* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977  (gelezen 113628 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #240 Gepost op: 18 februari 2010, 15:45:30 »
Heb toch maar een bus Keramisch vet van Kroon gehaald. De tube op bovenstaande foto heb ik al in mijn bezit.. NU kan het niet meer fout gaan..  :D
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #241 Gepost op: 18 februari 2010, 16:53:33 »
Copaslip staat ook op mijn verlangslijstje. In het verleden veeeeel gebruikt. Je pakt het allemaal iig professioneel aan Paulussttt... complimenten voor het gedane werk  :054:.
Grz.

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #242 Gepost op: 18 februari 2010, 18:29:35 »
he Paulus,
als je nog eea zoekt, laat me ff weten. Ik loop nogal eens tegen wat aan.
En misschien heb ik nog wat liggen...
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #243 Gepost op: 18 februari 2010, 18:45:40 »
Ik zal mijn verlanglijst kenbaar maken.. Hoewel die wel steeds korter wordt, gelukkig..

De lijst moeten we dan maar eens doornemen onder een goede fles bier..  :103:

Beter een goede buur...  :037:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #244 Gepost op: 18 februari 2010, 21:28:47 »
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #245 Gepost op: 18 februari 2010, 21:48:57 »

Beter een goede buur...  :037:

..waar was dat carbid... 
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #246 Gepost op: 18 februari 2010, 21:51:15 »
Fuzzy heeft nog wat vuurwerk..

@CBRenee: Oh dat zou wel heel mooi zijn..  :039:
Moest laatst nog aan jou denken ivm de aluminium plannen die ik heb maar misschien kom ik er met wat handwerk zelf wel uit...

Vandaag de startmotor er even uit gelepeld. Klinkt moeilijker dan het is. Gewoon twee bouten los en hoppeta. Want zo langzaam aan ga ik de nodige bouten vervangen. De boel een beetje schoon maken en weer opbouwen.

In dit gat zat dus de start motor.



En hier ligt ie op de tafel om gelijk even het contactpunt schoon te maken. Blijkt van koper te zijn dus nagenoeg geen aanslag.





Waar ik dus werkelijk schijtziek van word is dat ik voor elk ringetje of sluitringetje naar de winkel moet. Ik heb (nog) niet zo'n verzameling ringetjes, boutjes, moertjes, o-ringen, koperen sluitringen... Daar gaat dus ondertussen de meeste tijd in zitten. Eén groot voordeel, elke keer dat ik v.d Peijl of Fabory bezoek zie ik weer wat nieuws of leer ik weer wat bij... Even voor degene die het nog niet weten, ik heb absoluut geen technische opleiding of achtergrond en dat wat ik weet van techniek is theorie. Terwijl de mijn leeftijdsgenoten aan hun brommers sleutelde zat ik in de kroeg en achter de wijven aan.. OOK leuk..  :034:

Afijn, om mijn uitbreidende collectie een plaats te geven deze handige opbergdoos gekocht. Dat er nog maar veel mogen volgen (Praxis).



Voor degene die het topic volgen, ik heb inmiddels twee RVS a4 schroefjes voor mijn benzine kraan.
(dat heb ik vandaag geleerd, er zijn diverse soorten RVS, a2 is leuk a4 is beter..)

Foto komt nog wel een keer voorbij. Van Fabory ook een duizend pagina dik assortiment boek meegekregen waar alle boutjes, moertjes, ringetjes enz. in staan. Freak, ik heb er ook één voor jou gevraagd en gekregen.  :039:

Nog ff verder knutselen want het is toch schaatsen...

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #247 Gepost op: 18 februari 2010, 21:55:45 »
Terwijl de mijn leeftijdsgenoten aan hun brommers sleutelde zat ik in de kroeg en achter de wijven aan.. OOK leuk..  :034:


 :037:

Ik deed beide. Eerst de brommert smeren en dan met je zwarte klauwen.....   :048:

als we weer terug zijn na t weekend: vuurwerk knallen? of afpilsen  :041:      ;)

!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #248 Gepost op: 18 februari 2010, 22:41:53 »

Voor degene die het topic volgen, ik heb inmiddels twee RVS a4 schroefjes voor mijn benzine kraan.
(dat heb ik vandaag geleerd, er zijn diverse soorten RVS, a2 is leuk a4 is beter..)


Ik weet niet wie je dit wijs heeft gemaakt maar met die stelling ben ik het niet helemaal eens.....

De trek sterkte van de boutjes zijn alle 2 indentiek......waar wel het verschil in zit is het getal....A2 is NIET zeewater bestending en wordt bruin(roesten heel weinig)
A4 daar tegen is WEL zeewater bestendig.....die worden niet bruin van de roest.....
Waarom zou je dan denken? In de A2 boutjes is de staal nikkel verhouding anders als in de A4 variant.
In A4 boutjes zit meer nikkel in verwerkt dus roesten minder, A2 bevat meer staal dan nikkel...dus komt er een bruine aanslag op.

