* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Het beest v/d weg *MZ etz251*  (gelezen 29974 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #80 Gepost op: 03 oktober 2008, 17:21:57 »
Hee Louis anders ff na je werk langsgaan bij Van Son (oudijzerhandel ) die kunnen je misschien wel helpen .

Zitten nu in de van Doornestraat (goede klant van mij :+ )
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #81 Gepost op: 03 oktober 2008, 17:38:49 »
Van Son had niks van de week en Hollestelle wel mar niet in de oud-ijzerbak want ik heb maar een stukje nodig..........maar komt wel goed  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Hoogesteger

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 416
  • Geslacht: Man
  • wat blauw is moet blauw blijven!!!!!
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #82 Gepost op: 03 oktober 2008, 18:11:59 »
ik zal ook is voor je zoeken, wel heb ik messing van (ik denk) 0.5mm
maar ik zou persoonlijk de cill iets naar boven zetten,waarschijnlijk komen dan je poorten ook beter open.
en als laaste optie zou ik je cill kop kamer iets groter kunnen draaien.
dus aan u de keus  :)

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #83 Gepost op: 03 oktober 2008, 18:14:49 »
ik zal ook is voor je zoeken, wel heb ik messing van (ik denk) 0.5mm
maar ik zou persoonlijk de cill iets naar boven zetten,waarschijnlijk komen dan je poorten ook beter open.
en als laaste optie zou ik je cill kop kamer iets groter kunnen draaien.
dus aan u de keus  :)

Als je een dunnere voetpakking gaat gebruiken verziek je heel je squish. Zeker bij 2-takt is je squish belangrijk voordat straks de gaten in de cilinderkop zitten.
Straight to your face with the truth!

Offline Hoogesteger

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 416
  • Geslacht: Man
  • wat blauw is moet blauw blijven!!!!!
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #84 Gepost op: 03 oktober 2008, 18:26:00 »
ik zal ook is voor je zoeken, wel heb ik messing van (ik denk) 0.5mm
maar ik zou persoonlijk de cill iets naar boven zetten,waarschijnlijk komen dan je poorten ook beter open.
en als laaste optie zou ik je cill kop kamer iets groter kunnen draaien.
dus aan u de keus  :)

Als je een dunnere voetpakking gaat gebruiken verziek je heel je squish. Zeker bij 2-takt is je squish belangrijk voordat straks de gaten in de cilinderkop zitten.


 :X
dat weet ik , en de gaten zullen niet in je kop zitten maar in je zuiger.
vandaar dat ik ook zeg , dat de cill wat naar boven kan.
ik heb mijn squish op 0.65 gezet (lekker veilig)  :)

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #85 Gepost op: 03 oktober 2008, 18:56:11 »
ik zal ook is voor je zoeken, wel heb ik messing van (ik denk) 0.5mm
maar ik zou persoonlijk de cill iets naar boven zetten,waarschijnlijk komen dan je poorten ook beter open.
en als laaste optie zou ik je cill kop kamer iets groter kunnen draaien.
dus aan u de keus  :)

Als je een dunnere voetpakking gaat gebruiken verziek je heel je squish. Zeker bij 2-takt is je squish belangrijk voordat straks de gaten in de cilinderkop zitten.

de voetpakking moet juist ook dikker, nu pingelt hij, wsl door een te kleine squish/te hoge compressie  ;)

grotere squish kun je het beste natuurlijk op 2 manieren doen, afhankelijk van de situatie : dikkere koppakking, of dikkere voetpakking.
dikkere voetpakking levert hetzelfde effect op als een dikkere koppakking, maar dan krijg je er nog eens gratis verder opengetrokken poortjes bij... :+

ik weet toevallig dat de bougie vrij hoog boven de zuiger hangt, dus er is vlees genoeg om de verbrandingskamer eventueel wat groter en vloeiender te maken.. dit kan ook het probleem van de zelfdetonatie oplossen...

deze info is voor freak natuurlijk niets nieuws...
 :+  :048:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #86 Gepost op: 03 oktober 2008, 20:13:50 »
Nou ik ben niet 100% bekend met alles hoor maar zoals ik gezien heb staan de poorten netjes geheel open en dus een dikkere koppakking................ik hou me aanbevolen voor een 0,5 pakking Hooggie  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Hoogesteger

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 416
  • Geslacht: Man
  • wat blauw is moet blauw blijven!!!!!
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #87 Gepost op: 03 oktober 2008, 20:17:19 »
ik heb thuis nog wel wat liggen (messing 0.5) hoe groot moet het wezen?

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #88 Gepost op: 03 oktober 2008, 21:03:43 »
Was vandaag bij een klant en kreeg zijn werkplaats te zien waardoor ik spontaan vroeg om een plaatje 0,6 mmm aluminium..... Helaas..  :070:

Maar geen nood, ik heb de komende weken nogal wat bezoeken op de planning..

BTW wat moet de afmeting van het plaatje zijn..??  :042:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #89 Gepost op: 03 oktober 2008, 21:45:53 »
11 X 11cm  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #90 Gepost op: 04 oktober 2008, 15:05:16 »
Ik heb bij Hobbyhuis aan de Opril 2 stukken messing gevonden van 0,5 en 0,8mm dik, evenuitgloeien en dat moet dan ook werken  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #91 Gepost op: 04 oktober 2008, 19:25:48 »
Messing is te hard Freak, en gewoon alu ook, je moet zacht alu hebben of zacht roodkoper.

Offline Hoogesteger

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 416
  • Geslacht: Man
  • wat blauw is moet blauw blijven!!!!!
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #92 Gepost op: 04 oktober 2008, 21:10:02 »
breng die kop nou maar, dan draai ik de verbrandings kamer iets groter.  :071:
(moet het bougie gat wel recht in de kop zitten)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #93 Gepost op: 04 oktober 2008, 21:15:24 »
Messing is te hard Freak, en gewoon alu ook, je moet zacht alu hebben of zacht roodkoper.
Ow maar ik begreep dat ze in de modelbouw juist dit matriaal wel gebruiken vanwege hogere compressie in die kleine motoren, ze gloeien de messing wat op en monteren het  :| Ik was eerst ook van mening dat het te hard zou zijn, ben er nog niet aan toe maar stof tot nadenken.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #94 Gepost op: 04 oktober 2008, 21:16:39 »
breng die kop nou maar, dan draai ik de verbrandings kamer iets groter.  :071:
(moet het bougie gat wel recht in de kop zitten)
Dat zit die, maar waar jouw huisje woont  :042: Dan kan er dus wel een orginele koppakking gemonteerd worden, binnenkort haal ik alles los en meld me weer  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Hoogesteger

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 416
  • Geslacht: Man
  • wat blauw is moet blauw blijven!!!!!
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #95 Gepost op: 04 oktober 2008, 21:26:29 »
anders spreken we is wat af , dan rijden we ff naar mijn werk.
draaien is zo gedaan.

kleintje

  • Gast
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #96 Gepost op: 10 oktober 2008, 16:25:16 »
anders spreken we is wat af , dan rijden we ff naar mijn werk.
draaien is zo gedaan.


heil to heer hogesteger  :021:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #97 Gepost op: 21 oktober 2008, 23:05:16 »
Zo de detonatie in de kop is er uit, geen geklop en te veel warmteontwikkeling meer nadat er in volgorde:

-Papieren pakking 0,4mm
-Messing pakking 0,8mm
-Papieren pakking 0.4mm

als voetpakkingen zijn gemonteerd waardoor de koppakking met 0,2mm alu de juiste squish afstelling het verhaaltje compleet maakte  :022: Nu nog wat werken aan de carb want die krijgt op te weinig benzine, of vlotterniveau is niet oke, de hoofdsproeier opgeboord van 130 naar 150 maar brengt niet al te veel uitkomst.................gaat de goede kant op  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #98 Gepost op: 22 oktober 2008, 08:47:31 »
nog met de voetplaat van de ontsteking aant draaien geweest??

maar iig mooi dat hij nu beter loopt!!  :039:

als de afstelling van het mengsel dalijk in orde is zal de warmteproductie ook nog wel wat afnemen denk ik??

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Het beest v/d weg *MZ etz251*
« Reactie #99 Gepost op: 22 oktober 2008, 18:31:07 »
EEuuhhhh de MZ heeft elektonische ontsteking  :018: , de warmteontwikkeling is zeker een eind weg maar dat mag ook wel met een blok want niet detoneerd  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
252 Reacties
46988 Gelezen
Laatste bericht 27 april 2009, 23:10:29
door MotorFreak
105 Reacties
24081 Gelezen
Laatste bericht 05 maart 2009, 20:50:51
door Racegirl
5 Reacties
2420 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2011, 11:12:49
door Dick
35 Reacties
6894 Gelezen
Laatste bericht 12 december 2011, 21:05:21
door Rider-64
2 Reacties
428 Gelezen
Laatste bericht 26 augustus 2023, 09:53:53
door Ghulst