Vandaag een week geleden begonnen aan de DR500s donor en verdere opbouw van de al met gepoten frame en vernieuwde onderdelen zijnde bestaande DR500s
En dus had ik er een week voor uitgetrokken en de doelstelling is min of meer gehaald
. Het blok was dicht en dus nieuw olie filter en nieuwe olie in het blok bezorgen
Ik had nog een passende carterbescherming liggen en dus deze voorzien van een mooi laagje wheelspray en het misstaat eigenlijk ook niet en past er gewoon goed bij
Het zonnetje scheen vrolijk en om ons heen hoorde ik de motoren over de dijken rijden, in het zonnetje heb je dan toch weer een heel ander beeld van wat we nu weer gemaakt hebben en tsja oordeel zelf
Zou die vonken, zou die rijden...................het kriebelt en dus de stoute schoenen aangetrokken en zonder voor en zijkappen en meer missende delen de tank een eindje gevuld en eens voorzichtig de olie rondgetrapt, nadat de olie zeker door de kop was gegaan de killswitsch op on en jawel een draaiend blok en het klinkt goed.................gelijk ff een rondje gestuurd en wat een verschil met de donorDR waar ik een week geleden nog op reed, deze veert wel naar behoren maar kan ook niet anders met opgeknapte voorpoten en toffe Hagon's aan de achterzijde
Na het kleine rondje bleken de versgespoten kapjes rijp om terug te plaatsen, helaas wel behoorlijk kleurverschil maar oke dat neem ik voor lief en tis niet anders, uiteraard nog even de carb afgestelt voor net wat betere gazzzrespons en hier en daar nog wat kabels afgestelt en net voor het eten nog een ronde gedaan waarbij er toch een redelijk aantal kilometers zijn gemaakt tot volle tevredenheid
Uiteraard nog wat foto's gemaakt.
Dijkjes op en af is heerlijk met deze, is een redelijk lichte motor en heeft best wat kracht maar de compressie is dan ook dik in orde en hij schopt zelfs behoorlijk hard terug als je hem start met teveel het gazzzz open
, gelukkig start die behoorlijk vlot maar dat moet ookwel met het juiste aantal vonken en de nieuwe bougie werkt stukken beter als die van de donorDR.
De bochten vielen zeker niet tegen ook niet met deze noppen, ik heb er zelf nog een mooie sprong mee gemaakt om te weten of alles een beetje in orde was, reed met iets van 70km/h over een bult heen [voor de kenners de bult bij de landbouwhaven geersdijk], was toch wel een meter of wat van de grond af en keurig geland, het voelde prima en uiteraard ook nog maar ff een droog grindpaadje opgezocht
Oke is dus bijna klaar................nog niet helemaal want ik heb geen achterlicht en remlicht, misschien alleen het lampje maar kan net zo goed een aansluiting zijn dus gaan we nog uitzoeken, goede nette pinkers heb ik niet dus laten we maar achterwege maar de aansluitingen zijn wel aanwezig en misschien is dat wel de oorzaak dat het achterlicht niet juist werkt, de massa is inmmers onderbroken dus puntje aandacht, voor de rest is deze gewoon heel netjes, klinkt prima en rijdt oke, de carb lijkt wel een drupje benzine af te laten via de overloop maar test ik morgenavond wel even........................klaar voor de waal of fame wat mij betreft, weer een geslaagd projekt en ik moet eens gaan kijken of er belangstelling voor is eventueel bij de offroaders op diverse site's, de opbrengst van deze motor is een beetje een opstap voor een ander projekt voor Freak