* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Suzuki GSX600F van 1995  (gelezen 6671 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
[MotorFreak] Suzuki GSX600F van 1995
« Gepost op: 20 juni 2010, 23:50:33 »
Heftafel leeg maar nooit voor lang hier en aangezien er stof groeide op de motoren in de berging tijd voor een nieuw project wat in de wacht stond............een heuse Suzuki GSX600F van 1995 met 64.000km op de teller. De vorige eigenaar is hier een stil lid en was deze misschien beu maar had wel zin in een andere en hoe moet je dat thuis verantwoorden................je legt hem gewoon ff in een slootje en dan heb je geen rijdende motor meer  :037: [bovenstaande feiten van slootje klopt, de rest misschien  :+ ].



En stof zit er zeker weten zat op  :018:





De schade is een eind duidelijk en altijd is er meer schade dan je werkelijk kan zien en dus zijn er redelijk wat beugeltjes gebogen, de radiateur hangt iets scheef, kappen en ophangpunten beschadigd, schakelpookje krom, jiffy krom, 1 demper iets naar binnen, tank iets verschoven en erger is het feit dat de voorvork getordeerd is, op onderstaande foto staat het voorwiel in lijn met het achterwiel  :012:



Verder zitten er nog wat oudere schades maar deze komen gelijk mee met de grote beurt hier  :007: De motor stond al een jaar ofzo in een tuin en dus kan een snelle wasbeurt geen kwaad :057:



Er verschijnt weer wat kleur onder de stoflaag en we herkennen een GSX-F met het welbekende Bandit-blok, van horen zeggen redelijk onverwoestbaar, voorzover mijn kennis reikt een oliekoeler maar moet de verdere gegevens nog eens nazien  :034:



Uiteraard een akkie voor het gebakkie plaatsen [meegekregen van de vorige eigenaar] en kijken of we een draaiend blok hebben  :103:



Zoals tante Rikkie zou zeggen..................dat ding leupt  :039: Klinkt nog wel bedonderd en de benzine zeikt uit carb nummer 3  :016: Blok even lekker laten roggelen, kuchen en proesten en warempel het blok draait na een minut of 3 op alle 4 de cilinders en na wat gepiel met de carb nummer 3 lekvrij en ook het blok en radiateur lijken droog te zijn. Ook hier ruikt de benzine ,,groen'' en ook weer de tank niet volgegooid voor het wegzetten maar gelukkig niet geroest, banden even op druk zetten, wat zaken vast maken zodat de ruit en andere delen er niet afwaaien en proefrijden  :026:

Het blok is duidelijk voorzien van een springkoppeling, net een mm lossen en hoppa vol in de versnelling, ook zijn er volgens mij zwaardere veren geplaatst, koppeling slipte de 1e kilometers wat maar voelt na een aantal kilometer gewoon goed aan en de GSX600F ramt hem zo tot net over de 200km/h  :071: Het sturen met een krommevoorvork is klote en zeker geen aanrader voor thuis  :+ remschijven lijken recht en het remt op zich niet verkeerd, voor de rest een goed idee gekregen al is de voorvork een zwaar aandachtspunt  :012: Deze motor had schijnbaar net voor de schuiver een beurt gehad bij Abco en daar zou naast een gewone beurt de kleppen zijn gesteld, de carbs zijn gereinigd en synchroon gezet, als ik de carbs zo zag twijfel ik of ze zijn schoongemaakt maar oke was een snelle mening. Motor op de heftafel en de olie plus filter laat ik mooi zitten want hij oogt zeker wel schoon, ik denk dat ik hem terug origineel ga zetten en dan de verkoop in, deze samen met de ZZR250 konden wel eens het volgende project van Motorfreak opleveren maar dat topic is nog onbeantwoord  :037:


« Laatst bewerkt op: 28 juli 2011, 12:08:10 door Sledge HaMMeR »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Raytje192

  • Streetfighter
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2010, 10:44:35 »
Idd onverwoestbaar blok Freak, bij mij staat er 74.000 op de teller en loopt nog als een naaimachine. Hebben enkel het kleppendeksel dr af gehad en de kleppen gesteld dit was wel nodig maar als je de rest aan de binnenkant zag leek het net nieuw  :) Maar mooi project weer suc6 ;)
Fighting the streets with my Suzuki

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2010, 23:26:49 »
Zo avond 1 en gelijk een eind opgeschoten  :026: Motor op de heftafel en gestript en duidelijk wat verbeterpunten maar goed te doen.



