* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Mr Kik] Honda XR600R  (gelezen 60467 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #140 Gepost op: 05 april 2011, 23:19:34 »
Goed bezig Freak!

Zeg dat wel !  :039:

Ik kom morgen weer even aanwaaien, OK ? Red het vanavond niet  :046:, maar wat een werk heb je alweer verzet !!

Groeten,
Martin
Morgenavond nog even de klepjes nastellen en dan staat die klaar dus eventueel kunnen we kijken of je hem gelijk wilt meenemen enz  :039: De olie komt er goed uit en we hebben ook via een klepsteldeksel gecheckt en de onderzijde tank is nu mooi nat van de olie  :034: Olie stroomt rond en deze keer geen rommel aanwezig in het blok, morgen weer de gebruikelijke uitleg  :054:
:036: You guys did it again ! Morgen ben ik van de partij, ben er klaar voor !


Komt helemaal goed !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #141 Gepost op: 05 april 2011, 23:21:56 »
Zorg voor een stel crosslaarzen want er mist nu wel een beschermkapje voor het voortandwiel, kan niet op dit blok gebouwd worden maar merk je verder weinig van maar losse broekspijpen beter niet  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #142 Gepost op: 06 april 2011, 07:48:01 »
 :021: dat wordt kikke voor Mr. Kik  :054:
Zoekende naar..

kleintje

  • Gast
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #143 Gepost op: 06 april 2011, 08:09:19 »
mr kik als er gekar t moet worden geef je maar even een kik      of als ik je even moet brengen kan ook  :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #144 Gepost op: 06 april 2011, 18:06:13 »
mr kik als er gekar t moet worden geef je maar even een kik      of als ik je even moet brengen kan ook  :054:
Dat is al geregeld  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #145 Gepost op: 06 april 2011, 21:42:53 »
Hoi Louis, Sunny en Rob,

Het blok loopt prima, veel compressie en dus wat meer wheelieneigingen  :103: Even een rond Cruijckelcrecke gedaan en de pit zit er goed in ! Dat belooft wat voor het andere blok, als dat bij de dokter is geweest.

Nogmaals bedankt voor de tijd en moeite en natuurlijk voor het ritje in de Chevy !

Groeten,
Xr. Kik
Komt helemaal goed !

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #146 Gepost op: 06 april 2011, 21:46:01 »
Graag gedaan, nu iig veel plezier gewenst met de XR en veel km's maken offroad  :103:  :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #147 Gepost op: 06 april 2011, 23:32:24 »
Heel graag gedaan en je blijheid maakt alle werk goed............zo nu en dan moet je wat voor je klanten over hebben  :007: De tik die erin zit is minder maar met dit blok kun je tekeer gaan, compleet nagezien en goedgekeurd en hij start zo makkelijk  :039: Wheelies gaan prima zonder en met de koppeling, vanavond nog 1 gedaan op het haventje van de 2e naar de 3e versnelling en zonder mankeren, ook het balanspunt is goed te vinden al moet je achterschokker nog iets meer stikstof krijgen, wordt geregeld  :p

En ondertussen gaan we niet uitrusten...........nee onderdelen zien te scoren voor opbouw nieuw blok en komende winter ofzo je motor eens voorzien van de beste spulletjes, eventueel gelijk maar ander plastic zoeken  :057:



















The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #148 Gepost op: 07 april 2011, 09:34:42 »
zooooooooooooo ik doe een auto weg en wil er ook zo 1  :070: met dat nieuwe plastic  :039:

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #149 Gepost op: 07 april 2011, 09:49:06 »
Begrijp ik nou dat het donor blok ook niet helemaal toppie is en dat er dus nog verder gekeken moet worden voor een 'nieuw' blok ?

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #150 Gepost op: 07 april 2011, 15:48:03 »
......bijna Sledge...
Dit donor blok is idd ook niet meer 100%, ook deze is bezig wat weg te slijten helaas...maar om te gaan kijken voor een nieuw blok...nee.
Wat we gaan doen is dit.....het originele blok(wat dus in de cilinderkop is verrot gedraaid... van gaan we opnieuw opbouwen, dat betekend dus dat de cilinder 1 of 2 maten groter wordt (eerste overmaat is 0,25mm), dus komt er een andere zuiger in de vers geboorde/gehoonde cilinder.
Wat de bedoeling is met de cilinderkop weet ik niet precies, of deze repareren of een beter exemplaar opzoeken.
Wel is er een nieuwe nokkenas in de kookpot incluus het kleppendeksel met bij behorende tuimelaars, daar over zal Freak of Mr.Kik wel antwoord op geven denk ik....
Als alles binnen is zal het blok, voornamelijk het TopEnd (dus cilinder,zuiger, cilinderkop en kleppendeksel) worden vernieuwd en worden opgebouwd.  :026:
 

