* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny  (gelezen 58016 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #40 Gepost op: 26 juni 2007, 16:30:57 »
De BT45 zal ook goed genoeg zijn voor de 400  ;) Weet niet of het veel in prijs zal schelen, maar BT45 zijn goedkope(re) bandjes en gewoon beregoed. Nooit problemen mee gehad.

 :105:

Ik durf die Katana goed op zn klote te geven, vol gas 1e versnelling, in (ahum) 'powerband' strak de hoek om, maar ze hebben nog geen uitstapje gemaakt bij mij. Bij regen ook nog geen problemen gehad.

Matthieu

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #41 Gepost op: 26 juni 2007, 16:39:48 »
* Matthieu verafschuwt de bt45 ;)

Ik ging voor de 90....

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #42 Gepost op: 26 juni 2007, 16:41:34 »
* Matthieu verafschuwt de bt45 ;)

Misschien een onderbouwing?

Ik vind het ook prima bandjes eerlijk gezegd. Slijten niet hard en altijd prima grip. Snel warm... en ook voor het serieuzere bochtenwerk goed te gebruiken, zélfs als het nat is.
Einde reclamezuil :-)

Matthieu

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #43 Gepost op: 26 juni 2007, 16:46:38 »
Zucht... Gaan we weer:

1. wordt snel vierkant
2. Slijt sowieso snel(ik heb nooit meer dan 6000km ermee gehaald, met een mpp deed ik meer dan 7000 en met de anakee misschien wel 8k+)
En geen geblaat over rijstijl, met m'n cb reed ik idioter rond dan ik nu op de transalp
3. grip wordt minder naarmate hij verder gesleten is.
4. Te weinig grip in verhouding tot de levensduur...


Buiten dat, horen die dingen niet thuis op een rasechte 400cc sportmachine.. de bt45 is(zoals bridgestone zelf ook aangeeft) voor lichte tour/nakeds etc.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #44 Gepost op: 26 juni 2007, 17:19:14 »
Wij hebben ook altijd op de wat lichtere motoren BT-045 gehad en die voldoen zeker prima en voor 200 euro de set liggen ze er onder  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #45 Gepost op: 26 juni 2007, 17:49:02 »
ik zou ook voor de 090 gaan heb erzelf ook altijd mee gereden en doen het heel goed.
en ik weet niet welke maat band er voorop ligt bij deze motor bij mij was standaard een 60 band maar de 70band voldoet veel beter stuurt hij beter de bochten in.
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

liegebeest

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #46 Gepost op: 26 juni 2007, 17:49:28 »
Hmm, ja ik vond bt45 ook snel vierkant worden, veel te snel. Qua grip heb ik er geen problemen mee gehad.

Maar wat ik niet snap: Als we het over zo'n fiets hebben die toch ook wel rap naar de 200 wil en die velgen heeft waar radiaalbanden op kunnen....waarom dan toch een diagonaalband?

Prijs scheelt toch niet veel denk ik? :042: Zeker niet als je de relatief grote slijtage meerekent. Setje sporttour of sportbandjes als een pilot power gaan net zo lang of langer mee.



[attachment deleted by admin]

Offline Enrico

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 310
  • Geslacht: Man
  • Ja, daar istie dan!
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #47 Gepost op: 26 juni 2007, 18:52:37 »
Prijs scheelt wel veel...


Echt nette fiets overigens!  :054: En dat van die tellers is een bekend verhaal ja..

Veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken :034:
Dakutnieweetuh..

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #48 Gepost op: 26 juni 2007, 20:47:39 »
De Honda is mooi!

Fraai ding, ook van dichtbij!
Trial and error... vooral veel 'error'.

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #49 Gepost op: 26 juni 2007, 23:06:36 »
Heb heel deze discussie ff gemist, Freak zei wel dat ie naar bandjes aan het zoeken was geweest en dat de 045 en de 090 volgens hem de besten waren die geschikt waren voor de VFR gezien de velgmaten, maar zal nog eens een foto en wat meer info opzoeken, zal toch eerst wat euro's in de knip moeten hebben voordat er andere bandjes kunnen komen. Afgelopen dagen al flink geld uitgegeven (andere motor, trekhaak aan de auto, aanhanger voor motoren gekocht...) en aangezien de achterband nog niet helemaal kaal en op is en ik op dit moment toch bijna niet rij (wat wil je, met zoveel wind en zo nu en dan een stortbui...) kan dat nog best even wachten tot ik wat meer weet en het geld ervoor heb. Dus nog even wachten en ondertussen info vergaren. Motor kan al wel van nieuwe kaarsjes worden voorzien en oliefilter heb ik hier ook al liggen, dus binnenkort ff een paar sapjes verversen, want de remvloeistof ziet er ook niet helemaal meer fris uit. Dat wordt dus weer eerst sleutelen en dan pas rijden, maar het is wel goed voor de fiets en dan kan ik er weer even tegenaan.

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #50 Gepost op: 26 juni 2007, 23:13:04 »
Heb heel deze discussie ff gemist, Freak zei wel dat ie naar bandjes aan het zoeken was geweest en dat de 045 en de 090 volgens hem de besten waren die geschikt waren voor de VFR gezien de velgmaten, maar zal nog eens een foto en wat meer info opzoeken, zal toch eerst wat euro's in de knip moeten hebben voordat er andere bandjes kunnen komen. Afgelopen dagen al flink geld uitgegeven (andere motor, trekhaak aan de auto, aanhanger voor motoren gekocht...) en aangezien de achterband nog niet helemaal kaal en op is en ik op dit moment toch bijna niet rij (wat wil je, met zoveel wind en zo nu en dan een stortbui...) kan dat nog best even wachten tot ik wat meer weet en het geld ervoor heb. Dus nog even wachten en ondertussen info vergaren. Motor kan al wel van nieuwe kaarsjes worden voorzien en oliefilter heb ik hier ook al liggen, dus binnenkort ff een paar sapjes verversen, want de remvloeistof ziet er ook niet helemaal meer fris uit. Dat wordt dus weer eerst sleutelen en dan pas rijden, maar het is wel goed voor de fiets en dan kan ik er weer even tegenaan.

nou ik kan je vertellen die bougie,s geven ze niet bepaalt weg hoor kosten een fortuin altans bij die van mij toen.
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #51 Gepost op: 26 juni 2007, 23:16:32 »
Ligt eraan of je de "gewone" of irridium versie kiest, die van mij heeft er "gewone" in zitten, de CR8-EH9 en die waren bij de Motoport iets meer dan een tientje per stuk. Die irridium zijn natuurlijk een stuk duurder en in de NC30 zit de ER8-EH9, maar geen idee wat die kosten. Zal niet zo gek veel duurder zijn dan de C-serie.

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #52 Gepost op: 26 juni 2007, 23:18:20 »
Ligt eraan of je de "gewone" of irridium versie kiest, die van mij heeft er "gewone" in zitten, de CR8-EH9 en die waren bij de Motoport iets meer dan een tientje per stuk. Die irridium zijn natuurlijk een stuk duurder en in de NC30 zit de ER8-EH9, maar geen idee wat die kosten. Zal niet zo gek veel duurder zijn dan de C-serie.

bij mij was het nog in de gulden tijd dacht iets van 90 gulden voor vier

en ze niet laten vallen je ziet ze nooit meet terug zo klein zijn ze
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #53 Gepost op: 26 juni 2007, 23:28:16 »
Deze zijn inderdaad wel een stuk kleiner dan die van de CB 400 N, maar je ziet toch duidelijk dat je een paar bougies in je handen hebt, het is niet dat je ze met een vergrootglas moet zoeken. Oliefilter wat erin gaat is trouwens origineel Honda, er zullen vast meer producenten zijn die ze maken voor dit type motor, maar voor die paar euro's ga ik niet stad en land afrijden om te zoeken naar een ander merk en misschien moeten ze dat ook wel speciaal bestellen, want de NC24 zie je niet zo gek vaak rijden, van de NC30 zijn er volgens mij wat meer gemaakt en in Nederland verkocht, daar is ook een WPH van gemaakt, maar van de NC24 voor zover ik weet niet. Het is dan ook lastig om technische info te vergaren, al heb ik al wel 1 en ander gevonden, zij het met een omweg. Maar goed, de fiets is er ook nog maar net, dus nog alle tijd om 1 en ander bij elkaar te scharrelen en anders heb ik altijd nog het telefoonnummer van Honda Nederland, misschien dat die me nog ergens mee kunnen helpen, al zal dat wel goud geld gaan kosten als het om technische boeken en dat soort dingen gaat. Maar wie niet waagt, die niet wint denk ik dan maar!

