* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Honda Transalp 1992, euhm, 1989  (gelezen 15778 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #60 Gepost op: 18 februari 2014, 12:30:57 »
Soms snap ik niet waarom de kettingkast uit ons beeld is verdwenen. .....niks betere smering dan dat :))
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #61 Gepost op: 18 februari 2014, 12:47:00 »
Zo'n volledig dichte bedoel je??

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #62 Gepost op: 18 februari 2014, 13:46:21 »
Gewoon terug naar een dichte kast waar de ketting door een voortdurend oliebad draait bedoel je, Louis? Dat kan dan potentieel  wel een rommeltje worden. ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #63 Gepost op: 18 februari 2014, 14:07:21 »
Ja een compleet dichte........op de CZ250 Sport zat er 1 :)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #64 Gepost op: 18 februari 2014, 14:15:30 »
Ja een compleet dichte........op de CZ250 Sport zat er 1 :)
Maar op het offroad model hadden ze die ook al laten vallen...

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #65 Gepost op: 18 februari 2014, 15:17:21 »
Dan verkoop je meer kettingen en tandwielen :-p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #66 Gepost op: 18 februari 2014, 17:43:57 »
Volgens mij heb ik nog een nagelnieuwe OSCO liggen. Is nooit meer op de DR gemonteerd geweest...
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #67 Gepost op: 18 februari 2014, 17:45:04 »
Volgens mij heb ik nog een nagelnieuwe OSCO liggen. Is nooit meer op de DR gemonteerd geweest...
Zou je daar vanaf willen dan? ;) Voel je vrij om wat details te pm-en.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #68 Gepost op: 18 februari 2014, 20:39:54 »
Daar wil ik zeker nog een keer vanaf, vandaar dat ik me vrij voel jou wat details te PM'men  ;)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #69 Gepost op: 18 februari 2014, 21:03:38 »
Daar wil ik zeker nog een keer vanaf, vandaar dat ik me vrij voel jou wat details te PM'men  ;)
Mooi. Dan ga ik die zo lezen. :)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #70 Gepost op: 18 februari 2014, 21:07:22 »
En toen kwam de voorgang piepend tot stilstand. Eigenlijk was alles voor elkaar. De Transalp staat al weer voor 95% in elkaar en ik wilde alleen nog even de ketting reinigen en de uitgaande as invetten. Maar toen ik het voor tandwiel los draaide brak er een bout af in het tandwiel. Zucht.

Maar goed, verder is eigenlijk alles vrij voorspoedig verlopen. En daar ben ik best blij mee. ;)

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #71 Gepost op: 19 februari 2014, 08:14:22 »
Zeg klei, nu we toch dingen aan het verkopen zijn, had jij ook niet toevallig nog een kofferrek liggen?

(Die ene die twee jaar geleden eventueel op mijn alp gemonteerd zou gaan worden, maar we elkaar eigenlijk niet meer gesproken hebben sinds ie binnen was..... :097:)
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2014, 08:41:24 door TripleEdged »

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #72 Gepost op: 19 februari 2014, 08:17:54 »
Bout afgebroken. ....een nieuwe moet je 12,6 sterkte nemen.......misschien heb ik nog wel tandwielen voor weinig ;D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #73 Gepost op: 19 februari 2014, 08:24:37 »
LOL, dit wordt zo nog een groot Transalp vlooienmarkt topic. ;)

Een kofferrek zou ik ook nog wel eens willen hebben. Maar dat heeft geen haast. De Givi tassen die ik nu heb, doen het ook prima.

@Louis, je hebt pb. En ik denk dat ik die twee boutjes gewoon even bij Honda nieuw bestel. Ik had wat andere boutjes besteld en die waren een euro per stuk. Viel niet tegen, dus ik gok dat het hiermee ook wel mee gaat vallen. En dan weet ik dat het klopt.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #74 Gepost op: 19 februari 2014, 10:21:19 »
Ik heb volgens mij nog 2 achter tandwielen de jtr300 met 49 tanden en dat zouden er 2 meer kunnen zijn dan je nu hebt......iets meer trekkracht levert dat op dan.

Voor tandwielen zijn 2 verschillende voor jouw model gemaakt,  de jtf296 en de jtf293, alle 2 moet 15 tands zijn en het verschil is dat de een de borgboutjes recht op elkaar heeft zitten en de ander heeft ze wat versprongen. .....ik hen liggen de jtf293 met 15 tanden en waarschijnlijk ook nog wel nieuwe borgplaatjes......welk tandwiel heb jij?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #75 Gepost op: 19 februari 2014, 10:25:27 »
Volgens mij heb ik nog wel wat bediening kabels liggen. ....gas open, gas dicht en ern kilometer kabel zeker nog wel ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #76 Gepost op: 19 februari 2014, 10:29:33 »
Ik heb volgens mij nog 2 achter tandwielen de jtr300 met 49 tanden en dat zouden er 2 meer kunnen zijn dan je nu hebt......iets meer trekkracht levert dat op dan.

Voor tandwielen zijn 2 verschillende voor jouw model gemaakt,  de jtf296 en de jtf293, alle 2 moet 15 tands zijn en het verschil is dat de een de borgboutjes recht op elkaar heeft zitten en de ander heeft ze wat versprongen. .....ik hen liggen de jtf293 met 15 tanden en waarschijnlijk ook nog wel nieuwe borgplaatjes......welk tandwiel heb jij?

Ik zal straks mijn achtertandwiel eens tellen. Ik zou daar in ieder geval niet groter willen gaan, want dan verlies ik ook weer top en ik zit toch regelmatig op de snelweg...

Dit is mijn voortandwiel. Ik gok dat dit de versie is die niet versprongen is, zoals jij bedoelt. Toch?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #77 Gepost op: 19 februari 2014, 12:11:15 »
Ik zie nog een verschil in splines uitgaande as.....als het goed is staat er een nummer op je tandwiel!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #78 Gepost op: 19 februari 2014, 17:37:15 »
Ah... Het tandwiel heb ik vanavond pas weer. Zodra ik het heb, dan kijk ik even voor je. :)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda Transalp 1992, euhm, 1989
« Reactie #79 Gepost op: 19 februari 2014, 17:41:24 »
1 van deze moet het zijn, hier de maten!
De bovenste gezien de splines, die heb ik dus niet liggen volgens mij!



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
105 Reacties
24657 Gelezen
Laatste bericht 05 maart 2009, 20:50:51
door Racegirl
137 Reacties
28222 Gelezen
Laatste bericht 08 mei 2009, 22:54:06
door MotorFreak
45 Reacties
9003 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
12 Reacties
5080 Gelezen
Laatste bericht 10 januari 2014, 13:28:02
door Ghulst
116 Reacties
14742 Gelezen
Laatste bericht 24 februari 2016, 23:12:18
door Ghulst