* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Suzuki DR500s  (gelezen 47966 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #220 Gepost op: 25 maart 2009, 22:13:24 »
Yep en een stukje betrokkenheid bij de monteurs van grotere zaken is ook vaak ver te zoeken....

Heb al een projectje besproken te GCC ( Geersdijk County Choppers ) bij Louis senior....zal jullie er zeker van op de hoogte houden !


Komt helemaal goed !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #221 Gepost op: 25 maart 2009, 22:49:30 »
Het blijft een toffe hobby en ik wordt steeds wijzer wat dat betreft, de donorDR houdt maar niet op met janken trouwens, vandaag weer een oliespoor vanaf de heftafel  :012:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #222 Gepost op: 25 maart 2009, 23:01:24 »
En vandaag weer lekker opgeschoten  :022: de meeste kabels zitten weer op hun plaats en uiteraard van alles de mooiste gepakt, tevens nog wat spuitwerk gedaan voor wat beugeltjes en de kabelboom is helemaal compleet en zoals het er uitziet moeten we gewoon weer vonken hebben, een heuse orginele 6V claxon gevonden tussen de spullen hier en deze werkt keurig  :054: De buddy die nieuw is overtrokken en opnieuw is voorzien van schuim en dekje op zijn plaats gepast en ik had een half jaar terug eens geboden op een orgineel rekje voor dit model en gewonnen ook en deze lijkt keurig te passen en ga ik erop houden, wel moet ik hiervoor het helmslot verwijderen of ergens anders plaatsen maar ik vindt dat dit rekje het net iets meer ,,af''  :026: Blokkie nog verder fixen, hopen dat de pakkingen en keerringen snel binnenrollen, nieuwe ketting en tandwielen plaatsen, nog 1 motorsteun maken, wat elektrawerk aan de voorzijde, wat spuitwerk aan voor en zijkappen, wat steuntjes zwart spuiten en zoeken naar knippers liefst orginele, de carb nog helemaal aanpakken en starten maar....................ondertussen begint dit toch al wel weer een beetje ,,mijn'' trots te worden, kunnen we ook weer aan the wall of fame hangen straks  :D



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #223 Gepost op: 25 maart 2009, 23:14:59 »
Dat rekje staat er inderdaad goed bij! en het begint nu toch echt weer op een DR te lijken.


Als i klaar is ruilen voor een GS  :048:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #224 Gepost op: 25 maart 2009, 23:20:32 »
Haha nou deze kon wel eens een behoorlijke vraagprijs gaan krijgen, is dan ook echt helemaal in  orde en dat lijkt me zeldzaam zoals je ze tegen kan komen, meer als wat afgeragde bakken zie je niet van dit model en Sunny heeft al redelijk veel gezocht naar info, iedeetje vraagprijs rond de 2000,= euro maar dit is wat me te binnen schiet  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #225 Gepost op: 25 maart 2009, 23:23:00 »
Nee dat ga ik niet redden met de GS!  :007: :007:


Wel een zeer net prijsje volgens mij. In ieder geval voor 2 mille kan je lekker baggeren  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #226 Gepost op: 25 maart 2009, 23:29:03 »
Je hebt er dan een beginnende oltaimer in zeer goede staat voor terug, zeker mensen die van oude enduro's enz houden maar zelf niet sleutelen is dit een uitkomst, de meesten weten wel ondertussen als je zelf aan zoiets begint dan kost het uiteindelijk ook zeker dat bedrag en lukt het allemaal, plus de tijd dat je er mee bezig bent, voor dat zelfde geld staat die dan ineens klaar, evengoed is de dagwaarde weer nihil dus zou eventueel een taxatie tegenaan kunnen, ergens ook weer leuk om eens te kijken en luisteren/voelen wat een taxatie nu zegt over een bepaalde handelswaarde, kan ook zwaar tegenvallen natuurlijk want veel bouten zijn bv wel nieuw maar geen orginele maar hecht ik zelf minder waarde aan...................ik hoop zo dat alles met de carbs/afstelling het in 1 keer goed zit want dan weet ik snel hoe die nu rijdt en voelt al laat ik de bagger toch maar over aan de XT600 want stel dat ik er mee omga of een sloot mee inrij  :X
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #227 Gepost op: 26 maart 2009, 13:33:51 »
Goed bezig weer Freak, die staat straks weer helemaal spik en span.

BTW waar hebben jullie die buddy laten doen, de brommert van Aqua heeft ook een nieuw velletje nodig


Is there anybody out there

Sunny

  • Gast
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #228 Gepost op: 26 maart 2009, 16:12:31 »
De buddy is opnieuw overtrokken bij Hans Clarijs (vroeger meubelstoffeerderij de Druuskop in Wolphaartsdijk, nu een eigen bedrijf net buiten Kapelle) die dat heel erg netjes doet en dat voor een paar centen. Heb de buddy van mijn zwarte CB 400 N er destijds ook laten doen, heb hem laten verlagen en de goede man verstaat zijn vak zo goed dat het originele overtrekje er weer overheen paste. Hier het telefoonnummer: 0113-58 10 66 0f 06-27 30 06 64, zie ook http://www.clarijs-cs.nl. Voor die paar centen kun je zelf niet tobben.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #229 Gepost op: 26 maart 2009, 17:32:46 »
Voorbeeld, mijn buddy is geheel gedaan voor 60 euro, een beetje zadelmaker vraagt al snel 100 euro  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #230 Gepost op: 28 maart 2009, 01:04:11 »
Al 2 avonden niks gedaan..................toch is ondertussen de pakking en 1 keerring binnen dus het kriebelt wel  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #231 Gepost op: 28 maart 2009, 22:54:54 »
Je kan naar de kroeg op zaterdagavond maar je kan ook sleutelen en met een aantal ZMVCers in la garage is het net zo gezellig  :039: Vanavond weer wat opgeschoten en aangezien de DR redelijk scheef stond op de jiffy de donorDR maar gedemonteerd en ff goed uitgebrand zodat alle vet en zooi eraf was...............werkt prima zo voor het schuren en spuiten  :034:



Nieuwe ketting gemonteerd en deze bleek maar net lang genoeg, niks inkorten en helaas was er ook geen visje bijgevoegds dus maar op de oude manier geklonken met de hamer en moker  :026:



Uitlaatbocht gemonteerd met hitteschildje en uiteraard een nieuwe pakking.................alles weer een beetje verbeterd en gespoten met hittebestendige verf  :p



Carterdeksel is weer op zijn plaats met nieuwe pakking en keerringen en morgen het blok voorzien van vers bloed en een nieuw filter, veel delen opnieuw gespoten zoals het rempedaal, steuntjes, ophangpunten en wat kleiner spul, kickstarter netjes gemaakt, carbs op zijn plaats................BA thanks  :054: , goede verse slangen eraan en alle kabels verder aangesloten zoals decompressie en gazzzzkabel, morgen de koppelingskabel verder af monteren en afstellen en eens kijken of we nog vonken hebben op deze DR, opvallend was dat de accu toch op de een of andere manier wat kracht kwijt geraakt is, morgen meten en dat is weten  :018:



Al met al weer een stukje verder en morgen als de zon schijnt eens een foto buiten maken, ook hoop ik morgen de koplampkap en zijkapjes te spuiten en af te monteren, benzine erin en wie weet doet mde carb dan wat hij moet doen....................morgen meer  :071:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #232 Gepost op: 28 maart 2009, 23:01:37 »
'en eens kijken of we nog vonken hebben op deze DR,'

Elke keer kijk ik weer, en elke keer denk ik; wat een fluttopic is dit toch...


 :+
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #233 Gepost op: 28 maart 2009, 23:05:02 »
Ik vertrouw de DR voor geen meter wat vonken betreft  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #234 Gepost op: 28 maart 2009, 23:24:37 »
'en eens kijken of we nog vonken hebben op deze DR,'

Elke keer kijk ik weer, en elke keer denk ik; wat een fluttopic is dit toch...


 :+

 :050: :037:

Maar uh, mooi projectje! :039:

Alleen, ik zit zelf ook voor zo'n fiets te kijken maar is 2000 euro niet wat veel? Als je op mobile kijkt heb je voor 1100-1300 euro een nieuwere in redelijke staat...? Alleen moet je er dan wel om en dan heb je idd ook je kosten dus kom je ook op ~1800 uit...
Einde reclamezuil :-)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #235 Gepost op: 29 maart 2009, 00:31:29 »
De prijs is wat dat betreft fiktief, ja 2000 is inderdaad wel wat teveel als vraagprijs en de laatste kosten vallen nog iets mee gelukkig, de andere kant is dat alles in totaal toch weer behoorlijk wat heeft gekost maar vaak haal je er ook niet alles uit ben ik me zeker van bewust, is eigenlijk ook nog iets te nieuw voor een liefhebber van oude enduro's..................maw als het bv en allereerste DR zou wezen is het meer collektorsitem zeg maar. Ik ga hem zeker wel te koop zetten en heb er eventueel een vracht aan spullen bij bv nieuwe remschoenen, redelijk goede kettingset, een extra set wielen met goede banden, redelijk wat elektra en meer dus stel dat iemand 1500 euro wil geven met de extra onderdelen dan heeft die wat moois en ik de kosten eruit...................uren vallen niet te rekenen  :007:

Bieden staat vrij natuurlijk  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #236 Gepost op: 29 maart 2009, 00:34:42 »
Ik heb natuurlijk ook nog een extra uitlaat en demper..............................daar heb ik al een redelijk bod op gehad maar hou hem er voorlopig gewoon bij..................is een BSM is goede staat en geeft een tof geluid maar niet te overdreven gelukkig, gezien de opbouw van deze DR wilde ik dan toch de orginele demper erop hebben  :p

Het blok wat er ook nog bij zit heeft een prima onderblok wat goed schakeld en geen speling op bv het bigend, de cilinder ook prima in orde, de zuiger redelijk, de cilinderkop ook wel oke maar heeft een aantal helicols, goede krukas en en kan dus eventueel weer opgebouwd worden, ben er dus ondertussen achter dat er wel veel van dit model leverbaar is, van 1983 of 1986 past alles op elkaar dat weet ik ondertussen heel zeker  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #237 Gepost op: 29 maart 2009, 11:11:29 »
motor paradijs geersdijk weer uit de kunst  :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #238 Gepost op: 29 maart 2009, 19:14:44 »
The motherfucker is alive  :036:

Verslagje/foto's  volgt  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #239 Gepost op: 29 maart 2009, 19:17:20 »
The motherfucker is alive  :036:

Verslagje/foto's  volgt  ;)

 :021: well done!
Straight to your face with the truth!

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5348 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
22 Reacties
6985 Gelezen
Laatste bericht 16 juli 2010, 16:11:04
door Bright
359 Reacties
66434 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
106 Reacties
16763 Gelezen
Laatste bericht 14 juni 2016, 12:23:31
door Dick
39 Reacties
5528 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:34:22
door MotorFreak