* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977  (gelezen 115904 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #80 Gepost op: 07 oktober 2009, 20:40:14 »
Een conventionele voorvork uit een R6 of CBR RR ziet er geborsteld heel onschuldig uit :103:

en een monoshock achterbrug.  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #81 Gepost op: 08 oktober 2009, 17:36:43 »
 :103:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #82 Gepost op: 08 oktober 2009, 17:41:38 »
Hé, das pronken met andermans veren :018: ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #83 Gepost op: 08 oktober 2009, 18:16:42 »
Hé, das pronken met andermans veren :018: ;)
ow, ik heb ze anders betaald en ontvangen  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #84 Gepost op: 08 oktober 2009, 18:26:53 »
Hé, das pronken met andermans veren :018: ;)
ow, ik heb ze anders betaald en ontvangen  :018:

 :022: Geniet er nog maar even van want straks veranderen ze van eigenaar....
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #85 Gepost op: 08 oktober 2009, 18:27:25 »
Kijk!! Dat ziet er goed uit.....snel monteren en paulussttt kan weer genieten van zijn CBeetje!!  :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #86 Gepost op: 08 oktober 2009, 18:54:42 »
Ik ga er zo aan beginnen  8)

p.s. het is een echte ceebee aan het worden, vanochtend toen ik naar me werk wilde gaan leek het hele huis wel naar benzine te ruiken....................jawel een plasje eronder en dus eerst maar ff opgeruimd, bezinekraan stond dicht!

Vlotternaaldje wat ff net niet goed afdicht waarschijnlijk, zal zo wel ff zien.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #87 Gepost op: 08 oktober 2009, 19:47:39 »
Echt een brikken kwaaltje die lekkende carbs...... :011: vergeten om de kraan dicht te draaien gisteravond

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #88 Gepost op: 08 oktober 2009, 20:52:50 »
Echt een brikken kwaaltje die lekkende carbs...... :011: vergeten om de kraan dicht te draaien gisteravond

 :050: Klinkt bekend..........gebeurt hier ook regelmatig.
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #89 Gepost op: 08 oktober 2009, 21:09:09 »
Valt dat niet op te lossen dan? :042:

Offline Muutje

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Vrouw
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #90 Gepost op: 08 oktober 2009, 22:15:48 »
Zegt ie gewoon omdat het een té goede schuurvondst was  :037:

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #91 Gepost op: 08 oktober 2009, 22:24:06 »
Valt dat niet op te lossen dan? :042:

Ogg zeker wel, maar dat haalt het effect weg van een brikker  :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #92 Gepost op: 08 oktober 2009, 22:37:14 »
Ik ga er zo aan beginnen  8)

p.s. het is een echte ceebee aan het worden, vanochtend toen ik naar me werk wilde gaan leek het hele huis wel naar benzine te ruiken....................jawel een plasje eronder en dus eerst maar ff opgeruimd, bezinekraan stond dicht!

Vlotternaaldje wat ff net niet goed afdicht waarschijnlijk, zal zo wel ff zien.
Tik tegen de vlotterbak en het was over.....................maar na 5 minuten begon cilindercarb 2 te lekken, tikje er tegen en weer dicht, het vuil komt los en zat duidelijk tussen de vlotterafdichting.

Hoe dan ook de Ceebee is weer klaar inclusief testrit  :069:

Foto's nog ff naar hotmail  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #93 Gepost op: 08 oktober 2009, 23:06:27 »
Ogg zeker wel, maar dat haalt het effect weg van een brikker  :034:

Zolang het maar geen echte burn-out veroorzaakt dan :018:

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #94 Gepost op: 08 oktober 2009, 23:32:23 »

Ik ga er zo aan beginnen  8)

p.s. het is een echte ceebee aan het worden, vanochtend toen ik naar me werk wilde gaan leek het hele huis wel naar benzine te ruiken....................jawel een plasje eronder en dus eerst maar ff opgeruimd, bezinekraan stond dicht!


 :012: toch nog dicht gedaan dus gisteravond......gelukkig maar.

Zo zie je maar een echte brik lekt ook met de benzine kraan dicht!  :+
Paulusssttt je hebt een "echte" gekocht!  :036:  :018:

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #95 Gepost op: 09 oktober 2009, 18:05:57 »

 :012: toch nog dicht gedaan dus gisteravond......gelukkig maar.

Zo zie je maar een echte brik lekt ook met de benzine kraan dicht!  :+
Paulusssttt je hebt een "echte" gekocht!  :036:  :018:

Bullshit BA  :068:   genoeg CB`s in verschillende status... lekken... wat is dat?   ;)
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #96 Gepost op: 09 oktober 2009, 18:13:54 »
@Paulussttt; nu je toch zo`n brik hebt, kan je natuurlijk gewoon mee van de winter naar Elefanten   ;)
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #97 Gepost op: 10 oktober 2009, 19:00:24 »
@Paulussttt; nu je toch zo`n brik hebt, kan je natuurlijk gewoon mee van de winter naar Elefanten   ;)

Het idee is inderdaad al geopperd...  :103:

Dinsdag was de dag voor de tweede sleutel avond. Op een aantal onderdelen voor o.a. de remmerij revisie moest nog gewacht worden. Een aantal zaken komen van de lokale leveranciers dus die zouden voorradig moeten zijn. Begonnen wordt met het plaatsen van het nieuwe olie filter waarbij ik leer dat ik de nieuwe pakking eerst een tijdje in de olie moet leggen alvorens het te plaatsen. Het filter wordt geplaatst en de eerste nieuwe olie mag erin. Motorex 4T Half synthetisch. Het beste voor dit soort motoren. 3,5 zegt het boek en i.d.d. gaat er tegen dat volume in. De rest komt later als alles goed is doorlopen en ook het filterhuis is gevuld. Ondertussen worden de nieuwe bougies geplaatst. In cilinder vier gaat het niet zo lekker. Bij de oude was al zichtbaar dat hij er niet helemaal in had gezeten. De nieuwe wil er ook niet helemaal in. Inspectie met het lampje wijst uit dat de draad beschadigd is. Vanmiddag dacht ik nog dat dat wel eens de kleine metaal deeltjes kunnen zijn geweest die we toch in de olie tegen kwamen. Met beleid en extra koperslib draait BA de nieuwe bougie erin, eruit, erin, eruit, erin, eruit.. en dan steeds een stukje verder.. Tering.. Cilinder vier wordt deskundig ontmaagd :103:
Daarna worden de kabels subtiel een klein stukje ingekort en de nieuwe pluggen geplaatst. Ik zal even bij BA de vrees weghalen dat mocht het ooit te kort worden ik deze week NKG bougiekabelverlengers tegenkwam... Voor motoren dus we kunen knippen tot op het blanke koper... Door de inspanning weinig foto's gemaakt maar in iedergeval deze:



Vervolgens kan er nieuwe olie in de voorveerpoten.. Om even een indruk te geven, de lege poten voelen ongeveer het zelfde aan als toen ze gevuld waren met de oude olie... 145 ml nieuwe en iets dikkere olie in de veerpoten moet de slijtage van het één en ander een beetje compenseren. Er zit iets in met 15.. Kan niet meer terug vinden wat nou precies. Als de poten weer vol zitten en de doppen er weer op voelt het sowieso al beter.. Besloten wordt ook om de Koni's die Freak nog had liggen te plaatsen. Deze dus:



Ook al zien ze er niet zo mooi meer uit ze zullen waarschijnlijk veel beter veren en vooral dempen dan de jojoveren die er op zitten... Geplaatst ziet het er zo uit:



Ook deze avond vliegt de tijd voorbij. Als laatste worden alvast de vacuummeters  geïnstalleerd voor de volgende dag om de carb's synchroon te stellen mocht dat nodig zijn..



En zo blijft het beestje achter

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #98 Gepost op: 10 oktober 2009, 19:18:58 »
Dag drie maak ik vanwege andere verplichtingen niet mee. Dat betekend niet dat er niet gewerkt is en dat er geen foto's gemaakt zijn.. Alle bekabeling is uitvoerig nagekeken, daar waar nodig gerouteerd, zwakke stekkertjes aangeknepen of vervangen. ALLES ingespoten want nu kan je er nog bij...

Die avond zijn de carb's synchroon gesteld.



Ze stonden niet veel ongelijk maar alle kleine beetjes helpen. Dat betekend ook dat de benzine tank weer op zijn plaats terug is gezet en dan begint het er weer op te lijken.



Aan de contactpuntjes is volgens mij niets gedaan want die stonden prima en zagen er nog goed uit. Wel is de deksel terug gezet. Ik weet dat Freak nog zo'n mooie geribbelde heeft liggen maar het "beurtje" is door de remrevisie al uit het budget gelopen dus dat moet maar even wachten. De oude weer terug op zijn plek maar wel met het goede materiaal...



