* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977  (gelezen 120518 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #140 Gepost op: 08 december 2009, 23:48:09 »
Aha ik zie het al, jij het de benzinekraan met de alusleufjes en niet met het aluplaatje met 4 gaatjes, dan heb je inderdaad alleen een veertje nodig die belangrijk is omdat die druk houdt op je heveltje.

Bij nood kijken we ff hier tussen de spullen  ;)

[Misschien wil je dan  nog ff die veerafstelsleutel meenemen, moet nog ff een setje wat meer veervoorspanning geven binnenkort  :034:]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Specter

  • Wat er ook gebeurt, altijd blijvuh hakkuh!!!!
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 851
  • Geslacht: Man
    • Partyflock
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #141 Gepost op: 09 december 2009, 11:13:12 »
Tank kan je spoelen dmv schone brandstof er in te doen een paar liter en flink schudden(wel alle 2 de gaten dicht houden graag  :018:) en na een poos goed schudden weer de brandstof af te laten. Bij extreme vervuiling de handeling harhalen.  :026:

Buiten staan misschien ook geen slechte tip :093:
Zo zonde van de vloer ander... :018:

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #142 Gepost op: 09 december 2009, 16:16:51 »
- Hoe krijg ik het beste de tank van binnen schoon??
- Hoe krijg ik het kranenhuis weer mooi blinkend??
- Waar haal ik zo'n fokking o-ringetje vandaan want die zit niet in het revisie setje...








Mijn Pa heeft zo`n machientje om koperen geweerhulzen te polijsten , gaat met een soort grit.
Is dat misschien wat?
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #143 Gepost op: 09 december 2009, 18:34:36 »
Als je tank niet al te roestig is gewoon lekker poelen met schone benzine, je kraantje is er toch af dus dat spoelt makkelijk.

Het benzinekraantje krijg je het mooiste schoon door in een ultrasoon badje te leggen voor behandeling, eventueel zo 1 voor sieraden, heb je die niet bij de hand dan kun je hem ook eerst met heet water en azijn losweken, daarna met een tandenborstel en Vim netjes oppoetsen, eventueel kun je ook carbcleaner gebruiken en een tandenborstel, uiteraard alleen zo behandelen als alles uit elkaar ligt.

O-ringetje, als je de maat hebt dan is die vast te halen bij de motorboer, v/d Peijl en misschien ligt er hier nog wel 1tje, let er wel goed op als je er 1 koopt dat die benzinebestendig is want na 24 uur kun je de kraan al niet meer draaien door uitzetten van het niet benzinebestendige rubber.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #144 Gepost op: 09 december 2009, 20:16:18 »
Aha ik zie het al, jij het de benzinekraan met de alusleufjes en niet met het aluplaatje met 4 gaatjes, dan heb je inderdaad alleen een veertje nodig die belangrijk is omdat die druk houdt op je heveltje.

Bij nood kijken we ff hier tussen de spullen  ;)

[Misschien wil je dan  nog ff die veerafstelsleutel meenemen, moet nog ff een setje wat meer veervoorspanning geven binnenkort  :034:]

Als je zaterdag thuis bent wip ik even langs met sleutel (ik moest even nadenken "Heb ik zo'n sleutel  :046:)

Neem het ringetje wel mee, zou fijn zijn als je hm had...  :039:
Evenzo het veertje..

Je hebt de groeten van René, hij gaf als schoonmaaktip Dasty 10 min. in laten werken en dan met de tandenborstel... Je benzine kraan naar de juwelier brengen is ook zo wat...

Het kraantje is van binnen mooi schoon. Het gaat om het uiterlijk..
Tank spoelen met benzine lijkt mij het beste plan  :026:

De andere tips hou ik in het achterhoofd... Er moet nog heel wat gepoetst en gepolijst worden..

Oh de spulletjes zijn binnen  :022:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #145 Gepost op: 09 december 2009, 20:44:08 »
Update.. Het spulletje ligt te weken in de Dasty, toch zo maar schrobben..

Sorry Muur, je tandenborstel gaat eraan..

(even noteren, nieuwe tandenborstel kopen..  :D)


Dreemel, Dremel... Schrijf je dat met één of met twee "E"'s..??  :016:

ff mijn kerstwensenlijstje wijzigen..