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #151 Gepost op: 07 april 2011, 17:57:43 »
Begrijp ik nou dat het donor blok ook niet helemaal toppie is en dat er dus nog verder gekeken moet worden voor een 'nieuw' blok ?
Dan mag ik van de TS vast wel een nadere uitleg over geven, het blok wat kapot is gedraaid wordt inderdaad opnieuw opgebouwd met verse en nieuwe onderdelen zodat die straks weer helemaal compleet staat maar dit kost tijd en uiteraard veel centjes en in de tussentijd kan er dan niet gereden worden wat zeker met dit weertje jammer is. De oplossing waar ik mee kwam was dus een donor blok zoeken waarmee TS een poosje vooruit kan zodat er ondertussen aan het nieuwe blok gewerkt kan worden, nu kwam er een donor motor voorbij voor 300,= euro, daarbij zat ook een complete nieuwe koppeling/gevoerde en tussenplaten en veren ter waarde van bijna 300,= euro en dus was dit een gouden koop wat deze nieuwe onderdelen zijn dan alvast binnen voor het nieuwe blok en de rest kunnen we in alle rust zoeken en er kan gereden worden. Ook is er nu een hoop extra achter de hand en een aantal onderdelen zijn al verkocht. Het moet er op neer komen dat de verkoop van overbodige onderdelen de aanschaf terug verdient van kopen donor. Persoonlijk leek me dit een prima oplossing en om het dan verder niet op kosten te jagen reken wij niks voor ombouw/opbouw gezien de omstandigheden  :039:

Het donorblok is op zich niet verkeerd maar de bekende tik van de nokkenas is een beetje aanwezig wat wil zeggen dat dit blok wel een poosje meegaat maar zeker eind dit jaar open moet, in die tussentijd moet het andere blok klaar wezen en dan gaan we de motor weer opbouwen met het goede blok, dan is het donorblok weer voor extra onderdelen in de toekomst.

Zo ongeveer zeg maar  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #152 Gepost op: 07 april 2011, 19:02:12 »
Begrijp ik nou dat het donor blok ook niet helemaal toppie is en dat er dus nog verder gekeken moet worden voor een 'nieuw' blok ?
Dan mag ik van de TS vast wel een nadere uitleg over geven, het blok wat kapot is gedraaid wordt inderdaad opnieuw opgebouwd met verse en nieuwe onderdelen zodat die straks weer helemaal compleet staat maar dit kost tijd en uiteraard veel centjes en in de tussentijd kan er dan niet gereden worden wat zeker met dit weertje jammer is. De oplossing waar ik mee kwam was dus een donor blok zoeken waarmee TS een poosje vooruit kan zodat er ondertussen aan het nieuwe blok gewerkt kan worden, nu kwam er een donor motor voorbij voor 300,= euro, daarbij zat ook een complete nieuwe koppeling/gevoerde en tussenplaten en veren ter waarde van bijna 300,= euro en dus was dit een gouden koop wat deze nieuwe onderdelen zijn dan alvast binnen voor het nieuwe blok en de rest kunnen we in alle rust zoeken en er kan gereden worden. Ook is er nu een hoop extra achter de hand en een aantal onderdelen zijn al verkocht. Het moet er op neer komen dat de verkoop van overbodige onderdelen de aanschaf terug verdient van kopen donor. Persoonlijk leek me dit een prima oplossing en om het dan verder niet op kosten te jagen reken wij niks voor ombouw/opbouw gezien de omstandigheden  :039:

Het donorblok is op zich niet verkeerd maar de bekende tik van de nokkenas is een beetje aanwezig wat wil zeggen dat dit blok wel een poosje meegaat maar zeker eind dit jaar open moet, in die tussentijd moet het andere blok klaar wezen en dan gaan we de motor weer opbouwen met het goede blok, dan is het donorblok weer voor extra onderdelen in de toekomst.

Zo ongeveer zeg maar  :039:

Wie is de TS  :042: Haha ! De uitleg is prima, zo is het en ik ben al benieuwd naar volgend jaar......

De motor starte zojuist overigens met 1 stamp op de kick, perfect ! Effe geen tijd om te gassen, maar wilde gewoon weten of het zou lukken en ja dus !  :039: De motor kan dus gebruikt gaan worden waar hij voor bedoeld is.......

Groeten uit Kats,
Mr. Kik
Komt helemaal goed !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #153 Gepost op: 07 april 2011, 21:44:51 »
Oftewel dat wordt raggen  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #154 Gepost op: 07 april 2011, 21:44:57 »
TopicStarter   ;)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #155 Gepost op: 08 april 2011, 08:29:51 »
Duidelijk verhaal !

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #156 Gepost op: 15 april 2011, 21:41:01 »
Er liggen hier twee nieuwe noppenbandjes in de gang........ :039:

Volgens mij rolden ze al stiekem richting de tuin, daar waar de XR staat...... :103:
Komt helemaal goed !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #157 Gepost op: 15 april 2011, 21:42:20 »
Dat zal de nodige grip geven  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #158 Gepost op: 15 april 2011, 21:44:10 »
nog even in het donker er op leggen :054: :056:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

eliminator

  • Gast
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #159 Gepost op: 15 april 2011, 21:45:19 »
Hee, dat is goed om te horen!! Nieuw is altijd beter dan gebruikt!! :054:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
18 Reacties
4963 Gelezen
Laatste bericht 19 september 2008, 14:00:30
door Border
144 Reacties
27892 Gelezen
Laatste bericht 04 juni 2012, 19:17:27
door MotorFreak
17 Reacties
4931 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
79 Reacties
13898 Gelezen
Laatste bericht 13 augustus 2014, 17:02:53
door Ghulst
133 Reacties
20606 Gelezen
Laatste bericht 09 juni 2015, 23:47:11
door Sledge HaMMeR