* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] KTM 640 Lc4 SM  (gelezen 78867 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

easy pete

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #240 Gepost op: 04 mei 2007, 16:38:30 »
Maar als je van motorrem over gaat tot gasss dan krijg je een schok. Als je dan net in een delicaat evenwicht glijdt dan is dat toch niet zo evident dacht ik zo.

 :042:

ba searcher!!

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #241 Gepost op: 04 mei 2007, 18:04:05 »
Zoals je het in de sport ziet, laten ze niet de koppeling in zijn geheel los van ht stuur, maar iets ingeknepen, dus net niet helemaal vast in het blok, je hebt nog slip in de koppeling dan...
idd als de koppeling vast zou staan geeft dat een rot klap in de versnellingsbak en kan dan idd schade tot gevolg hebben..
maar als je de koppeling net ff iets ingeknepen houd maakt dat een stuk makkelijker voor de coureur om over te gaan van een slide naar een drift....zonder het blok inwendig erg te laten lijden door klappen in de versnellingsbak

Ballbreaker

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #242 Gepost op: 04 mei 2007, 19:09:52 »
Zoals je het in de sport ziet, laten ze niet de koppeling in zijn geheel los van ht stuur, maar iets ingeknepen, dus net niet helemaal vast in het blok, je hebt nog slip in de koppeling dan...
idd als de koppeling vast zou staan geeft dat een rot klap in de versnellingsbak en kan dan idd schade tot gevolg hebben..
maar als je de koppeling net ff iets ingeknepen houd maakt dat een stuk makkelijker voor de coureur om over te gaan van een slide naar een drift....zonder het blok inwendig erg te laten lijden door klappen in de versnellingsbak
zoals je het in de sport ziet (ik ga er van uit dat je de pro en semi pro bedoeld) hebben ze eigenlijk allemaal slipperclutch. Dus het zelf regelen met de koppeling is er niet echt meer bij....

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #243 Gepost op: 04 mei 2007, 19:15:13 »
slipperclutch

Is dat hetzelfde als de anti-hop clutch of is dat weer wat anders?
Einde reclamezuil :-)

Ballbreaker

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #244 Gepost op: 04 mei 2007, 19:18:35 »
slipperclutch

Is dat hetzelfde als de anti-hop clutch of is dat weer wat anders?
zelfde. Het hoppen is de naam wat je achterband soms doet als je te snel op je motor afremd, hij gaat stuiteren (en dat voelt echt irri). De andere naam is bedacht over wat de koppeling doet om dit tegen te gaan: doorslippen.

Patat, friet enz...

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #245 Gepost op: 04 mei 2007, 19:58:22 »
slipperclutch

Is dat hetzelfde als de anti-hop clutch of is dat weer wat anders?
zelfde. Het hoppen is de naam wat je achterband soms doet als je te snel op je motor afremd, hij gaat stuiteren (en dat voelt echt irri). De andere naam is bedacht over wat de koppeling doet om dit tegen te gaan: doorslippen.

Ah okeej, tnx. Maar wordt dat dan ook serieus gebruikt in SM's? Gewoon de particuliere SM's bedoel ik dan en niet de SM's die voor races en dergelijke gebruikt worden.. ?

Reden dat ik het vraag is dat er laatst een heel artikel in MotorMagazine stond over de zin maar vooral ook de onzin van die anti-hop koppelingen in de huidige generatie supersports. Essentie van het artikel was eigenlijk dat ze in particuliere motoren zo strak afgesteld staan dat de koppeling, ondanks dat het een anti-hop koppeling is, toch niet slipt. Zou ie dat wel doen dan zou de koppeling in no-time versleten zijn en was de fabrikant bang voor garantieclaims (binnen een paar 1000 km de koppeling versleten valt immers niet onder normale te verwachten slijtage). Vandaar dat ik me afvraag of dat bij SM's wel gebruikt wordt want dan vreet het neem ik aan ook koppelingen?

En dat het hoppen van de achterband irritant is weet ik ja... met m'n vorige Bandit bij Nisse al een keer bijna onderuit gegaan op nat wegdek omdat ik bij 130 een versnelling teveel terugschakelde (lomp  :046: )
Einde reclamezuil :-)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #246 Gepost op: 04 mei 2007, 20:02:38 »
Dat stuiteren voelt en klinkt klote, ik weet dat je het deels kan voorkomen door een anti-hop-koppeling te plaatsen maar 500 euro is me veels te veel...............leg ik dan liever bij spaarcenten voor een Lc8 of fireblade  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #247 Gepost op: 04 mei 2007, 20:27:02 »
Wat me ook niet onwaarschijnlijk lijkt is dat de koppeling in de racers van vandaag de dag wel degelijk iets slippen.. alleen bij een ruwe overschakeling van gas open naar gas volledig dicht. Als die krachten in 1x direct op de aandrijving zouden komen zou een verlies van grip me niet onlogisch lijken. Overigens heeft de TL ook zo'n mechanisme..

