* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny  (gelezen 58015 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Enrico

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 310
  • Geslacht: Man
  • Ja, daar istie dan!
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #80 Gepost op: 10 juli 2007, 15:23:27 »
Het gaat zeker goed, vanavond de wielen eruit om nieuwe banden te monteren en gelijk maar de voorvork eruit zodat we het balhoofd goed kunnen controleren en de voorpoten kunnen voorzien van nieuwe olie.

0,7 is trouwens niet goed Enrico, we zijn er inmiddels achter dat de Nc24 nooit officeel door Honda is geimporteerd in Nederland vandaar dat het moeilijk is om gegevens te verzamelen, evengoed hebben we ondertussen een berg gegevens via het grote www en kunnen we aan de slag, als alles op tijd binnen is aan onderdelen dan proberen we zaterdag de VFR weer op de weg te hebben en hopelijk met en beter stuur gedrag en een wat feller reageerd motorblok  :054:

Dus elke avond weer tot laat bezig zijn wat we hebben weer wat bedacht hoor  :044:

Hoeveel moet het dan zijn? Mijn NGK boek geeft voor de NC24 echt 0.7 aan...
Dakutnieweetuh..

ba searcher!!

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #81 Gepost op: 10 juli 2007, 15:27:07 »
Op de gegevens die wij hier hebben (sunny en ik hebben de zelfde) word aangegeven dat ze tussen de 0,8 en 0,9mm moeten staan :034: :026:

Offline Enrico

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 310
  • Geslacht: Man
  • Ja, daar istie dan!
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #82 Gepost op: 10 juli 2007, 16:03:38 »
Aha... Tsja, dan is het een kwestie van wie heeft er gelijk. De fabrikant of de bougieboer  :070:
Dakutnieweetuh..

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #83 Gepost op: 10 juli 2007, 16:16:50 »
Het is jammer dat je er zo slecht bij kunt, ander zou ik zeggen expirimenteer er wat mee. Vroegah deed ik dat ook wel eens met de NsR. Zet je ze te dicht op elkaar dan loopt ie en voelt ie niet fel aan..

ba searcher!!

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #84 Gepost op: 10 juli 2007, 17:07:43 »
Kijken hoever de oude bougies openstaan ey, weet je het snel genoeg :026:

Offline Enrico

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 310
  • Geslacht: Man
  • Ja, daar istie dan!
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #85 Gepost op: 10 juli 2007, 17:30:07 »
Kijken hoever de oude bougies openstaan ey, weet je het snel genoeg :026:

Zitten de originele bougies er nog in dan? Zoja, zelfs dan weet je het nog niet zeker :103:
Dakutnieweetuh..

ba searcher!!

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #86 Gepost op: 10 juli 2007, 17:42:16 »
De bougies hebben we er nog niet uit, mar er is wel goed voor gezorgd voor die fiets, en goed onderhouden.
Ik hoop dat er idd een zelfde soort bougie terug te vinden.....zoniet, dan moeten we gaan expirimenteren met de afstand van de electrode of een gulle middenweg nemen :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #87 Gepost op: 10 juli 2007, 18:01:44 »
Hoezo dat je er rottig bij kunt  :046: , we nemen gewoon 0,85 en dan hebben we zeker een goede vonk................ben er niet benauwd voor en belangrijker is dan of je de standaard kaarsen neemt de 8 of dat je als snel rijder de gegevens aanhoudt en de 9 neemt maar dan moet je in de winter weer de 7 aanhouden.....de 8 is prima  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #88 Gepost op: 10 juli 2007, 23:19:08 »
Zo vanavond uiteraard weer flink geklust aan de VFR  :026:, de gehele achterkant is aangepakt en behoorlijk verbeterd want veel vet was er niet te vinden rond de achteras en schuifpennen van de remklauw. Evengoed weer goede berichten want de remklauw en zeker de plunjer is in goede conditie, de remolie is vervangen en de plunjer duw je met je vingers zo terug, dikke remblokken en orginele nissin's, ketting en tandwielen dik in orde en alles werk naar behoren  :p



Geen rotte lagers maar wel wat ingeslagen transmissierubbers maar ook deze zijn weer ingewikkeld en uitgevuld zodat ze weer een poos meegaan, netjes alles een beetje schoongemaakt, de velgen zijn flink geschrobt en de uitlaat/demper is gepoetst................makkelijk dat RVS en Sunny heeft er echt weer wat moois van gemaakt  :039: Ketting stellen blijft een fluitje van een cent met 1-zijdige achterbrug al heeft er wel ooit iemand een schroevendraaier gebruikt waarvan de sporen nog goed zichtbaar zijn.



Afijn de achterkant onder de buddy is weer netjes, alle elektra nagezien en in de bescherming gespoten en wat een genot dat alles orgineel is, bij ,,brikken'' zijn wij zo gewend dat het een zooitje is en je veel opnieuw moet stekkeren, de achterkant is klaar op de buddy na en met en verse band op de velg mag het geheel er weer zijn. het is een heel verschil nog zo'n 140 of 130 band maar dit is de orginele band en zal heel goed sturen, zeker gezien de compount van deze band en opvallend veel profiel...........tot nu toe lijkt een Pirelli Sport Deamon zeker waar voor zijn geld............de testrit zal meer uitwijzen. de bougies die eruit kwamen maakt niemand gelukkig, 2 waar flink roest op zat en 1 compleet andere bougie met dubbele elektrode.........tevens verschil in warmte, 3 keer een 7 en 1 keer een 9...............bagger dus maar ondertussen zitten er 4 fonkelnieuwe bougies in die allemaal dezelfde waarde's hebben en het blokkie zal er zeker beter op draaien................op naar de voorkant morgen ik duimen dat de balhoofdlagers snel binnen zijn zodat we de voorkant af kunnen maken.

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Tinus

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #89 Gepost op: 11 juli 2007, 09:31:11 »
Lekker bezig  :034: De VFR is strakjes weer als nieuw  :054:

Offline Enrico

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 310
  • Geslacht: Man
  • Ja, daar istie dan!
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #90 Gepost op: 11 juli 2007, 11:37:40 »
op naar de voorkant morgen ik duimen dat de balhoofdlagers snel binnen zijn zodat we de voorkant af kunnen maken.


Heb je geluk :034:
Dakutnieweetuh..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #91 Gepost op: 11 juli 2007, 22:35:25 »
En idd grote klasse is dat...................wel flink bezit geweest met het onderste lagerschaaltje en de slijptol heeft uitkomst geboden  :039: , de nieuwe balhooflagers zijn gemonteerd en wat een groot verschil is dat toch keer op keer, niks geen speling of zware punten en schokkende bewegingen, nee dat zal strak sturen zeker gezien ook de voorpoten weer voorzien zijn van de juiste olie en veren zeer ruim binnen de tolerantiegrens. De voorremmen hebben iets wat ik voor het eerst gezien heb, remcups van kunstof met en metalen raakvlak voor de remblokken, de remklauwen waren wat droog en schoven niet goed over de pennen maar uiteraard is ook dit weer verholpen en alles weer goed gangbaar  :034: Gelijk een aantal nieuwe steeklampjes geplaatst in het cockpitje en de onderste balk opnieuw bevestigd met een eigen maaksel omdat er plastik deeltje was afgebroken  :| Alles weer vast, balhoofd netjes afgesteld, remmen weer dik in orde voor de komende 10.000km en de boel netjes opgepoetst. Morgen kleppen stellen en de carbs geheel nazien op werking en meer..............gaat goed zo  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #92 Gepost op: 12 juli 2007, 01:09:46 »
Goed bezig man   :039:

Zo af en toe is mn eerste innerlijke reactie er 1 van 'Pffffff, heb je Freak weer hoor, gaat dit niet erg ver ?', maar toch lees ik altijd trouw de stukken tekst. Keer op keer blijkt daar toch weer je passie en gedrevenheid uit. Avond na avond, elk vrij uurtje, elke cent lijk je er eraan te besteden, tot in de treuren opzoek naar de juiste afstellingen en details. Regelmatig interesseert het me geen hol wat je nou eigenlijk uitvreet, maar altijd benijd en respecteer ik je passie, want dat is iets wat je niet vaak meer ziet, maar wel een groot goed is. Houden zo Freak  :036:

ba searcher!!

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #93 Gepost op: 12 juli 2007, 01:36:10 »
De voorremmen hebben iets wat ik voor het eerst gezien heb, remcups zuigers van kunstof met een metalen raakvlak voor de remblokken.


Zuigertjes van de Broeke ....Zuigertjes!!! :093: als cupjes van plastic zouden zijn zo het niet goed komen denk ik :070:

Goed bezig man   :039:

Zo af en toe is mn eerste innerlijke reactie er 1 van 'Pffffff, heb je Freak weer hoor, gaat dit niet erg ver ?', maar toch lees ik altijd trouw de stukken tekst. Keer op keer blijkt daar toch weer je passie en gedrevenheid uit. Avond na avond, elk vrij uurtje, elke cent lijk je er eraan te besteden, tot in de treuren opzoek naar de juiste afstellingen en details. Regelmatig interesseert het me geen hol wat je nou eigenlijk uitvreet, maar altijd benijd en respecteer ik je passie, want dat is iets wat je niet vaak meer ziet, maar wel een groot goed is. Houden zo Freak  :036:

1 geluk voor freak, hij heeft er hulp bij  :034: :026:, anders was em dat nooit gelukt in zo een korte tijd :019:

Hopelijk geeft de VFR vrijdag of zaterdag weer de eerste klappen na zijn grote onderhoudsbeurt, en kleppen stellen.
Wat is dat toch een genot om aan zo een netjes uitziende fiets te sleutelen waar nog helemaal niet aan de electra is gebeund, ik heb nu een stel fietsen gehad waar we ongeveer een week aan bezig waren voor dat we kerst boom weer aan het branden kregen, met de VFR.......Plug and Play(en dat voor een fiets van 20 jaar oud) :036:
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2007, 02:26:32 door BA Searcher »

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #94 Gepost op: 12 juli 2007, 01:44:13 »
Ja idd, prachtig! en voor sommigen ook leerzaam! Zo dat ook wat vaker moeten doen, want vaak is het hartstikke leuk ook. Alles super netjes schoonmaken en weer netjes invetten, kijken of de rest nog gangbaar is, de boel controleren en dan lekker even rijden! :034:

:054: :054: :054:

ba searcher!!

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #95 Gepost op: 12 juli 2007, 01:53:45 »
Het ergste nog van al aan Sunny der fiets...........de dealer was onmens zuinig met vet....de geleide stiften van de klauwtjes bv.....oud vet wat al half weg was verteerd, de achterkant is al is open geweest voor nieuwe blokjes, zou je denken nieuw vet.....NOT, stervens droog.(geen roest op de stiften gelukkig, rubbers in top conditie)
Alles netjes schoon gemaakt, Kopervet op de stiften gezet, klauw er weer een paar keer op en af gedaan zodat het vet zich goed verdeeld, nog een klein beetje vet bij steken, en af monteren dat spul.
Nu werktr alles weer naar behoren en functioneerd ook beter zo heeft het klauwtje ook de mogelijk om zich nu te zetten naar de schijf, dat ging eerst met moeite( zooitje plakte nogal).

Voor de rest is de fiets nu weer terug op weg tot een complete fiets met kuipwerk, maar ik weet 1 ding zeker........Sunny zal er stik veel plezier van hebben!! :039:

Sunny, ik hoop dat je stik veel plezier aan hebt en veel veilige km's kan afleggen met je prachtige VFR na deze grote onderhoudsbeurt!! :034: :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #96 Gepost op: 12 juli 2007, 18:44:00 »
@Sledge..............tsja je kan maar een hobby hebben en op deze manier weet ik zeker dat de slijtage delen gewoon goed functioneren, je op de motor kan vertrouwen en er langer plezier van kan hebben, tuurlijk gaat het soms vaak wat ver hier maar zolang we dat allemaal zelf kunnen waarom niet. Naar de dealer brengen voor zoiets is onbegonnen werk en loopt in de duizenden euro's zeker als er bv nog een stel nieuwe zuigers en kleppen in moeten maar ik doe het graag en nu met alle hulp van BA kunnen we wat sneller werken en steken we alle 2 weer wat op. Vroeger werd er ook veel vaker zulk onderhoud gepleegd, de mensen hadden simpel weg het geld niet om steeds maar de motor weg te brengen en deden veel meer zelf en mijn meinig is dat motorrijden meer is dan alleen rijden...........onderhoud hoordt erbij en zeker als je zeer sportief bezig bent dan krijgen de lagers in de wielen, achterbrug balhoofd enzenz meer op hun donder en dus vaker onderhoud. Ik ben eigenlijk mee onderhoud zelf gaan plegen omdat ik ook elke dag in de winter te vinden ben op een motor, na de pekel alles demonteren en schoonmaken en dan nog schrik je vaak wat pekel verkankerd aan een motor.............met zo'n smeerbeurt blijft alles netjes, vroeger spoot ik zelfs alles in met bruine tektiel voor de bescherming maar dat er weer af poetsen is een hel en dat doen we beter maar niet meer  :|

