* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny  (gelezen 59888 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #160 Gepost op: 29 maart 2008, 21:06:13 »
Zoals eerder vermeld had ik een paar schetsplaten van een CBR400 op de kop weten te tikken voor weinig, alleen zaten we met het probleem dat de verkoper zo dom (of slim, maar net hoe je het bekijkt) geweest is om het schakelpookje niet bij het pakketje te doen, terwijl dit wel door mij met hem afgesproken was. Dus gelijk maar gebeld, maar volgens hem hoorde het schakelpookje niet bij de set, want dat zit aan het blok vast en is dus geen onderdeel van een set schetsplaten. Heb hem verteld dat ik er nog speciaal naar gevraagd had of alles erbij zat (rempedaal en schakelpook zelfs nog apart vermeld) en dat ik van hem een bevestigende mail had ontvangen dat alles erbij zat. Lijkt me ook logisch, want zonder schakelpook kan ik niets met die set, maar goed, het komt dan ook van een sloperij af, die willen graag een paar extra centen verdienen. Dus eerst gebeld met de vraag of hij wilde kijken of hij nog iets passends had liggen, maar toen ik na 1,5 week nog steeds geen antwoord had, heb ik nog maar eens naar de beste man gemaild met het vriendelijke verzoek om toch even wat meer spoed achter het zoeken naar een geschikte schakelpook te zetten. Hij begreep de hint en stuurde me vrijdagmorgen een mailtje waarin hij om mijn adres vroeg, dus ben benieuwd wat er volgende week door de post afgeleverd gaat worden! Hopelijk past dit ook en dan kan ik mijn nieuwe setje eens lekker op gaan poetsen, kan de ZXR van de heftafel, de Viffer erop en kan Freak eens kijken waar de nieuwe bevestiging van de rempomp moet komen, want die past strax niet op de rechterschetsplaat, daarvoor is de remleiding te kort en zit het frame in de weg. Maar Freak kennende zal hij ook snel voor dit probleem een oplossing vinden en anders denkt deze crea-bea gewoon ff net zo hard mee. Zal blij zijn als die nieuwe schetsplaten en voetsteunen erop zitten, want vandaag heb ik weer meerdere malen ruzie gehad met de voetsteunen die er nu op zitten, klappen heel makkelijk op, maar verrekte rottig weer naar beneden, moet dan zo onderhand met mijn benen in mijn nek gaan zitten en in een stug leren pak wat nog naar je lijf moet gaan staan is dat niet echt een succes.

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #161 Gepost op: 14 april 2008, 14:31:05 »
Gisteravond nog ff een klein rondje gedaan voordat de ViFfeR op de heftafel gaat om de "nieuwe" schetsplaten, voetsteunen en aanverwante artikelen te monteren. Na thuiskomst gelijk ff samen met Freak Benny en de VFR gewassen, staan nu braaf onder het afdak. Freak gaat een stuk assenstaal van 19mm voor me regelen, dan kan de VFR tenminste fatsoenlijk opgebokt worden (nu gaat dat nog niet, want er moet een adaptor op, omdat het enkelzijdige wielophanging is en als je hem nu opbokt, hangt 'ie scheef, best eng, kwamen we vrijdagavond achter). Kappen eraf, rempomp vanachter moet ook nog een nieuw plaatsje krijgen, dus weer een leuk klusje komende week.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #162 Gepost op: 14 april 2008, 16:15:42 »
Is aan jullie wel toevertrouwd! :054:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #163 Gepost op: 14 april 2008, 18:15:24 »
Hebben we wat te doen  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #164 Gepost op: 14 april 2008, 18:32:40 »
Ja stel je eens voor dat je niks te doen hebt `s avonds DAT zou wat zijn!!
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #165 Gepost op: 14 april 2008, 23:34:20 »
Ja stel je eens voor dat je niks te doen hebt `s avonds DAT zou wat zijn!!
Dan ga ik rijden  :070:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #166 Gepost op: 24 april 2008, 23:53:54 »
De Viffer is gewoon racie................omgekeerd schakelen mensen  :036:

Ben benieuwd naar wat ervaringen zodra Sunny er wat kilometers mee gemaakt heeft  :034: , het is niet voor de ,,netjes'' gedaan maar functioneel en low-budget, andere schertsplaten, voetsteunen, rem/schakelset [van een Cb500 uit 1974  :070: ] , remreseviorpotje verhangen, rempomp verplaatst, enzenz, was een redelijke tussendoor operatie maar ik hoop dat het bevalt  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #167 Gepost op: 25 april 2008, 15:31:01 »
dat is volgens mij wel ff serieus wennen dat je opschakelt met het naar beneden trappen van je pookje


Is there anybody out there

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #168 Gepost op: 28 april 2008, 13:37:28 »
Zoals Freak al zei: is racie. Doen ze al jaren in de racerij, hoef je ook niet te koppelen als je wilt schakelen (niet dat ik dat al gedaan heb hoor, wil nog veeeeeeeeeeeeeeel langer genieten van het geluid van de ViFfeR). Is wel ff wennen, maar ga gewoon lekker km's maken zodat ik eraan gewend ben als we naar de Eiffel vertrekken. Nu moet alleen het weer nog een beetje meezitten, want mijn banden zijn spiegeltjeglad in de regen (lang leve de Pirelli Sport Demon's).

