* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny  (gelezen 59884 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #220 Gepost op: 11 juni 2008, 23:12:34 »
Aha , het is me helemaal duidelijk, Beddankt  voor het fotootje :039:

Dan is het daar serieus warm geweest als je het overschot zo bekijkt, nog een geluk dat die zooi niet overal naar toe geschoten is voor dat de viffer vast sloeg :031:


Is there anybody out there

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #221 Gepost op: 12 juni 2008, 09:35:22 »
Prachtige foto deze  :054:
Uitvergroot op linnen uitgeprint zo op een tentoonstelling te hangen  :034:


Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #222 Gepost op: 12 juni 2008, 11:09:04 »
Dacht dat ik in het tuin-topic zat te kijken en iemand iets uit zijn vijver had gevist... Nou Sunny, je hebt volgens mij ook wel een engeltje verspeeld...
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #223 Gepost op: 12 juni 2008, 20:17:54 »
Nee hoor, geen engeltje verspeeld, het duiveltje had gewoon een dagje vrijaf gekregen :093:. En al met al heeft het inderdaad niet zo gek veel gekost, in ieder geval een stuk minder als wanneer ik met fiets en al was gaan liggen. Hopelijk is het volgende week weer een beetje fatsoenlijk weer, kan ik nog eens een rondje doen.

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #224 Gepost op: 24 juli 2008, 15:25:15 »
Zo, nieuwe banden zijn geregeld, zondag- of maandagavond gaan de wielen vanonder de Viffer, kan ik ze dinsdagmorgen mooi ff bij onze huisdealer afleveren. Had trouwens nog mazzel, Jan had de complete set bandjes voor me in het rek klaar liggen, dus da's wel lekker, geen gedonder met levertijden en niet voorradig of de 18" wel direct leverbaar en de 16" niet. Gelijk ff het achterwiel van de Zixxer mee in het blik, kan daar ook meteen een ander bandje rond gepoeft worden :D. Wel eerst ff nog mijn achterband oproken, Freak gaat me komend weekend ff stoomcursus burn-out geven. Als het lukt is dit topic ook eens van een leuk filmpje voorzien :034:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #225 Gepost op: 24 juli 2008, 18:05:57 »
Freak gaat me komend weekend ff stoomcursus burn-out geven. Als het lukt is dit topic ook eens van een leuk filmpje voorzien :034:

Euhm gas open, voorrem in, beetje op het stuur drukken en koppeling op laten komen ;)

meer is het niet :)
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #226 Gepost op: 24 juli 2008, 18:38:43 »
Hoho Stealth er komt toch echt meer bij kijken want het blok willen we heel houden en zeker de koppeling, denk zeker na over de koeling en een juiste ondergrond, ook de nazorg van verwijderen rubber willen we beperken en de kont moet niet aan flarden....................en natuurlijk moet de motor niet ineens grip krijgen dus eerst eens tegen de muur beginnen en daarna wat uitbreiden  ;)

Eventueel meer mensen die willen roken zondagmiddag ofzo, eventueel iemand die kan filmen of foto's maken erbij  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #227 Gepost op: 24 juli 2008, 20:32:49 »
Hoho Stealth er komt toch echt meer bij kijken want het blok willen we heel houden en zeker de koppeling, denk zeker na over de koeling en een juiste ondergrond, ook de nazorg van verwijderen rubber willen we beperken en de kont moet niet aan flarden....................en natuurlijk moet de motor niet ineens grip krijgen dus eerst eens tegen de muur beginnen en daarna wat uitbreiden  ;)

Nou dit is de manier zoals ik wel eens doe en gaat eigenlijk altijd prima! :054: Oke, ik rook geen 5 min maar hooguit enkele seconden (die BT-45's worden al zo snel recht) dus de koeling is geen probleem evenals het rondvliegende rubber.

En over de grip... Gewoon druk blijven uitoefenen op de voorband en genoeg gas geven! ;)
Straight to your face with the truth!

