* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Suzuki DR500s  (gelezen 45828 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
[MotorFreak] Suzuki DR500s
« Gepost op: 01 december 2007, 13:16:38 »
En zo kan het weer gebeuren dat je de overvloedige advertenties afspeurd en een motor tegenkomt die de aandacht trekt................zo ook deze Dr500s uit 1986 met 38.000km op de teller . Voor zaterdagmorgen gelijk maar een afspraak gemaakt en het blijkt nog iemand te zijn die recht tegenover mijn werk heeft gewerkt...........de wereld is soms klein  8) Ondertussen de week vorderde liepen op de biedingen op, volgens de verkoper liep het blok goed, starte prima maar de kleppen trilden/tikten wat, de achterband is op maar een nieuwe is er los bij...........maakt mij verder niks uit het gaat om de DR500s. Zaterdagmorgen dus met het blik naar Goes Noord, verscholen onder een laken stond de DR500s, ziet er inderdaad redelijk uit maar de stuurschakelaar mist, oke die lag in een andere hoek los op de grond met daarbij een koplampkapje en een accu in ontbindende toestand..............Dr500s naar buiten en waarempel na een paar keer trappen liep het blokkie, de kleppen redelijk hoorbaar en ook iets aan de kant van de startkoppeling maar het draaide en dus hebben we een Dr gevonden met een vonk  :048: De verkoper begon wel over het feit dat hij aanmerkelijk hogere biedingen had gekregen en ik ken er 2 die inderdaad meer hadden geboden maar hij vond dat wij de afspraak al hadden staan al had hij die iets te snel gemaakt [ik belde 5 minuten na plaatsen advertentie  :+ ], evengoed tof van de verkoper en wij hebben er dan 350 euro voor gegeven.............zo slecht zijn we dan ook weer niet  :069: Natuurlijk eerst overschrijven maar dat kon met de Dr aangezien je met het blik niet makkelijk op de markt kunt komen, eerst maar even tanken en volgens mij is de tank van alu want die glimt gewoon aan de binnenkant  :039: , 8 euro en we konden op weg naar de markt met een volle tank, olie had ik al gechekt en was voldoende en het blok geeft geen blauwe pluimen...............maar............na het tanken weer trappen en ik verzoop duidelijk de 1 pitter, shit natuurlijk die choke staat er nog op en dan geef ik nog eens een blaai gazzzzzz ook  :044: , afijn 10 minuten later en een dik rechteronderbeen toch vertrokken en de overschrijving kompleet gemaakt............daar vroegen ze of ik de houderschapsbelasting per jaar wilde betalen................huh houderschapsbelasting  :012: , oja ik heb dit keer geen echte brik aangeschaft want deze is uit 1986.............per jaar dus dan maar. Trappen, nog meer trappen en op weg naar huis...........natuurlijk even kijken wat we hebben en in de 1e versnelling gelijk een mooie hoge wheelie  :062: :062: :062: , dat was alweer even geleden zeg en doet een mens weer goed, op de Deltaweg even de gazzzzzz tot aan de stuit en dan geeft de teller 140km/h aan...........oke moet kunnen, een scherpe bocht die volgede deed de achterband even goed opzij zetten en een zwart streepje is een feit, op de oostwest-weg even de veerring getest en die is nog prima in orde al zitten er achter Hagon's op en dit zijn vast geen orginele maar voldoen prima  :D Ondertussen terwijl ik dit zit te typen staan er buiten 3 mensen de Dr500s te bewonderen en ik hoor al wat heeft die nu weer gekocht  :037: Natuurlijk gaan we deze opknappen, netjes maken, verbeteren en misschien weer te koop zetten, verder nog geen idee van en heeft geen voorrang, een werkplaatshandboek gaat gezocht worden en ondertussen eens kijken wat er aan moet gebeuren, hij rijdt dus er zal zeker een een stuk bagger opgezocht worden................ :054:
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 09:53:39 door Sledge HaMMeR »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #1 Gepost op: 01 december 2007, 13:48:42 »
Wow!!!!

Een DR mét vonk!  8)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #2 Gepost op: 01 december 2007, 15:03:34 »
als ik rikje was, begon ik nu al met bieden :048:

sorry rikje, ik kon het niet laten :097:

@freak, ik begin nu toch serieus te twijfelen of jij geen motorzaakje hebt hoor :026: :039: Mooie motor weer louis :036:


Is there anybody out there

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #3 Gepost op: 01 december 2007, 15:31:27 »
natuurlijk even kijken wat we hebben en in de 1e versnelling gelijk een mooie hoge wheelie  :062: :062: :062: , dat was alweer even geleden zeg en doet een mens weer goed, op de Deltaweg even de gazzzzzz tot aan de stuit en dan geeft de teller 140km/h aan...........

Dat deed mijn DR600 zelfs niet eens :018:

Blijven leuke fietsen ;) Ooit koop ik er ook weer 1 :+

Ik heb wel een wphb gehad van de DR500/600 uit '85/86, maar kan het zo snel niet meer vinden. Zal binnenkort nog wel even zoeken.
Einde reclamezuil :-)

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #4 Gepost op: 01 december 2007, 16:37:05 »
en dus hebben we een Dr gevonden met een vonk  :048:

Ik vind dit bij voorbaat al geen leuk topic meer...  :020:

 :040:

 :039: dingen blijven toch een zekere charme hebben hé, nou goed oefenen, let vooral op het ontstekings gedeelte...  :+
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #5 Gepost op: 01 december 2007, 17:18:33 »
succes met opknappen :039:

Vind het wel een geinig ding
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #6 Gepost op: 01 december 2007, 17:37:20 »
Deftig apparaatje.

