* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977  (gelezen 113625 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #160 Gepost op: 21 december 2009, 21:55:51 »
Ow ok.. Ik hou het even in gedachten. Hoop op een plug & play variant oftewel stekker erin en hoppeta..
Maar wellicht moet er wat kabelwerk verlengd worden en dan is een nieuwe stoppenkast een optie. Alles krijgt een andere plek in/op het frame en zoveel mogelijk uit het zicht.. Ik lig er even een nachtje wakker van.. (zou niet de eerste zijn..) en kom er op terug..

Nieuwe lezers, de update staat een pagina terug, op nr. 8  ;)

Nog even een laatste update hier met een technische vraag en een huiskamervraag. Ondertussen zijn we het punt van niet terugkeer gepasseerd..







De technische vraag: Waarom is er een zwarte draad massa circuit en een groene draad massa circuit. Twee circuits massa dus en waarom..??

De huiskamervraag: welke functie is inmiddels vervallen, welke draden zitten er al niet meer in de kabelboom, welke kleur hebben ze en welke functie..??


« Laatst bewerkt op: 21 december 2009, 22:56:44 door Paulusssttt »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #161 Gepost op: 21 december 2009, 22:55:28 »
Eerst ff  :036: voor de [kwaliteit] foto's  :054:

Oke je twijfelt nog tussen kelkjes of K&N filters, misschien kan ik de twijfel nog wat versterken of misschien wat wegnemen  ;)

Kelkjes voor de openbare weg zijn iets minder geschikt als je de versie hebt zonder de gaasjes erin, logies dat alles van stof enz zo je carbs ingetrokken wordt en het afstellen met vol open kelken betekent wat meer zoeken naar de juiste benzine/lucht verhouding, besluit je kelkjes te nemen dan zeker met de gaasjes nemen of eventueel de dichte kelkjes met een gaatjesafdekplaatje. Kelkjes zijn zeker niet goedkoop en neem zeker niet de rommel van verchroomd plastik die her en der wordt aangeboden!

K&N filters zijn net als kelkjes plug en play, K&N filters dienen wel ingevet te worden maar dit is een spuitbusje en eens in de zoveel tijd kun je de filters reinigen en weer gebruiken dus net als de kelkjes koop je ze voor lange tijd. Voordeel van horen zeggen en niet uit eigen ervaring..........K&N filters vangen net wat meer stof en vuil voor de carbs. Beide keuze's hebben als na en voordeel dat je de carbs weer volledig moet laten afstellen, je sproeierbezetting zal wat stijgen maar levert dan weer net een beter gevoel op zodra je de gashendel open trekt.

Je zekerringenkast......................mmmhhhh die is echt serieus uitgefikt en dan rijst mij de vraag waardoor is deze uitgefikt, heeft een reden en is die reden al uitgezocht en opgelost, ik zie dat er nog 2 houdertjes voor zekeringen opnieuw zijn gesoldeerd en zo te zien geen prutswerk dus ik neem aan dat de storing indertijd dan ook is opgelost. Maar zijn de draden dan ook niet omgelegd/doorgelust enz, een andere zullen we zoeken maar stel dat die wel plug en play is met je bestaande steker maar dat de draden dus zijn veranderd omdat de uitgefikte zekering wel een draad heeft of had, puntje om over na te denken zoals ik het nu beleef  :034:

Goede keuze van smeermiddelen en meetgereedschap overgens, let op dat je een schuifmaat niet achterloos in een gereedschapkist smijt want dan meet die op den duur niet meer zo goed of kan krom raken, zie het rond me zo vaak gebeuren  :|

Oke ik ben ondertussen wel nieuwschierig geworden wat je plannen zijn met de caferacer, ik proef toch een aardige verbouwing of opknapbeurt en ga je bijvoorbeeld het frame spuiten/coaten [aanrader, blijft een goed begin van opbouw], komt er een andere kont met zitje op?, gaat het blok open?.................. :103:

Let wel op dat je kabelboom niet te ver uit elkaar ,,valt''  eventueel om de 10cm een klein trekbandje plaatsen zodat de kabelboom een beetje zijn vorm behoudt, werk goed om weer terug te tapen en je kunt af en toe eens spieken door langs het frame te houden en meten hoe en wat met de terugplaatsing.............ook heb je wat minder trekbelasting dan wanneer de draden aan de solderringen hangen, vervang gewoon slechte stukken heb je later profijt van  :039:

Zo hopelijk heb je er wat aan  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #162 Gepost op: 22 december 2009, 19:22:38 »
Prima bezig Paulusssttt  :039:..............en netjes verwoord en mooi in beeld gebracht  :034:
Wat die zekeringkast betreft, die kan je in principe gewoon blijven gebruiken, omdat de draden van de main-fuse vakkundig overgezet zijn op de spair-fuse (de onderste).
Wel de klemming van de zekeringen controleren.

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #163 Gepost op: 22 december 2009, 19:33:23 »
Zelfs mijn totaal ontechnische blik ziet hier een mooi project van een enthousiaste man !  :054:

Ik ga het zeker volgen Paulusssttt, succes ermee !!  :039:
Komt helemaal goed !

Offline Muutje

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #164 Gepost op: 22 december 2009, 20:02:01 »
psssst Mr K., je mag vast wel een keer live komen kijken als je een pak Mirakoli meeneemt....  ;)

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #165 Gepost op: 22 december 2009, 21:38:33 »
Heeft iemand al antwoord op mijn groene en zwarte draden circuit..??

Bij mij is ook het volgende idee binnen geslopen. Het zekeringen kastje heeft maar drie zekeringen. Dat zijn wel 6 draden die door de kabelboom lopen.. Is het een optie om het zekeringenkastje te vervangen voor zwevende zekeringen?? Dan kan de zekering op de plaats worden ingebouwd van het onderdeel waar het over gaat zoals bijvoorbeeld headlight. Is toch logisch om de zekering daar te plaatsen ipv twee draden naar achteren te laten lopen en daar een zekering te plaatsen. De andere zekering is taillight, ik zeg naar achteren die zekering..
En de laatste is mainswitch... FF kijken, zo terug..

Nee taillight loopt over de schakelaar aan de voorkant.. Kunnen er dus 4 draden uit de kabelboom en twee zwevende zekeringen aan de voorkant en één hoofdzekering bij het startrelais.. Of ben ik nou heel erg simpel bezig..??  :026:

Iemand nog een idee hoe de switch op de koppelingshendel werkt?? Inknijpen is circuit sluiten dus doorverbinden is sowieso in orde..?? Of werkt het juist andersom.. Als niemand het weet ga ik het wel meten..

Meten is weten, gissen is missen..  :103:

Los is circuit open, inknijpen circuit gesloten..
Dus circuit sluiten is altijd starten zowel in neutraal als in versnelling...
Weer twee draden minder..

Niet aanwezig is ook starten maar dan alleen in neutraal. Of heb ik het mis..??
Moest niet persé kopelling inknijpen om te starten..

Iemand vertelde mij dat je in principe niet veel draden nodig hebt.. Hij krijgt steeds meer gelijk..  :026:

« Laatst bewerkt op: 22 december 2009, 22:35:20 door Paulusssttt »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #166 Gepost op: 22 december 2009, 23:27:56 »
En wie had die wijsheid om dit te vertellen  :007:

Kijk maar naar een echte circuitracer, daar zit echt niet meer op dan nodig is, maar vergeet niet dat dit een wegmotor is en het is niet voor niets gedaan op deze manier, moet er de kop nog eens over breken om dit goed te verwoorden of eventueel kan de Mechanik dit beter uitleggen maar je hebt zeker meer draden nodig dan je volgens mij nu in gedachten hebt. Zoiets is ook met de groene en zwarte -draden, de groene maakt constant een gesloten circuit maar wel met een gebroken +, de xzwarte net andersom en je hebt natuurlijk verschillende circuits, onsteking en verlichting zijn wel de grootste, volg eens goed je elektraschema dat maakt ook een hoop duidelijk, probeer er zelf 1 te tekenen met de draden die jij denkt nodig te hebben en kijk dan maar eens hoeveel je er toch bij moet tekenen achteraf  :)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #167 Gepost op: 26 december 2009, 10:57:41 »
Lekker bezig Paulus  :039:

Ik zou lekker voor een K&N setje gaan want kelkjes houden gewoon geen vuil tegen, en je heb dus alle rommel in je blok zitten....
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #168 Gepost op: 27 december 2009, 19:50:10 »
Bak na bak heb ik vandaag nagelopen  :|



Een kist vol spanningsregelaars gevonden voor de Vf en CX die gelijk gearresteerd zijn  8)



Rek na rek nagezien al kon ik niet overal goed bij komen maar na 3 uur zoeken...............



Geen juiste zekeringkast kunnen vinden   :027: :025:

Wel een hoop met 3 zekeringhouders, ook een aantal met 6 en afwijkende modellen waarschijnlijk veel van Yamaha en Suzuki, mocht je nog eens in de buurt zijn , laat je oude zien ivm de steker, je hebt aan 3 zekeringen genoeg toch?

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #169 Gepost op: 27 december 2009, 22:52:51 »
Ow, had ik dat nog niet gezegd... Ik ga ipv een zekeringkastje gewoon drie zwevende (draad) zekeringen plaatsen, dat scheelt weer 6 draden in de kabelboom.... Heb je in ieder geval alles weer eens vast gehad... :037:


Nee geintje.. als je een origineel zekeringkastje had gevonden had ik het geplaatst. Daarnaast had ik ook nog wat andere vragen bij je uitgezet dus de zoektocht is niet voor niks geweest..  :054: (zie PM)

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #170 Gepost op: 01 januari 2010, 15:02:13 »
Tijd voor een update

De Kerstvrouw verblijdde mij o.a. met een bijzonder nuttig kerstkado..



Kan ik al weer een heel groot stuk mee uit de voeten. Kan nu zaken als de wielen demonteren en op juiste aanhaalmoment terugplaatsen.

Daarnaast heeft de Kerstman nog gezorgd voor een kleine nazending

Een paar Paolo Tarozzi verstelbare clip-ons 33mm. Verstelbaar op aanraden van Freak om straks goed uit te komen met de tank en op aanraden van Mechanic om je (zit)houding zo ideaal mogelijk aan te passen.



Een paar Tomasselli lamporen. De originele lamp bevestigingsbeugel heb ik verwijderd om dat hier ook de knippers aan vast zaten en die dus overbodig is geworden. Bovendien kan ik deze oren aanpassen voor als er ooit een andere lamp op komt. Dat beugeltje heb ik trouwens ooit te koop zien staan voor € 45,= bij René van Maanen en is ook verkocht. Ik zeg wie € 40,= biedt en geeft is koopman..



Het oude beugeltje (dat bij mij dus voor € 40,= van eigenaar wisselt..):



Verder nog een oh zo schattig achterlichtje.. Ik ben nog niet aan het achterlichtje toe maar ik kon deze niet laten liggen.. Ter vergelijk een kleine Pritt Stift naast gezet.. En zeg nou eerlijk



Omdat ik niet de originele handvaten met stuurbediening (de knoppies) terug wil moet er ook een andere koppelingshendel komen. Nou heb ik liever geen imitatie maar deze Japanse Tommaselli lookalikes zijn het toch maar geworden. Wellicht t.z.t. vervangen maar daar ben ik nog niet over uit. Mooi handeltje voor weinig (nou ja weinig..). Helaas alleen per paar te koop maar als er ooit een trommelrem komt heb ik alvast de hendel..



De lamporen en clip-ons moeten op de veerpoot worden gemonteerd en hierdoor kwam de volgende uitdaging om de hoek kijken. Het laten zakken van de veerpoten zonder dat ik een takel heb.. Na een nacht denken de oplossing gevonden in wat houtblokken en een autokrik..



De hele handel eronder en krikken maar... Bloed zweet en tranen getuige het bloed op het houtblokkie.. Moest natuurlijk weer mijn duim open halen.



Eerst nog zo..



Maar na enig evenwichtsgestuntel komen de poten langzaam maar zeker vrij..



Totdat er ruimte genoeg is om de oren eroverheen te schuiven



Dan langzaam de boel weer opkrikken tot de houders van de clip-ons er bij kunnen.



Dan de heleboel weer in de originele positie terug krikken en vast zetten.



Zie hier dat het contactslot duidelijk een opfrisbeurt nodig heeft. De overweging bestaat om dit ook te laten vervallen maar dat weet ik nog niet zeker..

Meters er terug op en de clip-ons even voorlopig vast zetten o.b.v. the looks.. En dan begint het al een beetje op iets te lijken. De rempomp terug gezet. Ook hier alles voorlopig vooral om de routing van de nodige andere kabels te bepalen. Zo liep de remleiding eerst achter de km-kabel daar. Maar na de meters er weer af gehad te hebben bleek dat voorlangs beter uit kwam.




Er staat ook een gas-unit in bestelling met dubbele (trek-duw) kabelbediening zodat ook aan die zijde het originele handvat met knoppies kan vervallen. En verder het snoepje van de week, een klein rond bar-end spiegeltje is ook onderweg... Nog een lange weg te gaan en nog veel te doen maar langzaam maar zeker gaan we de goede kant op. Veel kijken, voelen, nadenken, overwegen, proberen... En vooral luisteren naar goede raad en die ook voor waar aan nemen en hier en daar lekker eigenwijs zijn en het zelf anders proberen.
Komende dagen nog wat tijd dus ik hoop dat de volgende up-date weer een sprongetje is.

Ik heb heel goed in mijn hoofd hoe het moet worden en wilde dat hier ook neertikken. Maar wellicht is het leuker en spannender om het gewoon te doen en hier met jullie te delen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 2010, 15:08:17 door Paulusssttt »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #171 Gepost op: 01 januari 2010, 15:27:53 »
Dat was een beste kerstman  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #172 Gepost op: 01 januari 2010, 15:32:13 »
Ziet er goed uit allemaal Paulus.  :039:


Is there anybody out there

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #173 Gepost op: 01 januari 2010, 19:18:41 »
Lekkere spulletjes Paulusssttt  :026:
Wat voor berijk heeft je momentsleutel ?

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #174 Gepost op: 01 januari 2010, 19:19:27 »
Ik heb hm nu niet bij de hand maar dacht 42 Nm - 210 Nm.
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #175 Gepost op: 02 januari 2010, 11:22:14 »
Ik heb hm nu niet bij de hand maar dacht 42 Nm - 210 Nm.
Als dat zo is, kan je daar weinig mee aan je CB Paulusssttt.
Kan je er beter een hebben van ± 10 - 60 Nm  :026:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #176 Gepost op: 02 januari 2010, 11:43:36 »
Ik heb hm nu niet bij de hand maar dacht 42 Nm - 210 Nm.
Als dat zo is, kan je daar weinig mee aan je CB Paulusssttt.
Kan je er beter een hebben van ± 10 - 60 Nm  :026:

Deze is voor het grove werk zoals de wielen.
Voor een kleinere ben ik nog aan sparen maar het blok gaat voorlopig toch niet open..
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2010, 12:05:13 door Paulusssttt »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #177 Gepost op: 02 januari 2010, 15:22:41 »
Ik zoek ook nog zo`n kerstvrouw :053:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

eliminator

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #178 Gepost op: 02 januari 2010, 18:41:24 »
ja....en haar broer mag je mijn kant op sturen :037:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #179 Gepost op: 02 januari 2010, 19:11:50 »


Deze is voor het grove werk zoals de wielen.
Voor een kleinere ben ik nog aan sparen maar het blok gaat voorlopig toch niet open..

OK..............en dat sparen snap ik dan, want, dat die kleintjes nou zoveel duurder moeten zijn dan een grote hè  :017:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
157 Reacties
32154 Gelezen
Laatste bericht 02 november 2008, 19:20:15
door The Mechanic
[Screwbeast] HONDA CBR 600RR

Gestart door SCREWBEAST « 1 2 ... 9 10 » De Garage - Onze Motoren

194 Reacties
40565 Gelezen
Laatste bericht 04 augustus 2008, 23:50:18
door Loki
17 Reacties
4950 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
9 Reacties
3588 Gelezen
Laatste bericht 10 augustus 2011, 21:24:10
door Dick
4 Reacties
3350 Gelezen
Laatste bericht 11 mei 2013, 09:25:29
door Pepe