Ultrasoon badje..?? Ome Ruud..??  :042:
« Laatst bewerkt op: 09 december 2009, 21:37:46 door Paulusssttt »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #146 Gepost op: 09 december 2009, 23:33:11 »
Dremel........1 "E"   :018:

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #147 Gepost op: 09 december 2009, 23:52:59 »
Dremel........1 "E"   :018:





Zijn er ook in imitatie van bijv. Gamma en Ferm kosten dan maar een schijntje, en de kwaliteit is dan redelijk vergelijken bij een Dremel.
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #148 Gepost op: 10 december 2009, 11:10:18 »
Persoonlijk zou ik toch eerder voor the real deal gaan aangezien de goedkope niet nauwkeurig is. Hierdoor vliegen die dunne slijpschijven ook eerder uit elkaar. Das niet alleen zonde van die schijfjes, maar ook van je oog als je niet op past.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #149 Gepost op: 10 december 2009, 17:37:56 »
Persoonlijk zou ik toch eerder voor the real deal gaan aangezien de goedkope niet nauwkeurig is. Hierdoor vliegen die dunne slijpschijven ook eerder uit elkaar. Das niet alleen zonde van die schijfjes, maar ook van je oog als je niet op past.





Ik heb geleerd om altijd bij slijpen een (veiligheids)bril op te zetten enne of je betaalt een € of 125 voor het origineel of een €of 30 voor imitatie die ook redelijk voldoet: aan u de keus.
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #150 Gepost op: 10 december 2009, 18:11:00 »
Ik had zo'n Ferm. en m'n broertje een echte Dremel. Maar moet zeggen dat die echte toch veel fijner werkt! De Dremel blijft veel constanter in toeren bij belasting. De Ferm zakt gelijk weg in toeren, je moet hem op de hoogste stand zetten wil je (tijdens het slijpen) de helft van de toeren over houden...

Ik kreeg met die Ferm amper een Balhoofdlagerschaal (Scrabble punten :062:) doorgeslepen  :017:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #151 Gepost op: 10 december 2009, 18:35:32 »
Ik heb ook een ferm maar gebruik orginele Dremelslijpschijfjes............niks zakken in toeren en ramt overal door heen, de schijfjes hier gaan voornamelijk kapot omdat ik deze dan met de houder op de grond leg  :044:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #152 Gepost op: 10 december 2009, 18:57:22 »
Ik heb ook een ferm maar gebruik orginele Dremelslijpschijfjes............niks zakken in toeren en ramt overal door heen, de schijfjes hier gaan voornamelijk kapot omdat ik deze dan met de houder op de grond leg  :044:

Dan ben ik te drastisch zeker  :026: Ik gebruik zo'n ding hetzelfde als een haakse slijper  :018:
Straight to your face with the truth!

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #153 Gepost op: 10 december 2009, 19:30:10 »
Ik heb geleerd om altijd bij slijpen een (veiligheids)bril op te zetten enne of je betaalt een € of 125 voor het origineel of een €of 30 voor imitatie die ook redelijk voldoet: aan u de keus.

Bril :039:

In april kocht ik een dremel, kreeg er een NL vlag bij (30-4) en een doosje Lego :036: Voor de somma van 70 euro. Exclusief de 25 of 30 euro voor de imitatie dremel die ik jaren geleden kocht.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #154 Gepost op: 10 december 2009, 20:21:45 »
Ik heb geleerd om altijd bij slijpen een (veiligheids)bril op te zetten enne of je betaalt een € of 125 voor het origineel of een €of 30 voor imitatie die ook redelijk voldoet: aan u de keus.

Yeb, dat idd het prijsverschil. Heb al even rond gekeken.. Dan ga ik de kerstman toch maar gewoon de Ferm vragen..

Ik heb ook een ferm maar gebruik orginele Dremelslijpschijfjes............niks zakken in toeren en ramt overal door heen, de schijfjes hier gaan voornamelijk kapot omdat ik deze dan met de houder op de grond leg  :044:

Ja niet zo'n strakke actie. Maar ik heb dat ding bij jou toch prima zijn werk zien doen..

Dan ben ik te drastisch zeker  :026: Ik gebruik zo'n ding hetzelfde als een haakse slijper  :018:

Les 1. Gebruik gereedschap waar het voor gemaakt is

Dat geldt ook voor vrouwen.. Een schroef sla je niet als spijker met een nijptang als hamer in een muur...  :045:


(ik heb het echt zien gebeuren....  :043:)
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Muutje

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #155 Gepost op: 12 december 2009, 12:11:20 »
Tssss ik heb laatst anders wel de bodem van Robin's box gerepareerd door een plank vast te slaan met twee grote spijker met behulp van een stevige BAKSTEEN!!!
klusje zó geklaard  8)

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #156 Gepost op: 13 december 2009, 19:05:45 »
Tssss ik heb laatst anders wel de bodem van Robin's box gerepareerd door een plank vast te slaan met twee grote spijker met behulp van een stevige BAKSTEEN!!!
klusje zó geklaard  8)
Ben je zeker lid van artsen zonder grenzen Muutje. Want die steriliseren er Afrikanen mee(met twee stuks dan).
Schijnt pijnloos te zijn, zolang je vingers er niet tussen zitten.

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #157 Gepost op: 13 december 2009, 21:47:48 »
een hoge E snaar kan ook wonderen doen in dat geval :018:



Is there anybody out there

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #158 Gepost op: 21 december 2009, 21:10:02 »
Tijd voor een update. Eerst even een overzicht van noodzakelijke dingen die zijn aangeschaft om het één en ander te vereenvoudigen



Een geweldige schuifmaat en al een blik op de toekomst, wiellagervet, white grease en koperslib.



Om feestdagtechnische redenen ben ik verhuisd naar de gang. Beter licht en met mijn oude lijf heerlijk naast de verwarming. (Let op de nostalgische badkruk, het al eerder genoemde erfstuk van mijn oma).





Het betere elimineer werk is begonnen. Het achterspatbord is verwijderd. Rijden zit er nu echt niet meer in want geen remlicht en geen nummerbord meer. En daar waar ooit een mooi luchtfilter zat met aansluiting op de carbs doemt nu een grote lege ruimte op in de volksmond beter bekend als "een gat". Het oh zo gewenste gat want zoals al verteld wordt het een minder is meer versie.





Ook Paulus doet aan gewichtsbesparing.



Een doosje spulletjes die straks wel terug moeten.



Na enig twijfelen ben ik begonnen met het ontleden van de kabelboom. Wat achterblijft is de kleverig geworden lijm van de isolatie tape. Op de gok en achteraf goedgekeurd door Motorfreak, ga ik dit schoonmaken met een doek en een flinke spuit remmenreiniger..





En geloof het of niet maar ik heb inmiddels door waar de draadjes voor zijn, welke verwijderd kunnen worden, en welke vervangen en ge-reroute kunnen worden..



Inmiddels ben ik er achter dat zoals je hierboven en hieronder de wijze van het splitsen in de fabriek zo wordt gedaan. Kale eindjes in elkaar draaien en goed solderen (zie de groen en zwart = aarde). Ik ga de tape verwijderen, de soldering inspecteren en weer netjes intapen. Freak doet dat met krimpkous maar die mogelijk zit er bij mij niet in dus goed intapen is het alternatief.



Ondertussen ben ik ook iets minder aangenaams tegen gekomen. Een uitgefikte en niet zo mooi gerepareerd zekeringkastje. Op verzoek hier een foto zodat in het grote clubmagazijn gekeken kan worden of er een reserve is.. Nieuw kost ie over de 50 knikkers..









Geen huiskamervraag dit keer.. Nog wel twijfel over kelkjes of K&N filters..






Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #159 Gepost op: 21 december 2009, 21:23:42 »
Paul, je kunt dat zekeringhoudertje vervangen door een moderne, waar meerdere steekzekeringetjes ingaan. Heb ik nog wel voor je liggen, zoiets maar dan net iets anders:
.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
157 Reacties
34051 Gelezen
Laatste bericht 02 november 2008, 19:20:15
door The Mechanic
[Screwbeast] HONDA CBR 600RR

Gestart door SCREWBEAST « 1 2 ... 9 10 » De Garage - Onze Motoren

194 Reacties
42906 Gelezen
Laatste bericht 04 augustus 2008, 23:50:18
door Loki
17 Reacties
5330 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
9 Reacties
3882 Gelezen
Laatste bericht 10 augustus 2011, 21:24:10
door Dick
4 Reacties
3548 Gelezen
Laatste bericht 11 mei 2013, 09:25:29
door Pepe