@Loki, is idd heel leerzaam zeker als het op de juiste wijze gebeurt en ik zit zeker wel zo in elkaar want bv met de balhoofdlagers had er nog veel kilometers gereden kunnen worden maar zodra ik 1 zwaar puntje heb en een wat schokkend of minder goed lopen lager tegen kom gaat het eruit en een nieuwe erin, het resulaat is altijd goed merkbaar en zeker met balhoofdlagers.............ik durf er heel wat om te verwedden dat er heel veel motoren rondrijden die veel beter zouden sturen met goede balhoofdlagers erin  :X Soms heb ik wel eens het idee gehad om een workshop te houden hier, gewoon een man of 4 rond een motor van iemand die daar zelf bij aanwezig is en laten zien hoe je bv je olie en filters ververst, simpele dingen zoals controle luchtfilter, bougies en bandenspanning, allemaal zaken die vaak vergeten worden maar o zo belangrijk zijn  :034:

@BA, yepzzzz wat dat betreft kunnen wij goed samen werken en steken we elke keer weer wat op als we een andere motor onder handen nemen...........we zijn nog lang niet zover dat we dit hele dagen kunnen doen voor ons brood en dit omdat ik een beetje een zeikertje ben als het gaat om netheid en degelijkheid, het is dat ik niet als te veel centen heb want anders zouden frame's sneller naar de coater gaan en bouten en moeren van slijtage delen sneller vervangen worden. Oke veel zaken zouden best nog ff mee kunnen maar het zal wel een beetje perfectionisme zijn ofzo. Afijn straks weer fijn klussen aan de VFR en zaterdag de proefrit zolang er ook vanavond niks tegen zit, ook gaan de petjes eraf en zien we de toestand van de nokkenassen, distrubutie enz...............spannend  :022:

Oja voor wie zoiets ook wel eens wil gaan doen.............zo lekker als deze fiets [mee] werkt doen ze zeker niet allemaal, dit is avond [per avond 3 uurtjes] nummer 4 en het zit echt mee  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #97 Gepost op: 12 juli 2007, 23:02:21 »
En weer een up-date  :054: We liggen prima op schema en na het verwijderen van de kleppendeksels zag het er allemaal heel fris uit  :022: , niks geen pitting of sleepsporen op de nokken, distrubutie helemaal oke en als geheel duidelijk niet aan gerommeld of vervangen onderdelen die met noodzooi zijn vastgezet of wat dan ook, kleppen zijn gesteld en ze stonden allemaal iets te ruim maar dit is weer verholpen...........16 kleppen in topconditie  :p



De carbs zijn volledig nagezien en de hendel van de choke werkt weer naar behoren, aan de carbs was al wel eens wat gekloot en er is een bout afgebroken die de carbs onderling borgt, dit zat al jaren zo en ook de carbs zaten helemaal los op de inlaatrubbers, de klemmen hingen er maar een beetje bij en daar hebben we zeker ,,valse'' lucht getrokken wat eventueel weer kan verklaren waarom de gazzzzzrespons en reageren choke niet optimaal was. Ik heb trouwens Curil gebruikt tussen de inlaatspuitstukken en de rubbers, dit goedje werkt prima en gebruik ik vaak op mijn werk en is een echte aanrader  :039: De carbs zijn nog niet synchroon gezet en van 1 sproeier is een stukje koper afgebroken, gelukkig zonder verdere schade en hopelijk reageren de carbs weer prima, wel hebben ze ooit grotere sproeiers gestoken, 115 ipv 112  :026: de ietwat open demper kan dit best hebben  :D