Feiten ken ik niet.. maar volgens mij doseren ze bij supermotards wel degelijk nog zelf met de koppeling of wat dan ook. Immers bepaalt de hoek van de motor hoeveel tractie het achterwiel kan hebben, hoe scherper de hoek hoe minder motorrem je nodig hebt! Tenminste.. zo denk ik erover ;)

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #248 Gepost op: 04 mei 2007, 20:31:00 »
Wat me ook niet onwaarschijnlijk lijkt is dat de koppeling in de racers van vandaag de dag wel degelijk iets slippen..

Dat zeg ik toch ook? De supersports die voor race-doeleinden gebruikt worden hebben een anti-hop clutch die wél slipt, maar in de particuliere motoren zo goed als nooit. Of bedoel je iets anders? ;)
Einde reclamezuil :-)

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #249 Gepost op: 04 mei 2007, 21:04:34 »
Ja ik vermoed dat het bij _straat_racers wel degelijk wat slipt.. alleen niet voor meer dan pak hem beet 1 seconde ofzo.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #250 Gepost op: 04 mei 2007, 23:16:43 »
Slippende koppeling tijdens races...........alleen bij de start.

Maar ik heb weer wat nieuws, na 3 dagen vol rammen met de KTM afgelopen weken loopt mijn achterband leeg, heel langzaam maar toch elke dag even oppompen met woon-werk verkeer, ook is de velg een cm of 30 verdraaid in de band, zou de binnenband dan teveel voor zijn kloten hebben gehad?

Tijd voor nieuwe banden dat is zeker maar de centen he..........tis weer klote deze maand terwijl die net begonnen is  :046:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

easy pete

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #251 Gepost op: 05 mei 2007, 02:36:32 »
tja centen ...

 :/

Dat sliden ... niks voor mij denk ik. Weer zoiets wat je moet proberen aan een dodelijke snelheid. Soms slip ik wel 's wat door 't terugschakelen, maar om dan direct te gaan driften lijkt me wat te link.

Trouwens, die Alp van me heeft daar niet genoeg vermogen voor. Een remslip of driftje in het zand vind ik nog altijd leuk genoeg.

Alhoewel .... als ik deze zomer weer wat meer ga spelen dan komen de experimenten weer vanzelf.

 8)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #252 Gepost op: 06 mei 2007, 20:15:43 »
Dan kunnen we beter iemand met een goddelijk lichaam nemen, mischien kunnen we dan wat meer kalenders afzetten  :103:

Oke on-topic maar weer, de KTM staat voorlopig in de stalling want een beurt en nieuwe banden zal ff moeten wachten al ga ik nu serieus op zoek naar banden, het liefste weer slicks maar is dat nu wel een verstandige keuze............Freak denkt aan vorig jaar met 6 van de 7 dagen regen in de Eiffel.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Tinus

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #253 Gepost op: 06 mei 2007, 20:18:54 »
Met een echte slik mag je de weg niet mee op. Ik geloof niet dat ze voor een supermotard een uitzondering maken. Maar een pilot power is dat niets voor onder de KTM?

ba searcher!!

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #254 Gepost op: 06 mei 2007, 20:21:17 »
Uhhh tja tis een keuze die je maakt he, mar veel verschil makt het toch niet inprincipe, met die pirelli's die er nu onder zitten kan je ook haast niet mee uit de voeten als het slecht weer is.....met die goldspeeds daarin tegen ook niet..dsu wat maakt het uit?! :+

ba searcher!!

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #255 Gepost op: 06 mei 2007, 20:22:16 »
Met een echte slik mag je de weg niet mee op. Ik geloof niet dat ze voor een supermotard een uitzondering maken. Maar een pilot power is dat niets voor onder de KTM?

je hebt de maxxis goldspeed ook nog he tinus, dat zijn (semi) slicks die dus wel toegelaten zijn op de openbare weg :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #256 Gepost op: 06 mei 2007, 20:28:45 »
Klopt dat zijn de enige goedgekeurde voor de openbare weg, menig agent heeft zich er al in vergist en dat maakt het extra leuk om deze te nemen  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Matthieu

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #257 Gepost op: 06 mei 2007, 20:40:32 »
MPP is wel goed te doen in de regen.. en misschien wel goede compromis.. Ik denk niet dat je daar gip mee te kort komt..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #258 Gepost op: 15 mei 2007, 23:55:07 »
Binnenkort de KTM op nieuwe Maxxis Prè-cut slicks, grote beurt wat extra's  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #259 Gepost op: 16 mei 2007, 21:31:21 »
:039:

En wees maar extra zuinig op je stampertje.. want ik ben nog even bij moto2000 geweest en kwam tot de ontdekking dat die nieuwste motards er echt totaal niet uitzien.. Vage koplampen, spatborden en rommel.. niet te vergeten die vage uitlaatdempers :031:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
163 Reacties
25565 Gelezen
Laatste bericht 16 februari 2012, 22:12:52
door Stealth
6 Reacties
2880 Gelezen
Laatste bericht 20 november 2011, 23:54:47
door Dick
17 Reacties
3950 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2013, 00:04:36
door Ghulst
6 Reacties
3664 Gelezen
Laatste bericht 28 april 2013, 18:02:15
door Zeeuwse Klei
2 Reacties
361 Gelezen
Laatste bericht 01 juni 2023, 21:32:59
door Ghulst