* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 147161 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #740 Gepost op: 17 november 2010, 22:19:32 »
T500 is Suzuki...

T500 is overigens een Soes  :103:

Wel blijven praten met elkaar  :D

Maar ik bedoelde of je met het originele blok (of carbs) aan de slag bent. Dat blok had je er toch uitgehaald en (tijdelijk?) vervangen..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #741 Gepost op: 17 november 2010, 22:37:37 »
Enige uitleg is inderdaad op de plaats, de bedoeling was het 500T helemaal open te halen gezien de linkercilinder een verminderde compressie heeft en blauw walmt met het gas los laten dus ik vermoed toch wat zuigerveren welke een eind op zijn. Dit blok moet net zo netjes worden als het 450T blok war er nu onder zit, hiervoor zijn we dus altijd aan het uitkijken naar onderdelen en zodra de tijd er rijp voor is maak ik het blok open en kan dan gaan meten. Stel dat we de cilinders moeten laten honen zitten we misschien vast aan de 1e overmaat, stel dat de 1e overmaat al geplaatst is dan moeten we naar de 2e overmaat maar misschien is een stel nieuwe zuigerveren wel de oplossing maar meten=weten. We hebben hier en daar al wat overmaat zuigers en veren gevonden maar voor minder als 500,= gaan deze niet weg  :|

Het idee om olieleidingen/bypass te realiseren gaat waarschijnlijk ook over, dit is ook een zeer kostbare zaak en echt ermee racen gebeurt toch niet, de bedoeling is gewoon dat we straks een blok hebben dat van binnen helemaal goed is en er vanbuiten zo uitziet [reprolook] als het 450T blok nu, in deze tussentijd maken we de kilometers met het 450T blok  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #742 Gepost op: 17 november 2010, 22:44:14 »
Als je waarschijnlijk toch moet honen kan je het dan niet beter gelijk laten opboren.. Er valt bij mij een woord binnen.. Wiseco..?? Of is er geen Big Bore kit voor verkrijgbaar of zeg ik nou hele rare dingen..?? 
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #743 Gepost op: 17 november 2010, 22:47:28 »
Als je waarschijnlijk toch moet honen kan je het dan niet beter gelijk laten opboren.. Er valt bij mij een woord binnen.. Wiseco..?? Of is er geen Big Bore kit voor verkrijgbaar of zeg ik nou hele rare dingen..??
Big-bore kit hebben we naar gezocht en dan vergroot je het tot een 556cc [heb ze ook groter gezien, 588cc en 622cc] ]en een pk of wat erbij maar je zit dan ookj weer aan andere klepzittingen en kleppen zodat je ook lood-vrij kunt blijven rijden, voor de gewone burger een zeer kostbare zaak en voor minder dan 800,= Dollar kon ik het nog niet vinden, het is zelfs zo dat er beter zuigers op maat gemaakt kunnen worden maar die prijzen weet ik verder niet, met een big-bore kit heb je dan wel de extra olie-leidingen nodig welke dus meer olie op de nokkenassen gooien voor de extra smering.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #744 Gepost op: 17 november 2010, 22:52:12 »
Ik hoor het al....  :D
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #745 Gepost op: 17 november 2010, 23:00:10 »
Ja, helaas hebben we nog steeds geen loterij gewonnen (gek hè, als je daar ook niet aan meedoet...) :042:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #746 Gepost op: 18 november 2010, 08:10:00 »
Zuigers op maat laten maken is geen probleem.. maar dan moet je er vier afnemen (JE dacht ik) $$$!

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #747 Gepost op: 18 november 2010, 17:12:46 »
Wordt weer lekker rekening gehouden met mensen die op een 2-pitter in de rondte vliegen :/

kleintje

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #748 Gepost op: 18 november 2010, 17:45:27 »
Wordt weer lekker rekening gehouden met mensen die op een 2-pitter in de rondte vliegen :/

wie de motor of jij  :097:

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #749 Gepost op: 18 november 2010, 18:14:55 »
Bedoel de motor, maar ook de portemonnee van de eigenaar :048:

kleintje

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #750 Gepost op: 18 november 2010, 18:24:51 »
wou al te zeggen een 2 pitter 2,5 liter zou wat zijn zeg die hou je niet   :056:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #751 Gepost op: 18 november 2010, 18:41:01 »
Wordt weer lekker rekening gehouden met mensen die op een 2-pitter in de rondte vliegen :/
Koop je er toch gewoon 4 en verkoopt die andere twee weer, ben jij toch mooi degene, die rekening met 2-pitter rondvliegers rekening houdt  :070:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #752 Gepost op: 30 november 2010, 22:28:55 »
Zo de CB500T staat weer klaar voor de winter......................slaap  :018:

Gepoetst, banden op hogere druk, nagelopen en als laatste was een langere rit, nog even de Fortè in de tank, tank vullen en carbs aftappen en straks aan de druppellader onder de warme droge hoed in een droge ruimte..............tot ergens in 2011  :054:



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #753 Gepost op: 16 december 2010, 23:48:48 »
Ondertussen gaat de strooptocht voor onderdelen door en we hebben al gescoord een originele zuigerverenset , tevens een 0,25 overmaatset en beide voor weinig dus geen ramp als er een setje blijft liggen, we kunnen het maar hebben, op naar de overmaat zuigers  :018:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310237500349
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Moon Eyes

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #754 Gepost op: 21 december 2010, 10:21:41 »
Hallo MotorFreak zoals je ziet ben ik newbie op jullie forum reden op zoek
naar info cb500T en zo kom ik bij jullie terecht waarom !omdat ik op foto's
die KN filters gezien heb en zou graag van u de juiste nummers willen hebben als het mogelijk is,natuurlijk hé  om die te bestellen.
 maar een racer wordt het niet eerder een Bobber
Groetjes Mooneyes

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #755 Gepost op: 21 december 2010, 18:29:59 »
Hallo, het nummer zou ik moeten opzoeken............... :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #757 Gepost op: 22 december 2010, 23:58:16 »
En na de nieuwe zuigerveren komt er uit Amerika nog een aankoop  :022:

Honda CB450 CL450 CB500T Set of Engine Valves Valve NEW  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Moon Eyes

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #758 Gepost op: 25 december 2010, 10:45:53 »
Hallo, het nummer zou ik moeten opzoeken............... :034:

Offline Moon Eyes

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #759 Gepost op: 25 december 2010, 11:20:15 »
T500 is Suzuki...
Hallo, het nummer zou ik moeten opzoeken............... :034:
Hallo, het nummer zou ik moeten opzoeken............... :034:
T500 is overigens een Soes  :103:

Wel blijven praten met elkaar  :D

Maar ik bedoelde of je met het originele blok (of carbs) aan de slag bent. Dat blok had je er toch uitgehaald en (tijdelijk?) vervangen..??
Hallo, het nummer zou ik moeten opzoeken............... :034:
Hallo, het nummer zou ik moeten opzoeken............... :034:
zou ik heel tevreden mee zijn

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30704 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
36050 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6886 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
7117 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
9139 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak