* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977  (gelezen 113637 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Muutje

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #520 Gepost op: 24 december 2010, 19:19:13 »
Hij had alleen maar iets beter hoeven LEZEN!!! :043:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #521 Gepost op: 24 december 2010, 21:08:18 »
Hij had alleen maar iets beter hoeven LEZEN!!! :043:

 :023:

Al doende leert men  :018:
Straight to your face with the truth!

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #522 Gepost op: 25 december 2010, 10:54:16 »


Al doende leert men  :018:

Zeker weten  :034:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #523 Gepost op: 06 januari 2011, 20:56:22 »
Mijn Rode Vuurduiveltje doet het weer. Spanningsregelaar/gelijkrichter nummer drie zit erin. Gisteren de boel laten lopen en de S/G werd handwarm. Het meetwerk achterwegen gelaten om stomme fouten te voorkomen. Alle voorgaande metingen gaven de juiste resultaten dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Waar het wel aan gelegen heeft is waarschijnlijk de originele spanningsregelaar. Die heb ik aan een nader onderzoek onderworpen en hierbij de volgende foto's gemaakt:

Zo ziet ie er in zijn geheel uit.



Nadat je twee schroeven hebt verwijderd is aan de bovenkant de spoel te zien die de weerstand geeft om een hoog voltage terug te dringen:



Aan de onderzijde zit een soort relais dat bij een bepaalde spanning de stroom omgeleid zodat er een andere weerstand optreed..



Van dichtbij ziet het er ongeveer zo uit..



Er wordt dus geschakeld tussen deze twee puntjes:



En die twee puntjes hebben het behoorlijk voor hun kiezen gehad. Bij het demonteren viel er ook een puntje uit.. En dat ben ik helaas even kwijt...

Van nog dichter bij zie je dat er hier dus een klein vlamboogje is geweest dat waarschijnlijk ook voor kortsluiting heeft gezorgd...



Al met al is het zeer aannemelijk dat hier dus het euvel in zat..



Nu maar hopen dat spoedig de pekel weg is en er weer gereden kan worden..

Sparen voor nieuw rubber...  :103:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #524 Gepost op: 06 januari 2011, 22:50:56 »
De kontaktpuntjes .............yupss die moet je altijd even nakijken, even opvijlen of vervangen...........was toen hier de oorzaak dat de benzinepomp het opgaf van de CBR600  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #525 Gepost op: 06 januari 2011, 23:07:13 »
Duidelijk uitgelegd Pauluss! Hier kunnen we weer wat mee! :054:

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #526 Gepost op: 07 januari 2011, 09:46:10 »
de mechanische spanningsregelaars waren niet vroegah al niet het beste wat er op een Honda zat.

hopelijk is het hiermeee opgelost. ;)

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #527 Gepost op: 27 januari 2011, 18:23:08 »
Wat jongens van Down Under die Fokking goed bezig zijn....

http://www.deus.com.au/

Je kan je opgeven voor hun nieuwsbrief  :D
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #528 Gepost op: 30 januari 2011, 19:59:18 »
Motad and David Silver Spares announce a new set of original-style exhausts for Honda CB400-4 owners.
Honda CB400-4 exhausts 

Honda 400-4 owners can rejoice. Pipe wizards Motad have just announced a new set of more original looking four-into-one downpipes. Despite selling a successful complete four-into-one system for the last 30 years, Motad have produced this new pipeset after listening to 400-4 owners about what they wanted. And they wanted something closer to the original.

Motad have worked closely with David Silver Spares, the sole distributor of the new pipes, to produce them. Available now, they cost £199 plus VAT and carriage. Go to www.davidsilverspares.co.uk or call 01728 833020.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #529 Gepost op: 30 januari 2011, 20:02:36 »

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #530 Gepost op: 30 januari 2011, 21:32:27 »
zo dat ziet er daarom wel is ff deftig uit! Zeker als die bochten mooi blauw verkleuren  :036: :024: :052: :021:

Kost wat maar bijna een must voor een cafe-racer
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #531 Gepost op: 30 januari 2011, 22:04:46 »
zo dat ziet er daarom wel is ff deftig uit! Zeker als die bochten mooi blauw verkleuren  :036: :024: :052: :021:

Kost wat maar bijna een must voor een cafe-racer
Blauw..............krijg je steeds die opmerking dat je ontsteking niet goed staat in brikkenland  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #532 Gepost op: 31 januari 2011, 09:36:25 »
zo dat ziet er daarom wel is ff deftig uit! Zeker als die bochten mooi blauw verkleuren  :036: :024: :052: :021:

Kost wat maar bijna een must voor een cafe-racer
Blauw..............krijg je steeds die opmerking dat je ontsteking niet goed staat in brikkenland  :+


idd ,en/of dat je met te kleine sproeiers rijd.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #533 Gepost op: 31 januari 2011, 10:56:27 »
Oke, ik hoor het al ik moet van die brikken afblijven want ik vern@#k ze alleen maar  :026:
Straight to your face with the truth!

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #534 Gepost op: 31 januari 2011, 19:12:31 »
 :052: Ziet er wel heel erg mooi uit..

Maar de komende 200 pond gaan voorlopig aan andere dingen op..
Zodra ik het bij elkaar gespaard heb..  :016:


Blauw..............krijg je steeds die opmerking dat je ontsteking niet goed staat in brikkenland  :+

Om dit bijvoorbeeld voor te zijn..


idd ,en/of dat je met te kleine sproeiers rijd.


Hier heb ik al wat aan laten doen natuurlijk..   :069:


Oke, ik hoor het al ik moet van die brikken afblijven want ik vern@#k ze alleen maar  :026:

Brikkenland blijft een aanrader..!!

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #535 Gepost op: 01 februari 2011, 11:09:22 »
Brikkenland blijft een aanrader..!!

Ja maar........................... degene die ik mooi vind zijn allemaal ruim te klein voor me :019:


Is there anybody out there

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #536 Gepost op: 01 februari 2011, 12:13:07 »

Oke, ik hoor het al ik moet van die brikken afblijven want ik vern@#k ze alleen maar  :026:

Brikkenland blijft een aanrader..!!

Laat mij maar gewoon lekker rijden op m'n ninja, voor het knutselen blijf ik lekker bij de scooters. Die ken ik uit m'n hoofd, en zit iets minder gecompliceerd in elkaar dan die 4-takt blokken  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #537 Gepost op: 01 februari 2011, 17:00:24 »
Brikkenland blijft een aanrader..!!

Ja maar........................... degene die ik mooi vind zijn allemaal ruim te klein voor me :019:












Hoef je toch ook niet mee op vakantie?
De DKW is ook heeeeel wat kleiner dan de ST maar pas er toch verbazingwekkend goed op (of over) :+
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #538 Gepost op: 27 februari 2011, 21:06:45 »
En ongelukje zit in een klein hoekje. Nou ja een bochtje dit keer. Het was vandaag redelijk weer. In ieder geval droog dus het besluit was gevallen om met Muur even naar Renesse te rijden en terug. Na een kopje koffie op de manege op tijd terug want de lucht begon te betrekken. Tussendoor nog besloten dat er wellicht toch een kettingkast op moet of zelf iets flansen want er verdwijnt nogal wat rommel van de ketting linea recta in de kelk van cilinder 1 of 4 het is maar van welke kant je telt.
Door de drek van Grol hop op de weg.. Eerst twee rotondes en dan de "lampjesweg".. Maar helaas, verder dan rotonde twee kwam de eerste passage niet want daar in die rotonde ging ik onderuit. Lage snelheid want vanaf richting het transferium kwam een auto en het is altijd maar afwachten of ze je zien/horen aankomen...
Waarschijnlijk een combinatie van een oude, koude, vuile voorband en een niet al te schoon wegdek.. Wie zal het zeggen maar daar gleed het voorwiel, weg en slierde Vuurduiveltje en ik over het asfalt.. De auto is doorgereden. Logisch want voor je het weet sta je in de weg en dan kan niemand er meer langs..

Motor op het fietspad gezet, schade bekeken, thuisfront gebeld maar nam niet op.. Overwogen om naar Scharendijke te rijden en vanaf daar een plan te trekken. Maar het schakelen met het stompje ging redelijk dus op het gemak naar Middelburg..

Een beetje jammer van alles. Krassen op mijn nieuwe broek en jas maar gelukkig hebben ze goed dienst gedaan. Krassen op mijn vizier maar dat is te overzien.. En natuurlijk ook wat schade aan de motor.. Hier de beelden dan maar..

Schouder van mijn jas:



Knie:



Heup:



Vizier:



Het puntje van het spatbord. Jammer want dat krijg je er niet uitgepoetst...



De spiegel:



Dit is denk ik wel een gelukkie geweest want dit heeft wellicht de clip-on gespaard:



Tsja ik wilde wel een geribbelde dynamo deksel maar eigenlijk een ander motief:



Dit is dus een slijtnok maar de slijtage is niet door een scherp bochtje gekomen. Tenminste die telt alleen als je hierna gelijk doorrijdt dacht ik zo..



Schakelpookje heeft ook een tikkie gekregen. Stond op de lijst van vervanging maar dat was eigenlijk seizoen 2012 de bedoeling. Maar ik denk dat het hier nog wel even mee gaat..



Dit is wel sneu want ook al staat de tank nog ter discussie zo'n deuk in zijn imago hoefde nou ook weer niet..



En ja dan deze.. Gelukkig heb ik toen een paar gekocht dus ik heb een reserve handel. Die komt er dan wel "op z'n kop" in maar dat mag de pret niet drukken..



Al met al jammer want er stonden andere plannen op stapel maar in dit geval weer even twee stappen terug..
De Clip-on is, zo als ik het nu kan zien alleen verschoven en niet verbogen. Dinsdag eens uitvoerig bestuderen.

Wordt vervolgd..  ;)
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #539 Gepost op: 27 februari 2011, 21:10:34 »
Klote man, maar je bent er goed vanaf gekomen gelukkig. Morgen een beetje stijfjes, maar dan weer vol aan de reparatie en wie weet wordt hij na de reparatie weer mooier en beter. Elk nadeel heb ze voordeel....

Succes ermee !
Komt helemaal goed !

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
157 Reacties
32154 Gelezen
Laatste bericht 02 november 2008, 19:20:15
door The Mechanic
[Screwbeast] HONDA CBR 600RR

Gestart door SCREWBEAST « 1 2 ... 9 10 » De Garage - Onze Motoren

194 Reacties
40565 Gelezen
Laatste bericht 04 augustus 2008, 23:50:18
door Loki
17 Reacties
4950 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
9 Reacties
3588 Gelezen
Laatste bericht 10 augustus 2011, 21:24:10
door Dick
4 Reacties
3350 Gelezen
Laatste bericht 11 mei 2013, 09:25:29
door Pepe