Ballbreaker

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #169 Gepost op: 28 april 2008, 13:46:39 »
Zoals Freak al zei: is racie. Doen ze al jaren in de racerij, hoef je ook niet te koppelen als je wilt schakelen (niet dat ik dat al gedaan heb hoor, wil nog veeeeeeeeeeeeeeel langer genieten van het geluid van de ViFfeR).

het heeft er toch mee te maken dat je je voet niet onder je pook hoeft te doen als je op wilt schakelen in een bocht. Anders kom je klem te zitten.
En koppelen is enkel tijd verspilling  ;) maar als je nou echt snel wilt zijn nog even een quick shifter erop op zetten...dan houden fireblade's je helemaal niet meer bij  :103: Zal overigens wel wennen zijn als je weer een andere motor uit jullie collectie pakt om mee te rijden, met je neus op de tank omdat je dacht "op te schakelen" :033:

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #170 Gepost op: 28 april 2008, 16:27:13 »
Valt wel mee hoor, de CZ heeft er ook een "sport"-bak onder hangen, dus was het al een beetje gewend, maar da's natuurlijk een oude 2-cilinder 2-takt pruttelpot die niet harder gaat dan 110 km p/u (als je geluk hebt en alla Joe Bar over de dijk vliegt...). Quick shifter ga ik mijn geld niet aan besteden, is alleen voor mensen die echt snel zijn, is die ouwe bak van mij niet meer waard. Ga er niet voor ettelijke honderden euro's aan verspijkeren, terwijl hij nog maar zo'n € 1.500,- waard is, levert bij inruil ook geen cent meer op. Was al een drama om goede schetsplaten en voetsteunen te pakken te krijgen en ik schakel alleen omgekeerd omdat de goede schakelpook met overbrenging vinden hetzelfde is als zoeken naar een speld in een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote hooiberg. Vind het prima zo!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #171 Gepost op: 28 april 2008, 18:01:13 »
Dat schakelen is inderdaad toendertijd gedaan voor een klemmende voet in de bochten en je kan schijnbaar sneller naar beneden schakelen dan naar boven..................hoe dan ook wel wennen jah....................14.000toeren en hoppa naar boven..................uuuuhhh was dus beneden  :046:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #172 Gepost op: 07 mei 2008, 23:35:00 »
Zo, de linkervoetsteun is goedgekeurd als vonkentrekker, heb het asfalt van Veere er even mee aangeraakt. Rechts komt nog wel een keertje, geen haast mee. Bevallen dus prima! En Freak heeft vanavond op de weg terug naar huis vanaf St. Laurens het laatste stukkie op de VFR gereden, hebben ff geruild van fiets.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #173 Gepost op: 08 mei 2008, 00:18:19 »
 :036: :039: :054:

goed bezig!!! ( en eerder dan ikke  ;) )

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #174 Gepost op: 08 mei 2008, 10:23:58 »
he lekkerding ik voel nog een kneedown aan komen dit jaar voor jou.hetis mij zelfs gelukt, ik reed ook de vonken van me stepjes en nu kan ik af en toe die knie aan de grond leggen
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #175 Gepost op: 08 mei 2008, 14:17:42 »
Knee downs zijn zooooooooooo 2007 :037:

dit zeg ik alleen omdat ik het niet kan/durf :018:


Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #176 Gepost op: 24 mei 2008, 21:35:59 »
Zozo mevrouw motorfreak in spè wat hebben we uitgespookt de laatste tijd gezien de kleur van je banden  :103:  :057:  :022:  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #177 Gepost op: 25 mei 2008, 00:03:34 »
Gewoon ff een lekker stukkie gas gegeven... zal alleen maar een stuk beter gaan zodra die nieuwe set ketting en tandwielen eronder zullen zitten, nu word ik een beetje gek van dat ovale achtertandwiel, waardoor er een slap en strak punt in mijn ketting zit, zodat ik telkens het idee heb dat de motor ermee ophoudt en dan toch besluit weer door te gaan. Zondag dat ding eens op de heftafel knallen en dinsdag nieuwe ketting- en tandwielenset bestellen bij Moto16c, zal een hoop schelen!

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #178 Gepost op: 25 mei 2008, 20:25:43 »
Ovaal achtertandwiel.. heeft het over een langere periode niet goed gecentreerd gezeten op de naaf? :042:

Als je het merkt tijdens het rijden moet het best wel noemenswaardig zijn!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #179 Gepost op: 25 mei 2008, 21:58:28 »
Ja leek wel een zaag toen ik er op reed maar de echte oorzaak zit hem zeker in de versleten transmissierubbers, waren al een keertje door mij geholpen [rond afplakken] en heeft het wel gehouden tot het moment van de nieuwe kettingset die binnenkort gemonterd zal worden, over een poosje maar eens progi veren steken en plakbandjes, grote beurt en gazzzzzzz  :007:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
164 Reacties
28769 Gelezen
Laatste bericht 02 januari 2011, 22:10:18
door Sunny
18 Reacties
4112 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:46:01
door Stealth
85 Reacties
16266 Gelezen
Laatste bericht 27 januari 2012, 19:12:22
door Pepe
2 Reacties
2393 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2012, 19:15:48
door Pepe
36 Reacties
6277 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2013, 14:55:40
door Sjees