* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CX500 1978.  (gelezen 29978 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #80 Gepost op: 25 januari 2008, 12:35:32 »
De Avon achterband is een beetje aan het rullen na het ritje van net  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #81 Gepost op: 26 januari 2008, 12:51:55 »
En toch is en blijft die CX een leuke fiets. Is voor mij redelijk hoog (wat wil je met zo'n bankstel...) en het gewicht ligt ook vrij hoog door de 2 uitstekende cilinders, maar voor de rest is het gewoon lachen met dat ding. Rijdt en stuurt met nix, wil er nog behoorlijk goed vandoor, zeker voor een fiets van die leeftijd en doet het echt altijd. Ook kun je er gelukkig zelf nog enorm veel aan sleutelen, geen electronica die je in de weg zit en je dus een duur bezoek aan een motorzaak kost, kortom: leuke fiets, ik heb het er enorm op naar m'n zin!

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #82 Gepost op: 26 januari 2008, 12:55:49 »
 :039: Klinkt als een verkooppraatje..  :103:

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Sunny

  • Gast
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #83 Gepost op: 26 januari 2008, 13:01:38 »
Nee hoor, is gewoon de waarheid :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #84 Gepost op: 26 januari 2008, 13:11:30 »
:039: Klinkt als een verkooppraatje..  :103:


Je ziet het verkeerd..................van Sunny hoeft deze niet weg  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #85 Gepost op: 26 januari 2008, 15:26:00 »
Ik snap heel goed wat je bedoelt, Sunny!
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #86 Gepost op: 19 februari 2008, 19:02:22 »
Oke op weg naar huis was het droog, de weg droogde netjes wit op en dus de bandjes warm rijden voor zover dat gaat in de winter, evengoed kun je best lekker raggen met die CX en dus zo ook daarnet maar bij Kats in een rechterbocht ging het bijna mis, alsof de achterband lek was en naast de velg kwam, ff naar achter gekeken, benen aan 1 kant en alles zag er goed uit, geen platte band dus het gazzzzzz er weer vol op  :p nabij Kortgene weer een behoorlijk uitbrekend achterwiel en wel zo dat het gewoon een mooie slide was............toch nog wat glad dacht ik en dus rustiger aan in de volgende rechterbocht.............zelfs dan weer een uitbrekend achterwiel en bijna dwars met ongeveer 50km/h.............dan heb je ff zin in een peuk zeg maar  :| Niet veel later thuis gekomen en alles werd duidelijk, het achterwiel, de achterband enz onder de olie en dis moet van de cardan afkomen  :046: ....................ik heb weer een tussendoor klusje, hopelijk niet iets te geks want de CX moet gewoon elke dag de weg op en anders morgen Benny maar weer een wakker schudden..................de foto's maken vast duidelijk dat het wat gladjes was achter  :011:

[verwijderd door de beheerder]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #87 Gepost op: 19 februari 2008, 19:19:16 »
Ben je weer goed mee weggekomen Freak  :/

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #88 Gepost op: 19 februari 2008, 22:01:06 »
Idd daar heb je ff serieus geluk gehad freak. Pffffff :031:


Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #89 Gepost op: 19 februari 2008, 23:18:10 »
Soms zit het wel eens mee  :018: , natuurlijk voor het schuren van de ZXR velgen even de CX aan een onderzoek geworpen en kon eigenlijk niks vreemds vinden, alles zat onder de cardanolie en kon niet gelijk een begin van de lekagge vinden want er hangt ook nogal wat pekel van 2 weken aan. Ik heb de cardanolie afgetapt en die zag er eigenlijk goed uit, wel donkergroen/grijs maar geen metaaldeeltjes erin, heb de afsluitringen vervangen en de banjobout bovenop lijkt wel de boosdoender, is helemaal schoon en zeikende nat  :| Maar zat wel netjes vast en met koperen afsluitring moet dat toch dicht zijn al zit er een soort ontluchting onder het kapje van de banjobout. Nieuwe olie erin, deze keer wat minder dat de vorige keer want was toen mis met de hoeveelheid maar lijkt me vreemd dat dat teveel aan olie er pas na 6000km uit komt zeten  :043: Alles netjes ontvet en morgen gewoon maar naar de baas en gelijk een testrit al moet ik ff in de kop houden dat de achterband wel wat glibberig is :069: Hopelijk opgelost en anders hebben we nog een complete cardanas en toebehoren plus mooie achterbrug liggen...............geen echte nood dus  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #90 Gepost op: 19 februari 2008, 23:37:46 »
Je bent er ook één hé... een opzij stappende achterband en dan denken, 'zou ie dat de volgende bocht weer doen...' Ja weer zeg, onder het rijden even checken, lekke achterband? nee hoor, de volgende bocht maar eens aanzien...