Het begint weer op een echte motor te lijken, achterkant klaar en ook de voorkant mag er weer wezen, het blok is verder ook klaar en kan morgen afgevuld worden met Motul 5100 10W40 halfsyntheet voor de betere smering. Voorlopig staat er weer wat op de heftafel en raakt de werktafel leger en leger...morgen de laatste chek rond het blok, radiateur terug bouwen en afvullen, diverse kabels terug plaatsen en werken aan de kuipdelen...........morgenavond ff de 1e klappen uit het blok laten klinken en zaterdag staat de VFR weer op de weg klaar voor gebruik  :103:



Voor wie eens wat meer wil weten wat er te zien is op foto's of in de tekst.............schroom niet want vragen staat vrij en je kan toch nooit genoeg weten over motoren  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #98 Gepost op: 13 juli 2007, 00:51:36 »
@BA, yepzzzz wat dat betreft kunnen wij goed samen werken en steken we elke keer weer wat op als we een andere motor onder handen nemen...........we zijn nog lang niet zover dat we dit hele dagen kunnen doen voor ons brood en dit omdat ik een beetje een zeikertje ben als het gaat om netheid en degelijkheid, het is dat ik niet als te veel centen heb want anders zouden frame's sneller naar de coater gaan en bouten en moeren van slijtage delen sneller vervangen worden. Oke veel zaken zouden best nog ff mee kunnen maar het zal wel een beetje perfectionisme zijn ofzo. Afijn straks weer fijn klussen aan de VFR en zaterdag de proefrit zolang er ook vanavond niks tegen zit, ook gaan de petjes eraf en zien we de toestand van de nokkenassen, distrubutie enz...............spannend  :022:


Snap dat volledig, je wilt het beste er van maken met de spullen die je hebt, moet niks nieuws voor of van komen, als het nog redelijk goed is of netjes is, terug er mee en klaar., iedereen heeft zo zijn critische puntjes, jij hebt dat met netheid van bepaalde dingen, ik heb dat bv met de perfectie van kleppen stellen, je kan wel een voelermaatje er tussen vrotten van 0,20mm boutje/moertje aanzetten en klaar, maar dan heb je op de kleppen onderling te veel verschil, en dat wil ik niet, ik probeer ze zo close mogelijk te zetten tussen elkaar.

Liever de fluwelen handschoen er op los laten en dan maar 3 uur er over doen om kleppen te stellen, dan de ene uitlaatklep te vinden op 0,35mm en de klep ernaast op 0,18mm :017:.
Maar goed we heben elkaar gelukkig om mekaar op de vingers te tikken en van elkaar te leren, maar zeker leren we steeds nog van elkaar iedere avond weer, en dat is gewoon zo leuk om aan motoren te sleutelen.......en nog een mooi punt....geen 1 motor die er bij jouw staat of geweest is is het zelfde, brengt heel veel variatie met zich mee wat ik ook heel leuk vind om te sleutelen :026:

Genoeg geluld man...die VFR van Sunny moet er zaterdag weer bij staan als een nieuwe!!
Morgen en Zaterdag de laatste loodjes, de KVS rad. weer terug monteren en kap werk, en Sunny kan weer en hele hoop zorgeloze en plezierige km's mee doen!!  :026:

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #99 Gepost op: 13 juli 2007, 18:37:07 »
Weer lekker bezig geweest

Snap er soms geen hol van wat je allemaal hebt uitgevreten, maar als je dan zo weer naar de foto's kijkt wordt het meestal al weer wat duidelijker

*Sander wil ook eens een keer een motorblok helemaal openhalen.....SJEES :048:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
164 Reacties
27695 Gelezen
Laatste bericht 02 januari 2011, 22:10:18
door Sunny
18 Reacties
3834 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:46:01
door Stealth
85 Reacties
15591 Gelezen
Laatste bericht 27 januari 2012, 19:12:22
door Pepe
2 Reacties
2254 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2012, 19:15:48
door Pepe
36 Reacties
5925 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2013, 14:55:40
door Sjees