* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Mr Kik] Honda XR600R  (gelezen 61872 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #40 Gepost op: 11 februari 2011, 07:13:54 »
Ik heb toen het carterdeksel er af gehad om goed te ontluchten.. Al lukte dat dan nog niet...

Geen idee hoeveel lucht er toen uitkwam, weet wel dat het verdomd lang duurde.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #41 Gepost op: 11 februari 2011, 18:03:37 »
Ik vindt het deze keer ook lang duren maar bij de vorige XRen kwam er meestal na een minut of 2 een stroompje olie uit de banjo...............afijn straks verder  :014:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #42 Gepost op: 11 februari 2011, 19:26:35 »
ziet gaaf uit

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #43 Gepost op: 11 februari 2011, 20:11:13 »
Mocht je het carterdeksel los moeten halen om de pomp goed te ontluchten (schijnt aan te raden te zijn) heb ik er nog wel een pakking voor liggen. Mag je zo hebben, doe d'r toch niks meer mee.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #44 Gepost op: 11 februari 2011, 20:12:03 »
ik krijg heimwee naar de mijn xr600r, ook al kreeg ik hem bijna nooit aan hahahaha

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #45 Gepost op: 11 februari 2011, 21:52:39 »
Hij is ontlucht, de heftafel als een paling zo glad..............verslagje en foto's volgen straks, eerst douchen want ben redelijk olieachtig  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #46 Gepost op: 11 februari 2011, 23:31:08 »
Met voldoende olie in het frame en gisteren voor het eerst de motor laten draaien waarbij de olie dan ook echt overal naar toe moet vloeien tijd om ook te zorgen dat er geen lucht meer aanwezig is in het systeem en daar is het hoogste punt met de banjo bout een goede plaats voor.



Voor de zekerheid hebben we de olieleiding er af gehaald en voorzien van nieuwe afsluit ringetjes, leiding even doorgeblazen en weer gemonteerd met de banjo's net niet vast, motor starten en dan kwam er ineens een bak olie uitzetten  :034:



Opvallend is wel dat er meer olie bij de onderste banjo uitkomt dan bij de bovenste banjo maar olie verpompt deze en dus lijkt me alles ontlucht, we hebben nog wat luchtdruk op de slang gezet van het frame en toen kwam er wel meer olie uit maar je forceert het natuurlijk wat..............de heftafel is weer voorzien van een aardige laag olie in ieder geval  :007:



De achterschokbreker staat nu met iets meer veervoorspanning, alles is nog even nagelopen en het starten met koude motor vindt ik nog geen dikke 10, ik vermoed dat eventueel de luchtschroef nog iets verzet moet worden maar daarvoor moeten we de bougie nog even nazien na een stukje rijden, warm starten gaat bijna met de hand dus de spoel lijkt dik in orde. Banden staan op spanning en morgen dus zorgen dat we 10 bar stikstof aan boord hebben en dat de veerring afgesteld staat  :039:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #47 Gepost op: 11 februari 2011, 23:35:26 »
Dat ziet er al een stuk beter uit zo!! :054:

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #48 Gepost op: 11 februari 2011, 23:51:20 »
 :039:

Het gaat de goede kant op !

Komt helemaal goed !

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #49 Gepost op: 12 februari 2011, 07:37:30 »
gaaf ding hoor

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #50 Gepost op: 12 februari 2011, 07:40:03 »
Lekker door de prut rossen is straks geen probleem met deze stalen ros :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #51 Gepost op: 15 februari 2011, 23:31:30 »
@ Zeeuwse Klei............en uiteraard anderen die het weten, ik heb een vraag. Bij de DR650 en de KTM640 is het me regelmatig opgevallen dat zodra je enorm afremt waarbij de voorveerring volledig induikt de motor wel eens wil afslaan, vaak hoof je dan een ,,pufje'' en de motor valt uit...................wat kan dat zijn volgens de kenners  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #52 Gepost op: 16 februari 2011, 08:29:08 »
@ Zeeuwse Klei............en uiteraard anderen die het weten, ik heb een vraag. Bij de DR650 en de KTM640 is het me regelmatig opgevallen dat zodra je enorm afremt waarbij de voorveerring volledig induikt de motor wel eens wil afslaan, vaak hoof je dan een ,,pufje'' en de motor valt uit...................wat kan dat zijn volgens de kenners  ;)
ik ben geen kenner  :037: ik gok op iets van de brandstof ? wiel draait dus al het draaiende gedeeltes word rondgedraaid, dus dan kom je op de sap uit denk ik. vacuĆ¼m trekken of zo  :042:
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2011, 10:55:06 door Pepe »

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #53 Gepost op: 16 februari 2011, 09:37:09 »
Vroeguh ook wel eens zoiets met bike gehad, zat hem toen in vlotter niveau carb als ik het me goed herinner...
Zoekende naar..