Ik was allang gestopt om te kijken of mijn bandenspanning niet 0,1 bar gezakt was...  :D

Hoop wel dat je het opgelost heb  :034:
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Tinus

  • Gast
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #91 Gepost op: 20 februari 2008, 07:36:50 »
Je bent er ook één hé... een opzij stappende achterband en dan denken, 'zou ie dat de volgende bocht weer doen...' Ja weer zeg, onder het rijden even checken, lekke achterband? nee hoor, de volgende bocht maar eens aanzien...

Ik was allang gestopt om te kijken of mijn bandenspanning niet 0,1 bar gezakt was...  :D

:105:

Volgens mij hadden wij allang op onze plaat gelegen.

@Freak: Misschien eens tijd om een curcus glijden en driften te geven met de CX??  :042: :070:


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #92 Gepost op: 20 februari 2008, 18:15:04 »
Kan een idee zijn, gat in de markt en er bstaan voor blikken al drift-dagen  :103: Maar het is winter en met pekel en vaak wat water op de weg heb je het toch regelmatig dat en achter of voorwiel een beetje opzij gaat, zeker met een brik die zwaar is en niet de beste veerring aan boord heeft  :048: Evengoed is het weer dik in orde, ik heb de koperen afsluitring eens rood-gegloeid en dan zie je toch een breuk/scheurtje was samengenepen was, misschien is die dan toch iets gelost en daar de olie door kwijt geraakt, maar nu hangt er geen druppel meer aan en de achterband is inmiddels weer brandschoon  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #93 Gepost op: 20 februari 2008, 19:10:01 »
Was dan gelukkig een korte/goedkope pijn Freak  ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #94 Gepost op: 13 mei 2008, 22:49:13 »
Zo vanavond ook nog ff een klein stukkie op de CX gedaan en wat een hok is dat toch, lomp en zwaar maar met minder snelheid toch weer een hoop lol mee beleefd..................vanaf morgen weer de woon-werk motor  8)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #95 Gepost op: 13 mei 2008, 23:05:40 »
Nu lees ik pas dat oliedrift verhaal.. misschien een idee om de ruitensproeier + reservoir in een motor te bouwen en op commando je achterband met water besproeien? Dan houd je wel gewoon grip op je voorwiel enzo.. :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #96 Gepost op: 13 mei 2008, 23:09:57 »
Is wel een idee jah maar de CX staat eigenlijk op de lijst van motoren die het veld gaan ruimen al heb ik er toch iets mee want heb er 3 dagen mee in de Eiffel rondgereden, de Ring mee gereden, elke dag trouw starten, belastingvrij en weinig onderhoud maar met deze rijstijl slijt het wel harder al lijken veel delen onverwoestbaar want bv een CBX had het allang begeven  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #97 Gepost op: 20 augustus 2008, 22:10:16 »
Ik heb hem nog steeds, ruim 30.000km afgelopen 11 maanden gereden en redelijk goed gebruikt................ik ben er over uit, een CX500 is een degelijke motor die zeer goed in de winter te gebruiken is, voor Freak gaat er zeker ooit een CX500 Sport komen , als ik de banden zag naar de vakantie die een week niks hebben gedaan zou een sport niet verkeerd zijn  :070:

Binnenkort toch eens wassen en een beurt geven mijn trouwe CX  :053:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #98 Gepost op: 21 augustus 2008, 23:25:44 »
waren puike motoren en zijn er best veel van verkocht van die namaak guzzi's.
Toch typisch dat het nooit een vervolg heeft gehad.
Heb zelf een 500 en een 650 gehad voor ik over ging op het origineel.
Er rijdt nog regelmatig een met ons mee met een 500 Turbo overigens.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #99 Gepost op: 22 augustus 2008, 18:13:56 »
Ik heb nog diverse blokken liggen en kan jaren vooruit met de CXen, zou wel 1 met vollekuip bij willen voor de winter  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
51 Reacties
12175 Gelezen
Laatste bericht 11 januari 2008, 20:07:23
door MotorFreak
36 Reacties
11413 Gelezen
Laatste bericht 21 januari 2009, 23:22:18
door MotorFreak
829 Reacties
143826 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
462 Reacties
81904 Gelezen
Laatste bericht 19 maart 2015, 16:07:43
door Nantastic
54 Reacties
8846 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak