* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Suzuki DR500s  (gelezen 47965 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #100 Gepost op: 20 juni 2008, 22:26:16 »
Thanks  :039:

Het gaat lekker, het gaat naar de zin en dus weer een top dag/avond gehad vandaag, heerlijk is het toch om ziets vanaf het kale frame op te bouwen en zoals altijd hier moet het weer gelijk echt netjes worden en straks zonde om op te gaan rijden maar mijn eigen kennende wordt er dan toch weer mee geramd maar daat is het ook voor en een goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen  :026:

Oke vandaag was de voorkant weer aan de beurt, de balhoofdplaten waren droog en zien er netjes uit, een schot in de roos die gouden kleur en dus zaak om de nieuwe balhoofdlagers te monteren en wederom de onderste was flink persen maar het is gelukt met de middelen die we in huis hebben en dan ineens heb je toch een bijna nieuwe set voor het oog  :054:



Ook vandaag eens wat stuurtjes die we hadden liggen eens op een rijtje gelegd en gekeken welke we zouden gaan monteren op de DR500, uiteindelijk is het de orginele geworden en twijfelde over een stuur van de DR800BIG welke misschien een betere sta/rij positie zou kunnen hebben maar dat is weer een stukje breder en knikt iets naar binnen dus hoppa het orginele stuur zal het gaan worden.



Het stuur hebben we en dus ondertussen de voorpoten aanpakken en daar zat me toch weer een bagger in en stinken die zooi................dat wordt spoelen met voorvorkolie en zorgen dat de juiste hoeveelheid erin weer zal komen  :034:



De voorpoten staan uit te lekken en dus schuren, natuurlijk kon ik het weer niet laten om zowel de onderpoten als het stuur een nieuwe jas te geven en ja dan moet je weer schuren, schuren en nog meer schuren, baggerwerk maar na afloop weer zo blij als een kind  :022:



Het stuur en voorpoten hangen te drogen van hun 1e laklagen en dan ondertussen weer het balhoofd terug plaatsen en ik ben zo blij dat het netjes is geworden.................. :072:



Nadat de balhoofdplaten op hun plaats zaten weer diverse laklagen aanbrengen op de voorpoten, 3 lagen metalic grijs met daarover 5 lagen blanke lak, was weer over van de ZXR en tot nu toe nog geen verf hoeven aan te schaffen op de hammeritte van het frame na, de rubbers van de voorpoten netjes in de silicone en als geheel wordt het echt mooi..............in mijn ogen dan  :018:



Op vorige foto's kun je zien hoe de voorpoten er aan toe waren en als je ze nu ziet is het opgeknapt, even een foto van iets dichterbij toevoegen................jaja Freak is trots op het werk van vandaag  :034:



Nadat de voorpoten waren gemonteerd en aales weer de weg had gevonden aan de balhoofdplaten tijd om het stuurtje een aantal lagen matzwart te geven en ja ook dit is wel geslaagd  8)



Nu het stuur er op zit, overal nieuwe RVS bouten en moeren zijn gemonteerd wilde ik ook vandaag nu even weten hoe dit alles zou staan met het spatbord op zijn plaats..................oordeel zelf  :+



En als laatste een foto van hoe de DR500S er nu bij staat...............wordt dus weer vervolgt  :071:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #101 Gepost op: 20 juni 2008, 23:10:09 »
Echt super! Die gouden kleur is inderdaad een schot in de roos! En de voorvork poten zijn zeer netjes geworden!  :054: :054: :036:
Straight to your face with the truth!

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #102 Gepost op: 20 juni 2008, 23:12:18 »
Ziet er netjes uit freak!  :054: Die over-sized toiletrol is de finishing touch  :+  ;)
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #103 Gepost op: 21 juni 2008, 00:11:39 »
Ik zou niet weten wat ik zonder die pleerol zou moeten.................daar gaan er wat van doorheen in een week  :X
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #104 Gepost op: 21 juni 2008, 01:29:53 »
Fokking hell, dit wordt een bjoetie!!!!!!!!!!!!! :o :o :o :o :024: :024: :024: :024:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #105 Gepost op: 21 juni 2008, 13:14:06 »
jah dit word er echt weer 1 voor in een lijstje aan de keukenmuur hoor!!

is die al een btje bijgewerkt trouwens???  :+

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #106 Gepost op: 21 juni 2008, 14:49:57 »
Altijd mooi om naar te kijken die wall of fame in de keuken van geersdijk :039:


Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #107 Gepost op: 21 juni 2008, 18:21:55 »
Haha nee we moeten nog eens lijstjes halen voor de wall of fame maar deze zal zeker een plaatsje krijgen  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #108 Gepost op: 22 juni 2008, 19:25:33 »
 :052:  :052:  :052:

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #109 Gepost op: 23 juni 2008, 07:01:41 »
Misschien in de toekomst een stukje eraan bouwen, je komt bijna plek tekort.
Wordt weer gaaf motortje  :039:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #110 Gepost op: 23 juni 2008, 17:24:54 »
Nog meer bouwen...................nee ik bouw liever een motor dan een stukje aan het huisje  :034:

Vanavond weer eens kijken of we de DR op kunnen sieren met wat onderdelen................het elektra zit eraan te komen  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #111 Gepost op: 23 juni 2008, 23:22:03 »
Zo het was me weer een avondje sleutelen wel...................netjes de uitlaat geschuurd en daarna ff goed afdoen met amonnia en heet water en uiteraard de gasbrander erbij en alles ff goed droogstoken...............natuurlijk staat in mijn linkerhand nu een stukje uitlaat..............staat wel netjes naast de demperwond op mijn bovenarm van laatst  :046: ..............oke dan hangen we het gewoon op dan hoef ik niet meer eraan te pakken, de demper hing eerst en dan moet je ff bukken voor de uitlaatbocht, kom je dan omhoog dan................ja een bult op je kop maar heb dat gewoon maar later ff overgedaan aan de andere kant van de kop................ :+ Hoe dan ook de demper en uitlaatbocht zijn gespoten maar ik neem nooit meer Hammeritte hittebestendige verf................nee de Motip uitlatenzwart 650graden werkt stukken beter, spuit beter, hecht beter en is mooier van kleur maar zo leer je weer wat...............oja Motip is nog goedkoper ook  :069:







Oke het spuiten was gedaan en tijd om het voorwiel er in te hangen en netjes te maken..................ziet er weer gelikt uit en de kabels komen tenzijndertijd als we de hendels gaan monteren  :026:



De elektra..............dat is een meer zooitje dan ik eigenlijk dacht want er is meer schade aan bekabeling maar dan maar stuk voor stuk de draden nalopen en herstellen, veel orginele stekers kan ik van wat reserve onderdelen afjatten en de kroonstenen verdwijnen voorgoed in de prullenbak, het begin is er in ieder geval  :012:



De tellers hebben geen lampjes meer en wat er nog aan lampen in zit is 12V met verkeerde aansluitingen dus die 6V lampjes gaan we zoeken, vanaf boven ziet de DR500 er best netjes uit, keurig het contaktslot weer waar het hoordt en het stuur in matzwart is heel netjes  :034: , het idee om zo'n rol met de letters Suzuki te monteren is geboren net als bij een echte crosser.............gewoon voor de leut  :018:



Als laatste de CDI, Bobine en Rectifier gemonteerd en ook daar missen wat draden van de juiste lengte...............werk aan de winkel dus  :022:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #112 Gepost op: 23 juni 2008, 23:28:49 »
De teller staat niet op nul  :046:

Greetz Sratch & Zoef!!
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #113 Gepost op: 23 juni 2008, 23:29:57 »
ff vraagje tussendoor, wat doet een rectifier precies :042: verders ziet het er weer beregoed uit. Ik had van mijn collega ook al eens begrepen dat Hammerite niet zo lekker verwerkt dan Motip


Is there anybody out there

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #114 Gepost op: 23 juni 2008, 23:32:33 »
Ik kijk gewoon niet meer...










 :+
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Tinus

  • Gast
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #115 Gepost op: 24 juni 2008, 07:41:13 »
Dat schiet al eens op? Zijn de onderdelen voor je blok ook al besteld?  :042: (volgens mij zit daar strakjes het meeste werk in  :103:)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #116 Gepost op: 24 juni 2008, 17:33:46 »
Ja het blok zit zeker veel werk in maar heb er nog niks voor bestelt want dat gaat boven de 200 euro uitkomen en moet een beetje opletten deze maand  :017: Evengoed gaat het blok als laatste onder handen genomen worden en tussendoor nog wat bij zien te snabbelen  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #117 Gepost op: 24 juni 2008, 23:33:25 »
Zo weer wat gerommeld aan de DR, wat elektra, de achterspatterd, luchtfilterhuis ne meer. De kabelboom die naar achter toe loopt via de remlichtschakelaar is weer netjes ingetapt en wat verbeterd en zit op zijn plaats, ik wilde de achterspatterd er opzetten maar gezien hoe bagger deze was eerst maar een netjes kaal maken en weer de Dremel hanteren vanwege vargerotte bouten en moeren, steek je stiekum veel tijd in eigenlijk  :|



Tis wel duidelijk dat dit even wat aandacht vroeg en zou het me nooit vergeven als ik dit binnenwerk van de achterspatterd er in zou laten zitten, steeds als je er naar kijkt bv met een wheelie dan ziet het er niet tijd...................werk aan de winkel dus  :026:



Maar naar wat handenarbeid, gefrubel, een lege knikkerbus en bieren toch wel netjes geworden  :039:





Vervolgens weer terug zetten en alles afmonteren met nieuwe RVS bouten, ringen en moeren, maakt het net allemaal weer wat netter en werkt heerlijk allemaal schone, nieuwe schroefdraad................wat dat betreft moet een hagelnieuwe motor bouwen een genot zijn, werkelijk alles schoon aangeleverd  :053:



Nog een foto van hoe het er nu bijstaat en zal hem snel een buiten parkeren in het zonnetje, eens kijken hoe dat er dan uitziet met betere achtergrond  :p



Ben ondertussen wat aan het over denken wat te doen met de buddy, is slanker laten afsnijden, gelijk opnieuw bekleden met zwart/rood ipv blauw zo als die nu is.............stof tot nadenken en alle tips zijn welkom, wel wil ik deze grondplaat benutten en geen afbetaling moeten nemen want als het goed is sta ik meer dan ik zit op de DR straks...................bedenk me net dat ik straks gelijk off-road ga met een DR500 die er hopelijk heel netjes uit ziet..................de tijd zal het leren maar als alles zo netjes blijft is het misschien ook wel een idee om er een overmaat Wiseco hogedruk zuiger in de zetten, netjes laten honen, complete nieuwe distrubutie, prima kleppen en complete pakkingset....................toch weer een aardige uitgebreide beurt aan het worden zo, war vind je die service nog tegenwoordig  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #118 Gepost op: 25 juni 2008, 01:36:57 »
Nou.. eh.. geersdiek dus he! :036:

Tinus

  • Gast
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #119 Gepost op: 25 juni 2008, 07:31:47 »
Netjes en weer als nieuw  :054:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5348 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
22 Reacties
6985 Gelezen
Laatste bericht 16 juli 2010, 16:11:04
door Bright
359 Reacties
66434 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
106 Reacties
16763 Gelezen
Laatste bericht 14 juni 2016, 12:23:31
door Dick
39 Reacties
5528 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:34:22
door MotorFreak