Zoals vaak weer ranzig en smerig kettingvet  :|



Blok is keurig droog en alleen bij de carterontluchting zweet het wat maar is inmiddels verholpen door de slang een stukje in te korten waarin een klein scheurtje zat  :054:



Uitlaat nog keurig hard maar roestig dus die krijgen een goede behandeling  ;)



Plastic fantastik!



Zo weer even de trukendoos tevoorschijn gehaald en het blok ziet er stukker beter uit  :012:



Blijft een mooi blok eigenlijk maar helaas zit er hier een frame rond wat stukken minder mooi was, evengoed lekker opgeschoten en ben bezig met de voorpoten en bakhoofd/platen en hopelijk krijgen we de kromming eruit  :039:



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2010, 19:30:21 »
Jij krijgt dat gewoon weer  :054: voor mekaar Freak  :034:

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2010, 21:29:49 »
Gave bike hoor, ik rij er 800km week mee en super tevreden.
In het zwart natuurlijk wel veel mooier :070:
Zoekende naar..

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2010, 22:24:15 »
Kijk is aan Freak je bent er aan begonnen!  :054:

Succes ermee!

Als ie klaar is wil ik er nog wel ff een keer op rijden want net een maand voor ik 25kw af was ging die de sloot in  :017:

We gaan um weer volgen  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2010, 23:35:35 »
Thanks allemaal..............op rijden moeten we ff kijken want hij staat geschorst, had nog geen idee wat ik ermee zou gaan doen [eigenlijk nog niet :018: ] maar komt wel goed. Ik maak lange dagen en kan helaas niet echt opschieten afgelopen avonden maar toch de voorzijde weer recht kunnen zetten, balhoofdlagertjes nieuw, alles lekker in het vet en voelt en ziet er best weer oke uit  :026:



Uitlaten weer netjes gemaakt en gespoten, die kunnen weer heel wat kilometertje mee, met dit weertje spuiten is zo makkelijk  :103:



Alles onder de tank weer netjes gemaakt en werkt prima, tank en zijkappen in de sratchremover en afgewerkt met was en dat werkt echt zo goed  :054:



Alles weer gasdicht en dan ziet het er toch weer een netter uit, en dat binnen 1 pagina van dit topic  :070:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #7 Gepost op: 24 juni 2010, 19:42:51 »
Dat ding ziet er al netter uit dan dat ik um de afgelopen 3 jaar heb gezien  :018:

Lekker bezig Freak  :054:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2010, 23:14:08 »
Zo was toch wel een heel werk maar de voorvork is weer klaar en staat er weer netjes bij , veert weer een stuk beterder en op naar het volgende kromme onderdeel  :026:



Het spiegelframe heeft toch ook een redelijke tik gekregen en had in al min of meer gezien bij aankoop, veel schade's zitten verborgen en nu het spiegelframe gedemonteerd is kun je goed zien wat er krom is  :|



Gasbrander en wat hulpmiddelen erbij en zit weer op zijn plaats maar helaas niet 100% recht maar goed te gebruiken  :034:



Zijkappen weer gemonteerd en na wat uitzoekwerk aan de verschillende boutjes zit ook dit weer redelijk op zijn plaats.............het leven is duur dus gekozen om de originele zijkuipen weer terug te monteren, uiteraard nog oppoetsen maar hiermee kun je weer redelijk voor de dag komen  :054:



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #9 Gepost op: 29 juni 2010, 17:41:33 »
Ziet er al weer goed uit Freak! Vind dat je het nog allemaal aardig recht getrokken krijgt  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #10 Gepost op: 29 juni 2010, 17:46:47 »
Ziet er al weer goed uit Freak! Vind dat je het nog allemaal aardig recht getrokken krijgt  :034:
Tis ook niet de 1e schadebak die we onder handen nemen  :018: Verschil linkerkuipdeel met ophangpunten was 6cm, nu zit er zeker nog wel wat in maar minimaal  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2010, 17:48:22 »
Ziet er al weer goed uit Freak! Vind dat je het nog allemaal aardig recht getrokken krijgt  :034:
Tis ook niet de 1e schadebak die we onder handen nemen  :018: Verschil linkerkuipdeel met ophangpunten was 6cm, nu zit er zeker nog wel wat in maar minimaal  ;)

