet het leukste klusje.
Maar verder zeg ik goed bezig :039:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #43 Gepost op: 19 februari 2012, 18:50:23 »
Vlotterhoogte stel je af door het al of niet verbuigen van het lipje wat de vlotternaald omhoogdrukt.
Als het lipje de naald net dicht drukt, moet de vlotter horizontaal staan  :026:

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #44 Gepost op: 19 februari 2012, 20:29:34 »
ah fijn, als ik het zo lees kan het weer uit elkaar omdat ik dat niet gedaan heb ;) na ja dat is voor morgen..

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #45 Gepost op: 20 februari 2012, 10:07:44 »
Ik ben altijd zo blij met sleutel topics..!!
We gaan weer nieuwe dingen leren..  :022:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #46 Gepost op: 21 februari 2012, 17:18:53 »
Nou alle roestplekken maar opgeschuurd met de staalborstel en in de novorox gesmeerd. Er zijn noemenswaardige plekken waar het helemaal is doorgeroest dus dat is wel mooi.

Voor de Carburateurs ga ik pas weer verder als de pakkingen binnen zijn dan stel ik alles nog even goed af, nu weet ik in ieder geval hoe het in elkaar zit en waar jullie het over hebben met de tips. Ik zit nog wel te kijken of ik misschien ergens goedkoop een ultrasoonbadje op de kop kan tikken, want dat is volgens mij toch wel handig. Zie ze op marktplaats voor een euro of 10..

naja voor de rest wil ik air pod filters dus die bak wil ik weg, alleen heb ik wel weer een vraag daarover want kan je dan nog wel in de regen rijden?

Voor de indruk een plaatje, alleen gaat het bij mij niet zo blinken..(de carbs dan)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #47 Gepost op: 21 februari 2012, 19:22:27 »
Kijk maar eens goed naar de mijne............ovale K&N filter en die hebben al wat water voor de broek gekregen..........wel altijd goed schoonmaken en in de olie zetten van tijd tot tijd  :039:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #48 Gepost op: 23 februari 2012, 17:16:36 »
Ziet er ook heel mooi uit.

Ik heb die van het voorbeeld plaatje gekocht, het is wel geen KN maar goed ik zal wel de nodige voorzorg er aan besteden.

Vandaag de koppelingshendel binnen gekregen en gelijk ook maar een nieuwe kabel er in gestoken (nu ik toch bezig ben).

Ook ga ik proberen de accu in het kontje van het zitje weg te werken, en anders maak ik een zitje van polyester aangepast aan de accu als het echt niet lukt, maar dat denk ik wel.

Volgende project zijn waarschijnlijk de voor remmen even lekker schoonmaken en daarna even kijken hoe ik het ga doen maar eigenlijk wil ik de voorvorkpoten ook maar gelijk in nieuwe olie steken. Ik zag in motorfreak zijn how-to ook al een aardige beschrijving dus dat moet goed komen. Ik denk een krikje onder het blok of zo, maar zover is het nog niet.

De cardanolie en motorolie doe ik maar als hij weer rijdt, want dat kun je beter aftappen als het warm is als ik het goed begrijp.

Nou nog genoeg te doen, en de operatie van mijn duim wil ook niet vlotten (dokter zei binnen een week onder het mes anders groeit het al weer vast en de afspraak voor de operatie is 13 dagen later dan het ongeval gepland..) Was ik maar bekend of had ik een zak met geld dan werd ik wel gelijk geholpen..

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #49 Gepost op: 23 februari 2012, 18:58:00 »
Was ik maar bekend of had ik een zak met geld dan werd ik wel gelijk geholpen..

Ander ziekenhuis? België bijvoorbeeld? Maar lekker ja... Eerst zeggen dat 't binnen 7 dagen moet gebeuren, en vervolgens plannen na 13...  :043:
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #50 Gepost op: 26 februari 2012, 16:58:58 »
Ach ja ik hoor het morgen allemaal wel, dan ben ik aan de buurt. De zorgverzekering had ik ook gebeld maar die zeiden niks te kunnen doen voor mij.. als ik naar belgie wou had ik misschien een verwijzing van de arts moeten krijgen terwijl de zorg verkering zei dat ze niks voor me konden betekenen.. Naja morgen even onder het mes en dan even kijken hoe lang ik dan weer in het gips moet..

Goed motor verhaal.. Ik heb nog eens goed gekeken naar de carburateurs en ik denk dat er 1 klep "gewoon" niet goed sluit waardoor het luchtfilter doordrenkt was door bezine.. dus ik denk dat dit het probleem is.. Graag oordeel van deskundige ;)
Sorry voor de slechte kwaliteit..

Links (klein pleetje):


Rechts (sluit goed af):


Overzichtje allebei:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #51 Gepost op: 26 februari 2012, 17:09:14 »
Dat helemaal afsluiten is dus niet de bedoeling voor stationair loop moet die dus wel een beetje openstaan helemaal dicht dan verzuipt die en dus de kans dat je filter nat is.
Beide kleppen moeten gelijk open en dicht gaan om de cilinders gelijk te laten lopen.
liefst afstellen met vacuum meters.
Moet in je werkplaats handboek staan. :026:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #52 Gepost op: 26 februari 2012, 17:36:55 »
Dus als ik het goed begrijp is rechts eigenlijk niet helemaal goed en links juist wel. Dat afstellen komt nog want ik heb die vacuummeters niet maar ik ken wel iemand die ze wel heeft.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #53 Gepost op: 26 februari 2012, 17:50:10 »
Dat komt dan wel goed.
Let wel op dat je de sproeiers er op de goede plaats terug zet bij sommige bouwjaren kun je die omwisselen met de lage toeren sproeier :039: :026:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #54 Gepost op: 27 februari 2012, 19:17:15 »
Juist, synchroon zetten is de oplossing en zeker doen nadat je nieuwe bougies hebt gestoken, je kleppen zijn gesteld enz  :)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
29978 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
829 Reacties
143826 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
210 Reacties
35108 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
462 Reacties
81904 Gelezen
Laatste bericht 19 maart 2015, 16:07:43
door Nantastic
12 Reacties
3555 Gelezen
Laatste bericht 12 mei 2013, 15:27:40
door Zeeuwse Klei