* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CX500 1978.  (gelezen 29976 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #40 Gepost op: 23 oktober 2007, 23:33:44 »
Yep, lomp is ie zeker. Tegelijkertijd is het echt zo`n "doet het altijd"fiets die je er gewoon naast kan houden en voor in de winter. Dan is een beetje lomp niet echt erg
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #41 Gepost op: 24 oktober 2007, 18:38:13 »
Is een feit en binnenkort gewoon weer wat werk aan verrichten, ondertussen al een duizend of wat kilometers meer op de klok maar ik heb hem dan ook al een paar maanden  :007: , wat er niet goed is zijn de volgende dingen;

-Inlaatrubbers gescheurd
-Toerenteller werkt al tijden niet
-Voetsteun links afgesleten
-Wel een nieuwe buddy maar nog steeds met trekbandjes vast
-luchtfilter ligt nog bij jan..ja komend weekeind ff ophalen
-koppelingsplaten slippen redelijk vaak
-Rechtervoorkeering zo lek als.............
-achterrempedaal van hoogte zien te veranderen en remlicht werk niet achter
-Wat klein spul fixen

Hoe dan ook ik weet zeker als ik nieuwe inlaatrubbers in bezit heb dat het blok er weer tegen kan  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #42 Gepost op: 09 november 2007, 20:46:42 »
Nog steeds niks aan gedaan maar wel weer 1000km meer op de klok afgelopen 5 weken  :+ , inlaatrubbers die toegezonden zijn beginnen al hard te worden  :048: , maar binnenkort weer klussen aan de CX want we hebben straks onderdelen zat omdat ik er 1 bijgekocht heb voor de oud-ijzer prijs  :018: , 3 jaar geleden iemand fanatiek aan begonnen, begin dit jaar mee gestopt en nu een sta in de weg............morgen ophalen in Kapelle  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #43 Gepost op: 09 november 2007, 20:48:17 »
Mischien zitten hier nog wel goede voorvork poten in  :093:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #44 Gepost op: 09 november 2007, 20:52:13 »
Zijn die van de rode slecht dan...........het lekken is opgehouden dus is de rechterpoot leeg, geen oliezooi meer op de grond  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #45 Gepost op: 09 november 2007, 20:52:40 »
zou je niet beter een motor bedrijfje beginnen freak, je blijft klussen aan je fietsen :070:


Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #46 Gepost op: 09 november 2007, 20:54:43 »
je komt aan me droom, oke 1 van de maar is niet rendabel genoeg want ik weet wel wat maar lang niet alles en beperk me het liefst tot brikken................ik doe wel werk voor iemand anders en ben bezig aan een werkelijk schiterende motor maar die zal ik nog wel eens showen  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #47 Gepost op: 09 november 2007, 20:56:37 »
Zijn die van de rode slecht dan...........het lekken is opgehouden dus is de rechterpoot leeg, geen oliezooi meer op de grond  :048:

 :050: kwa werking zijn ze goed maar qua olie binnen houden lten ze toch iets te wensen over..... :093: :+ maar om nou weer een stuk of wat van die m16 ringen onder je veren te leggen is ook weer zo wat  :043: ach..voor jou maakt het toch niet uit, als het maar rijd  :018: :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #48 Gepost op: 09 november 2007, 21:00:53 »
Daar heb je inderdaad een punt, zodra ik Supersport of SuperMoto rij dan moet de veerring en bandenspanning tot in de puntjes geregeld zijn want dat merk je in het rijden, met brikken maakt het niet veel uit en bang ben ik al helemaal niet [sommigen die achterop zitten weten dit  :048:] , dat dan de veerring te wensen overlaat is gewoon je rijstijl aanpassen, natuurlijk probeer je het beste er van te maken maar aangezien hier het meeste low-buget is moet je aanpassen  ;)

De gele gaan we morgen halen, eens kijken of er na jaren wat gepruttel uit het blokje kan komen als de elektra gefixt is, is het blok de moeite waard is die voor Sunny, kunnen we samen gaan CXen van de winter  :071: , en als B.A. zijn RBW eens gaat halen heeft die ook een CX voor elefanttreffen  :093:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #49 Gepost op: 09 november 2007, 21:03:17 »
Valt zo'n een papiertje niet ergens op de zwarte markt ergens te pakken te krijgen?? :+  ik zit nu al te wachten wanneer we weer kunnen naar duitsland  :037: :034:
Daar heb je inderdaad een punt, zodra ik Supersport of SuperMoto rij dan moet de veerring en bandenspanning tot in de puntjes geregeld zijn want dat merk je in het rijden, met brikken maakt het niet veel uit en bang ben ik al helemaal niet [sommigen die achterop zitten weten dit  :048:] , dat dan de veerring te wensen overlaat is gewoon je rijstijl aanpassen, natuurlijk probeer je het beste er van te maken maar aangezien hier het meeste low-buget is moet je aanpassen  ;)



Ik ga hier is niks over zeggen  :+

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #50 Gepost op: 15 november 2007, 22:33:11 »
Ik heb een optie maar moet nog wat verder afgesteld worden...............twijfel maar wie weet is het wat voor erbij  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #51 Gepost op: 16 november 2007, 18:54:51 »
Stikke gaaf ding  :039:

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #52 Gepost op: 17 november 2007, 14:48:31 »
Soww da's wel old skool zeg, maar wel helemaal goed :054:


Is there anybody out there

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #53 Gepost op: 18 november 2007, 20:37:21 »
wel een heel apart kleurtje  :071:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #54 Gepost op: 19 november 2007, 18:57:50 »
wel een heel apart kleurtje  :071:

Roze is erger  :069:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #55 Gepost op: 19 november 2007, 21:01:49 »
Morgenaovnd gaan we ervoor kijken  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #56 Gepost op: 20 november 2007, 23:08:57 »
Bennie is thuis.............bennie is leuk..............bennie krijgt een eigen topic  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #57 Gepost op: 20 november 2007, 23:19:32 »

Ben je nu dan een beetje over je KTM heen?  ;)
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #58 Gepost op: 21 november 2007, 18:42:33 »

Ben je nu dan een beetje over je KTM heen?  ;)
Ik moest even denken..............KTM  :012: , o dat orange ding, was het alweer vergeten  :093:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #59 Gepost op: 26 november 2007, 13:28:49 »
Zaterdag een poging gedaan om de gele CX aan de praat te krijgen. Tank was helemaal leeg, dus ff om een paar liter sap gestoven, erin gekiept en maar proberen. Bus remmenreiniger in de luchtfilterkast leeg gespoten, wou nog niet starten, tot Freak tot de ontdekking kwam dat de benzinekraan nog dicht stond... ja, dan kun je lang wachten! Maar toen, opeens, na wat hoesten, proesten en pruttelen, kwam het blok eindelijk tot leven! 2 dikke roestpluimen spugend uit iedere demper, nog even wat horten en stoten, maar toen liep hij eindelijk! Freak heeft een een klein rondje over het dorp gedaan (zonder buddy), maar niet al te hard, want de voorrem liep aan en de achterrem deed het helemaal niet. Maar goed, even een resume gedaan met alles wat we tot nu toe hebben staan aan CX-en en tot de conclusie gekomen dat het blok goed klonk en er nog heel veel bruikbare onderdelen op de gele zitten, dus de bijl maar geslepen en aan het slachten gegaan. Nu staat er in de garage nog een frame met blok en voorwiel erin, de rest is er allemaal af. Buddy kan naar de rode, voorvork naar de rode of Benny, tank naar Benny, achterwiel naar de rode of ook naar Benny, lamporen naar Benny, blok is leeg, dus kan ff opzij gezet worden om te zien wat we daar mee gaan doen. Weer genoeg plannen om lekker te gaan knutselen de komende tijd dus!

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
51 Reacties
12175 Gelezen
Laatste bericht 11 januari 2008, 20:07:23
door MotorFreak
36 Reacties
11413 Gelezen
Laatste bericht 21 januari 2009, 23:22:18
door MotorFreak
829 Reacties
143826 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
462 Reacties
81904 Gelezen
Laatste bericht 19 maart 2015, 16:07:43
door Nantastic
54 Reacties
8846 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak