* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Suzuki DR500s  (gelezen 46980 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #20 Gepost op: 30 december 2007, 18:28:31 »
Oke en die toeter die uitsteekt aan de achter/zijkant van de cilinder moet zeker een spanner zijn, mijn gedachte was dat de nokkenasketting zou zijn, het gerikel komt van iets dieper ter hoogte van de kickas maar dan iets naar voren.....moeilijk zonder plaatjes  :012:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #21 Gepost op: 30 december 2007, 18:33:54 »
Wacht, ik zie een fout in mijn post. Balansasketting zit links als het goed is.

De DR's door de jaren heen zijn nauwelijks veranderd, en ik gok dat het bou jou net zo is als bij mij nu. Links achter het vliegwiel zit een balansasketting, die 1 of 2 balansassen aandrijft die onder de krukas liggen. Als de ketting slap staat klettert het heel vervelend in het blok, als hij heel slap staat schieten de balansassen uit hun timing en dat voel je wel. Is als het goed is bij jou ook niet schadelijk voor het blok, maar wel heel vervelend  :018:
Rechts achteroop de cilinder zit de nokkenasspanner, das een automaat. Controleren doe je meestal door het blok op tijd te zetten en dan de boutjes van de spanner los te draaien zodat hij zich naar buiten drukt. Dan weet je hoeveel spanruimte die nog heeft. Terugzetten pas doen nadat je de spanner hebt "opgewonden".
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #22 Gepost op: 30 december 2007, 18:34:53 »
Aha oke we komen er wel  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #23 Gepost op: 30 december 2007, 18:36:00 »
Kan die blokken van mij wel zo een beetje dromen ;)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #24 Gepost op: 30 december 2007, 18:37:13 »
ik dacht dat jij over hele andere dingen droomde?  :018:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #25 Gepost op: 30 december 2007, 18:43:25 »
Zeg Border, niet offtopic hè! (Ik kan zo een beetje die blokken wel dromen, maar ben blij dat mijn dromen daar meestal niet over gaan zeg  :+)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #26 Gepost op: 30 december 2007, 18:45:24 »
 :+ dromen doe je over de Ring....de beste tijden op brikken rijden daar...........jongetjes en meisjes in snelle dure pakken compleet het snot om de oren rijden met een Cx500  :037:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #27 Gepost op: 30 december 2007, 20:00:52 »
Ik heb een wphb van de DR600 van '86 waar hier en daar terloops wat info vermeld staat over de DR500RG, ook van '86. Als je interesse hebt laat maar weten, dan mail ik 'm wel (in een stuk of 10 mailtjes).
Einde reclamezuil :-)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #28 Gepost op: 30 december 2007, 22:05:33 »
Graag..............heel graag  :036:

Heb wel een Pdf file besteld maar is nog onzeker of die ook voor de 500s is maar alle info is welkom  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #29 Gepost op: 06 maart 2008, 14:19:40 »
Ik heb er nog niks aan gedaan terwijl de blubber gilt buiten...........heb ondertussen al wel wat goodies verzamelt dus heren off-roaders ik beloof voor de zomer nog en off-road ritje  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #30 Gepost op: 16 maart 2008, 17:42:06 »
Misschien krijg ik een goed bod op deze en dan gaat die toch wijken  :106:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #31 Gepost op: 16 maart 2008, 17:43:29 »
Jamaar jamaar!!!!! Kijk eens die posting boven die laatste van je????  :103:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #32 Gepost op: 16 maart 2008, 17:46:21 »
ja klopt en ik twijfel dan ook heel erg maar er staat genoeg hier en mijn intresse is echt bij de ZXR en aanpakken van wat werk aan het huis en dat alles kost gewoon centen en dan moet je soms een besluit nemen, ooit heb ik weer een blubbermotor dat staat vast.

Ik weet het, zodra die weg is baal ik er weer van dat er een mooie bouwput/spoortrajekt ergens is, evengoed staat die er nog  :012:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #33 Gepost op: 16 maart 2008, 17:47:40 »
Setje noppenwielen onder die ZXR, is dat niets?  :018:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #34 Gepost op: 16 maart 2008, 18:21:45 »
net als onder de Blade en dan over een bouwland knallen............wie weet  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #35 Gepost op: 17 maart 2008, 07:53:05 »
Misschien krijg ik een goed bod op deze en dan gaat die toch wijken  :106:

Ik heb ook en goed bod gehad... honderd euro meegeven voor mijn DR...  :+

Bij @Freak kan ik me er iets bij voorstellen hoor. Schipperend met de ruimte  :034:
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #36 Gepost op: 03 mei 2008, 13:54:51 »
En dan post je in het forum een foto onder het stukje waar is dit in Zeeland, dat was met de BIG, je loopt buiten en ineens denk je...............he de straten zijn toch opengebroken dus eens kijken of de DR500s nog wil starten na maanden stilstand. Ff benzine in de carbs laten stromen, paar keer kicken en jawel de knikker in het blok is nog aanwezig  :054: Ik kon het niet laten om ff de straat een aantal op en neer te rijden tot verbazing van een aantal aanwonenden  :048:, beetje wheelies gemaakt en ff langs het Veerse Meer geweest.........................heerlijk weer en nu 1 keer kicken en het blok draait keurig rond met de knikker in het blok  :p

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #37 Gepost op: 03 mei 2008, 15:00:10 »
 :037: :036: :054:

Greetz sratch & Zoef!!!
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #38 Gepost op: 03 mei 2008, 16:33:18 »
Het blijft een beetje een vervelend topic dit...

 :+

Nee hoor, leuke foto's man. En - als ze vonken - zijn ze dus bijna onverwoestbaar  :034:
Geeft de burger moed  :018:
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #39 Gepost op: 03 mei 2008, 19:57:59 »
En zo makkelijk op het achterwiel te zetten...............ik ga zo nog een stukkie ploegen denk ik  :070:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5261 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
22 Reacties
6888 Gelezen
Laatste bericht 16 juli 2010, 16:11:04
door Bright
359 Reacties
65210 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
106 Reacties
16360 Gelezen
Laatste bericht 14 juni 2016, 12:23:31
door Dick
39 Reacties
5375 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:34:22
door MotorFreak