* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Yamaha XT600 1992  (gelezen 27653 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #80 Gepost op: 01 februari 2009, 18:22:38 »
Het nieuwe achterbandje oogt onder de motor nog smaller en is maar net iets breder dan voor voorband maar deze zal het toch ff moeten gaan doen, vanavond in ieder geval nog een proefrit  :039:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #81 Gepost op: 01 februari 2009, 18:25:25 »
Maar voor de proefrit nog de laatste zaken wegwerken want ik heb wat tegenslag gehad, hopelijk vanavond voor 00.00uur een proefrit en de achterband en nieuwe remblokken ff inrijden  :039: De achterschokkert heeft een vreemde manier van veervoorspanning instellen en moest ff zoeken, gelukkig zaten wel op de juiste punten wat smeernippels en die heb ik eens goed doorgesmeerd  :071:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #82 Gepost op: 01 februari 2009, 20:03:49 »
Als naked ziet ie er ook goed uit  :054:

Goed bezig Freak!
Straight to your face with the truth!

kleintje

  • Gast
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #83 Gepost op: 01 februari 2009, 20:36:35 »
tegen slag demonteerd halve vinger en zeikt niet. dat zijn bikkels heil presidente  :036: :056:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #84 Gepost op: 01 februari 2009, 23:27:51 »
Bloeide als een rund en de bovenkant van een spiertje is net te zien, beetje wit streepje en ja heel dat kootje heeft een opdonder gehad maar zoiets kan gebeuren en ik miep niet zo snel  ;) Evengoed is het me flink tegengevallen om zoveel op een dag voor elkaar te krijgen, aan de andere kant was ik om 10 uur vanavond klaar voor de proefrit en om half 11 weer terug met de juiste berichten want alles is merkbaar  :072: Zeker het feit dat de achterschokkert wat harder is en de remmen na zijn gezien, remmen nog niet op volle sterkte maar het voelt beter aan...............beetje feedback  :p

Wel 2 bouten afgebroken en dat ik klote, zeker 1 bout genaamd ontluchtingsnippel  :046: ik zette nog geen eens kracht en pats boem afgedraaid  :027: , aan de breuk kun je zien dat er al een deel geroest was en er een oude breuk zat dus de vorige eigenaar heeft dus niet voor niet die smerige remolie laten zitten, ik heb alleen het potje kunnen voorzien van verse olie en gelukkig lekt het nu niet dus rij ik door met een afgebroken ontluchtingsnippel  :017: Uiteraard de remzuigers netjes gereinigd, en goed gangbaar gemaakt plus alles in het koper en lagervet want deze XT stond echt te droog, niks voor freak het moet glijden en smeren  :007: De nieuwe EBC remblokken zitten op hun plaats maar de achterremklauw liet ze niet zomaar toe, de remblokken zijn dan wel netjes rood geverfd maar dan ook net wat te dik om ze netjes tussen de remplaatjes te monteren, gelukkig bracht de vijl uitkomst maar ondertussen was ik wel 3 kwartier verder en een stukje vinger kwijt door een piepplaatje wat ff onder kracht wegschoot..................ja juist op de vinger  :011:

Voor de rest een grote beurt gehad zondfer kleppen te stellen want ze vielen nog binnen de marges, om dat vlak voor Elefantentreffen eventueel wat rot te draaien of een moertje in het blok te laten vallen........................not is goed, laten we goed, de nieuwe olie draait lekker rond en ontluchten bij het oliefilter duurde wat lang naar mijn zin maar alles tot aan de strot toe vol en nu dus in de gaten houden hoelang we met wat olie doen....................tis uiteindelijk toch een oude Yamaha hey  :037: De handkappen behoorlijk moeten aanpassen maar zijn ook maar een goedkoop stel universele maar ze werken prima kwam ik achter tijdens de proefrit, achterbandje moet zeker kunnen al merk je toch wel dat die wat smal is, zal niet meevallen om die tot de rand te rijden want hoe smaller hoe moeilijker maar ook weer een uitdaging, wheelies zijn er niet makkelijk om geworden want je stuikt zo links of rechts om maar oke dat mag eigenlijk ook niet  :048:



[attachment deleted by admin]

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #85 Gepost op: 02 februari 2009, 23:47:05 »
Nieuwe achterbandje heeft me vanmorgen op weg naar de baas 2 keer flink verrast  :097: , 1e keer achter de BP-Kats in de linkerbocht brak deze wat uit en met een slinger in het stuur stond in in de berm, de 2e keer was bij verlaten rotonde MP-Goes, ik gaf gazzzzzz en weer het achterwiel doorslippen maar daar zit dan ook die rotverf in witte blokken, achteraf op de terug weg lag er een haas of konijn net in de bocht achter de Bp dus eventueel ben ik daar over gegleden, het was dan ook nog flink donker vanmorgen  :|