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #54 Gepost op: 16 februari 2011, 09:40:30 »
lijkt me ook iets met afsluiten van de benzinetoevoer ,dan kom je al snel bij de vlotter (nivo) uit.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #55 Gepost op: 16 februari 2011, 16:47:33 »
Ik had dat met de DR 650 ook heel sterk, vooral als ie koud was, dan moest je nog niet eens te hard remmen of ie stopte er mee. Eenmaal warm veel minder last. Maar dat was met de vorige carburateur... Heb er toen wel een iets grotere hoofdsproeier ingestoken, dat leek wel te schelen. Eigenlijk zou je het eerder moeten zoeken in de luchtschroef, want die regelt het stationair toerental.

Ik verwacht dat het ofwel met het vlotterniveau te maken heeft.  Is de kleur van de bougie wel goed?

Wat het precies is kan ik niet zeggen, weet ik gewoon niet  :|
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #56 Gepost op: 16 februari 2011, 17:23:20 »
Luchtschroef en/of vlotterniveau hebben we al meer aan gerommeld maar tot nu toe lees ik hier niet dat het eventueel een klep kan zijn die iets open staat en daardoor terug ,,niest'' , deze 3 dingen komen we ook wel op uit maar kleptiming staat goed en kleppen stellen is gedaan.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #57 Gepost op: 16 februari 2011, 17:32:15 »
Misschien membraan wat "terugslaat"? :042:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #58 Gepost op: 16 februari 2011, 18:18:47 »
Misschien membraan wat "terugslaat"? :042:
Zou goed kunnen maar deze heeft geen membraan  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #59 Gepost op: 16 februari 2011, 18:30:32 »
Ik had dat met de DR 650 ook heel sterk, vooral als ie koud was, dan moest je nog niet eens te hard remmen of ie stopte er mee. Eenmaal warm veel minder last. Maar dat was met de vorige carburateur... Heb er toen wel een iets grotere hoofdsproeier ingestoken, dat leek wel te schelen. Eigenlijk zou je het eerder moeten zoeken in de luchtschroef, want die regelt het stationair toerental.

Ik verwacht dat het ofwel met het vlotterniveau te maken heeft.  Is de kleur van de bougie wel goed?

Wat het precies is kan ik niet zeggen, weet ik gewoon niet  :|

Waar ik aan zit te denken...want ook ik heb er ook naar gekeken en geprobeert om het het er uit te krijgen....
Misschien een stapje grotere statio sproeier of anders eventueel de pilot air screw (die dus de hoeveelheid lucht bepaald voor de statio sproeier) mischien nog is wat te verstellen.
Een grotere hoofdsproeier zou een optie zijn , maar is alleen eigenlijk van toepassing op volgas.....niet bij het starten(theoretisch gezien).
Ik heb gisteren achter Mr.Kik aan gereden met de auto en onderweg trok ie de XR nog even vol open, geen moment aarzeling van inhouden omdat de sproeier te klein zou zijn....dus daar zoek ik het niet echt in.
Het is puur die eerste paar minuten van koud start tot ie wat warmer wordt...dan is dat genies ook gelijk weg.
Zo snel er wat warmte in de cilinder en kop zit draait ie als een zonnetje......maar koud is het een drama....
Zou het niet zo zijn dat de onsteking zo scherp wordt af geregeld door de CDI, dat ie dus af en toe dus een slag mist? :042:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
18 Reacties
5097 Gelezen
Laatste bericht 19 september 2008, 14:00:30
door Border
144 Reacties
28545 Gelezen
Laatste bericht 04 juni 2012, 19:17:27
door MotorFreak
17 Reacties
5068 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
79 Reacties
14310 Gelezen
Laatste bericht 13 augustus 2014, 17:02:53
door Ghulst
133 Reacties
21183 Gelezen
Laatste bericht 09 juni 2015, 23:47:11
door Sledge HaMMeR