Succes ermee Freak  :039:
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2009, 19:43:56 door MotorFreak »
Straight to your face with the truth!

krulknul

  • Gast
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #7 Gepost op: 01 december 2007, 21:04:33 »
haha vaders hier kon het weer niet hebben :037: mja ook gewoon een leuk ding en zeker voor die prijs, inclusief vonk zelfs :037:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #8 Gepost op: 01 december 2007, 22:48:41 »
 :018: inderdaad met vonk.............hij mag hem wel eens lenen die vonk  :093:

@Taranis..............mocht je een WPH vinden..............dan graag  8)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #9 Gepost op: 02 december 2007, 13:53:51 »
Leuk ding Freak enne je gevel is ook mooi geworden zeg.  :071:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #10 Gepost op: 02 december 2007, 23:09:30 »
Yepzzz het huisje begint mooi te worden, komend voorjaar geheel afmaken  :071:

De Soes doet ut goed, wel is er een blikkig geluid bij de koppeling te horen, naar mijn idee niet de koppeling zelf maar daar achter en het lijkt wel een ketting te zijn, misschien iets van de balansas oid.............evengoed staan er hier verse noppenbanden te wachten om te gaan blubberen  :072:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

rr-paulus

  • Gast
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #11 Gepost op: 06 december 2007, 11:03:06 »
Ik ben niet zeker of de opbouw t zelfde is als de 600's, maar dan moet je die ketting zeker controleren.
is bij de 650 modellen een punt wat nogal ns vergeten wordt, en dan gaat tie stuk :044:

k zou die voorrad van je wel ns willen zien,  :D
maar waar haal ik de tijd vandaan om ns een stukje te gaan sturen met de brommert???

baggert ze

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #12 Gepost op: 15 december 2007, 16:20:20 »
Dat baggeren gaat helemaal goed komen, volgende week eens een poging doen om er achter te komen wat het geluid in het blok is wat er niet hoordt...............moet alleen even oppassen dat het blok niet gelijk in revisie ligt want ik wil baggeren  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #13 Gepost op: 30 december 2007, 17:36:53 »
Zo daarnet eens de Dr500s van stal gehaald en die gaat als 1e projekt van 2008 dienen  :039: , de bedoeling is toch goed in orde maken en verkopen gezien de bankrekening hier. Heb daarnet een mooie 25km gereden en het blok heeft toch best behoorlijk wat kracht nog, in de 1e en 2e versnelling een wheelie geen probleem [en o wat lekker om dat weer eens te doen  :062: man een 1 pitter op het achterwiel.....ik mis het elke dag nog  :D ] Afijn blok klinkt goed op die rottige rammel aan de rechterkant na dan, lijkt toch echt wel een ketting te zijn want het is alleen bij 2000-2500 toeren, ook zit er aan die kant een spanner, de voorrem heeft aandacht nodig, achter is prima en ik wil er licht op hebben, een losse stuurschakelaar is toen los bijgeleverd maar die mist de schuifjes bovenop, heb vast iets liggen hier  :018: , een voorkapje is al opgesnord en de kettingset lijkt prima............veerring wonderbaar ook goed in orde en achter zijn er ooit Hagon schokkers gemonteerd en die doen goed hun werk, tenminste net op de Veerse Meer keien voelde het prima  :036:

Wie kan me helpen aan een WPH van dit model, ben niet goed bekend met deze blokken en zou welkom zijn  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Ballbreaker

  • Gast
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #14 Gepost op: 30 december 2007, 17:50:07 »
ah, ik vroeg me net al af op welke motor je voorbij kwam wheelien. Maar je had deze natuurlijk ook nog staan...is ook niet meer bij te houden ook  :044:


 :+

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #15 Gepost op: 30 december 2007, 18:04:20 »
Achter het rechterdeksel zit een balansasketting. Simpel te spannen, maar dat gaat niet automatisch. Volgens het WPHB van mijn modernere DR geloof ik elke 6000 km.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #16 Gepost op: 30 december 2007, 18:14:43 »
he kleitje is dat een soortje v-snaar zeker?
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #17 Gepost op: 30 december 2007, 18:16:14 »
Nee, een echt kettinkje.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #18 Gepost op: 30 december 2007, 18:16:24 »
Achter het rechterdeksel zit een balansasketting. Simpel te spannen, maar dat gaat niet automatisch. Volgens het WPHB van mijn modernere DR geloof ik elke 6000 km.
Dat was ook mijn 1e gedacht dat het de balansasketting is, ook zit er een centrale moer [M12 ofzo] waardoor waarschijnlijk een schroevendraaier gestoken kan worden, een WPH met afbeelding maakt het makkelijker, als dat rot geluid weg is klinkt het voor de rest prima  :054:

@Ballbreker............uuhh ben weer gespot zeg maar, als je me in de hoofdstraat gezien hebt dan was ik dat inderdaad  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #19 Gepost op: 30 december 2007, 18:19:05 »
Aan de zijkant van het deksel? Is volgens mij het timing-merkje op het vliegwiel.
Trial and error... vooral veel 'error'.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5021 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
22 Reacties
6676 Gelezen
Laatste bericht 16 juli 2010, 16:11:04
door Bright
359 Reacties
63653 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
106 Reacties
15845 Gelezen
Laatste bericht 14 juni 2016, 12:23:31
door Dick
39 Reacties
5077 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:34:22
door MotorFreak