Ja dat kuipdeel was echt goed verbogen, toen ik het er naast hield paste het al niet meer...
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #12 Gepost op: 01 juli 2010, 23:43:41 »
Klaar en te koop gezet wegens andere plannen  :048:

Deze Suzuki GSX600F mag de verkoop in , minimale prijs is 750,= euro :)

Vorig jaar heeft deze motor nog een compleet grote beurt gehad waarbij alle vloeistoffen zijn vervangen, alle filters, bougies, kleppen gesteld, carbs gereinigd, nieuwe achterband, nieuwe stabilisatierubbers en dus helemaal klaar voor vele kilometers. Helaas is deze motor bij bijna stilstand op de linkerzijde gevallen en sindsdien is er zo goed als niet meer mee gereden, de linker spiegel en knipperlicht waren toen kapot en missen nog steeds bij deze motor. Heeft dus een poos stil gestaan maar vorige week eens gewassen, wat gepoetst en de accu vanonder de druppellader gehaald alwaar hij in de winter ook aan heeft gehangen. Motor starte vrij vlot en draait nog keurig, verse benzine erin en een stuk gereden vanavond en alles werkt nog gewoon goed, evengoed wil ik andere motor aanschaffen vandaar dat deze o.a. ook de deur uit mag voor een mooie prijs van minimaal 750,= euro, daaronder regel ik zelf wel een spiegel en knipperlicht, poest hem nog wat verder op maar dan vraag ik er zeker meer voor maar de tijd ontbreekt me de komende tijd vandaar dat deze zo weg kan en gewoon klaar is voor te rijden :)

Nog even wat gegevens:
-Bouwjaar 1995
-Km-stand 64.000
-Grote beurt vorig jaar gehad en daarna zeer weinig gereden
-Nieuwe achterband, voorband nog goed maar gaan 100%
-Remmen en ketting/tandwielen zijn goed
-Linker spiegel en knipperlicht missen
-Hier en daar wat lichte krassen van omvallen en zachtjes neerleggen
-Optisch wat minder, technisch zeer goed en netjes

Wat foto's van vanavond  *O*









The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #13 Gepost op: 01 juli 2010, 23:53:02 »
Is deze makkelijk terug te tunen naar 25kw?
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #14 Gepost op: 02 juli 2010, 18:18:28 »
Is deze makkelijk terug te tunen naar 25kw?
Originele NL motor dus ja naar mijn idee wel.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #15 Gepost op: 02 juli 2010, 18:26:26 »
Het is wel een oude motor dus of het legaal kan..? Kan me wel goed voorstellen dat de carburateurs hetzelfde zijn als van de gsf600, beter bekend als struikrover. En dan kun je er gewoon een set andere gasschuiven in proppen en ben je klaar :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #16 Gepost op: 02 juli 2010, 18:44:20 »
Oude motor  :046: :X :012: :011:


De nieuwste hier  :103: :018: :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #17 Gepost op: 02 juli 2010, 19:58:03 »
Doet er verder ook niet toe, at t mae goe ried! Hier staat ook genoeg oude meuk in de schuur :018:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #18 Gepost op: 14 juli 2010, 23:51:21 »
Binnen 1 maand en 1 bladzijde van een eigen topic de motor verbouwd/opgeknapt en verkocht  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki GSX600F van 1995
« Reactie #19 Gepost op: 14 juli 2010, 23:53:47 »
ik zorg wel voor de koopjes freak ;)

iemand heeft er een leuk motortje aan over gehouden!
Straight to your face with the truth!

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
252 Reacties
45816 Gelezen
Laatste bericht 27 april 2009, 23:10:29
door MotorFreak
0 Reacties
1703 Gelezen
Laatste bericht 28 maart 2011, 17:18:24
door Border
359 Reacties
63634 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
40 Reacties
7365 Gelezen
Laatste bericht 30 juni 2012, 16:13:32
door Sledge HaMMeR
39 Reacties
5070 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:34:22
door MotorFreak