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #228 Gepost op: 25 juli 2008, 00:57:34 »
Vooral de koppeling bot op laten komen.. dan voorkom je dat het gewicht zich naar achter verplaatst en het achterwiel grip krijgt. En niet te weinig toeren maken natuurlijk..! Voor wat extra burny quality time ook de zeikanten een beetje op proberen te roken natuurlijk :103:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #229 Gepost op: 25 juli 2008, 07:10:24 »
Freak gaat me komend weekend ff stoomcursus burn-out geven.

heren... volgens mij heeft ze weinig tips meer nodig hoor... :X

 :054:

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #230 Gepost op: 25 juli 2008, 07:23:47 »
ben benieuwd naar de foto's  :103:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #231 Gepost op: 25 juli 2008, 15:49:00 »
Net nog maar ff een rondje naar Goes gedaan op de motor, had al snel in de gaten dat dat de beste manier was om daar te komen en tenminste geen uren onderweg te zijn naar huis. Man, man, man, wat is het weer druk met toeristen deze kant op! Dus maar lekker de parallelweg gepakt vanaf rotonde Tiendeplein, bij het kamp onder het viaduct door linksaf omhoog gedraaid, wat fietsers de stuipen op het lijf gejaagd, bij de verkeerslichten bij Wolphaartsdijk/Wilhelminadorp rechtdoor nog steeds de parallel gevolgd, weer fietsers gepest en toen kwam ik tot de conclusie dat de bypass-brug bij Kats openstond, dus toen maar over de brug rechtdoor het fietspad genomen, daarvandaan weer over de parallel, achterlangs de BP, links aangehouden, over parallel onderlangs de dijk richting Kortgene gereden, door Kortgene heen, bij de molen linksaf, lekker nog een paar bochtjes meegepakt (jaja, de bocht na van Maldegem ging nu ook met 140 :D) en toen door naar Wissenkerke om te tanken, want net na het kamp begon de Viffer te sputteren (mag ook wel met 225 km op de dagteller...). Hij is nu weer volgetankt en gaat straks weer de garage in om zondag mijn achterband eens lekker warm te laten worden. Dinsdag wielen naar Jan brengen, kunnen de nieuwe bandjes eronder.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #232 Gepost op: 25 juli 2008, 18:10:27 »
Die bandjes waren van de weel al zo warm dat toen je over een kolkputdeksel reed de afdruk daarvan gelijk werd ingebrand..............toevallig geen foto van gemaakt  :042: of toch wel  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #233 Gepost op: 25 juli 2008, 18:28:11 »
leuk stukkie is dat he  :054:


Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #234 Gepost op: 29 juli 2008, 15:20:37 »
Nou, afgelopen zondag eind van de middag maar eens richting de Goudplaat gereden om een strak stukkie asfalt op te zoeken om de achterband op te roken. Freak heeft me uitgelegd hoe het moet, maar toen ik het probeerde (gewoon op de weg, geen paaltje of boom in de nabijheid) vond ik het toch wel heel erg eng, omdat de voorkant constant druk krijgt, ik niet het riciso wou lopen de koppeling eruit te fikken en aangezien ik maar net met mijn pootjes bij de grond kan, vond ik het doodeng toen ik de achterkant voelde draaien zonder vooruit te komen. Nog een paar pogingen gedaan, toen heeft Freak de Viffer van me overgenomen om te kijken of het een beetje makkelijk te doen was. Ook hij had wel in de gaten dat het niet de makkelijkste fiets is om mee te burnen, maar hij kreeg het wel voor elkaar, maar dat was ook dankzij het feit dat hij wat langer is, dus meer druk op de voorkant kon zetten en de achterkant wat minder gewicht te geven. Ik heb het niet meer geprobeerd, want stond helemaal te shaken met knikkende knietjes en bibberende handen. Ben gewoon bang dat de motor onder me weg slaat en dan zit ik met een enorm probleem, dus probeer het nog wel een keertje op een choppertje met een aan kaas gereden achterband, dan weet ik zeker dat ik fatsoenlijk met mijn pootjes bij de grond kan en dan is het minder erg als er iets aan barrels gaat. Intussen is het nieuwe rubber omgelegd, alleen ben ik stad en land afgereden om aan een nieuw piepplaatje/veerplaatje voor mijn remblokken te pakken te krijgen. Helaas ben ik daar niet in geslaagd, want de zaken die al open waren (en die zijn in Zeeland op 1 hand te tellen... :027:) hadden deze niet liggen, dus proberen we het oude plaatje (wat nu in 2 stukken ligt) er toch weer tussen te frommelen. Toen ik bij Gerrits voor de deur stond en weg wilde rijden weigerde de Alfa, dus daar stond ik dan, met een kofferbak vol wielen met vers rubber erom en een auto die geen teken van leven meer gaf. Freak dus maar even gebeld, die kwam meteen van een klusje om me te helpen. Hij had wel in de gaten dat de startmotor niets meer deed, maar waar het precies in zat was niet duidelijk, omdat de Boxer-motor toch net even wat anders in elkaar steekt dan het motorblok van welke willekeurige motorfiets dan ook. Hij nog wat onder de motorkap gerommeld (helaas zonder resultaat), dus toen maar de garage gebeld, die meteen iemand langs liet komen om ons uit de brand te helpen (thanx Angelique, je staat altijd klaar voor je klanten,  :039: gewoon!). Intussen had Freak wat bedrading gevolgd, de startmotor gevonden en wat aan de stekkers gerommeld, met als resultaat dat de motor nu wel aansloeg bij het omdraaien van de contactsleutel. Prompt kwam Angelique aanrijden, die al zoiets had van: Shit, laat ik daar mijn boterhammen voor staan... Maar goed, ze heeft toch de moeite genomen om er naar te kijken en zij concludeerde dat het stekkertje last gehad had van kortsluiting (was wat zwart van binnen), dus Freak heeft tangen en stekkertjes uit de bus gepakt en samen hebben ze het technische mankement verholpen. Ik weer blij dat de motor weer aansloeg, want je moet er toch niet aan denken dat je daar dan staat bij een benzinepomp in het buitenland en je auto doet niks, nada, noppes meer :/. Pffff, zo nog ff een boodschapje of wat doen en dan hopen dat de 2e helft van deze dag beter is dan de 1e. Vanavond weer verder aan de Viffer, achterwiel er weer in, remblokken voorkant monteren, voorwiel er weer in, remolie vervangen en het achterwiel van de Kawa moet er ook nog terug in, dus vervelen doen we ons hier niet!