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #54 Gepost op: 26 juni 2007, 23:38:29 »
Deze zijn inderdaad wel een stuk kleiner dan die van de CB 400 N, maar je ziet toch duidelijk dat je een paar bougies in je handen hebt, het is niet dat je ze met een vergrootglas moet zoeken. Oliefilter wat erin gaat is trouwens origineel Honda, er zullen vast meer producenten zijn die ze maken voor dit type motor, maar voor die paar euro's ga ik niet stad en land afrijden om te zoeken naar een ander merk en misschien moeten ze dat ook wel speciaal bestellen, want de NC24 zie je niet zo gek vaak rijden, van de NC30 zijn er volgens mij wat meer gemaakt en in Nederland verkocht, daar is ook een WPH van gemaakt, maar van de NC24 voor zover ik weet niet. Het is dan ook lastig om technische info te vergaren, al heb ik al wel 1 en ander gevonden, zij het met een omweg. Maar goed, de fiets is er ook nog maar net, dus nog alle tijd om 1 en ander bij elkaar te scharrelen en anders heb ik altijd nog het telefoonnummer van Honda Nederland, misschien dat die me nog ergens mee kunnen helpen, al zal dat wel goud geld gaan kosten als het om technische boeken en dat soort dingen gaat. Maar wie niet waagt, die niet wint denk ik dan maar!

kwa motor is hij niet veel anders hoor en ik geloof dat ik er nog een boek van de nc30 heb liggen zal eens even zoeken of ik het nog kan vinden
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #55 Gepost op: 26 juni 2007, 23:44:35 »
Motorisch komen de NC24 en NC30 totaal niet overeen. Freak vertelt me net dat ze inderdaad compleet verschillend zijn, hij had een topic gevonden van iemand die al een paar keer flink op zijn bek gegaan was met onderdelen kopen van een NC30 die hij dus helemaal niet kon gebruiken op zijn NC24. Bedankt voor het aanbod, maar ik vrees dat we er niets aan hebben. Er is altijd wel vraag naar zulk soort boeken, als je ze voor een € 20,- te koop zet op Speurders of Marktplaats, ben je er denk ik zo vanaf.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #56 Gepost op: 27 juni 2007, 00:27:55 »
Iemand bekend met de elektrodeafstand van de kaarsjes, waarschijnlijk 0,6-0,7 maar je weet maar nooit, info vergaren voor het blok valt idd niet mee maar Chupra mocht je iets vinden van de Nc30 dan hou ik me aanbevolen hoor want het frame en elektra komen zeker wel overeen  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #57 Gepost op: 27 juni 2007, 01:22:41 »
Ik denk dat bij vele hondaatjes die afstand moeten hebben tussen de o,6 en o,7mm......kan der naast zitten......maar ik denk dat ik er niet ver vanaf zit :026:

Offline Enrico

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 310
  • Geslacht: Man
  • Ja, daar istie dan!
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #58 Gepost op: 27 juni 2007, 14:41:23 »
Freak: Het is 0.7mm/..
Dakutnieweetuh..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #59 Gepost op: 27 juni 2007, 18:22:27 »
Freak: Het is 0.7mm/..
Thanks  :036: voor sommigen niet zo belangrijk maar ik probeer me zoveel mogelijk aan de opgegeven afstand te houden, de KTM bv 0.9 en das pors.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
164 Reacties
27695 Gelezen
Laatste bericht 02 januari 2011, 22:10:18
door Sunny
18 Reacties
3834 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:46:01
door Stealth
85 Reacties
15591 Gelezen
Laatste bericht 27 januari 2012, 19:12:22
door Pepe
2 Reacties
2254 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2012, 19:15:48
door Pepe
36 Reacties
5925 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2013, 14:55:40
door Sjees