Zo vanmorgen eerst de XT lekker uitgelaten want het was opperbest weertje, uiteraard de pekel en andere zooi waaronder behoorlijk lang gras, meerdere takken en riet verwijderd en de XT gewassen om vervolgens plaats te nemen op de heftafel
Ondertussen kwamen de mannen van het forum wat bandjes afleveren waarvoor mijn hartelijke dank
Een heerlijk warm blok en dus de olie eruit laten lopen maar die aftaplug aan de voorzijde zuigt, daar kwam een straal olie uit wat tot aan de voorvork kwam en dus een kliederboel, weten we weer voor de volgende keer [over 5000km max], de aftapplug aan onderzijde blok gaf ook nog behoorlijk veel olie net als uit de zijkant rechts van het motorblok alwaar het oliefilter verstopt zit, redelijk zwarte olie maar smeerde nog best redelijk
Hoe dan ook nieuwe olie gaat erin net als een nieuw filter zodat we zeker weten dat het allemaal goed smeert, met het olieaftappen viel me ineens op dat er een passagier had plaatsgenomen op de achterspattert, die wil vast mee naar Eelfantentreffen
Morgen de XT eens een kleine beurt geven en dus niet meer dan de volgende zaken verrichten want maandag moet die weer rijden:
-Nieuwe olie en filter
-Nieuwe bougie
-Kleppen chekken/stellen
-Carb reinigen/controle eventuele lekkage
-Koppeling en gazzzzzhendel afstellen
-Handkappen monteren
-Voor en achter nieuwe remblokken monteren en klauwen reinigen/gangbaar maken
-Veel dingen eens goed smeren want staat redelijk droog
-Achterschokkert kijken of de veervoorspanning beter kan, eventueel ingaande demping verhogen
-Elektra nazien en in bescherming zetten
-Div. controles uitvoeren
Ondertussen is door PoppemotoParts de achtervelg voorzien van een nieuw velglint, nieuwe binnenband en nieuwe achterband plius reinigen van de velg binnenzijde want inderdaad het vermoeden was juist..................redelijk wat roestvorming, de nieuwe achterband is geworden een Kenda met een licht noppenprofiel goed voor asfalt en licht off-road werk dus prima voor woon-werk verkeer en Elefantentreffen
Ik was wel gebonden aan een wat smallere maat 4,60 [110] ipv 130, ben benieuwd hoeveel effekt dit gaat geven tijdens het rijden en sturen van de motor maar de prijs was zeer aantrekkelijk en zo leverbaar vanuit het schap dus dan moet je niet moeilijk doen
Morgen werk aan de winkel en dan staat de XT er weer netjes bij, dan een kleine 2 weken om te kijken of alles oke is en eventueel nog wat verbeteren en dan op naar Duitsland...................ik heb er zin àn
[attachment deleted by admin]