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #235 Gepost op: 29 juli 2008, 17:42:57 »
Nou, afgelopen zondag eind van de middag maar eens richting de Goudplaat gereden om een strak stukkie asfalt op te zoeken om de achterband op te roken. Freak heeft me uitgelegd hoe het moet, maar toen ik het probeerde (gewoon op de weg, geen paaltje of boom in de nabijheid) vond ik het toch wel heel erg eng, omdat de voorkant constant druk krijgt, ik niet het riciso wou lopen de koppeling eruit te fikken en aangezien ik maar net met mijn pootjes bij de grond kan, vond ik het doodeng toen ik de achterkant voelde draaien zonder vooruit te komen. Nog een paar pogingen gedaan, toen heeft Freak de Viffer van me overgenomen om te kijken of het een beetje makkelijk te doen was. Ook hij had wel in de gaten dat het niet de makkelijkste fiets is om mee te burnen, maar hij kreeg het wel voor elkaar, maar dat was ook dankzij het feit dat hij wat langer is, dus meer druk op de voorkant kon zetten en de achterkant wat minder gewicht te geven. Ik heb het niet meer geprobeerd, want stond helemaal te shaken met knikkende knietjes en bibberende handen. Ben gewoon bang dat de motor onder me weg slaat en dan zit ik met een enorm probleem, dus probeer het nog wel een keertje op een choppertje met een aan kaas gereden achterband, dan weet ik zeker dat ik fatsoenlijk met mijn pootjes bij de grond kan en dan is het minder erg als er iets aan barrels gaat. Intussen is het nieuwe rubber omgelegd, alleen ben ik stad en land afgereden om aan een nieuw piepplaatje/veerplaatje voor mijn remblokken te pakken te krijgen. Helaas ben ik daar niet in geslaagd, want de zaken die al open waren (en die zijn in Zeeland op 1 hand te tellen... :027:) hadden deze niet liggen, dus proberen we het oude plaatje (wat nu in 2 stukken ligt) er toch weer tussen te frommelen. Toen ik bij Gerrits voor de deur stond en weg wilde rijden weigerde de Alfa, dus daar stond ik dan, met een kofferbak vol wielen met vers rubber erom en een auto die geen teken van leven meer gaf. Freak dus maar even gebeld, die kwam meteen van een klusje om me te helpen. Hij had wel in de gaten dat de startmotor niets meer deed, maar waar het precies in zat was niet duidelijk, omdat de Boxer-motor toch net even wat anders in elkaar steekt dan het motorblok van welke willekeurige motorfiets dan ook. Hij nog wat onder de motorkap gerommeld (helaas zonder resultaat), dus toen maar de garage gebeld, die meteen iemand langs liet komen om ons uit de brand te helpen (thanx Angelique, je staat altijd klaar voor je klanten,  :039: gewoon!). Intussen had Freak wat bedrading gevolgd, de startmotor gevonden en wat aan de stekkers gerommeld, met als resultaat dat de motor nu wel aansloeg bij het omdraaien van de contactsleutel. Prompt kwam Angelique aanrijden, die al zoiets had van: Shit, laat ik daar mijn boterhammen voor staan... Maar goed, ze heeft toch de moeite genomen om er naar te kijken en zij concludeerde dat het stekkertje last gehad had van kortsluiting (was wat zwart van binnen), dus Freak heeft tangen en stekkertjes uit de bus gepakt en samen hebben ze het technische mankement verholpen. Ik weer blij dat de motor weer aansloeg, want je moet er toch niet aan denken dat je daar dan staat bij een benzinepomp in het buitenland en je auto doet niks, nada, noppes meer :/. Pffff, zo nog ff een boodschapje of wat doen en dan hopen dat de 2e helft van deze dag beter is dan de 1e. Vanavond weer verder aan de Viffer, achterwiel er weer in, remblokken voorkant monteren, voorwiel er weer in, remolie vervangen en het achterwiel van de Kawa moet er ook nog terug in, dus vervelen doen we ons hier niet!
goed dat je het dan niet meer verder hebt geporbeerd  :039:
Anders krijg je zulke rituelen  :X http://www.motormeuk.nl/bekijken/1482/filmpje/Burnout-door-een-pro.html

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #236 Gepost op: 29 juli 2008, 17:56:49 »
Heel simpel als je iets wilt doen maar er zelf geen vertrouwen in hebt dan gewoon laten want het is niet stoer oid maar het is gewoon ff stout wezen.................nooit je grens over gaan en dus heeft Sunny een verstandige keuze gemaakt en de Viffer staat keurig heelhuids op de heftafel en dat is heel belangrijk eant zo simpel als het vaak verteld wordt is het niet voor de 1e keer, kun je het al wel dan is alles makkelijker  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #237 Gepost op: 29 juli 2008, 23:49:55 »
Het onderhoud is in volle gang, nieuwe bandjes, nieuwe remblokken , nieuwe remolie, voorpoten minder ver door de kroonplaten, alles goed nagekeken, klein beurtje en kan er weer kilometers tegenaan  :034:

Heerlijke bandjes op een heerlijk sturende motor, ik zou zo een weekje met je willen ruilen  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #238 Gepost op: 30 juli 2008, 09:37:10 »
Mijn aanbod om hem een weekje mee naar je werk te nemen staat nog steeds hoor, alleen wil ik wel zelf de bandjes inrijden, maar dat lijkt me logisch :034:. Als je mijn voetsteunen maar heel laat vind ik alles best ;)

Offline *Aqua*

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Vrouw
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #239 Gepost op: 30 juli 2008, 09:46:14 »
poe wel erg spannend om te proberen lees ik zo. En idd altijd het verstand gebruiken.  :054:
Thervain is onmisbaar (op donderdag, als de kliko buiten moet)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
164 Reacties
28769 Gelezen
Laatste bericht 02 januari 2011, 22:10:18
door Sunny
18 Reacties
4112 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:46:01
door Stealth
85 Reacties
16266 Gelezen
Laatste bericht 27 januari 2012, 19:12:22
door Pepe
2 Reacties
2393 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2012, 19:15:48
door Pepe
36 Reacties
6277 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2013, 14:55:40
door Sjees