* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977  (gelezen 120521 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline *Aqua*

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Vrouw
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #40 Gepost op: 28 september 2009, 22:07:21 »
 :037: :037: :037:
Thervain is onmisbaar (op donderdag, als de kliko buiten moet)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #41 Gepost op: 28 september 2009, 22:18:21 »
Moet je nagaan dat de 500T nog een stuk kleiner en smaller is  :069:

Maar weer 158 op de teller erbij................klinkt goed paulussttt  :054:

begin je al te wennen aan het brikkengevoel, het remmen en optrekken plus het toetje de langere bochten waarbij je het frame als kauwgum voelt bewegen  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #42 Gepost op: 28 september 2009, 23:06:47 »
begin je al te wennen aan het brikkengevoel, het remmen en optrekken plus het toetje de langere bochten waarbij je het frame als kauwgum voelt bewegen  :018:

Jajajajajajajajajajajaja....  :022: Inderdaad... Vanmiddag hadden we een lange doordraaier met voorafgaand een drempel.. Hahahaha, de hele bocht na zitten schudden...  :037: En daarna "onthouden, internet afspeuren naar CB400f + veerring"... Rijden is echt dikke pret en doet mij veel denken aan mijn Dafje destijds waarbij autorijden ook opeens werken werd.. En het remmen.. Wat zal ik erover zeggen.. Blokkerend voorwiel ben ik voorlopig niet bang voor  :064: Dat krijg je niet bij elkaar geknepen  :036: Soort voorloper van ABS..

Nee, dat ding van jou is GROOT!

Nou.. Ik heb hm vandaag weer mogen aanschouwen maar hij komt veel hoger dan die van mij....
We hebben ze zelfs naast elkaar gehouden maar het scheelt bijna de helft..

 :+

« Laatst bewerkt op: 28 september 2009, 23:19:14 door Paulusssttt »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #43 Gepost op: 28 september 2009, 23:26:49 »
Als je echt durft door te remmen op een ceebee dan blokkert ook het voorwiel hoor pompend opbouwen, [stuur hem maar eens over de Ring  :103: ].................maar dan ff wat kilometers maken voor je dit probeert  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #44 Gepost op: 29 september 2009, 13:17:17 »
die cb-schijfremmen zijn inderdaad niet te vergelijken met de hedendaagse remmen.
maar als je het weet maakt het verder niets uit ,gewoon lekker rijden met zo'n ding.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #45 Gepost op: 04 oktober 2009, 10:10:17 »
Gekregen van mijn lief:



We zijn inmiddels een week verder en al een heleboel wijzer.. Welkom in de wereld van Fehling clip-ons, Dunstall dempers, Tomaselli, Manx, Raask, Megaton, Marving.... En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Bij gebrek aan kennis ben ik mijzelf aan het "inlezen".. Lezen, lezen, research, kijken, snuffelen.. Wat is er te koop, wat heeft men gedaan. Wat moet je doen en vooral laten. Maar tevens ben ik mij aan het verdiepen in de historie achter de Caféracer en dan kom je leuke dingen tegen zoals deze site:

http://www.cafebiker.com/history.php

Waar een heel verhaal staat over hoe het allemaal is begonnen..

En verder foto's verzamelen van hoe het zou kunnen worden waarbij ik nog niet echt de ware heb gevonden..




Maar het wordt zoeken en zoeken en dan het beste van alles verzamelen. Ik heb al ideeën en het wensen lijstje wordt ook al langer en langer. Zodra er nieuws is op het front zal ik het hier posten..

Voorlopig maar eerst het bovenstaande boek uit mijn hoofd leren...



Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #46 Gepost op: 04 oktober 2009, 10:54:02 »
Staan anders een paar mooie voorbeelden op zeg! :031:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #47 Gepost op: 04 oktober 2009, 12:51:59 »
Nog even en we kunnen in de leer bij Paulusttt  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #48 Gepost op: 04 oktober 2009, 13:27:20 »
Nog even en we kunnen in de leer bij Paulusttt  :022:

 :097: Nou, tussen theorie en praktijk zit nog een heel groot gat hoor....

Staan anders een paar mooie voorbeelden op zeg! :031:

Je komt idd heel veel mooie dingen tegen.
Maar om een voorbeeld te geven. Bij die rode is het voorspatbord de voorspattert niet orgineel (logisch want die kosten nieuw en orgineel een weekloon) en bij die zilveren vind ik het (orginele??) doorlopende achterspatbord niet mooi..

Qua kleurstelling lijkt mij een goud gecoat frame (kan dat??) en dan racing (metalic) groen met mat zwart erg mooi. Maar dat kan volgende week alweer anders zijn. En zo voorzie ik nu dat een M-stuur er voor zorgt dat de kroonplaat niet vervangen hoeft te worden.. Maar clip-ons zijn eigenlijk strakker...

Zo heb ik ook de tip gekregen om hm helemal in orde te maken. Dan weer uit elkaar te halen en dan de boel pas te laten coaten.. Kortom, het is nog niet zover  :D

En wat dachten we hier van..?? (kwijl smiley)







« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2009, 13:37:28 door Paulusssttt »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #49 Gepost op: 04 oktober 2009, 14:15:13 »
En verder foto's verzamelen van hoe het zou kunnen worden waarbij ik nog niet echt de ware heb gevonden..