Deze info heb ik uit een boek die bij mijn ex werkgever lag.....dat was een boek vol met eigenschappen van bouten,  moeren weet ik veel wat niet meer.
Ik moest dat wel weten omdat ik in een magazijn liep vol met van dat soort goodies  :103: 

eliminator

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #249 Gepost op: 18 februari 2010, 22:54:49 »
Het is erg leuk je topic te volgen als beginnend sleutelaarster; je komt met dingetjes die voor anderen misschien gesneden koek zijn, maar voor mij is alles nieuw!
Ik leer ook hier weer een hoop! :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #250 Gepost op: 18 februari 2010, 23:34:30 »
Ik hou me aanbevolen voor het boek  :054:

Ik heb me er wel eens verstelt van doen staan hoeveel geld er ondertussen hier in alle bouten/moeren/ringen enz is gaan zitten, makkelijk is dat we het hier vaak zo op de pak hebben en inderdaad dat scheelt bergen tijd  :034:

Goed bezig overgens en A4 bouten enz zijn in mij beleving wel beter  8)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #251 Gepost op: 18 februari 2010, 23:38:17 »
A2 is NIET zeewater bestending en wordt bruin(roesten heel weinig)
A4 daar tegen is WEL zeewater bestendig.....die worden niet bruin van de roest.....

Gezien ons Zeeuwse Zoute klimaat ben je denk ik beter uit met A4. Maar de twee boutjes voor mijn benzinekraantje waren er alleen in A2.. Ach, het wordt toch geen pekelfietsje..

@Eliminator, lees een paar opmerkingen hoger, ik ben ook maar beginner..  ;)

@Freak, het boek ligt voor je klaar..  :039:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

eliminator

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #252 Gepost op: 18 februari 2010, 23:42:33 »
Citaat
@Eliminator, lees een paar opmerkingen hoger, ik ben ook maar beginner.. 


Juist daarom!! ;)
En allebei een oud fietsje met roestige moertjes en boutjes! Maar jij bent al een stukkie verder hoor!

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #253 Gepost op: 18 februari 2010, 23:48:53 »
Ik wil alleen maar zeggen dat de kans dat A2 boutjes gaan roesten iets sneller plaats vind dan bij een A4.
Zoals nog er geen water of iets dergelijks bij komt blijven de A2 variant ook netjes hoor  :054:

Houd wel rekening mee dat de A4 boutjes zonder neverseez of speciale montage pasta de schroefdraad van je aluminium goodies behoorlijk kan vern**ken ivm met het nikkel gehalte.
Nikkel is velen malen harder dan je aluminium en ook de werking tussen Nikkel en alu wordt grotendeels op geheven door de neverseez.
De Nikkel wil nog wel is wat reageren op je alu......corosie noemen ze dat.
Als dat gebeurt heeft je alu het verloren qua wedstrijd...... :026:

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #254 Gepost op: 19 februari 2010, 09:44:52 »
juist met A4 is de kans op vastrotten in Alu kleiner dan met A2.
maar met een likje kopervet op het boutje en niet door het zeewater rijden gaat het met A2 ook prima hoor.

helaas hebben wij hier op het werk alleen maar A4 liggen. :018:
A2 koop je in de bouwmarkten

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #255 Gepost op: 19 februari 2010, 11:09:06 »
Houd wel rekening mee dat de A4 boutjes zonder neverseez of speciale montage pasta de schroefdraad van je aluminium goodies behoorlijk kan vern**ken ivm met het nikkel gehalte.

Zo ook mijn RVS uitlaatbouten van de gixxer (uiteraard in Alu kop).
Heb er een aluminiumpasta-stick voor, werkt prima.
Als er al iets gaat reageren, is het de pasta, dat overigens dan ook nog steeds pasta blijft.

hoe dan ook, ze rotten daardoor niet vast, want de bout draai je er daarna met pasta en al weer uit  :054:  :+


maar paul, goed bezig kerel!!  :039:

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #256 Gepost op: 19 februari 2010, 17:21:45 »
Hey paulus de sleutelkabouter.

Je bent goed bezig kerel, ik kom het resultaat wel eens live aanschouwen als we weer eens die kant uitkomen :039:


Is there anybody out there

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #257 Gepost op: 28 februari 2010, 12:48:44 »
Ondertussen is er al weer heel wat gebeurd en ga ik gelukkig weer een beetje richting opbouwen denken.
Maar eerst werd ik blij verrast door een telefoontje.. Geloof het of niet maar het potje Never-Seez nickel special was aangekomen. Ook al had ik al een alternatief bedacht, beter dan dit is er niet dus toch maar opgehaald.



Voor het spuiten van de uitlaten gelijk een goede bus best wel zwart hitte bestendig gekocht. Rust-oleum beter dan Motip..??  :042: Ik heb Motip nog nooit gebruikt dus ik kan het niet vertellen..



Bij FTR Classic Bikes in Krimpen a/d Ijssel mijn collector laten (dicht) lassen. Eigenlijk hard solderen wat nog beter schijnt te zijn.. Straks schuren en zwart spuiten en dan gaat dit nog een tijdje mee. Nieuw blaas ensemble kost nogal een lieve duit en zolang dit houdt dit maar behouden..







Tsja en dan kan je het niet laten of moet ik zeggen uitlaten.. Gelijk maar een demper meegenomen. En nu heb je open en open maar zo open als deze is toch wel heel open.. Ik ben verschrikkelijk benieuwd naar het geluid..
De buren ook denk ik..



De vette vingers poets ik er nog vanaf hoor.



Nog twee stuureinden aangeschaft. Ik ben niet zo begaafd als Mechanic. Ik zou ze graag zelf draaien maar a) het gereedschap niet en b) absoluut de behendigheid niet... (soms denk ik wel eens de verkeerde school gevolgd te hebben)



En dit beschadigde spiegeltje mocht ik zo meenemen..



Bij René van Maanen nog wat klein spul besteld zoals halve maantjes, koperen ringen, en nieuwe stutbouten. Alles om straks de uitlaten weer te kunnen bevestigen.



Bij Fabory vier van de juiste O-ringen besteld. d26 h2,5. Let op € 2,11 voor vier stuks. Motoport wilde ze apart bestellen, originele Honda ringen dat wel maar dan € 4,00 PER STUK... En na drie dagen kreeg ik te horen dat ze in back order stonden voor medio april.. Waarom loop ik daar nog binnen..  :046:
De O-ringen zijn voor de luchtinlaten en dat ziet er dan zo uit..



En eindelijk, na eerst nog de kale plekken op het frame te hebben bijgewerkt met zwart en een kwassie kan het opbouwen weer een beetje beginnen. Er is wat kleurverschil wat mij bijna doet besluiten het hele frame maar te kwasten maar dat toch maar niet gedaan.



De luchtinlaten terug geplaatst zodat straks de gasfabriek terug kan op z'n plaats. Jaja met RVS boutjes..  :103:



Vier op een rij, foto genomen van tussen het frame want daar is nu alle ruimte.



De (nieuwe) stutbouten op hun plaats. Eerst de schroefdraad schoongemaakt met een lading WD-40 en een mooie schone bout wat heen en weer draaien en daarna aftoppen met remmenreiniger. Ik heb nog gekeken naar een draad tap/snij setje maar de beurs is weer leeg dus dat ging het niet worden.



Gisteren ook nog even de bochten met de staalborstel op boormachine van de nodige roest ontdaan. Nabehandeld met een Sorbo staalwolsponsje, de enige echte.. Nu hangen ze te drogen aan de verwarming.



Wilde ze buiten aan de pergola even spuiten maar dat even kan ik gezien het weerbeeld wel vergeten. Alternatief is, schuurtje leeg maken en het daar in doen maar dan staat de boel in de regen buiten. Het wordt denk ik een dagje wachten. Geeft niet want het huis schreeuwt om wat huishoudelijke zaken als stofzuigen en een schone badkamer. dat maar eerst en dan misschien weer een beetje verder.. Wordt vervolgd, reken maar..

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #258 Gepost op: 28 februari 2010, 12:56:30 »
goed bezig paul :039:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #259 Gepost op: 28 februari 2010, 16:18:54 »
Netjus Paulusssttt  :054:
Hier nog even de montagepasta, die ik naast CopaSlip gebruik, te verkrijgen voor weinig bij Oliehandel Steijn en waarschijnlijk ook bij de Coöp. in Colijn.





 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
157 Reacties
32154 Gelezen
Laatste bericht 02 november 2008, 19:20:15
door The Mechanic
[Screwbeast] HONDA CBR 600RR

Gestart door SCREWBEAST « 1 2 ... 9 10 » De Garage - Onze Motoren

194 Reacties
40565 Gelezen
Laatste bericht 04 augustus 2008, 23:50:18
door Loki
17 Reacties
4950 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
9 Reacties
3588 Gelezen
Laatste bericht 10 augustus 2011, 21:24:10
door Dick
4 Reacties
3350 Gelezen
Laatste bericht 11 mei 2013, 09:25:29
door Pepe