Veder wordt er die avond ook wat aan het uiterlijk gedaan. Ik HAAT spiegels maar je hebt ze nou eenmaal nodig. Die er op zaten waren rot en verroest en Freak had nog een paar oren liggen. Ook niks maar beter. Als iets dan wel iets dat werkt... Als er t.z.t. een ander stuur op gaat, heb mijn zinnen gezet op een Tomasellie M-stuur met verstelbare handvatten, één keer gezien en niet meer terug kunnen vinden, wil ik een bar-end spiegeltje.. (suggesties voor een ander stuur zijn overigens welkom)



Mijn achterlicht glas was kapot en ook dat is vervangen.



Kapjes er weer op en dan is de avond weer voorbij. Nu maar hopen dat morgen hèt pakje aankomt..

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #99 Gepost op: 10 oktober 2009, 19:43:52 »
Tátáááá....



Ik was via de mail al lekker gemaakt..



Hèt pakje is aangekomen dus kan het karwei afgemaakt worden. Op het programma staat de remrevisie met de volgende ingrediënten..



Hier ligt toch voor een aardig bedragje maar ja een rem is toch wel erg belangrijk op een motor dus leek het mij wel verstandig om te doen.. Vakkundig wordt alles weer in elkaar gezet. Zorgvuldig schoonmaken was uiteraard al gedaan..



Het plaatsen van de nieuwe de remleiding rubber en remleiding metaal gebeurd uiterst zorgvuldig. Hier kan je je geen fout permitteren. Als alles op zijn plaats zit wordt er eerst remolie doorheen gespoeld om er echt voor te zorgen dat alles schoon is van binnen. Daarna wordt de remolie toegevoegd en begint het ritueel van het ontluchten. Ook dit is een uiterst zorgvuldig karweitje dus wordt het eerste biertje die avond geopend.. Nog even en dan.. Dan is het moment aangekomen om te kijken of alle inspanning zin heeft gehad... Als de remmerij goed is bevonden door Freak begint de uitgebreide check of alles gedaan is, goed is vast gezet, alles wordt nog even doorgelopen en is het moment daar. Voor de schokkers is gekozen om die op de middelste stand te zetten.. CB van de heftafel en alles voelt al beter aan. Eerst maakt Freak een proefrit en komt met een brede smile terug. Daarna mag ik ff over het dorp crossen en mijn goedkeuring geven.

Over de voorvering kan ik kort zijn. B E T E R...!! Het induiken in scherpe bochtjes is eruit, Rijden over hobbels en drempels wordt beter opgevangen. Dit is demping zoals die hoort te zijn. Achter twijfel ik nog want die voelt wat stug, erg stug. De voorrem voelt ook al veel beter aan. De remkracht is nog niet toegenomen want de blokjes moeten inslijten maar ik kan de rem in ieder geval doseren. Voorheen was het iets of niets maar nu is er nuance mogelijk.... Wat verder niet onvermeld mag blijven is dat het blok nu veel beter klinkt. Warmer en soepeler. Trekt beter en gelijkmatiger op. Voorheen was het eerste gedeelte wat voorzichtig en boven de 5000 rpm kwam er iets los. Nu verloopt dat vloeiender. Komende dagen zal blijken wat het één en ander doet maar nu is het best wel koud op de bike en rij ik terug naar de garage. Ja koud ja... Dus E.Treffen, ik weet het nog niet. Ik doe uitvoerig verslag en maak een afspraak voor de volgende dag om het beestje op te komen halen. Ik wil niet nog een keer overgeleverd worden aan De Belbus..  :D

Veel gezien en vooral veel geleerd en nu op naar het Genieten met de grote G...


Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
157 Reacties
32783 Gelezen
Laatste bericht 02 november 2008, 19:20:15
door The Mechanic
[Screwbeast] HONDA CBR 600RR

Gestart door SCREWBEAST « 1 2 ... 9 10 » De Garage - Onze Motoren

194 Reacties
41546 Gelezen
Laatste bericht 04 augustus 2008, 23:50:18
door Loki
17 Reacties
5075 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
9 Reacties
3666 Gelezen
Laatste bericht 10 augustus 2011, 21:24:10
door Dick
4 Reacties
3414 Gelezen
Laatste bericht 11 mei 2013, 09:25:29
door Pepe