Maar wat was ik blij dat er nog sneeuw lag toen ik naar huis mocht  :036: heerlijk eens kunnen testen wat we kunnen verwachten richting Elefantentreffen, diverse polderwegen gereden waar niks gestrooid was en alleen maar wat blikkensporen te zien waren, de bochten voelen wat glad aan maar de achterband is dan ook flink rond, rechtuit is een snelheid van 40-50km/h goed te doen, daarboven slipt het achterwiel mij wat teveel door en wil dan opzij richting de berm, dat betekent dat mocht er vanaf Eupen sneeuw liggen dat nog met die snelheid een uurtje of 3 zal worden en ik goed kan genieten van de mooie omgeving...................ik zeg sneeuw om goed van start te gaan volgende week  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #86 Gepost op: 03 februari 2009, 23:02:22 »
En na de sneeuw vandaag zand en lichte bagger geprobeerd en wederom een brede grijns achter het vizier :018: Wel werd het me duidelijk dat ik veel moet verbeteren aan de sta-positie want dat is toch wel beter geweest in het verleden maar wat geweldig is het toch zo rijden, het strandje bij Katse Veer vertoond aardig wat sporen net als wat inlagen nabij Kortgene  :048:  :103: Freak zegt tijd voor een echte off-road rit binnenkort maar zakl voor mij 2 weken na Elefententreffen worden gezien de vrije tijd, de noppen liggen inmiddels al om de velgen en een iets langere ketting heb ik vast nog liggen hier, 2 tanden groter achtertandwiel voor iets meer trekkracht is aanwezig en dus ga ik een ritje plannen al lijkt het me verstandig dat de kenners die meer de juiste wegen en paden weten beter een keertje voor kunnen rijden waar we het ook gaan houden , ik hoop dat er natuurlijk een aantal mee willen rijden dan  :039: Van het weekeind de XT maar weer eens afspuiten want van al dat woon-werk verkeer wordt die er niet schoner op  :+

ART bedankt voor de bandjes  :036: , nieuwe velglinten en crossbinnenbanden zijn gemonteerd dus dat is geregeld  :022:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #87 Gepost op: 07 februari 2009, 17:28:51 »
700km ondertussen meer op de klok en nog geen noemenswaardig verbruik van de olie................en dat voor een Yamaha, je zou bijna denken dat er iets mis is  :018: Ondertussen weer gewassen en binnenkort een nieuw gashandvat monteren en eens kijken of ik de kabels kan doorsmeren want ik krijg een lamme hand van het stroeve gazzzzz geven en soms bij gazzz loslaten blijft het in de laatste stand staan en dat koste me bijna een gemiste bocht  :043:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #88 Gepost op: 07 februari 2009, 17:52:00 »
is dus nu nog niet helemaal eiffel proef  :/

Greetz Sratch
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #89 Gepost op: 07 februari 2009, 18:18:50 »
Nee maar ik heb nog een aantal dagen, als die donderdagavond klaar staat is het vroeg genoeg  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #90 Gepost op: 07 februari 2009, 18:39:58 »
Wat een band zeg!!!! lijkt wel een trekker-band :036:

[attachment deleted by admin]
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #91 Gepost op: 07 februari 2009, 19:02:59 »
Dan zijn deze nog niet extreem, ik had op de XL600 Stonemasters die waren pas heerlijk om mee te rijden en tegenwoordig hebben ze van die kambanden voor puur zandcross  :052:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #92 Gepost op: 07 februari 2009, 19:46:44 »
Wat dacht je dat er nu bij ons onder ligt?

Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #93 Gepost op: 07 februari 2009, 23:18:19 »
 :024: Hele mooie set's daar  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #94 Gepost op: 07 februari 2009, 23:27:16 »
Tis wel duidelijk waarom ik het gazzzzhendeltje vervang  :026:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #95 Gepost op: 07 februari 2009, 23:30:03 »
Iemand vroeg me laatst hoe ik kabels doorsmeer, ik heb daar wel een apparaatje voor dat je over de kabel schuift en vervolgens langs de binnenkabel met een suitbus alles inspuit maar ik blijf liefhebber van de oude methode, de kabel omhoog en om het half uur een aantal druppels olie in de buitenkabel gieten, net zo lang totdat de kabel weer keurig schuift en er eventueel wat olie onderaan de kabel tevoorschijn komt....................werkt perfekt maar niet geschikt voor kabels met bv teflon binnenlaag  ;)

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

rr-paulus

  • Gast
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #96 Gepost op: 08 februari 2009, 19:46:42 »
Goed bezig Freak
leuk om te zien dat de yammie met zoveel liefde behandeld wordt.

Om naar t elefanten te gaan, is dan n bandje met wat minder dikke noppen niet wat prettiger op de snelweg trouwens??

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #97 Gepost op: 08 februari 2009, 22:04:34 »
Zeker weten daarom ligt er nu een stel kleinere nopjes op maar zodra ik terug ben moeten de alu velgen eronder en hopen snel een off de road rit te maken  :034:

Vanavond het uiterlijk maar eens opgevijzeld na wat gepeuter [ruim een uur] met een oudere stikker  :p

[attachment deleted by admin]
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2009, 22:30:32 door MotorFreak »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #98 Gepost op: 08 februari 2009, 22:50:29 »
Van wie is die motor ????  :070: :070:

Greetz Sratch
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

kleintje

  • Gast
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #99 Gepost op: 08 februari 2009, 23:12:28 »
ja van wie en bij wie is hij aan gesloten wat een vreemd tribal symbooltje vond ik dat van de zmvc persoonlijk toch mooier  :056:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
141 Reacties
27457 Gelezen
Laatste bericht 22 augustus 2008, 18:20:42
door Stealth
85 Reacties
18777 Gelezen
Laatste bericht 09 mei 2009, 10:18:01
door mrx506
113 Reacties
22891 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2009, 22:57:46
door kleintje
174 Reacties
36354 Gelezen
Laatste bericht 17 september 2012, 21:03:35
door Thervain
111 Reacties
15282 Gelezen
Laatste bericht 22 juni 2014, 00:42:44
door MotorFreak