De ware maak je zelf :039: Als je oog hebt voor de lijnen/hoeken, de vormen en de juiste kleuren op de juiste plaatsen.. dan komt het allemaal wel goed.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #50 Gepost op: 04 oktober 2009, 15:03:53 »
 8)

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #51 Gepost op: 04 oktober 2009, 22:16:42 »
Ik begrijp dus dat we tijdens het beurtje de CB maar tot op het frame moeten uitkleden  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #52 Gepost op: 04 oktober 2009, 22:31:40 »
Ik begrijp dus dat we tijdens het beurtje de CB maar tot op het frame moeten uitkleden  ;)

 :D Eerst het beurtje... Dan nog heel veel verzamelen en inlezen.. Dan tot op het bot frame...
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #53 Gepost op: 04 oktober 2009, 22:44:24 »
Vandaag heel de middag bezig geweest in de berging en daar kwam ik me toch veel dingetjes tegen  :103:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Muutje

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Vrouw
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #54 Gepost op: 05 oktober 2009, 06:54:07 »
Wie wat bewaart die heeft wat!  :021:

Mireille

  • Gast
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #55 Gepost op: 05 oktober 2009, 08:26:33 »
Ja is leuk. Mireille heeft volgens mij ook zo'n dingetje! :+
Beetje late reactie maar toch....Ja, Mireille heeft er ook zoeen! Uit 1979 en in orginele staat (ongeveer) Tankje is anders zag ik (+mooier  :D) maar als je hem toch gaat verbouwen maakt dat niet uit. Ik vind 'm zelf erg lekker rijden al moet ik er wel aan wennen dat er zo weinig gang in zit  ;( en dat ik erg ver in toeren door moet trekken voor dat fietsje vooruit komt maar dat schijnt zo te horen heb ik vernomen. Moet nog wel e.e.a. aan gedaan worden maar dat is voor aankomende winter.
Maar veel plezier en succes ermee. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Die caféracers zien er ook wel erg brut uit!!!! :071:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #56 Gepost op: 05 oktober 2009, 09:41:56 »
Vandaag heel de middag bezig geweest in de berging en daar kwam ik me toch veel dingetjes tegen  :103:


Hier gaan we het vanavond eens over hebben.. Vooral die Koni's wekken mijn interesse..  :022:

Carbs met klekjes.. Zijn het bijzondere carbs?? Ik twijfel tussen kelkjes of K&N filters.. Ik vind kelkjes mooier maar denk dan aan het stof dat naar binnen gezogen kan worden..  :042:
En de spattert, ik vind op alle foto's racert met spattert toch mooier... Afijn we zien wel.

Ja is leuk. Mireille heeft volgens mij ook zo'n dingetje! :+
Beetje late reactie maar toch....Ja, Mireille heeft er ook zoeen! Uit 1979 en in orginele staat (ongeveer) Tankje is anders zag ik (+mooier  :D) maar als je hem toch gaat verbouwen maakt dat niet uit. Ik vind 'm zelf erg lekker rijden al moet ik er wel aan wennen dat er zo weinig gang in zit  ;( en dat ik erg ver in toeren door moet trekken voor dat fietsje vooruit komt maar dat schijnt zo te horen heb ik vernomen. Moet nog wel e.e.a. aan gedaan worden maar dat is voor aankomende winter.
Maar veel plezier en succes ermee. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Die caféracers zien er ook wel erg brut uit!!!! :071:

Wat je beschrijft klopt maar als je hoog in de toeren schakelt is er best gang in te krijgen. Tsja zo rond de 130, 140 km/h is het feest er een beetje uit maar het is wel dikke pret.. Hou jij haar orgineel of ga je d'r ook naar eigen wens aanpassen..??


Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #57 Gepost op: 05 oktober 2009, 17:55:44 »
Je hebt zo'n ding toch niet om hard te rijden? Of ligt dat aan mij..

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #58 Gepost op: 05 oktober 2009, 18:05:49 »
Je hebt zo'n ding toch niet om hard te rijden? Of ligt dat aan mij..

Snelheid is relatief...

Zo hard als technisch verantwoord..  :048: Ach een beetje scheuren is hardstikke leuk en de grens ligt  aanzienlijk lager dan bij de moderne motoren.. Het gaat natuurlijk om de bochtjes, boenderen noemt Feak dat... Hard rechtdoor is nog nooit mijn ding geweest, dan had ik die VZ wel gehouden..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #59 Gepost op: 05 oktober 2009, 18:13:06 »
Nu valt er weinig te boenderen.............brikkenbanden in nat = glad  :X [na een droge periode]

Die koni's hebben 2 vorkjes, jij moet volgens mij 1 vorkje en 1 oogje hebben  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
157 Reacties
34052 Gelezen
Laatste bericht 02 november 2008, 19:20:15
door The Mechanic
[Screwbeast] HONDA CBR 600RR

Gestart door SCREWBEAST « 1 2 ... 9 10 » De Garage - Onze Motoren

194 Reacties
42907 Gelezen
Laatste bericht 04 augustus 2008, 23:50:18
door Loki
17 Reacties
5331 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
9 Reacties
3884 Gelezen
Laatste bericht 10 augustus 2011, 21:24:10
door Dick
4 Reacties
3548 Gelezen
Laatste bericht 11 mei 2013, 09:25:29
door Pepe