Met veel dingen te gelijk bezig.
Maar het totaal komt steeds verder af.
Als eerste meer verlaging op de bak
Ik heb de bestaande slappe vering er af geslepen.En moet nu op zoek naar iets stijvers.Ik wil een mono shock van een lichte motor er nu onder zetten.Ik heb dit ook op mijn CX bakje,en daar ben ik zeer tevreden over.
Ik heb de bak laten zakken zodat hij niet boven de motor uit steekt straks.Je ziet dat het totaal plaatje een stuk beter past nu.
Dan verlichting.
Bij een lokaal citrofiel bedrijfje een toffe koplamp gescoord!!!!
Traction Avant.
Ik vind hem prachtig .
Nu nog wat opknappen.
Ook op een brommer beurs een achterlicht voor 4Euro gevonden.
Ja hij is flink,maar na jaren van die aftermarket rommel te hebben gebruikt.Is hen nu echt tijd voor iets wat licht geeft en blijft werken.
Dan is de achterbrug ook ontdaan van alle roest,alle honda bruggen rotten altijd door bij het verbindingsstuk tussen de 2 poten.Dit weg geslepen,ingelast en de brug op een flink obesitas dieet gezet .
Dan eindelijk het voorwiel,
Dit is af,en redelijk naar mijn zin.
Ja redelijk omdat er hier en daar wat te verbeteren valt.
Bij het volgende wiel ga ik rekening houden met een aantal dingen:
Dan gebruik ik een nieuwe velg,deze bleek een deuk te hebben wat mee nam in het uitlijnen.
Dan moet ik zorgen dat ik geen hoogte slag hoef uit te klokken.
Dat ik geen houten frame bouw,maar staal .Zodat corrigeren in het lasframe beter gaat.(wie heeft ooit bedacht om hout als bouw materiaal te gebruiken,wat een pruts spul.Altijd krom,werkt altijd
Dat ik vooraf bepaal of de remklauwen er later wel tussen de spaken en de schijf passen .Ik heb nu een andere schijf moeten pakken om ruimte te maken/hebben.
Na het hele uitlijnen en aflassen ,heeft de velg een hoogte slag van een halve cm helaas.Ik zal het daar nu even mee moeten doen.En later een nieuwe bouw zonder slag.
Al ga ik mij niet heel druk maken om 0,5cm.Want ik heb auto velgen gezien die meer hadden,en daar viel prima mee te rijden.
Maar het hoort niet,dat weet ik